Gry

Diablo III - kupisz broń za prawdziwą kasę

opublikowano przez Marta Uzarska w dniu 2011-08-02

Świeżutkie informacje o Diablo III! Podejdźcie bliżej i czytajcie! Niestety, to nie informacja o dostępności wersji beta ani tym bardziej o potwierdzeniu przez Blizzard daty wydania trzeciej odsłony diabełka. Fani kultowego hack'n'slasha zapewne z chęcią dowiedzą się, że w Diablo III pojawi się oficjalny system aukcyjny, wykorzystujący prawdziwe pieniądze.

Wedle świeżo opublikowanej informacji, gracze będą mogli kupować, sprzedawać i wymieniać się cyfrowymi przedmiotami, płacąc za nie dolarami, euro czy jenami. Oczywiście nie obędzie się bez stosownego podatku, który trafi prosto na konta producentów gry. Jak stwierdził wiceprezes Blizzard, Rob Pardo, ludzie i tak będą sprzedawać wirtualne przedmioty za prawdziwe pieniądze, a oficjalny system aukcyjny spowoduje, że takie transakcje będą bezpieczne. Jeśli tylko nasz system ułatwi graczom dokonywanie wymian, uznam to za spory sukces.

gra Diablo III
 

System aukcyjny w Diablo III wykorzystywać będzie te same zasady, co ten, znany nam już z World of Warcraft. Zapytany o tzw. "gold-farmerów", którzy korzystają z różnych sztuczek, by gromadzić wirtualne pieniądze oraz przedmioty i sprzedawać je za prawdziwą kasę, Pardo stwierdził, że Blizzard nie zamierza temu przeciwdziałać. Jeśli tylko nie psuje to rozgrywki i daje graczom to, czego chcą - co nas to obchodzi? Dlaczego mielibyśmy w tym przeszkadzać? - stwierdził.
 

Rob Pardo wiceprezes Blizzard
 

I jeszcze jedna informacja - aby zagrać w Diablo III będziemy musieli posiadać stałe połączenie internetowe. Powód? Ponoć nasze postaci, informacje o nich i wszystkie statystyki będą przechowywane na serwerach Blizzard, a nie na naszych dyskach lokalnych. Ma to zapobiec oszustwom i hackowaniu postaci, ale wymagać od nas będzie ciągłego połączenia z serwerami.
 

gra Diablo III - screen
 

Póki co Blizzard nie potwierdził konkretnej daty wydania D3, ale gry zapewne możemy spodziewać się na PC pod koniec tego roku.
 

Więcej ze strefy gier:

Źródło: MCV

marketplace

Komentarze

53
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Tylko kasa im w głowie
    Zaloguj się
  • avatar
    Tak samo jak w word of tanks bogatsi mają extra czolgi a ty ciśniesz jakimś"traktorem"hehehe
    Zaloguj się
  • avatar
    No to fajnie juz zacieram rece mam nadzieje ze wyjdzie w tym roku jeszcze .. patrzac ile wydali kasy na zrobienie SC2 i ile zarobili to D3 bedzie juz wogole kosmos ;d cena pewnie szczelam w ciemno 200 zł haha..
  • avatar
    "I jeszcze jedna informacja - aby zagrać w Diablo III będziemy musieli posiadać stałe połączenie internetowe."

    Niech i szlag. A jak będę jechał w pociągu z lapkiem? Jak będę w szpitalu z lapkiem? Jak będe siedział sobie nad morzem z lapkiem?

    To co nie pogram? Niech ich #$@$.
    Zaloguj się
  • avatar
    i o to chodzi, płacisz 5-10% podatku do firmy a możesz legalnie handlować, wprowadzić to do WoW i będą kolejni gracze.
  • avatar
    Kto kupi ten kupi. U nas spora część graczy za kasę to nie kupi nawet tej gry (a będzie grała), a co dopiero jakichś wirtualnych artefaktów.
    Zaloguj się
  • avatar
    I tego nie lubię w MMO - ludzie grają, uzależniają się i sprzedają nerki, aby tylko kupić sztylet +5 do siły.

    Zaloguj się
  • avatar
    I dlatego cieszę się że uzależniałem się od gier w latach '90. Dzisiaj od czasu do czasu popykam w singla i mam spokój. Biedna dzisiejsza młodzież ;-)
    Zaloguj się
  • avatar
    jakbym miał juz grać, to bym był farmerem, zeby jeszcze cos na tym zarobic :D
    Zaloguj się
  • avatar
    czyżby blizzard chciał oszacować ile wart jest rynek nawet nie wiem jak to nazwać itemków??
  • avatar
    A teraz jest niby inaczej ? We wszystkich MMO można kupić coś za $ z tym że Blizzard chce coś z tego mieć. Wprowadzą własny market i będą pobierali mała prowizje od transakcji. Jeżeli cenny nie będą zbyt duże to pomysł ten spokojnie wyprze allegro, ebaya i inne podobne portale.
  • avatar
    Hmmm... nie wiem, ile chińskie firmy zapłaciły Blizzowi za ten pomysł, ale już się cieszą.

    No cóż, Blizz zawsze miał talent do robienia kasy. To oni zaczęli pobierać 10 dolców za zmianę imienia postaci, płątne transfery na serwery i takie tam. I żeby nie było - te pomysły weszły w życie jeszcze przed połączeniem z Activision, a w spółce Activision-Blizz to Blizz ma większość udziałów, więc to akurat decyzja producenta Diablo nie Koticka :)

    Coś mi się zdaje, że te plotki o współpracy, a przynajmniej patrzeniu przez palce na farmerów złota w WoW wcale nie są takimi plotkami :)

    Coraz mniej mi się D3 podoba, najpierw ten sklepik, potem informacje, że nawet Single Player musi być w trybie online. Zdaje się, że to będzie gra, którą ominę.
    Zaloguj się
  • avatar
    Ludzie już teraz zarabiają na farmach a teraz będą mogli robić to całkiem legalnie. Pojawia się natomiast pytanie jak to wpłynie na samą rozgrywkę - granie z kimś kto dopiero kupił grę ale ma już wymaksowane itemki do przyjemnych niestety nie należy.
  • avatar
    ciekawe czy trzeba bedzie odprowadzic podatek od tego typu zysków.. w koncu mozna na tym bedzie niezle zarobic..
    Zaloguj się
  • avatar
    Blizzard posuwa się coraz dalej mimo że ma świadomość do czego mogą doprowadzić takie pomysły. Wielu młodych ludzi zmarło przez granie po 18 godzin dziennie w WOW. Może samo granie tak się do tego nie przyczynia, ale picie po kilka pitrów energy drinków w czasie jeden sesji na pewno. Pomysł by sprzedawać przedmioty z gier za prawdziwe pieniądze nie jest nowością, ale zintegrowanie go z samą grą to już przesada. Dzieciaki przestaną chodzić do szkoły i spać po nocach po to tylko by znaleźć coś, za co zarobią parę dolarów. Coraz bardziej się w głowach pie**oli producentom tych zmutowanych gier....
    Zaloguj się
  • avatar
    Zapytany o tzw. "gold-farmerów" - jako pierwsi boty będą mieli twórcy :) A waluta na pewno będzie w cenie patrząc na fakt, że do każdego konta trzeba osobny klucz :)
  • avatar
    dla mnie pomysł jak najbardziej OK
  • avatar
    Z tym gold farmingiem, to niezły sposób na zarobek. Trzeba się będzie temu bliżej przyjrzeć...