Motoryzacja

Elektryczny i autonomiczny - mikrobus Volkswagena odświeżony [AKT.]

opublikowano przez Wojciech Kulik w dniu 2017-08-22

Oto następca Kombi (Type 2) - Volkswagen I.D. Buzz. W pełni autonomiczny, wyposażony w silniki elektryczne i z napędem na cztery koła.

Aktualizacja [22.08.2017]: Volkswagen zapowiedział, że elektryczny I.D. Buzz rzeczywiście powstanie. Jest już plan, który zakłada, że mikrobus w 2022 roku wyjedzie na drogi amerykańskie, europejskie i chińskie. Niemiecki producent nie zdradza na razie, ile przyjdzie zapłacić chętnym za egzemplarz, ale potwierdza jego dane techniczne, z którymi możecie zapoznać się, czytając newsa poniżej.

News [09.01.2017]: Jak hipisowski wypad, to tylko mikrobusem Volkswagena. Tak było w dwudziestym wieku, a teraz niemiecki producent postanowił wprowadzić swój kultowy pojazd w wiek dwudziesty pierwszy.

I.D. Buzz – taką nazwę nosi koncepcyjny model mikrobusa firmy Volkswagen, który z zewnątrz delikatnie nawiązuje do klasyki, ale w sercu jest samochodem na miarę naszych czasów. Dość powiedzieć, że mamy tu do czynienia z pojazdem elektrycznym – ma on zostać wyposażony w dwa silniki elektryczne o mocy 369 koni mechanicznych i zapewniać do 434 kilometrów jazdy na jednym ładowaniu. Warto wspomnieć tez o napędzie na cztery koła.

Nie może też być inaczej – I.D. Buzz to samochód autonomiczny i – jak za dawnych czasów Kombi (Type 2) – istna impreza na kółkach. W środku zmieści się maksymalnie osiem osób, które będą mogły oddać się rozmowom i zabawie, w czym z kolei pomogą obrotowe przednie fotele oraz panel kontrolny I.D. Box. 

Dużo miejsca w środku przyda się również po to, by I.D. Buzz mógł z powodzeniem sprawdzić się w usłudze współdzielonych przejazdów, a to właśnie z myślą o niej (podobnie zresztą jak większość autonomicznych pojazdów) powstaje ten mikrobus.

Ale choć I.D. Buzz będzie autonomiczny, ci, którzy będą chcieli prowadzić samodzielnie, nie będą mieli powodów, by narzekać. Projektanci Volkswagena postarali się o kierownicę z wielofunkcyjnym panelem dotykowym, wyświetlacz HUD oraz centralny tablet. Zarówno wnętrze, jak i wygląd zewnętrzny możecie obejrzeć w poniższej galerii:

Źródło: Volkswagen, New Atlas

marketplace

Komentarze

7
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Mogli by wznowić produkcję tego po lewej.
    Zaloguj się
    12
  • avatar
    Pomyślałem Gorzej być nie może,
    ale było jak zobaczyłem kierownice.

    I ta pauza i pley, co to WinAmp ?, chociaż nie może kobiety przestaną je mylić.

    Swoją drogą im częściej widzę te ich "Rzygi koncepcyjne" typu super przyszłość tym bardziej podobają mi się stare auta.
    Tesla chyba tylko trzyma poziom. Chociaż ten wielki monitor na samym środku kokpitu trochę boli w oczy.
    Nadal uwielbiam swoją lybrę i jej wnętrze, ale gusta to gusta.
    Zaloguj się
  • avatar
    wygląda świetnie, ale tak jak było z obecnym transporterem tego też pewnie wygładzą i wyjdzie wielkie nic
    prototyp obecnego busa wyglądał równie świetnie ale produkcyjna wersja jest ... no jest
  • avatar
    Rozumiem że jak prostokątna kierownica to max kąt obrotu to 90C :), a ten tablet to powinien być wyżej bo patrząc na niego kierowca będzie odrywać wzrok od drogi... ech i w ogóle to miejsce kierowcy jakieś takie niedopracowane :(