Na topie

Lenovo Y27 - do wyboru z G-Sync lub FreeSync

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Monitory

Kategoria: Komputery Peryferia Monitory Tematyka: FreeSync G-SYNC Producenci: Lenovo

Modele Y27g i Y27f oferują te same parametry, ale wykorzystują inne technologie synchronizacji obrazu. Wersja dla kart Nvidii jest dużo droższa.

  • Lenovo Y27 - do wyboru z G-Sync lub FreeSync
A A

Firma Lenovo poszerzyła ofertę o dwa zakrzywione monitory Y27g oraz Y27f. Nowe modele zostały zaprojektowane z myślą o graczach – szczególnie tych, którzy oczekują od codziennej rozgrywki większych emocji i głębi, która połączy świat wirtualny z rzeczywistym.

Obydwa modele wyglądają identycznie. Producent zastosował tutaj panoramiczną, szerokokątną i zakrzywioną matrycę VA o przekątnej 27 cali i rozdzielczości Full HD i odświeżaniu 144 Hz. Zastosowany panel charakteryzuje się wysokim kontrastem (3000:1), szerokimi kątami widzenia (po 178 stopni), a także wysokim poziomem jasności (300 nitów).

Główna różnica między monitorami sprowadza się do technologii synchronizacji obrazu – w modelu Y27y zastosowano technologię Nvidia G-Sync współpracującą z kartami GeForce, natomiast w modelu Y27f konkurencyjne rozwiązanie AMD FreeSync dla kart Radeon. Zastosowane rozwiązania eliminują rozrywanie obrazu (tearing) i zacięcia (stuttering), a także zmniejszają do minimum opóźnienie sygnału (input lag).

Lenovo Y27

Obok doskonałych parametrów technicznych, monitory Lenovo Y27, zaskakują designem pasującym do całej rodziny gamingowych sprzętów marki. Urządzenia można z łatwością dopasować do swojej ulubionej pozycji albo wymagań, jakie stawia wybrany rodzaj gry. Ekran jest regulowany w pionie i poziomie, a także odchyla się w zakresie 5 - 30 stopni. Dodatkowo na podstawce znajduje się specjalna skala pozwalająca na powrót do oryginalnych ustawień monitora – szybko i precyzyjnie.

Lenovo Y27

Monitory Lenovo zostały wyposażone we wszystkie najważniejsze porty: USB 3.0, Display Port oraz HDMI. Praktyczną funkcjonalnością pomagającą utrzymać stanowisko w porządku jest wbudowany wieszak na słuchawki oraz przemyślane rozmieszczenie złączy z tyłu i na boku obudowy. Dzięki kompatybilności ze standardem VESA i funkcji Quick Release można wyjąć urządzenie z podstawki i zamontować je na ścianie. Z kolei entuzjaści docenią opcję połączenia kilku monitorów i stworzenia  konfiguracji wielomonitorowych.

Lenovo Y27

Dodatkowo, monitory zostały wyposażone w szereg przydatnych i ciekawych dla każdego gracza funkcji tj.: skróty klawiszowe pozwalające na zmianę ustawień monitora, szybkie dostosowanie trybów pracy, czasomierz, licznik FPS oraz celownik. Na pokładzie tych gamingowych tytanów znajdziemy również rozbudowane menu służące do regulowania parametrów obrazu pod kątem indywidualnych preferencji.

Lenovo Y27

W trosce o komfort gry i bezpieczeństwo użytkownika monitory zostały wyposażone w technologię Low Blue Light, która chroni przed szkodliwym wpływem niebieskiego światła, a sam ekran anti-glare redukuje odbicia światła, przez co można grać, oglądać filmy i korzystać ze swojego monitora w każdych warunkach – nawet w jasnych, dobrze oświetlonych pomieszczeniach z wieloma źródłami światła.

Specyfikacja monitora Lenovo Y27g/Y27f:

  • przekątna: 27 cali
  • rozdzielczność: 1920 x 1080 px @ 144 Hz
  • matryca: VA (zakrzywiona - 1800R)
  • kontrast: 3000:1
  • czas reakcji: 4 ms
  • kąty widzenia: 178/178 stopni
  • złącza: HDMI, DisplayPort, USB 3.0
  • dodatkowe: G-Sync/FreeSync
  • wymiary: 625 x 565 x 242 mm
  • waga: 6,8 kg

Nowe monitory już są dostępne w sprzedaży – model Y27g z technologią G-Sync kosztuje 2999 złotych, natomiast Y27f z technologią FreeSync tylko 1899 złotych.

Źródło: Lenovo

Odsłon: 4491 Skomentuj newsa
Komentarze

20

Udostępnij

Monitory w marketplace

  1. Dudzio993
    Oceń komentarz:

    10    

    Opublikowano: 2017-07-13 22:05

    Różnica w technologi to ponad 1000zł Oo powariowali .

    Skomentuj Historia edycji

      1. rlistek
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2017-07-13 23:33

        Ta sama elita co gra na gównomyszkach za 70zł z sensorem, że nie wiadomo czy śmiać się czy płakać?

        Skomentuj

        1. Yamaraj6
          Oceń komentarz:

          -7    

          Opublikowano: 2017-07-14 03:32

          Czyli rozumiem że myszki za np. 200 zł nie mają sensora?

          Skomentuj

      2. chotnik2
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2017-07-14 21:38

        Szykuj sznur i drzewa szukaj, bo w nowym HDMI jest Freesync w standardzie.
        PS. mam nadzieje, ze jezdzisz samochodem wartym minimum 500000PLN, biedaku.

        Skomentuj Historia edycji

  2. Raider0001
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2017-07-13 22:07

    Idealne porównanie obu technologii adaptive sync by było i ostateczne ustalenie czy nvidia to uparty osioł czy g-sync ma jednak rację bytu. Osobiście widziałem już obie w akcji i nie widzę różnicy, ale dobrze by było gdyby podparł to jakiś autorytet.

    Skomentuj Historia edycji

  3. ciomasta
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2017-07-13 22:49

    Hmm tyle kasy i 27 calowy Full HD ? mogli by dać te 2k .

    Skomentuj

    1. kokosnh
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2017-07-13 23:21

      nie przesadzaj, to VA jest, nie IPS

      Choć znowu, VA też ma problem, czyli nierównomierność opóźnienia, zależnie jakie kolory ma wyświetlić po sobie, zwykle 4ms to minimum, ale potrafi i ponad 20ms trzasnąć na niektórych, taka bolączka VA.

      Skomentuj

      1. Franz
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-07-14 13:40

        Ale można bez problemu dostać 27" 2560x1440 za 1900 zł. i nawet mniej z IPS - chociaż z tego co widzę to będzie to raczej 75Hz, a nie 144Hz.

        Skomentuj

        1. rlistek
          Oceń komentarz:

          3    

          Opublikowano: 2017-07-14 14:10

          Popatrz na to, ze fajnie ze jest wybor. Sa rozne zastosowania i kazdy zwraca uwage na cos innego. Uwazasz, ze lepsza byla by sytuacja jakby kazdy robil tylko takie same monitory monitory na jedno kopyto? Sam piszesz, ze na rynku masz juz ekrany, ktore bardziej odpowiadaja twoim potrzebom. Uwazasz, ze jak cos nie jest dla ciebie juz to nie ma sensu? To juz zweryfikuje rynek.

          Skomentuj

          1. Franz
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2017-07-14 15:38

            Masz rację nie każdy ma większe wymagania - wiele osób zadowala się gorszymi parametrami i to w sumie nawet lepiej dla ich kieszeni.

            Skomentuj

          2. rlistek
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2017-07-14 15:51

            Nie. Każdy ma inne wymagania. Te parametry są gorsze dla ciebie. Dla mnie przykładowo FullHD przy 27" jest jak najbardziej ok, i zdecydowanie wole 144Hz zamiast 2560x1440, nawet w monitorze VA, który stawia się obok szybkiej TNki z dużym odświeżaniem do gier, jako monitor uniwersalny (aczkolwiek ten akurat model kompletnie by mnie nie zainteresował dlatego, że jest zakrzywiony). To, że ty akurat preferujesz wyższą rozdzielczość zamiast wyższego odświeżania nie ma nic wspólnego z gorszymi/lepszymi parametrami. Jeden preferuje rozdzielczość, inny odświeżanie, jeszcze inny pokrycie odpowiednich palet kolorów, czy kąty, czy design.... Wyższa rozdzielczość może być lepsza dla ciebie, ale na pewno nie możesz powiedzieć, że monitor z niższa rozdzielczością, a wyższymi innymi parametrami jest gorszy.
            Przykładowo, cokolwiek wyższego niż FullHD w monitorach esportowych to wada nie zaleta. I to już nie są czasy, gdzie trzeba się ograniczać do korzystania z jednego monitora. Szybkie TN z dużym odświeżaniem do gier + dobrej jakości VA do reszty zastosowań > all.

            Skomentuj

  4. Fiona
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-07-14 07:13

    zakrzywione 27 cali ?

    Kupię swojemu chomikowi na dzień zwierzaka, niech ma !

    Skomentuj

  5. franiux
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2017-07-14 09:20

    Ciekawe co zrobią sępy z NV jak będą musieli zaimplementować HDMI 2.1 gdzie jest Freesync2 w standardzie. Może wtedy zastosują własne wejście i kart NV nie podłączysz do innego monitora niż do takiego z super hiper wejściem NV TURBO 6000++ za +200$. A wszystko aby nie implementować FS2 który będzie wnet w każdym TV i monitorze.

    Skomentuj

    1. chotnik2
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-07-14 21:43

      Przestana montowac w grafikach HDMI, albo zostana na wersji 2.0

      Skomentuj

  6. Blejd
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-07-14 09:25

    Fajny monitor ale nie za taka cenę i z tylko z 1080p ... btw róznica miedzy wersja z Freesync i Gsync 1k LoL , ciekawa jak aby była miedzy FreeSync2 a Gsync.

    Skomentuj

  7. Blejd
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-07-14 09:53

    Zakrzywienie 1080r na 27+calach fajnie się sprawdza , a jeszcze lepiej na takich 34+cala 21:9 miałem okazje testować Asusa PG348Q Ultra Wide 21:9 3440x1440 G-sync tylko ten miał zakrzywienie 3800r , gry wyglądały na takim nieziemsko miałem poczucie fajnej immersji i że monitor mnie otacza , niestety był na IPS i po rogach miałem 4 żarówki w każdej ciemniejszej scenie od razu to było widać no i te zakrzywienie 3800r trochę za małe żeby ogarnąć taki monitor bez poruszania łba na prawo i lewo trzeba od niego siedzieć naprawdę daleko zwłaszcza w grach , teraz ma wyjść następca tego monitora Asus PG35VQ Ultra Wide 3440x1400 200hz HDR10 G-sync Quantum Dot z 512strefami podświetleń na matrycy AMVA+ i zakrzywienie 1800r , mam nadzieje że ten model wyeliminuje wszystkie bolączki poprzednika i czekam na niego z niecierpliwością ciekawe jak wypadnie w testach i jaką cenę przywalą za niego :)

    Skomentuj

    1. kokosnh
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-07-14 12:42

      tak, jedna z największych bolączek zakrzywionych monitorów to liniowe nierównomierne podświetlenie, w płaskich monitorach zwykle widzimy do 20% różnicy w wartości podświetlenia, w zakrzywionych jest tylko gorzej.
      Można by oczywiście walnąć podświetlenie pod całą matrycą ( jak to się robi w profesjonalnych monitorach ), ale to też jest niebezpieczne dla niektórych osób. Oko łapie ostrość raz na matrycy, raz na podświetleniu i z czasem wzrasta ciśnienie w gałce i prowadzi do pogorszenia się wzroku.

      Skomentuj

      1. Blejd
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-07-14 14:20

        Tak zgadza się tylko ze paradoksalnie wzrok mniej się męczy na zakrzywionych matrycach nią na płaskich , bo oczy są w tej samej odległości od każdego punktu na ekranie.

        Skomentuj

  8. Eryk333
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-07-14 12:13

    Wszystko gra tylko nasz pieniądz nie ma wartosci a ceny zagraniczne i tu pies pogrzebany zarobki też.

    Skomentuj

  9. Xaros
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-07-14 16:16

    Skąd ta cena? Większość sklepów ma 2600-2700 z nv. Co ważniejsze to każdy ma wypisane, że jest to matryca IPS nie VA. To kto tu prawdę pisze? ;>

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!