Na topie

Call of Duty: Black Ops - wymagania sprzętowe

Autor:
Jakub Kralka

więcej artykułów ze strefy:
Gry

Kategoria: Gry Producenci: Activision

Wymagania dla jednej z najbardziej oczekiwanych premier tego roku okazują się bardzo racjonalne. Powinny ucieszyć nawet osoby posiadające kilkuletnie komputery.

AA
  Warto przeczytać:
 

Minimalna konfiguracja, która pozwoli nam zagrać w Call of Duty: Black Ops prezentuje się następująco:

  • Procesor: Core 2 Duo E6600 / Phenom X3 8750
  • RAM: 2 GB
  • Karta graficzna: 256 MB, DirectX 9.0c i Shader 3.0 (GeForce 8600GT / Radeon X1950Pro )
  • System operacyjny: Windows XP / Vista / 7

Do tych informacji dotarliśmy dzięki serwisowi Direct2Drive, który powoli przygotowuje graczy na jedną z największych premier tego roku. Przypomnijmy - pikanetrii dodaje fakt, że mniej więcej w tym samym czasie ukażą się trzy znakomite gry o tematyce wojennej: Medal of Honor, Call of Duty i Battlefield. Najwięksi wydawcy stają na głowie, by pozyskać potencjalnych klientów.

Źródło: D2D

Polecamy artykuły:    
PlayStation Move - poznaj magiczną różdżkę Sony
Test 16 coolerów - który schłodzi najlepiej?
Premiera: więcej rdzeni i megaherców od AMD

 

Odsłon: 69055 Skomentuj newsa
Komentarze

55

Udostępnij
  1. d i l
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-10-19 23:09

    Dobra optymalizacja lub/i cienka grafika - teraz komputer starczy na dłużej.

    Skomentuj

    1. szyszunia
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2010-10-19 23:47

      to drugie: cienka grafika. wszystkie gry sa teraz robione pod konsole i oprawa graficzna jest tak projektowna, zeby chodzila na nich plynnie.

      pecety dzisiaj oferuja znacznie wieksza wydajnosc niz konsole, ale nie maja gdzie jej wykorzystac. ale mozna na szczescie wlaczyc sobie AA 16x AF 16x i 1920x1080 o czym konsolowcy moga sobie pomarzyc :]

      Skomentuj

      1. hideo
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2010-10-19 23:49

        spokojnie nie panikujcie, jeszcze jakieś 2-3lata i znów poprzeczka na pc pójdzie ostro w górę wraz z wydaniem nowych konsol

        Skomentuj

        1. Szymon331
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2010-10-20 10:34

          Mam taką nadzieję. Pojawią się nowe konsole , nowe wypasione grafiki i... każdy PCt za 1500zł sobie wówczas z tym poradzi. Konsole stoją w miejscu od kilku lat a pCTy się rozwijają.

          Za powiedzmy 3 lata gdy wyjdzie jakaś nowa konsola to biorąc pod uwagę rozwój PCtów i kart graficznych będziemy mieli "mega kombajny"

          3 lata temu najszybszy był 8800 Ultra a teraz? Ile razy szybszy jest GTX480? Ile razy będzie szybsza karta za 3 lata? Aż strach pomyśleć.

          Skomentuj

          1. nursiak
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2010-10-20 15:45

            Kolejna generacja konsol dopiero za 5 lat. Potwierdzili to oficjalnie zarowno sony jak i microsoft.

            Skomentuj

          2. Szymon331
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2010-10-20 22:13

            Skoro konsole już teraz powoli nie wyrabiają to będziemy mieli za około rok/dwa sytuację gdzie na konsole nie będzie się opłacało robić nowych gier.

            Skoro maksimum konsoli to takie badziewia jak nowy MoH albo ciekawe ale nie zaskakujące GOW to nikt nie będzie się pakował w robienie gier które nie będą sobą prezentowały nic ponad to co prezentowały kilka lat wcześniej (graficznie)

            Może cały przemysł przerzuci się na PCty i odkryją wreszcie jaki to potencjał sprzętowy czaił się pod biurkami userów przez ten caaaały czas, czas ciemności.

            Skomentuj

          3. d i l
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2010-10-20 23:16

            Tyle, że jakość grafiki - jej poprawa jest coraz mniej widoczna, bo dotyczy coraz mniejszych szczegółów.
            Popatrz wstecz, choćby na pes i fifę, które wychodziły cyklicznie - z czasem się zaciera ta jakość.

            Skomentuj

      2. hideo
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2010-10-19 23:51

        o Red Dead Redemption, Vanquish, Gran Turismo 5 czy HALO: Reach pecetowcy moga tylko pomarzyć póki co ;) pc i konsole mają swoje mocne strony, trzeba mieć to i to :)

        Skomentuj

        1. Szymon331
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2010-10-20 10:35

          Jeśli jest się prawdziwym graczem. Jeśli się jest niedzielnym takim jak ja wystarczy komputer.

          Skomentuj

          1. cysi3k
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2010-10-20 11:27

            Nie do końca - jestem "niedzielnym" graczem i zamieniłem PC na konsole (w temacie grania) bo nie muszę w nią ładować kasy a jak chce zagrać to wszystko chodzi ;-)

            Skomentuj

          2. Szymon331
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2010-10-20 12:33

            Nie musisz w nią ładować kasy ale musiałeś ją kupić. Ja kupiłem komputer do pracy/ nauki a że gry na nim chodzą to efekt "uboczny" ;)

            Skomentuj

          3. Atak_Snajpera
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2010-10-20 19:44

            Otóż to! R4850 można już dostać za około 400zł. Karta wymiata do dziś!

            Skomentuj

          4. Atak_Snajpera
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2010-10-20 19:43

            Zato przepłacasz za gry. Pecetowe odpowieniki są wyraźnie tańsze!

            Skomentuj

      3. docnadir
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2010-10-20 09:07

        no niezupelnie szyszunia, jesli chodzi o tytuly multi platformowe to na pc nie dosc ze masz wiecej efektow, wyzsza rozdzielczosc, AA, to jeszcze chodzi o wiele plynniej. ostatnie przyklady jakie mi przychodza do glowy: mafia 2, medal of honor

        z drugiej strony masz exclusivy ktore zabijaja kazda produkcje na pc pod wzgledem finezji wykonania, ale tez i pod wzgledem grafiki, np god of war 3

        w sumie to nie wiem czego my sie spodziewamy, tzn jakiego postepu w kwestii wyswietlania grafiki? fotorealizmu?

        Skomentuj

        1. Szymon331
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2010-10-20 10:36

          Czego byśmy się nie spodziewali to po Crysisie każda gra (powtarzam KAŻDA) była graficznie gorsza i mniej zaawansowana.

          Skomentuj

          1. Woland
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2010-10-20 11:10

            Nieprawda. Crysis to tylko shadery (woda!). Tekstury czy też szeroko pojęta prezentacja nie robią już na mnie wrażenia, są przeciętne. Gry z lepsza grafika pojawiają się nawet na konsole np. Uncharted2, GOW3 albo Castlevania. Na PC np. Stalker z modem Complete 2009 (ktory m.in. dodaje nowe shadery do gry) oferuje lepsza grafike niż Crysis.

            Skomentuj

          2. Szymon331
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2010-10-20 12:38

            Spodziewałem się że pierwszy komentarz na mój własny będzie w stylu "nieprawda jest jeszcze Metro 2033" Jestem mile zaskoczony.

            Crysis miażdży graficznie (jeżeli ktoś ma możliwość odpalić go w DX10 ze wszystkim na max i z modami)

            Chodzi o to że cały świat tam cieniowany jest w czasie rzeczywistym, że obiekty pomimo że są oklejone teksturami to są ruchome i maja grubość. Efekty atmosferyczne wyglądają bardzo realistycznie i są elementem który dopełnia obraz fotorealizmu.

            To wszystko (i wiele więcej) dzieje się na szerokim, otwartym terenie gdzie wzrokiem można sięgnąć kilometry w dal. W metro co najwyżej kilkadziesiąt metrów. W CoDach nie można się nawet ruszyć za budynek który stoi po lewej lub po prawej.

            Skomentuj

          3. Pokrakk
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2010-10-20 15:05

            Jakie znowu kilometry? Bawiąc się dalmierzem w lornetce z trudem było widac zarysy wzgórz oddalonych o niecałe tysiąc metrów.

            Jak kilometry - to tylko Arma 2 - spokojnie mozna ustawić sobie nawet z dziesięć (jesli się ma Core i7 oczywiście :-)

            Skomentuj

          4. Pokrakk
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2010-10-20 15:05

            Jakie znowu kilometry? Bawiąc się dalmierzem w lornetce z trudem było widac zarysy wzgórz oddalonych o niecałe tysiąc metrów.

            Jak kilometry - to tylko Arma 2 - spokojnie mozna ustawić sobie nawet z dziesięć (jesli się ma Core i7 oczywiście :-)

            Skomentuj

          5. Pisschrist
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2010-10-20 12:34

            True, true ;]

            Skomentuj

        2. pershing6
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2010-10-20 10:42

          raytracingu

          Skomentuj

        3. Woland
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2010-10-20 11:02

          większej ilości polygonów, zaawansowajej fizyki i oświetlenia

          Skomentuj

  2. Lightning
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-10-19 23:12

    Nie ma to jak elastyczna grafika :)

    Skomentuj

    1. Szymon331
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2010-10-20 10:37

      Tsa... działa 100FPS i więcej tylko że ma wygląda 1 CoDa MW

      Skomentuj

  3. Arved
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-10-19 23:15

    Kiedy pojawi się nowy Battlefield?

    Skomentuj

    1. Atak_Snajpera
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2010-10-20 19:46

      Nie wcześniej ja za rok.

      Skomentuj

    1. Stork
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2010-10-19 23:39

      Szybko zrozumiesz gdzie moneta leży :P

      Skomentuj

    2. RafiXII
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2010-10-19 23:40

      Nie narzekaj na konsole bo zaraz wejdzie wszystko wiedzący ( w głowie g... mający ) Wulfen i zacznie się bezsensowna dyskusja...

      Skomentuj

    3. hideo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2010-10-19 23:48

      powodzenia w zakładaniu własnej firmy developerskiej! potrzeba nam takich w Polsce :)

      Skomentuj

      1. Szymon331
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2010-10-20 10:39

        Zgadzam się, oj zgadzam się.

        Skomentuj

  4. Zen...
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-10-19 23:31

    ahh to śmieszne medale i honory mogą się schować bo chyba ostatnim tytułem wykopali sobie grób. Co do Bf to czekam czekam bo tam jest chociaż odrobina fizyki

    Skomentuj

    1. Szymon331
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2010-10-20 10:42

      Ta fizyka w BF to jest kierunek jakim powinni iść twórcy gier.

      MoH splamił się brakiem takiej fizyki Oby CoD nie popełnił tego błędu. Tylko jakie są szanse że nie popełni? Co jak co ale po CoDzie spodziewam się jeszcze mniej niż po MoH.

      CoD to łażenie po sznurku bez kszty fizyki przy uproszczonej grafice z potężnej rozdzielczości teksturami próbującymi te uproszczenia zamaskować. O dziwo wielu się nabiera.

      Skomentuj

  5. Stork
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-10-19 23:40

    "Minimalne wymagania powinny obudzić nadzieję nawet wśród graczy posiadających nawet kilkuletnie komputery.."
    Wypraszam sobie!
    Mi nie poleci :P

    Skomentuj

    1. Igloczek
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2010-10-19 23:53

      Kartę graficzna na połówkę wymieniłeś czy co ?

      Skomentuj

  6. cyferluu
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-10-19 23:49

    jeżeli to ten sam silnik co w cod MW1 to lol... sie wbije w cfg i na gf6800 AGP poleci :D w 800x600 :D

    czego chcecie więcej od grafiki? nic poza bardziej szczegółowymi teksturami juz nie wymysla... no chyba ze z tą teselacją pokombinują :D

    Skomentuj

    1. hideo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2010-10-19 23:57

      dokładnie, potrzeba nam nowocześniejszych metod obróbki postrzegania obrazu i oddawania go przez grafy, bo dodawanie kolejnych polygonów czy nawet coraz ostrzejszych tekstur niewiele da bez nowych realistyczniejszych metod rozumienia tego jak postrzegamy rzeczywistość i jak to przenieść na grafikę komputerową, sama rozdzielczość tu nic nie da, stąd coraz nowsze metody cieniowania itd ale to wciąż za mało, fakt teselacja jak dobrze wykorzystana potrafi sporo zdziałać co widać na demkach nvidii (szczególnie ta woda...)

      Skomentuj

    2. Szymon331
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2010-10-20 10:55

      Hę? Człowieku, piszesz to na przykładzie CoDa?

      Ostatnie CoDy to najpaskudniej dla mnie wyglądające (nowoczesne) gry. Dlaczego? Bo umiem patrzeć.

      Ktoś pamięta pierwszego coda 4 "MW"?
      Tam nie było nawet dynamicznego oświetlenia. Większość cieni była narysowana na teksturach na stałe.

      W którejś misji wbijamy do studia nagrań na szczycie jakiegoś budynku gdzie na tło rzucane jest oświetlenie i jakieś cienie. Gdzieżby tam się cień pojawił (nawet jak się staję naprzeciwko źródła światła)

      Grałem w CoDa6. Kanciaste toto, niebo to tekstura często w ogóle nie ruszająca się z miejsca. Co z tego że tekstury są napompowane do granic możliwości skoro są płaskie i nie oświetlone zbyt realistycznie?

      Zero fizyki. Co z tego że mamy płotek albo ścianę skoro nawet z bazooki nie ruszymy tej teksturki. Takie rzeczy to były nawet w CoDzie 2 sprzed jakiś 6 lat.

      Sztuczna inteligencja to kolejne zero. Przeciwnicy są głupi jak buty. Ostrzeliwują się w jakiś tam sposób ale przechodząc kilka razy w to samo nie ma różnicy w ich zachowaniu. Skrypty, skrypty i jeszcze raz krypty.

      W grafice komputerowej można jeszcze baaaaaaardzo dużo poprawić. Szczególnie na przykładzie CoDów.

      Po pierwsze trzeba sprawić by obiekty (wszystkie) były nie tylko trwałą siatką obleczoną w tekstury ale siatką którą można deformować, niszczyć, przesuwać. Początek temu procesowi dał Crysis. Mniej więcej tyle samo jest w BF BC2. Ilość takich obiektów można by stopniowo zwiększać.

      Skomentuj

      1. Woland
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2010-10-20 11:17

        Zgadza się. Ale zawsze Treyarch wykorzystywało silnik gry lepiej niż IW, dodawali chociażby efekty HDR. Mam nadzieję ze w końcu poprawią animację postaci w multi.

        Skomentuj

  7. Marked
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-10-20 01:13

    To teraz szykuje na się natłok strzelanek w realiach wojny afgańskiej/irak....taka nowa moda,pomysły związane z 2 wojną światową już im się skończyły :) Pewnie bedzie cos w stylu nowego moh..efektowne,łatwe i przyjemne i do bólu liniowe niestety ;/

    Skomentuj

    1. xargon
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2010-10-20 07:41

      Dlatego, że 90% potencjału tego tyłu leży w trybie Multiplayer (dlatego mam zamiar go zakupić). Medal of Honor nie zakupiłem, ponieważ wydawanie stu-kilku (nastu) złotych na 4 godziny singla to jakieś nieporozumienie - a multiplayer w MoH niestety okazał się niewypałem (developerzy nie zdecydowali się w którą stronę mają iść czy BF:BC2 czy MW2). Pozdrawiam.

      Skomentuj

      1. xargon
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2010-10-20 07:41

        *tytułu oczywiście - przepraszam za literówkę.

        Skomentuj

      2. ReiseReise
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2010-10-20 11:45

        Nie zgodzę się, gra się całkiem przyjemnie. No i ta oprawa dźwiękowa -aach ;)

        Poza tym, klucz do MoH na allegro jest za 56zł.

        Skomentuj

  8. Bartek Żak
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-10-20 08:50

    Black Ops zdobyło mnie jako klienta informacją o dedykowanych serwerach oraz (najprawdopodobniej) konsoli. Niech tylko silnik pozostanie tak dobrze zoptymalizowany, jak miało to miejsce w MW i MW2.

    Skomentuj

    1. Bartek Żak
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2010-10-20 08:55

      P.S. O jakim Battlefieldzie mowa w tekście? Bo wpisałem "new battlefield" w google i nic nowszego poza Bad Company 2 się nie pojawiło...

      Skomentuj

      1. betonowy
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2010-10-20 09:20

        chodzi oczywiscie o Battlefield Bad Company 2: Vietnam. Jest to dodatek do BC2.

        http://www.youtube.com/watch?v=qBeSvgjea34

        Skomentuj

    2. Szymon331
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2010-10-20 10:57

      W grach które wymieniłeś nie optymalizacja jest dobra tylko grafika jest słaba. Tobie wydawało się inaczej bo widziałeś potężne tektury i CI to wystarczyło.

      Skomentuj

      1. Bartek Żak
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2010-10-20 20:58

        Grałem na LOW, ale gadaj zdrów. A na High grafika wygląda ładnie, nie muszę mieć lepszej. Byleby MP miał swoje miejsce w CB...

        Skomentuj

        1. Szymon331
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2010-10-21 00:05

          Spoko, masz inne wymagania niż ja. Ja chcę w nowych grach widzieć "nową" grafikę. Multiplayer często mnie nie interesuje.

          Skomentuj

  9. Grzesiek1010
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-10-20 10:38

    "...ukażą się trzy znakomite gry o tematyce wojennej: Medal of Honor, Call of Duty i Battlefield."

    nie nie nie poprawka !!!!

    Powinno być tak "ukażą się dwie znakomite gry Call of Duty, Battlefield."

    Skomentuj

  10. constantine86
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-10-20 15:10

    Miejmy nadzieję, że goście z treyarch nie zrobią tandety na miarę world at war. Szkoda marki.

    Skomentuj

  11. Patrick.
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-10-20 17:59

    Czyli wiele nie wymaga, jak prawie wszystkie gry...

    Skomentuj

  12. polishPCfan
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-10-20 18:04

    Małe te wymagania, ale muszą jeszcze dać cynk o zalecanych
    hmmm...
    Quad 2.0GHz
    GT 9500/HD 3700
    2GB RAM
    A zastanawia mnie jedno: jeśli Black Ops obsługuje 3D, to ciekawe jak z tym będzie na PCcie? Czy obojętnie jaki zestaw, czy może Nvidia będzie "maczać" palce i BO otrzyma certyfikat NVidia 3D Vision i
    TWIMTBP???

    Skomentuj

    1. VMAX OC
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2010-10-20 18:19

      I to jest absurd....

      9500GT słabsza od x1950pro...

      Jest to 8600GT tak naprawdę :/

      Kto układa te wymagania?

      Skomentuj

      1. KamiKAzeDBC
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2010-10-21 11:44

        Wiesz COD4 rusza na ATI 9600XT, a nie powinien...

        To tak dla jaj piszą, aby wypełnić wolne miejsce :)

        Skomentuj

  13. .B.W.
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-10-22 11:06

    Zobaczymy, czy recenzenci będą jechać po grafice nowego CoD-a, tak jak po Medalu... Zarzucają słabą jakość MoH-owi, a tymczasem warstwa wizualna CoD-a była przestarzała w pierwszym Modern Warfare (choć to jeszcze w miarę wyglądało w porównaniu z praktycznie nic niezmienionym MW2). Pewnie znowu będą zachwyty nie wiadomo nad czym, bo to CoD. Nudne już to się robi. Żeby tak chociaż interakcja z otoczeniem była większa... A tu ciągle, ciągle bez zmian.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!