• benchmark.pl
  • Gry
  • DirectX 12 nie podniesie rozdzielczości gier na Xbox One - przynajmniej wedle CD Projekt RED
Gry

DirectX 12 nie podniesie rozdzielczości gier na Xbox One - przynajmniej wedle CD Projekt RED

opublikowano przez Mateusz Tomczak w dniu 2015-04-04

Z DirectX 12 wiązane są spore nadzieje. Czyżby na nich miało się skończyć?

DirectX 12 Xbox One

DirectX 12 wiązane są spore nadzieje. Dotyczy to nie tylko właścicieli PC, ale również użytkowników konsoli Xbox One. Zapędy tych drugich studzi teraz jednak CD Projekt RED.

Nie tak dawno dowiedzieliśmy się, że Wiedźmin 3: Dziki Gon najprawdopodobniej obsłuży DirectX 12 tyle tylko, że jakiś czas po swojej premierze. Polski producent zdecydował się kontynuować temat, chociaż tym razem skupił się na wspomnianej konsoli. Może okazać się bowiem tak, że w tym przypadku oczekiwania zdecydowanie przerastają to czego oczkują jej obecni i przyszli właściciele.

"Myślę, że wszelkie zmiany rozdzielczości będą wymagały od Microsoft znacznie większych zmian niż tylko aktualizacji DirectX 12. Jeśli mam być uczciwym to tak właśnie myślę." - Damien Monnier, starszy producent Wiedźmin 3: Dziki Gon

Nie brzmi to optymistycznie, ale z ostatecznym werdyktem poczekać trzeba do momentu pojawienia się DirectX 12 na Xbox One. Warto wspomnieć również, że studio Milestone wypowiedziało się ostatnio w zupełnie odmiennym tonie wierząc, że właściciele konsoli odczują po aktualizacji większą wydajność.

A czy waszym zdaniem DirectX 12 będzie swojego rodzaju "kopniakiem" dla konsoli?

Źródło: gamingbolt, vg247

marketplace

Komentarze

78
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    MS'owi bardzo pewnie zależy aby dopieścić DX12 do maksimum. Ponieważ w wielu produkcjach X1 musiał niestety ustąpić PS4 pod względem wydajności. Jako PCtowiec będę patrzył z uśmiechem jak nasze sprzęty zyskują "drugie życie" a XONE pobije PS4. Nic tylko zapatrzyć się w popcron i wygodny fotel.
    Zaloguj się
    28
  • avatar
    Opinia ludzi z cdpred i z studia Milestone się nie wykluczają. Głównym atutem dx12 jest zmniejszenie i rozłożenie na wszystkie rdzenie narzutu sterownika na CPU. Zwiększenie rozdzielczości wiąże się z obciążeniem prawie wyłącznie GPU, więc znaczy to tyle, że wciąż gry będą miały 900p, lecz tam gdzie zjazdy ilości klatek były powodowane głównie przez CPU uda się zachować płynność.
  • avatar
    Dx12 poprawi wydajność głównie tam, gdzie procesor niedomaga, a że w x0 grafika też do najlepszych nie należy to nie oczekiwałbym zbyt wiele
  • avatar
    PS chodzi na OpenGLu, więc dostanie raczej Vulcana a nie DXa.
    Zaloguj się
  • avatar
    Ale czy w ogóle ten DX coś zmieni na konsoli? Z tego, co wiem, w przypadku konsol zawsze programowało się "blisko metalu" i narzuty oprogramowania systemowego były minimalne. W tym przypadku jest inaczej?
    Zaloguj się
  • avatar
    Czego tu się spodziewać jak konsole mają procki ze średniej klasy tableta. Dodatek stanowi jeszcze napis AMD, który sprawia, że zegar w zegar jest jeszcze ze 30% wolniej.
    Zaloguj się
  • avatar
    Czekam, na to może w końcu grafika jakoś ruszy do przodu, bo ostatnie generacje silników graficznych ogromnych zmian w grafice nie czynią, konsole niestety trochę ograniczają możliwości graficzne jakie dają komputery a to pod te pierwsze głównie projektuje się gry. Ale zobaczymy po premierze DX12 jak producenci się z nim oswoją i zacznie się era nowej, może dużo bardziej fotorealistycznej grafiki.
    Zaloguj się
  • avatar
    Pies trącał FHD i 60fps, to nie jest główny problem nowych konsol! Ty problemem są GRY których na dzień dzisiejszy jak na lekarstwo, do tego są bardzo przeciętne lub to remastery (wiem, zaraz poleci hate :).
    Zaloguj się
  • avatar
    Ale PS4 też obsłuży DX12 i też wydajność wzrośnie więc różnica będzie taka sama.
    Zaloguj się
    -7
  • avatar
    ;) pozdrawiam mądrale który od pewnego czasu wchodzi i minusuje wszystkie moje komentarze jak leci .Żal ciebie człowieku , masz nieźle nawalone :) Ale co jak się jest tchórzem i się buzi nie umie odezwać to lepiej zminusować ....
    Zaloguj się
    -7
  • avatar
    DirectX12 czy Vulkan zmniejszą zużycie CPU, wysyłając dane do GPU, Ale nie spowodują że nagle GPU stanie się bardziej wydajne.

    Czy ktoś czuje różnicę między 720p a 1080p? Bo ja mam monitor 20 cali, więc różnicy nie czuję.
    Zaloguj się
    -8
  • avatar
    Ktoś straci prace
  • avatar
    Ktoś straci prace
    Zaloguj się
    -21
  • avatar
    Większą wydajnośc czyli mniej spadków poniżej 30 fps (ew jakiś cudem podbicie do 60fps)a nie rozdzielczości. Zresztą nie ma co z kryształowej kuli wróżyć ;D
  • avatar
    Ja mysle ze XO nie potrzebuje podbicia rozdzielczosci a mniejszych problemow z framerate. I to by bylo juz dobrze jesli dzieki DX12 framerate by sie podnosl i bylo mniej spadkow.
  • avatar
    takie to polskie , coś ci z życiu nie wyszło czy jestes szefem zjeb123@!#!#@1em i ludzi tak traktujesz ?
  • avatar
    HAHA BAN
  • avatar
    Zawsze kiedys dowiadujesz sie czegos nowego warto podziekowac zamiast strzelac focha. Prosze bardzo.