Internet

Jeden Polak - cztery abonamenty

opublikowano przez Wojciech Kulik w dniu 2019-07-03

Cztery – tyle zobowiązań subskrypcyjnych ma przeciętny Polak, jak możemy przeczytać w raporcie Subskrypcje PL opublikowanego przez fundację Digital Poland i firmę Straal.

Polacy coraz częściej decydują się na korzystanie z usług w modelu subskrypcyjnym. Wprawdzie największy wzrost w naszym kraju dopiero ma nadejść, ale już teraz 90 proc. polskich konsumentów może nazywać się abonentami. Każdy z nich ma średnio 3,9 zobowiązania subskrypcyjnego. Z jakich usług korzystamy najczęściej?

Otóż z raportu Subskrypcje PL wynika, że najczęściej decydujemy się na subskrypcję usług telekomunikacyjnych i telewizyjnych. W formie abonamentu coraz chętniej płacimy też za dostawy energii elektrycznej, wody lub gazu i tak samo opłacamy składki ubezpieczeniowe. Aż 42 proc. respondentów korzysta również z platform VOD (wideo na życzenie), takich jak Netflix czy HBO GO. Na kolejnych miejscach znajdują się zaś: oprogramowanie komputerowe, platformy muzyczne, aplikacje i gry mobilne oraz gry wideo.

Subskrypcje PL infografika 1

„Wyraźnie widać, że mamy w Polsce do czynienia z trzema segmentami usług abonamentowych – mówi Michał Jędraszak, dyrektor generalny Straal. – Pierwszym są usługi powszechne: dobrze wszystkim znane i tradycyjnie oferowane w modelu abonamentowym. Drugi stanowią dobra i usługi cyfrowe oraz związane ze zdrowiem i rozrywką – obecne na polskim rynku od jakiegoś czasu, jednak cieszące się popularnością głównie wśród osób stosunkowo młodych i świadomych technologicznie. Trzeci, natomiast, tworzą usługi wschodzące – dopiero od niedawna oferowane polskiemu konsumentowi, często kosztowne i dostępne w ograniczonym zakresie”.

My, Polacy, subskrypcyjną rewolucję mamy jeszcze przed sobą. Świadczy o tym między innymi fakt, że do samych płatności wciąż podchodzimy dość konserwatywnie. Najczęściej do opłacania abonamentów wykorzystujemy tradycyjne przelewy internetowe lub pay-by-linki. Automatyczne płatności kartowe w badaniu wskazała zaś mniej niż jedna czwarta respondentów. Automatyzacja tymczasem odgrywa „kluczową rolę w realizacji tego modelu dystrybucyjnego, gdyż minimalizuje ryzyko niezamierzonej utraty dostępu do wartości”, jak tłumaczy Jędraszak.

Subskrypcje PL infografika 2

Rynek subskrypcyjny kształtować będą osoby w wieku 18-34 lat. To one już dziś najchętniej korzystają z usług na abonament i one wykorzystują do tego nowoczesne formy płatności. 

Źródło: Straal, Digital Poland

marketplace
avatar
Dodaj
  • avatar
    Nie działa poprawnie dodawanie komentarzy, ani wyświetlanie "pokaż więcej"...
    Zaloguj się
  • avatar
    Mam jedna subskrypcje jesli mozna to tak nazwac place za internet innych nie mam.
    Zaloguj się
  • avatar
    "Badani wykazują znajomość oferty subskrypcyjnej" - pisane z perspektywy marketingowca. Dla mnie to brzmi trochę jak "większość nastolatków wie, gdzie kupić dopalacze".
  • avatar
    "Z ilu usług subskrypcyjnych korzystasz?" - Subskrypcja kanału na YT się liczy? ^^
  • avatar
    Większość Polaków korzysta z sieci komórkowej i tv-to już 2 abonamenty
    Zaloguj się
  • avatar
    No ja mam internet stacjonarny, abonament komórkowy na kartę, dodatkowy internet LTE 200GB na drug kartę, iCloud 200GB, Apple Music, Youtube Premium, Netflixa 4k, HBO GO, Amazon Premium Video, i jeszcze kilka innych supskrybcji, których nie chce wymieniać (wcale nie chodzi o XXX :)).
  • avatar
    Ciekawe czy znów wyskoczy "Internal server error".
    Zaloguj się
  • avatar
    co za bezsensowny artykuł? o ile do prądu można sobie zamówić licznik na zdrapkę, to niech mi ktoś pokaże coś takiego dla dostawy wody czy gazu. telewizje IP czy też tradycyjne też bardzo niechętnie udostępniają swoje usługi w modelu zdrapkowym, a jeszcze bardziej niechętnie udostępniają konkretne kanały. zwykle to jest pakiet gdzie interesujących jest 5 kanałów, a pozostałe 100/200/1000 to są śmieci.

    layout portalu jest dokitu.