Na topie

Battlefield V dostał wsparcie ray-tracingu (sprawdzamy różnice w wydajności) [AKT.]

Autor:

Szef strefy Komputery

więcej artykułów ze strefy:
Komputery

Battlefield V po dzisiejszych aktualizacjach (włączając w to aktualizacje Windows i sterowników) otrzymał w końcu wsparcie ray-tracingu w czasie rzeczywistym. Jakich różnic można się spodziewać?

  • Battlefield V dostał wsparcie ray-tracingu (sprawdzamy różnice w wydajności) [AKT.]
A A

Aktualizacja 15.11.2018

W związku z pierwszymi testami wydajności DXR w Battlefield V NVIDIA opublikowała oświadczenie, które generalnie uspokaja nieco nastroje i pozwala z większym optymizem spojrzeć na przyszłość ray-tracingu w grach. Z pewnością pierwsze wejście ray-tracingu na rynek nie było tak dobrze przygotowane jak chcieliby tego "Zieloni", ale trwają prace nad poprawą sytuacji.

  • W przypadku aktualnej wersji NVIDIA sugeruje ustawienie opcji „DXR Raytraced Reflections Quality” na „Low”, ponieważ inne ustawienia mogą powodować problemy, o których można przeczytać na forum EA (szczególnie dotyczy to ustawienia „Medium”). Odpowiednia łatka jest już przygotowywana.
  • Aktualnie NVIDIA nie rekomenduje przeprowadzanie testów na mapach, na których występują duże ilości liści („Liberte” oraz „Tirailleur”), ponieważ są tam obserwowane duże spadki wydajności po włączeniu DXR, co nie powinno mieć miejsca. Przyczyna jest aktualnie badana.
  • NVIDIA sugeruje wyłączenie w grze poniższych opcji gdy włączony jest tryb DXR, co ma pozytywnie wpłynąć na jakość wyświetlanej grafiki: Chromatic Aberration, Film Grain, Vignette, Lens Distortion.

News z 14.11.2018

Stało się! Battlefield V został pierwszą grą ze wsparciem ray-tracingu w czasie rzeczywistym. Oczywiście opcja ta jest dostępna wyłącznie dla posiadaczy kart graficznych NVIDIA Turing. Testy najnowszych kart GeForce RTX możecie oczywiście znaleźć na naszych łamach.

Wkrótce na benchmark.pl pojawi się recenzja w której dokładnie i dogłębnie zbadamy wpływ ray-tracingu na wydajność w Battlefield V oraz czy ta technologia ma znaczący wpływ na jakość wyświetlanej grafiki.

Aby zaostrzyć wam apetety dziś prezentujemy szybkie porównanie w formie wideo. Sprawdzamy z jaką szybkością działa gra z włączoną technologią DXR i wyłączoną. Battlefield V został uruchomiony w rozdzielczości 2560 x 1440 i ustawieniach Ultra. Wykorzystaliśmy API DirectX 12, które to po dzisiejszych poprawkach w końcu działa poprawnie (a przynajmnie wszystko na to wskazuje - zniknęły mikroprzycięcia).

W platformie testowej znajdowała się karta NVIDIA GeForce RTX 2080 (bez Ti) Founders Edition. Wspierał ją procesor AMD Ryzen Threadripper 1950X z czterokanałowym RAM 2933 MHz.

Niestety, jak widać spadek wydajności jest bardzo znaczący. Wkrótce przedstawimy wam więcej testów i porównań!

Źródło: informacja własna

Odsłon: 10166 Skomentuj newsa
Komentarze

68

Udostępnij
  1. pscager
    Oceń komentarz:

    26    

    Opublikowano: 2018-11-14 20:53

    Jakos nie widze roznicy albo jestem slepy..

    Skomentuj

    1. Marcin Jaskólski
      Oceń komentarz:

      53    

      Opublikowano: 2018-11-14 20:56

      główna różnica polega na tym, że gra działa 3 razy wolniej...

      Skomentuj

      1. abukiewicz
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2018-11-14 21:19

        A czy możesz podać na jakim ustawieniu jakości ray trackingu był filmik nagrywany bo tam z tego co widziałem na necie są 3 poziomy do ustawienia jakości ray trackingu

        https://youtu.be/HQLKstjJe_U?t=308 - w tym filmiku widać co ray tracking daje...

        Skomentuj

      2. Ciekawski_
        Oceń komentarz:

        4    

        Opublikowano: 2018-11-15 00:30

        Dokładnie. Z tego co zauważyłem min FPS bez DXR to 70 a z DXR to 20! To oznacza spadek wydajności o ponad 70% !!!
        Masakra. Nvidia dała tym samym szansę AMD na nadrobienie strat.
        Nie widzę najmniejszych szans na to, żeby ta technologia przyjęła się na rynku przez najbliższe 2-3 lata.

        Skomentuj

        1. indianad
          Oceń komentarz:

          -2    

          Opublikowano: 2018-11-15 09:33

          Jakie odrobienie strat jak AMD nie wprowadzi pewnie RayTracingu a bez niego nowe RTXy są odrzutowcami w porównaniu do AMD.

          Skomentuj

          1. Balrogos
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2018-11-15 14:12

            AMD juz dawno wprowadzialo RT ale dla serii profesjonalnej i RT od AMD bylo wczesniej niz od NV: https://pro.radeon.com/en/software/radeon-rays/

            Skomentuj

        2. Po1nter
          Oceń komentarz:

          4    

          Opublikowano: 2018-11-15 10:16

          Błagam bez takich głupich komentarzy, brzmi to mniej więcej jak elektorat PISu. Jest do dupy ale ważne, że PO nie wygrało. To samo jest tutaj. Żeby tylko AMD coś na tym zyskało. Nic nie zyska bo są za bardzo z tyłu. Ich najmocniejsza karta jest a poziomie GTX1080. Nvidia wprowadza nowe technologie, to że działają jak kombajn to inna kwestia, ale coś robią. Jak zoptymalizują te nowe rdzenie i sam RTX to będzie rakieta wydajnościowa, już bez nich jest (fakt faktem za olbrzymie pieniądze ale jest).

          Skomentuj

          1. LuckyNumber888
            Oceń komentarz:

            -4    

            Opublikowano: 2018-11-15 15:30

            Głosowałem na PiS i chyba to pierwsza partia, która spełniła choć część swoich obietnic. Nie jest to oczywiście partia idealna, bo nigdy nie będzie tak, że nowa partia spełni wszystkie obietnice, ale najważniejsze, aby jakiekolwiek pozytywne zmiany były wprowadzane i prowadziły w perspektywie lat do dalszej poprawy sytuacji w kraju. Zdarzają im się potknięcia (obecna afera) ale to co dostrzegam to fakt, że w odróżnieniu do poprzednich rządów nie zamiatają sprawy pod dywan i winni zostaną ukarani. Przez ostatnie 30 lat rządziła w Polsce agentura i nasz rząd to był rząd marionetek, które miałe za zadanie zniszczyć naród Polski i roztrwonić nasz majątek. Partia PO i Tusk był tutaj kluczową postacią, która miała zniszczyć nasz kraj i gdy Andrzej Lepper na swoim ostatnim wystąpieniu w Sejmie zdobył dowody na to, że Tusk jest finansowany przez zagranice (Lepper wymieniał kwoty i konkretne miejsca tak więc miał dokładne informacje) to po chwili zginął. Dziś natomiast prawdę o Tusku pokazał Sumlinski posądzając go otwarcie o agenture i ma na to takie dowody, że Tusk co może obecnie robić to udawać głupa. Do sądu z tym nie pójdzie bo wtedy każda telewizja naglośniłaby sprawę. O PiS można dużo złego powiedzieć i nie jest to partia idealna, a w porównaniu do PO widać poprawę dosłownie na każdym szczeblu.

            https://youtu.be/3w3NbABWBUw
            To jest pierwsza część materiału z Sumlinskim i jego opis dorobku Tuska powinien pokazać każdemu, że Tusk to był agent zagranicy mający za zadanie zniszczyć ten kraj.

            Skomentuj Historia edycji

          2. Satanski
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-11-15 18:49

            @LuckyNumber888 Co za idiota... z góry dziękuję za bana. Warto było

            Skomentuj Historia edycji

          3. LuckyNumber888
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-11-16 13:48

            Ja tam nikomu nie zamierzam ubliżać gdy glosował na inną partię, a fakt, że sam tak postępujesz dużo o tobie mówi i można stwierdzić, że jesteś autentycznie zawistną i podłą osobą. Nikt nie musi PiSu lubić i ja nie nakłaniam, aby ludzoe na nich głosowali, ale głosujcie chciaż za alternarywą, a nie znowu PO i Nowoczesną, bo ci ludzie pokazali już, że pracują dla zagranicy i z tego względu nie mają dobra naszego państwa wcale na uwadze. Czemu w Warszawie wygrał współpracownik i autor sukcesu HGW, osoby po uszy zamieszanej w okradaniu ludzi? Mieli ludzie tylu kandydatów poza Jakim z PiSu i Trzaskowskim z PO, a i tak wybrano złodzieja bo tak telewizja i media nakłaniały, aby zrobić na złość PiSowi. Taki Jakubiak, a nawet Korwin byłby w Warszawie dużo lepszym wyborem, ale nie trzeba było po złości glosować tak jak telewizja TVN i sprzedajne zageaniczne media chciały.

            Skomentuj Historia edycji

          4. MazocHH
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-11-15 19:46

            Nie podobała Ci się komunistyczna agentura z PO dlatego zagłosowałeś na komunistyczną agenturę tylko z innym znaczkiem tzn. PiS. BRAWO TY

            Skomentuj

          5. LuckyNumber888
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-11-17 04:57

            Do tej pory są dowody na agenturę PO, a nie ma takich na temat PiSu i pomimo, ze możesz nie lubić tej partii to większość Polaków raczej nie ma wątpliwości, że to Polska partia.

            https://youtu.be/Smk8CZlyJwk
            Tutaj ostatnie wystąpienie Leppera. Przedstawił konkretnie straty państwa przez rządy tej agentury, oraz otwarcie powiedział o finansowaniu partii politycznych w tym PO przez zagranice (konkretnie tu wymienił też Tuska i kwoty). No co tu dużo mówić, rezultatem tej agentury o której mówił Lepper było okradnięcie państwa na grube miliardy, oraz późniejszą fatalą perspektywę do życia młodych ludzi, których warunki w Polsce zmuszały do wyjazdu z kraju. Niestetu Lepper za słowa prawdy zapłacił najwyższą cenę i dziś ludzie już nie pamiętają tego o czym mówił. Dają się już komplentie mamić zachodnim mediom, które raczą zwać się dla zmylenia polskimi. Na szczęście są jeszcze patrioci w postaci Sumlińskiego, który nie boi się mówić o tej całej agenturze. Czemu nikt go z PO czy Tusk nie posądzi o mówienie nieprawdy? Bo doskonale wiedzą, że za Sumlinskim stoi prawda i dowody, a sprawa w sądzie tylko by pokazała ludziom, że partia PO była rzeczywiście agenturą z niemiec. Kiedys media robiły z Leppera debila, a prawdę ten człowiek mówi, a dziś ta sama telewizja zagraniczna skłuciła Polaków tak, że ci tylko przyklaskują parti, która domaga się sankcji na własnym kraju i sprowadzeniu do kraju milionów zbirów w postaci islamistów.

            Skomentuj

          6. paulus99
            Oceń komentarz:

            4    

            Opublikowano: 2018-11-15 22:16

            Proszę, nie zaśmiecaj tego sympatycznego forum o sprzęcie komputerowym swoimi politycznymi wynurzeniami i zachwytami nad PiS. Mam o nich dokładnie przeciwne zdanie ale to nie miejsce na dyskusję. Skupmy się na RTX i raytracingu.

            Skomentuj

          7. Wulfen4
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-11-15 22:47

            "chyba to pierwsza partia, która spełniła choć część swoich obietnic."

            Niestety. Większość z tych obietnic jest szkodliwa dla Polski. Pis ze swoim komunistycznym programem wolałbym żeby nie spełnił żadnej swojej obietnicy.

            Skomentuj

          8. LuckyNumber888
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-11-16 12:49

            Teraz panśtwo wydaje dużo więcej pieniędzy, a i tak mają mniej strat jak za poprzednich lat, więc to dowód na to, że nawet ta komunistyczna partia jak ją nazywasz rozporządza majątkiem państwa dużo lepiej jak agentura, która rządziła Polską przez 30 lat. Nagle państwowe firmy które chyliły się ku upadkowi zaczęły notowac zyski, no za przypadek! Realia są takie, że przeciętny Polak od lat pracuje w niemieckiej firmie, płaci rachunki w niemieckim banku, kupuje w niemieckim sklepie i to powoduje, że pieniądze nie wzbogacają naszego kraju, a zagranicę i przez to ludzie opuszczają kraj. Dopiero za rządu PiS dostrzegłem konkretne kroki rządu, które mają to ukrócić więc według mnie nawet ta komunistyczna partia jak ją nazywasz robi przynajmniej cos dobrego.

            PiS robi dokładnie to co obiecał przed wyborami. W przyszłości będzie jakas inna partia, która zaproponuje rozsądniejsze zmiany to się na nią zagłosuje, a w obecnym czasie partia PiS zdecydowanie najmniej szkodzi temu kraju. PO jest niestety partią nielegalnie sfinansowaną przez zagranicę i prowadzoną przez agentów i dziś dowody na to są już przedstawione przez Sumlinskiego jak wcześniej Leppera i stad też PO nie mają skrupułów głosować za sankcjami dla Polski, czy zapraszać tu islamistów, bo ich zadaniem jest zniszczenie tego kraju. Druga partia Nowoczesna powstała w bardzo podejrzanych okolicznosciach akurat wtedy, gdy PO posypał się grunt pod nogami. Nikt jeszcze o N nie słyszał, a już mieli duże poparcie i ktoś dał im duże pieniądze na czas antenowy, bo Petru był promowany w TV częsćiej niż politycy wszystkich innych opcji razem wzięci. Poza tymi partiami partia Kukiza i Korwin wydawała się jakąś alternatywą, ale niestety nie mieli programu na nic i z tych wszystkich opcji PiS było najmniejszym złem i dziś po tych kilku latach ich rządów widać wreszcie realizację wielu ważnych decyzji, a też wreszcie teraz oddaje się szacunek bohaterom i patriotom, a nie gardzi naszą historią i całą polskością. Mam im tylko za złe, ze bawią się teraz z PO i Tuskiem, oraz nie potrafią wciąż znaleźć winnych prywatyzacji w Warszawie. Tak więc nie do końca zależy PiS na ukaraniu winnych i to jest podejrzane, ale do póki nie będzie rozsądniejszej alternatywy tak wiele ludzi będzie na nich głosować.

            Skomentuj Historia edycji

          9. musslik
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-11-15 15:59

            Nie są do tyłu tylko olali karty konsumenckie karty hi end bo tu siana nie ma

            Skomentuj

      3. misiofazi
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2018-11-15 10:15

        No i murzyni wyglądają lepiej ;)

        Skomentuj

      4. rahl_r
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-11-15 20:20

        Norma, jak zawsze po dodaniu nowego gadżetu ulepszającego obraz. Było filtrowanie anizotropowe, potem antyaliasing, później pixel i vertex shadery itp. Co parę lat coś nowego wymyślają, poprawia się realizm, ale rosną też wymagania.

        Skomentuj

    2. leon-san
      Oceń komentarz:

      14    

      Opublikowano: 2018-11-14 21:01

      Na upartego to jakieś drobne różnice tam znajdziesz. Ale trzeba ich mocno szukać, na co podczas takich gier nie ma czasu. Za to widać wyraźny spadek płynności

      Skomentuj

      1. BariGT
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2018-11-14 23:16

        W single player to cos tam daje. W multi w grach tego typu róznice są niezauważalne, ze to 30 a 90 klatek/s robi gigantyczną róznicę.
        Do czasu kiedy właczenie RTX nie bedzie zarzynało najwydajniejszych kart to ta technologi apozostanie ciekawostką.

        Skomentuj

        1. Ciekawski_
          Oceń komentarz:

          6    

          Opublikowano: 2018-11-15 00:35

          Raczej dopóki nie będzie się dało DXR odpalić na najsłabszych kartach - następcach GT1030/RX550 choćby w 720p. A do tego długa droga jak widać.
          Ale najważniejszy warunek to DXR w konsolach. Bez tego nie ma szans na rozpowszechnienie tej technologi. Będzie tylko w tych grach, w których Nvidia zapłaci za implementacje.

          Skomentuj Historia edycji

          1. levusek1992
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-11-15 11:16

            Spoko, PS5 będzie miało kartę AMD z obsługą raytacingu

            Skomentuj

          2. Doctor
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2018-11-15 16:19

            Wątpię by choćby PS6 miało DRX.

            Patrząc na rezultaty RTXów, spekuluję że minie co najmniej 10 lat zanim ta technologia wejdzie do mainstreamu. Chyba, że chcesz grać w exclusivy Sony w 15 fpsach.

            Skomentuj

          3. bodziokrak
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2018-11-15 17:33

            Nie będzie miało, samo AMD przyznało że nie jest zainteresowane tą techniką, przygląda się i być może w przyszłości. Jeżeli nowe konsole wyjdą nawet w 2020roku, nie ma szans żeby czerwoni to ogarnęli.

            Skomentuj

    3. leon-san
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-11-14 21:01

      Na upartego to jakieś drobne różnice tam znajdziesz. Ale trzeba ich mocno szukać, na co podczas takich gier nie ma czasu. Za to widać wyraźny spadek płynności

      Skomentuj

    4. szydas
      Oceń komentarz:

      10    

      Opublikowano: 2018-11-14 21:12

      Nie jesteś ślepy - różnicę między dotychczasowymi efektami a ray-tracingiem najlepiej widać na pojedyńczych, statycznych scenach. W dynamicznych rozgrywkach nie ma na to za bardzo szans. Dotychczas używane efekty są dopracowane na maksa, ray-trecing w grach dopiero raczkuje i pewnie potrzeba będzie kilku lat, by rendering zaczął wyglądać dostrzegalnie lepiej niż "stare" technologie. Pytanie czy za te parę lat jeszcze będą chętni płacić za kartę 30% więcej tylko dlatego, że obsługuje ona ray-tracing. Skoro nie widać różnicy to po co przepłacać? ;)

      Skomentuj Historia edycji

      1. LuckyNumber888
        Oceń komentarz:

        4    

        Opublikowano: 2018-11-14 21:33

        W battlefieldzie tylko odbicia są potraktowane raytracingiem, więc jak nie przypatrzysz się szczegółom to różnic wielkich nie zobaczysz, ale są demka Nv, gdzie faktycznie ten raytracing widać, bo całe oświeltenie, cienie, odbicia w raytracingu sumuje się ostatecznie na bardzo realistyczną scenę.

        https://youtu.be/O1RTWwyIbGY

        https://www.youtube.com/watch?v=KJRZTkttgLw

        Niestety na taką skalę zaczną pewnie wykorzystywać te efekty RTX dopiero na następnej generacji kart Nv wspierających RTX, lub może nawet jeszcze późniejszych.

        Skomentuj Historia edycji

        1. leon-san
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2018-11-14 21:45

          > są demka Nv,
          to jest kluczowe - demka, a nie rzeczywiste gry. W dodatku nie wiadomo na czym generowane.

          Skomentuj

          1. Foxy the Pirate
            Oceń komentarz:

            5    

            Opublikowano: 2018-11-14 22:58

            Wiadomo na czym.

            Skomentuj

      2. Eyesofthesouth
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-11-15 10:05

        nadaje w gierkach jak polowanie na jelenia (nie pamiętam tytułu tej głupiej gry), wtedy można sobie postać przez 1h w miejscu i spokojnie pooglądać grafike i jeszcze trzeba się dobrze przyjrzeć zeby zauważyć :P Jak narazie ten cały ray tracing to gigantyczne tracenie klatek.

        Skomentuj

      3. Satanski
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-11-15 18:47

        Za "parę lat", pewnie wszystkie karty będą obsługiwały RT

        Skomentuj

    5. zeniu
      Oceń komentarz:

      6    

      Opublikowano: 2018-11-14 21:14

      To jak z audiofilią. Nie musisz widzieć (słyszeć) różnicy, bylebyś zapłacił za drogi sprzęt.

      Skomentuj

    6. Cacek93
      Oceń komentarz:

      7    

      Opublikowano: 2018-11-14 21:40

      A co ma być widać jak ten RT jest zaimplementowany szczątkowo, to się w ogóle nie powinno nazywać raytracing, większość oświetlenia, odblasków oraz cieni jest generowanych "klasycznie". Za kilka lat każda gra będzie miała zaimplementowana RT (co będzie bardzo proste), a efekty będą znacząco podnosić realizm. Obecnie to nawet nie jest ciekawostka :)

      Skomentuj

      1. pablo11
        Oceń komentarz:

        4    

        Opublikowano: 2018-11-15 01:30

        Za sporo lat, AMD nie zamierza się pchać w najbliższej architekturze z Raytracking (wychodzącej prawdopodobnie w Q2 2019). Ta architektura będzie podstawą do budowy Next Genów (nowego Xboxa i PS5). Więc jak w konsolach nie będzie, to technologia pzoa wyjątkami zdechnie na dłuższy czas.

        Skomentuj

  2. xbk123
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2018-11-14 21:10

    Wyraźny spadek klatek to mało powiedziane. Ale na tym materiale nic nie widać w kwestii różnic graficznych. Jak się chce RT zaprezentować to trzeba by wrzucić misję w mieście - auta, szyby sklepowe itd. Tam też pewnie spadek wydajności będzie jeszcze większy.

    Skomentuj

  3. LuckyNumber888
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2018-11-14 21:25

    https://www.techpowerup.com/reviews/Performance_Analysis/Battlefield_V_RTX_DXR_Raytracing/4.html

    Na low wydajność nawet w 1440p jest dobra (71fps), ale widać jednak widoczną różnicę w jakości tak samych odbić jak i ilości powierzchni, które odbijają światło.

    https://www.techpowerup.com/reviews/Performance_Analysis/Battlefield_V_RTX_DXR_Raytracing/images/comparison1-low.jpg
    https://www.techpowerup.com/reviews/Performance_Analysis/Battlefield_V_RTX_DXR_Raytracing/images/comparison1-ultra.jpg

    Nie wygląda to zbyt zachęcająco, w dodatku karty RTX padają jak muchy. Gościowi z poniższego linku karta spłonęła.

    https://hardforum.com/threads/evga-2080-ti-xc-burst-into-flame.1971627/

    Skomentuj Historia edycji

    1. Wulfen4
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-11-15 23:00

      Ogólnie słabo to wygląda nawet z raytracingiem na ultra. Taki red dead redemption 2 zjada tego sztucznego bf5.

      Skomentuj Historia edycji

  4. piotreeeek
    Oceń komentarz:

    -9    

    Opublikowano: 2018-11-14 22:12

    Ta gra już wygląda dwa razy lepiej w wersji na PC niż na konsole, a z RTXem to już nawet nie ma co porównywać.

    Skomentuj

    1. Eyesofthesouth
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2018-11-15 10:11

      przecież lewa strona od prawej gó..em się różni. Tyle ze karabinek bardziej się swieci jak psu jaja w słońcu, też mi effekt....

      Skomentuj

  5. mutissj
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-11-14 22:14

    listopad 2021 rok, reklama Nvidii:

    kup RTX3080Ti za jedyne 9999 zł!!! z RayTracing 2.0,

    w końcu płynne 60fps w 4K, Kup teraz!

    Skomentuj

  6. Chiny_X
    Oceń komentarz:

    9    

    Opublikowano: 2018-11-14 22:43

    Chyba największy fail nvidi te karty z serii 20xx

    Skomentuj

  7. Yamaraj6
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-11-14 23:31

    Szczerze mówiąc spodziewałem się więcej, jedyne co jestem w stanie zauważyć to to że z RTX broń się bardziej błyszczy. Jest to pierwsza iteracja i to zrobiona na szybko byle by była na premierę więc nie ma co osądzać całej technologii. Bez wątpienia taka technologia potrzebuje czasu i środków na wdrożenie.
    Według mnie wszystko zależy od przyszłej generacji konsol. Jeżeli one będą miały GPU ogarniające RTX to ta technologia się rozwinie, zostanie zoptymalizowana i będzie powszechnie używana.
    Ogólnie mimo że w tej chwili jedyne co zauważalnego
    nam przynosi to 3-krotny spadek FPSu to uważam że w ciągu najbliższych kilku lat to w grach które od podstaw będą wspierały RTX zauważymy największy skok jakościowy. Szczególnie jeżeli będą to gry których akcja dzieje się w miastach i pomieszczeniach, gdzie jest dużo płaszczyzn od których odbija się światło. Ogólnie dobrym tytułem w którym RTX mógłby pozamiatać byłby Cyberpunk, no ale pożyjemy zobaczymy.

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2018-11-14 23:43

      A jak pisałem po pierwszych pokazach RTX ze w tej generacji kart ze nie dość ze nie zobaczymy takiego DXR jak na filmiku promującym RTXa to jeszcze będzie to zbyt słaba rodzina kart by w ogole mowic o tym w grach to ludzie nie wierzyli :)

      Powtarza sie historia z Physx - bardzo fajny ficzer ale sporadycznie wykorzystywany i ma niewspolmierny wpływ na wydajność w stosunku do poprawy wizualnej.

      Skomentuj

      1. LuckyNumber888
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-11-15 00:01

        Tylko, że physx stało się dziś preferowanym silnikiem liczącym fizykę w grach opartych na unreal engine 4 i unity, bardzo wiele popularnych gier dziś używa tej technologii.

        http://www.codercorner.com/blog/?p=2013

        Różnica to taka, że dziś physx oblicza już sam procesor, a nie GPU i Nv przestała więc to reklamować w grach.

        Skomentuj Historia edycji

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          3    

          Opublikowano: 2018-11-15 00:36

          a ile physx od nv ma lat?
          Jak był boom na physxa to karty NV były reklamowane wlasnie pod tym kątem. Wtedy ten ficzer to był po prostu ciekawy bajer - zero sensu bo zabijał wydajność. Na CPU mogłes zapomnieć o jego odpaleniu.

          Po wielu latach doczekał się wielu modyfikacji a w tym miedzy innymi mozna go stosować na GPU jak i CPU oraz implementować w dość szerokim spektrum zastosowan. Tylko ile to lat musiało minac.
          Dzis czy to CPU czy GPU to nie ma znaczenia bo wydajność jest porownywalna ale gdy pojawił się po raz pierwszy to podobnie jak DXR był ficzerem.

          Raytracing tez będzie kiedys czyms naturalnie dostępnym i nikt nie będzie sie zastanawial nad tym ale ile to czasu musi jeszcze upłynąć.

          Skomentuj

  8. Cute Pony
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2018-11-15 00:42

    Co za bubel! Zero roznicy za 2/3 plynnosci. Gunwo jakich malo.

    Skomentuj

  9. raffal81
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-11-15 07:25

    Ja pierdziele, współczuje tym co kupili RTX, bo wydać tyle kasy na efekt którego grając prawie nie widać, a granie w 20fps, łooooo :D to już wole grać na PS4 w 30fps :D:D:D

    Skomentuj

    1. Smuga
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2018-11-15 11:12

      Tym co kupili RTX 2080 lub 2070. Ci co mają 2080 Ti śpią spokojnie, bo akurat ich RT nie obchodzi - liczy się wydajność.

      Skomentuj

  10. wizdar
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-11-15 07:44

    Z tym RTX'em to podobna historia jak z Diablo Immortal. Wydali cos czego nikt nie chce i nie potrzebuje a potem sie dziwia.

    Skomentuj

  11. Yukko
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-11-15 08:16

    Nawet jak RayTracing to G w tej chwili to jednak nie da się powiedzieć, że RTX 2080 Ti (i w zasadzie tylko on) nie ma mocy.

    Po za tym te newsy potwierdzają moją myśl iż kupowanie takich nowinek jest głupotą. No i masowe awarie i samo-zapłony. Osobiście współczuję tym niecierpliwym co musieli sprzedać wszystko tylko by dobyć tę kartę.

    Nowa, niesprawdzona, nie obsługiwana przez żadną grę z niewiadomą przyszłością technologia w którą pakuje się kasę za roczne oszczędności.

    Przynajmniej ma się 60+ FPSów w UHD. Zawsze to plus o którym mimo wszystko nie powinno się zapominać.

    Skomentuj

  12. sopotek
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-11-15 08:32

    to RTX 2070 przy takich ustawieniach ile by wyciągnął 15-20 fps...

    Skomentuj

  13. sopotek
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2018-11-15 08:32

    dobrze że nie kupiłem RTX

    Skomentuj Historia edycji

  14. xbk123
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-11-15 08:58

    Trzeba też dodać, że jedyne efekty w tej grze robione z wykorzystaniem technologii RTX to odbicia. Nie ma AO i cieni. Gdyby były to wydajność pewnie na poziomie slajdów?

    Skomentuj

  15. kasiazezbajki
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-11-15 09:26

    hahahahah 22 FPS-y

    Skomentuj

  16. wiktorrp
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-11-15 09:32

    Kogoś nieźle wydymali na kasę.Ale to ich wina że kupują kota w worku.

    Skomentuj

  17. kitamo
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-11-15 10:24

    Z tym DXR będzie jak z Vulkanem - głośno ale bez wsparcia i bez sensu;

    Skomentuj

  18. Fenio
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-11-15 10:58

    Za wolno, za drogo, za mało różnic. Będzie porażka większa niż Nvidia PhysX.

    Skomentuj

  19. q3aki
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-11-15 11:13

    woah, nie sadzilem, ze az tak duzy spadek bedzie - myslalem i stawialem na liczbe klatek/s w granicach 40-50 - a tu widze na ostro. W grze o duzej dynamice jaka jest BFV srednio wogole widze sens uzycia. Do generowania swietnych filmikow itp rzeczy aby przyciagnac uwage widza, owszem - bo wyglada to b.dobrze. Ale to tylko tyle i chyba na ta chwile az tyle.

    Skomentuj

  20. Dudi4Fr
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-11-15 12:07

    Tak z ciekawości, można ozywać RTX w SLI? Może dwie 2080Ti dały by radę wyciągnąć jakieś sensowne fps-y.

    Skomentuj

    1. voxcordi
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-11-15 13:51

      Quadro RTX 8000 da radę :-P

      Skomentuj

  21. Balrogos
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2018-11-15 14:10

    Skoro sa oddzielne uklady do liczenia RT ktore licza tylko to to nie ma mowy o spadkach FPS, sama wydajnosc RT moze kulec ale fpsy nie chyba ze nvidia zrzucila to rzeczywiscie na rdzenie cuda

    Skomentuj

    1. Wulfen4
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-11-15 23:13

      rdzenie RT są wąskim gardłem

      Skomentuj

  22. nyny1
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2018-11-15 16:25

    Aż poleciałem zobaczyć co mój RTX na to co piszecie...
    Ufff, nadal mogę grać we wszystkie gry, te bez wsparcia RT też, nadal zapierd... wydajnościowo i jakościowo, wszystko śmiga płynnie - dziwne nie? A jak mi się zamarzy pooglądanie nowych technologi to robię suwakiem ON - bo mam taką możliwość, w innych czipsetach tego nie ma, wiec WTF?
    Nie czuje się tez wydymany na kasę, nie musiałem nic sprzedawać, po prostu kliknąłem kupuj i to wszystko, naprawdę to jest proste.
    Swoją drogą, w tego typu dyskusjach widać jak bardzo niektórych ból dupy uwiera w temacie RTX.
    Ryczą przeważnie najwięcej Ci, którzy nie maja i mieć nie będą, bo to za wysokie progi, wiec wylewają żale w necie. Gdyby jednak jakimś cudem owy obiekt szydzenia posiedli to zgoła odmienne zdanie prezentować by zaczęli, jestem o tym przekonany.
    Jeśli nawet jak wróżycie się coś z RTX stanie, spłonie, pamięci zaszwankują to najzwyczajniej w świecie obowiązuje 3 letnia gwarancja więc problem to żaden. Jak za te 3 lata gwarancja się skończy to się wymieni na nową.
    I zamiast użalać się na forum na sytuację, czy obrzucać błotem Nvidie, robię to do czego ta karta została zrobiona, po prostu jej używam :)

    Skomentuj

  23. Zwis88
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-11-15 19:43

    Ot ciekawostka, zaimplementowane aby sobie pooglądać, grać z tymi ustawieniami się raczej nie da, chyba że ktoś singla zmęczy w 30fps zablokowanych, tak jak ludzie piszą - będzie to spoko za 3 - 4 lata, ale to też nie znaczy że ta technologia ssie, dopiero przeciera szlaki, tak jak ze wszystkim było, kto pamięta pierwsze gry z DX 10 i wolumetrycznymi promieniami albo wygładzaniem alfa, - typu stalker clear sky, jak się grało w DX9 to typowe karty ciągnęły grę w 60 fps, jak się pełne DX10 odpaliło + AA to chyba dopiero na HD 7870 dało się jakoś sensownie pograć - 4 lata później, po pierwsze teraz dopiero programiści uczą się to implementować i optymalizować, po drugie hardware dla typowego nosacza jeszcze nie jest gotowe by to obsłużyć komfortowo

    Skomentuj

    1. q3aki
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-11-15 20:00

      kropka

      Skomentuj

  24. jarekzon
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-11-15 23:14

    Ktoś zauważył jakąś różnicę :) ?

    Skomentuj

  25. bratmat
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-11-16 22:53

    Moim zdaniem ten Raytracing w Battlefield to gwóźdź do trumny Nvidii z tą technologią. W demkach może to ładnie wygląda, ale w grach takich jak bf liczy się prędkość i zdrowo myślący gracz multiplayer nie dociąży swojej karty 3 krotnym spadkiem wydajności by mieć ładniejsze odbicia światła.... Liczy się tylko FPS i nic więcej

    Skomentuj

    1. nyny1
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-11-17 21:06

      Zdrowomyślący gracz multiplayer może jednym suwakiem to wyłączyć i mieć więcej fps niż na każdym pascalu, więc WTF z tym gwoździem do trumny.
      https://www.youtube.com/watch?v=F3IDAGW_m0U

      Nie wspomnę, że na multiplayer się świat gier nie kończy...

      Skomentuj Historia edycji

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!