Na topie

NVIDIA pomaga przy pracach nad Battlefield 5 - rekomenduje karty GeForce GTX

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry komputerowe

Bardzo szybko ujawniono minimalne wymagania sprzętowe Battlefield 5. Dowiedzieliśmy się też, że komputerowa wersja gry powstaje przy pomocy firmy NVIDIA.

  • NVIDIA pomaga przy pracach nad Battlefield 5 - rekomenduje karty GeForce GTX
A A

Wczorajszy wieczór upłynął nam pod znakiem prezentacji gry Battlefield 5. Można spodziewać się, że kolejne tygodnie przynosić będą wiele materiałów i informacji na jej temat, bardzo szybko poruszana jest kwestia wymagań sprzętowych wersji PC.

Z karty produktu na platformie Origin dowiadujemy się, iż gracze otrzymają do wyboru dwie wersje językowe - angielską i polską. Ważniejsza jest jednak wzmianka związana właśnie z wymaganiami sprzętowymi. Przedstawiona została jedna konfiguracja sprzętowa, rzut oka na poszczególne podzespoły nakazuje przypuszczać, iż jest to konfiguracja minimalna.

Battlefield 5 - minimalne wymagania sprzętowe

  • system operacyjny: Windows 7, 8.1 lub 10 (64-bitowy)
  • procesor Intel Core i5 6600K / AMD FX-6350
  • 8 GB RAM
  • karta graficzna: nVidia GeForce GTX 660 2 GB / AMD Radeon HD 7850 2 GB
  • 50 GB wolnego miejsca na dysku twardym
  • połączenie z Internetem: 512 kb/s lub szybsze

NVIDIA potwierdziła, iż będzie pomagać przy pracach na komputerową wersją omawianej strzelanki. Battlefield 5 najlepiej prezentować będzie się na komputerach wyposażonych w karty GeForce GTX, nie zabraknie wykorzystania GeForce Experience.

„Przy Battlefield V chcieliśmy połączyć się z partnerem, który podziela nasze zamiłowanie do gier na PC. Łącząc nasz utalentowany zespół programistów z zaawansowanymi technologiami, jakimi dysponuje NVIDIA oraz platformą GeForce, stworzymy niezwykle rozbudowane pod względem fizyki, wciągające i wizualnie uderzające doświadczenie.” - Andreas Morell ze studia DICE


Battlefield 5 zadebiutuje 19 października tego roku. Gra trafi nie tylko na PC. Dostępna będzie również na konsolach Xbox One i PlayStation 4.

Źródło: NVIDIA GeForce

Odsłon: 7161 Skomentuj newsa
Komentarze

47

Udostępnij
  1. Norghul
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-05-24 18:51

    I optymalizacja właśnie poszła w las. Jak pod banderą AMD było jeszcze znośnie tak teraz dowalenie ficzerów zrobi swoje i bez GTX 1080 nie podchodź. Na premierę nie kupować - zresztą widząc trailer przeszła mi całkowicie ochota na zakup. Będzie tyle bugów, tyle dropów i szarpania animacji, że rozgrywka nie będzie możliwa. Kupi się tak po dwóch, trzech miesiącach najwcześniej na jakiejś promocji.

    Serio liczyłem na BF1 w klimatach WWII, a dostaliśmy holywoodzki wybryk w klimatach Call Of Duty pełen wybuchów, nielogicznych akcji i lewackiej poprawności. Amerykanie mają jazdę na swoje "zasługi" podczas WWII więc gra w klimatach WWII musi być przekoloryzowana....

    Skomentuj

    1. Finear
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2018-05-24 19:04

      >Jak pod banderą AMD było jeszcze znośnie

      jeżeli myslisz że amd w sytuacji nvidi nie zrobiło by dokładnie tego samego to sie grubo mylisz
      obie firmy są siebie warte tyle tym razem nvidia ma duży udział na rynku

      Skomentuj

      1. Norghul
        Oceń komentarz:

        4    

        Opublikowano: 2018-05-25 01:31

        Gdyby babcia miała wąsy to byłaby dziadkiem. Był okres kiedy te firmy miały podobne udziały na rynku i AMD (wtedy chyba jeszcze ATI) nie robiło chamskich zagrywek konkurencji w postaci zamkniętych bibliotek i ficzerów graficznych. Raczej inwestowali w otwarte standardy na czym niestety nie raz się przejechali - niestety. Niestety NVIDIA potrafi masakrycznie zniszczyć optymalizacje gier co potem odbija się głównie na posiadaczach sprzętu AMD co jest widoczne od lat w postaci Game not Works. Najlepiej świadczy o tym fakt, iz nawet deweloperzy nie mają wglądu w instalowanie "ulepszeń" tylko wysłannik NV osobiście je wklepuje. Czy to jest dbanie o patenty? A może raczej sposób by nikt nie odkrył, że kod da się w jakiś sposób ulepszyć czy zmodyfikować?

        Skomentuj

        1. Sharimsejn
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-05-25 07:32

          Pewnie to i to.

          Skomentuj

        2. kitamo
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2018-05-25 17:03

          Przeciez oni mają devy które pozwalają im na wgląd w to co implementują.

          Tak samo zamkniętymi bibliotekami sa te w DirectX a jakos nie slysze by ktoś narzekał.

          Biblioteka to pomost w API pomiędzy tym co developer by chciał a tym co ma zrobić sprzet.
          Jak developer ma poznawać układy Nvidii czy Amd od zera to sensu w tym nie ma.
          Dlatego wymyślono API które jest wspólne dla wszystkich które jest oparte na bibliotekach - NV ma dodatkowo swoje biblioteki które działają tak samo jak directx. Tak samo jakbys dziś powiedział ze developer ma siedzieć i studiować roznice w mikrokodzie procesorow intela i amd po to by każdy wykorzystać optymalnie.
          Nie - producent dostarcza gotowe instrukcje i mowi jak ich używać a developer robi to zgodnie z określonym schematem ich działania.

          To tak jak na pulpicie masz pelno ikonek i klikniecie w dana z nich powoduje odwołanie do czegos tam.
          Developera nie interesuje to jak NV stworzyło daną bibliotekę w GW bo nie jest mu to nawet potrzebne.

          Opensourcowy tressfx kogo interesowal? zaimplementowany został w 2 grach i umarło mu się bardzo szybko.

          Zobacz jak pisze się gry i wtedy weź się wypowiadaj w tym temacie proszę.
          Możesz sam zapisac się na kurs pisania gier nawet UEngine i zobacz jak developer korzysta z gotowych bibliotek.
          Masz mylne wyobrażenie o tym ze developer siedzi i zerojedynkowo próbuje pisać grę od zera.

          Developerzy gier buduja silnik i bazę modułów do niego długimi latami. Do tego wszepiają nowe elementy które pojawiają się w directx czy wlasnie w GW.

          Mają gotowe klocki z których składają później grę a nie że klepią wszystko od nowa.
          Dlatego wlasnie słaba implementacja tressfx nie przetrwała bo developer nie ma czasu ani pieniędzy na to by bawic się w budowanie tej biblioteki - on woli dostać ja za darmo już gotową.

          Skomentuj Historia edycji

    2. Sharimsejn
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-05-25 07:31

      Już to gdzieś napisałem, że w jedynce było sporo takich dropów i problemów z płynnością, a wcale nie mam takiego słabego sprzętu.

      Skomentuj

    3. patol1984
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-05-25 13:48

      Wygląda nieźle, jakby więcej gier tak wyglądało to nawet bym kupił tego GTX'a 1080

      Skomentuj

    4. LukisK
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2018-05-25 14:32

      Zgodzę się z Tobą na ogół gry które współpracują z nVidią działają beznadziejnie na początku (żeby nie było posiadam gf 1070) i co do trailera to też mnie nie porwał, ale kampania zawsze była słabym punktem BF, wiec nadal czekamy na Bad Comapny 3 bo to jedyna seria gdzie kampania była zaje... ;)
      PS. Co do kampani to CoD wg. mnie zawsze górował na BF.

      Skomentuj Historia edycji

      1. Kieresz
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-05-25 19:43

        i tu i tu poskryptowany syf

        Skomentuj

  2. DreamerDream
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2018-05-24 18:55

    "rekomenduje karty GeForce GTX"
    Niemożliwe! Nvdia rekomenduje swoje karty gpu zamiast amd. No kto by pomyślał.

    To jest tak niesamowite, że az trzeba było w tytule napisać ;)
    Wiem, czepiam się, ale .... jakby nvdia rekomendowała amd to dopiero byłby powód do napisania i to jeszcze w tytule.

    Skomentuj Historia edycji

  3. krecik88
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-05-24 19:07

    [smiechuwarte]
    Intel Core i5 6600K / AMD FX-6350, łe intele takie suabe, stary fx je bije na głowe
    [/smiechuwarte]
    A na poważnie firmy to się nigdy nie nauczą pisać normalnych wymagań, albo chociaz nie aż tak oderwanych od rzeczywistości.

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-05-25 10:39

      Wymagania to sugestia tylko.
      Myslisz ze oni testują na każdej możliwej konfiguracji i szukają tej minimalnej?

      Skomentuj

      1. Mandalorian
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2018-05-25 13:12

        Powinni, im słabszy komputer ruszy grę, tym więcej potencjalnych nabywców.

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2018-05-25 13:21

          nie nie muszą bo każdy wie że to są wymagania poglądowe.
          Dla kogos 10fps może być minimum dla innego 30fps minimum.

          Skomentuj

      2. Mandalorian
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2018-05-25 13:13

        Powinni, im słabszy komputer ruszy grę, tym więcej potencjalnych nabywców.

        Skomentuj

  4. xbk123
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2018-05-24 19:55

    Ale propaganda od NV zanim jeszcze gra wyszła. Ja ich karty lubię ale ich polityki strawić nie mogę. Pomagają i pomagają, rekomendują i likwidują konkurencję, wszystko dla gracza żeby go głowa nie bolała od nadmiaru producentów GPU. Ma być jeden na rynku żeby nie było nieporozumień co wybrać.

    Skomentuj

    1. chotnik2
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-05-25 19:26

      Konkurencja zlikwidowala sie sama.

      Skomentuj

  5. Blackshadow
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-05-24 21:19

    Dziwne wymagania, ten Fx jest gdzieś na poziomie i3 czwartej generacji, i to tylko w niektórych grach.

    Skomentuj

  6. Yamaraj6
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2018-05-24 22:02

    Ja wyjaśnię o co chodzi, bo widzę, że większość znowu narzeka nie wiadomo na co. Po pierwsze trailer jest ewidentnie z trybu multiplayer, w którym jak stwierdzili producenci na wczorajszej konferencji będziemy mogli sobie spersonalizować postać. Zatem będziemy mogli pewnie zrobić sobie kobietę, bo czemu nie i będziemy mogli sobie wstawić metalową rękę bo również czemu nie.
    To że kobiety z mechanicznymi rękami nie brały udziału w wojnie nie ma za bardzo znaczenia ponieważ jest to tryb multiplayer, a nie singiel, w którym takich artefaktów pewnie nie będzie. Czy świat gry multi będzie przez to mniej immersyjny zobaczymy. Poza tym twórcy mogą to wycofać po tym ile hejtu się na to wczoraj wylało.

    Kolejna rzecz do której się wszyscy przyczepiają to czemu w trailerze nie ma swastyk. To jest dosyć logiczne, trailer jest emitowany na cały świat, a w niektórych krajach pokazywanie swastyki jest zabronione np. Niemcy. Osobiście uważam że to wypieranie się historii i tak być nie powinno, ale nie jest to wina EA/DICE, przynajmniej na tą chwilę. Jak pojawią się inne trailery, które będą dostosowywane do poszczególnych państw swastyki się pewnie pojawią.

    Dalej ludzie narzekają, że za dużo wybuchów itp. Pamiętajcie, że to jest trailer, twórcy mają 1.5-3 minuty na pokazanie jak największej ilości nowych rzeczy, dlatego widzimy wszechobecne wybuch, dynamiczne animacje itp. Przypomnijcie sobie trailer BF1 i poczytajcie sobie jak wyglądała I Wojna światowa. BF1 też nie odwzorowuje 1 do 1 pierwszej wojny światowej, a jest to dosyć dobra gra, niestety z dość słabą funkcjonalnością rozwoju postaci.

    Ogólnie nie mam zamiaru tu wychwalać BFa V, bo też nie jest zachwycony tym trailerem, ale słuchałem konferencji i panowie producenci mówili dosyć ciekawe rzeczy. Między innymi takie że nie będzie premium, a dodatkowe mapy będą za darmo. Poza tym nowy tryb Tides of war wydaje się bardzo ciekawy.

    Osobiście jeszcze powiem, że DICE mnie nigdy nie zawiodło jeżeli chodzi o Battlefieldy więc wierzę, że to będzie dobra gra. Zdaje mi się, że po prostu zatrudnili słabych ludzi od trailerów tym razem, którzy skupili się nie do końca na tym czego oczekiwali gracze. :(

    Skomentuj

    1. Finear
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-05-24 23:28

      tu można dodac że jest wiele pozytywnych zmian o których cieżko z samego trailera sie dowiedziec

      polecam https://www.youtube.com/watch?v=GTrPOlFLEl8

      Skomentuj

  7. Eternal1
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-05-25 00:43

    Czyli o konkretnym wsparciu DX12 można zapomnieć, a miałem cichą nadzieję że DICE dołożą do pieca i wreszcie sprzętowe silniki przetwarzania asynchronicznego (ACE) będą należycie wykorzystane ;/

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-05-25 10:19

      Gdyby gra miała wspierać pełny DX12 to musieli by silnik napisać od nowa.
      Przy obecnym monopolu na rynku DX11 nie ma na to szans.

      powiedz mi lepiej gdzie jest Vulkan bo w 2016 pisałeś ze od 2017 będzie dostępny w grach.
      No i gdzie ten mesjasz niskopoziomowego API?

      Skomentuj

      1. Eternal1
        Oceń komentarz:

        -3    

        Opublikowano: 2018-05-25 19:13

        1."Mesjasz"? Nigdy nie użyłem takiego sformułowania.

        2. Developerem nie jestem, pisałem o tytułach w których było zapowiadane wsparcie API Vulkan.

        3. Popularność a jakość to dwie różne sprawy, zwłaszcza kiedy Microsoft płaci developerom za wsparcie DirectX a Khronos za wsparcie Vulkan-a - nie.
        DX11 w stosunku do Vulkan-a jest wręcz archaiczny, więc skoro wciąż ma przewagę na rynku, znaczy że przyczyna jak zwykle leży w pieniądzach.

        Skomentuj

        1. Finear
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-05-25 21:19

          albo tym ze w praktyce wychodzi na jedno więc używa się powszechnego directx

          Skomentuj

  8. Cute Pony
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-05-25 00:47

    WTF? Minimalne 6600k i GTX 660? Co tu się odwala?

    Skomentuj

    1. jeomax.co.uk
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2018-05-25 01:25

      "Lokowanie produktu" w nVidii, ktora bierze za to kase od Intela ;-)

      Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2018-05-25 10:40

        Ale podali w wymaganiach tez karty AMD czyli tez lokuja produkt?

        Skomentuj

  9. Norghul
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-05-25 01:32

    Gdyby babcia miała wąsy to byłaby dziadkiem. Był okres kiedy te firmy miały podobne udziały na rynku i AMD (wtedy chyba jeszcze ATI) nie robiło chamskich zagrywek konkurencji w postaci zamkniętych bibliotek i ficzerów graficznych. Raczej inwestowali w otwarte standardy na czym niestety nie raz się przejechali - niestety. Niestety NVIDIA potrafi masakrycznie zniszczyć optymalizacje gier co potem odbija się głównie na posiadaczach sprzętu AMD co jest widoczne od lat w postaci Game not Works. Najlepiej świadczy o tym fakt, iz nawet deweloperzy nie mają wglądu w instalowanie "ulepszeń" tylko wysłannik NV osobiście je wklepuje. Czy to jest dbanie o patenty? A może raczej sposób by nikt nie odkrył, że kod da się w jakiś sposób ulepszyć czy zmodyfikować?

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-05-25 10:33

      ehhh...
      To nie NVidia niszczy optymalizacje gier, to devsi ją niszczą bo to ich gra.
      Nvidia nie pisze gier.
      Problem leży w tym że dzisiaj devsi dostają gotowe biblioteki z których korzystają i od tego jak je zaimplementują zależy optymalizacja gier.
      Jeśli NV dostarczy im te biblioteki w postaci GW to po prostu sobie z nich korzystają.

      Problem można przyrównać do klocków :

      masz sobie klocki z których coś budujesz, takie standardowe zupełnie. nazwijmy zestaw tych klocków DirectX

      Bawisz się fajnie, budujesz sobie itp., ale przychodzi do Ciebie kolega Janek który ma zupełnie nowy niepowtarzalny zestaw klocków. Wysypuje je obok i okazuje się że są naprawdę fajne i zaawansowane. Nazwijmy je GameWorks.

      Bawicie się razem, klocki fajnie pasują i jest wszystko ok, budujesz sobie zamek, domek czy co tam lubisz. Nowe klocki nadaja nowego fajnego wyglądu i pomagają szybciej zbudować co przy standardowych trwało by nieco dłużej i wyglądało gorzej.

      Nagle przychodzi do Ciebie Zosia która też ma klocki, ale jej klocki są kompatybilne z Twoimi ale nie są kompatybilne z klockami Janka. Te klocki to AMD.

      No i masz dwa wyjścia - albo wywalasz Janka z zabawy albo bawicie się w trójkę z tym że Zosia ma ograniczone pole manewru i jak ma budować z wami wspólnie to niestety w ograniczonym zakresie.

      Jeśli postawisz na ficzery od Janka i olejesz optymalizację budowli bazując na standardowych klockach to niestety jest to Twoja wina a nie Zosi czy Janka.

      tak samo jest z developerami - jeśli oleją optymalizację pod DirectX i skorzystają z gotowych bibliotek GW to jest to ich wina a nie tego że NV stworzyła te biblioteki.
      TO nie NV robi optymalizacje kodu gry, oni optymalizują biblioteki GW i sterowniki. DirectX to biblioteki Microsoftu.

      Skomentuj

      1. xbk123
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-05-25 10:49

        Studio robiące grę moim zdaniem powinno odpowiadać za stworzenie takich rzeczy jak fizyka futra, włosów, odzieży itd i współpracować z wszystkimi producentami sprzętu na jakiejś otwartej zasadzie. Bo tak jak to przedstawiasz to faktycznie na logikę od razu dajmy monopol NV bo to jedyne sensowne wyjście z sytuacji.

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2018-05-25 11:47

          Nie możesz mowic nikomu co powinien.
          Masz biblioteki DirectX i w nich masz zbiór tak jakby efektów. GW jest rozszerzeniem tych bibliotek.
          Jeśli developer zdecyduje się na uproszczenie sobie zadania i skorzysta z gotowca to jest to jego wybór.
          NV dodatkowo wspiera marketingowo wydawcę (AMD tez to robiło przy poprzednich odsłonach BFa).

          NV dobrze zagrało bo stworzyli coś co naprawdę jest dobre i proste w implementacji.
          AMD próbowało ponownie ale niestety poza tressfx nic więcej się nie udało. Ponieważ nie mają kasy na takie ficzery i siły przebicia to postawili na opensource.

          Jeśli w grze masz zastosowane GW i możesz je wylaczyć to kwestia optymalizacji lezy już po stronie developerów.
          Jeśli natomiast developer da ciała i zle zoptymalizuje implementacje jakiegoś ficzera to jest problem.

          Tak to wygląda niestety i to nie wina NV ze po prostu mają gotowe narzędzie a ktoś z niego korzysta. Za brak optymalizacji w produkcje odpowiada zawsze developer niestety.

          Skomentuj

          1. kitamo
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2018-05-25 12:15

            do tego NV wspiera finansowo i w PR developera więc nie ma się co dizwic ze developer większy nacisk polozy pod optymalizacje tego co dostal od NV.
            taki jest rynek.

            Skomentuj

        2. taki_jeden
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-05-25 17:12

          "Studio robiące grę moim zdaniem powinno odpowiadać za stworzenie takich rzeczy jak fizyka futra, włosów, odzieży itd i współpracować z wszystkimi producentami sprzętu na jakiejś otwartej zasadzie."

          Co to za głupota jakaś? Po to się tworzy uniwersalne narzędzia, żeby każdy nie musiał tworzyć swoich. Wiesz ile to czasu by zajęło i ile by to kosztowało? Jakby było tak jak piszesz, to nową grę byś miał co 10 lat.

          Skomentuj Historia edycji

      2. Norghul
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2018-05-25 16:14

        A wiesz, że kod Game not Works wprowadza ktoś w NV za zamkniętymi drzwiami i developer nie ma wglądu w kod? A czemu developerzy się na to decydują? Praktycznie zerową pracą otrzymują parę dodatkowych bajerów do gry i dodatkową promocję od NV. Kasa potrafi każdego przekonać, szczególnie tego, który na grę wykłada kasę, a nie tego co ją faktycznie robi. Darmowe rozwiązania mają to do siebie, że za ich implementację nikt Ci nie płaci czy Cię dodatkowo promuje. Gdyby jeszcze NV optymalizowała kod, a nie po prostu wklejała go byle jak.

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-05-25 16:55

          Tylko ze kod GW jest akurat naprawdę dobrze zoptymalizowany. problemy to mieli developerzy którzy nie umieli zaimplementować go w swoim silniku.
          Jest masa gier gdzie można skorzystać z GW i są bardzo dobrze zoptymalizowane a jeśli uważasz ze są zle zoptymalizowane to możesz GW wylaczyc i sprawdzić czy faktycznie chodzi o problemy z optymalizacja po stronie NV.

          Tyle gier z GW co ograłem to przyczepić moglbym się do ptymalizacji w zaledwie kilku a wiec skoro nie jest to efekt powtarzalny to znaczy ze lezy po stronie developera a nie producenta GPU.

          Skomentuj

          1. taki_jeden
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-05-25 17:21

            @kitamo
            Efekty GW nie tyle co są niezoptymalizowane, co często po prostu wymagają bardzo dużej mocy obliczeniowej. No bo jak np liczyć każdy włos czy źdźbło trawy, żeby to poszło na byle szrocie z biedronki? W dużej większości są to efekty, które po prostu zwiększają złożoność wyświetlanej grafiki. Tudzież dokładniej mówiąc, zwiększają złożoność obliczeń grafiki.

            Skomentuj Historia edycji

        2. taki_jeden
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2018-05-25 17:06

          "A wiesz, że kod Game not Works wprowadza ktoś w NV za zamkniętymi drzwiami i developer nie ma wglądu w kod?"

          Co ty za głupoty piszesz? Programowałeś kiedyś czy kolega Ci powiedział? GameWorks to gotowe biblioteki. W uproszczeniu zbiór metod, które możesz wykorzystać. To jak one są zaimplementowane to faktycznie developer gry nie może zobaczyć. Ale developer nie musi tego widzieć. Czyta w dokumentacji, co dana metoda robi, jakie parametry ma przyjąć, co zwraca i słowny opis co robi i tyle. Może jakieś przykłady użycia.

          Podam adekwatny przykład. Jak napiszę nieoptymalne zapytanie do bazy danych to to jest moja wina, a nie tego kto napisał silnik bazodanowy. I nic mi po wglądzie w jego kod. To moje zapytanie jest do dupy i muszę je zrealizować inaczej tak, żeby gotowy silnik bazy danych umiał je optymalnie wykonać.

          Dokładnie tak samo jest z różnymi bibliotekami jak DirectX czy GameWorks.

          Wprowadza za plecami... dobre sobie...

          Skomentuj Historia edycji

          1. kitamo
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2018-05-25 17:12

            tak samo jak nie musisz znac budowy procesora i znac całego schematu by pisać w C++

            biblioteki GW to jak instrukcje w x86 i tyle.

            Niektórym tego jednak nie wytłumaczysz bo wiedzą lepiej.

            Skomentuj

          2. taki_jeden
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-05-25 17:15

            No czytam i oczy przecieram jak ludzie są naiwni. Za zamkniętymi drzwiami dorzucają swoje biblioteki, żeby nikt nie widział... no większej głupoty to nie słyszałem.

            Skomentuj

  10. stalkerpl
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2018-05-25 09:15

    czy ktoś słyszał o "kobietach" która walczyły z bronią przeciwko Niemcom? chodzi głównie o zachód, jedynie chyba w łóżku ale nie kojarzę żadnej, po ruskiej stronie były, nie zaprzeczam

    Skomentuj

    1. Finear
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2018-05-25 10:05

      no i co z tego ze nie bylo?

      Skomentuj

    2. kitamo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-05-25 10:36

      Po pierwsze to jest gra komputerowa a nie dokument historyczny.
      Po drugie kobiety podczas II wojny światowej brały czynny udział w walce na linii frontu i to nie tylko Rosjanki ale wśród wszystkich sprzymierzonych narodów. Poczytaj trochę najpierw.

      Skomentuj Historia edycji

      1. taki_jeden
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2018-05-25 17:16

        Ale on nie kojarzy żadnej, to nie było, nie rozumiesz?

        Skomentuj

  11. Kieresz
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-05-25 19:42

    lament biedaków za 3...2...1...oppps too late

    Skomentuj

    1. Blackshadow
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2018-05-25 22:05

      Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie to że wymagania rosną, a gra wygląda tak samo jak poprzednie części. No dobra, może tym razem trochę bardziej plastikowo.

      Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-05-25 22:35

        a to nie wina konsol??
        pierwsza gra gdzie konsole nie sa winne słabej jakości grafiki ale za to jest lament o wymagania sprzętowe? szok

        Skomentuj

        1. Blackshadow
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2018-05-26 15:49

          Konsole nigdy nie były niczemu winne. Winni są zawsze ludzie.

          Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!