Gry

(Nie do końca) otwarty świat w Metal Gear Solid V

z dnia 2013-10-25
Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
11 komentarzy Dyskutuj z nami

Hideo Kojima wyjaśnił, na czym dokładnie polegać będzie otwarty świat w piątej części kultowej serii Metal Gear Solid.

Metal Gear Solid V gra screen

Ostatnimi czasy w branży elektronicznej rozrywki nastała moda na otwarte światy. Gdy jednak Hideo Kojima zapowiedział, że w Metal Gear Solid V również będziemy mieli z takim do czynienia, wielu fanów serii nieco się zaniepokoiło. Twórca uspokaja jednak – to nie do końca taki otwarty świat, o jakim mogliśmy pomyśleć.

Hideo Kojima to ojciec kultowej już serii Metal Gear Solid. W ostatnim wywiadzie z Famitsu wyjaśnił, na czym dokładnie polegać będzie otwarty świat w piątej części cyklu zatytułowanej The Phantom Pain, która zapowiedziana została jako pierwsza cechująca się tym właśnie elementem.

„Myślę, że określenie ‘otwarty świat’ zaczęło żyć własnym życiem, przez co może powodować nieporozumienia” – mówi Kojima. – „Oczywiście nie będzie to gra, w której Snake przez cały dzień łowi ryby lub zmienia zajęcia, szukając nowego sposobu na życie. Mapa gry jest otwarta i w tej kwestii masz swobodę, ale w MGS5 jasne jest, co masz do zrobienia. To może być pomoc komuś, zniszczenie czegoś lub udanie się w konkretne miejsce i zdobycie danych. Niektóre misje będą również miały ograniczenia czasowe”.

„Dotychczas w serii MGS mogliśmy tylko zobaczyć wnętrze miejsca, które infiltrujemy. To jak tam dotarliśmy, było tematem cutscenki, po której gracz nagle pojawiał się na miejscu. Gdy ukończyliśmy misję, pojawiał się kolejny filmik, na którym przybywał helikopter lub cokolwiek innego i w ten sposób wydostawaliśmy się stamtąd” – kontynuuje.

„To nie tak, że liniowe gry są złe, ale naprawdę dobrą zabawą jest, gdy to ty decydujesz o tym, jak i gdzie pójść, jaki zabrać ze sobą ekwipunek oraz jak się stamtąd wydostać. Według mnie gry to media interaktywne i nadszedł czas, by umożliwić swobodną grę. Otwarte światy są tworzone dla was i myślę, że to w nich leży przyszłość gier” - podusmowuje Hideo Kojima.

Ten artykuł pochodzi ze strony benchmark.pl

Nie wiadomo jeszcze, kiedy gra Metal Gear Solid V: The Phantom Pain pojawi się na rynku. Wiemy natomiast na jakie platformy – będą to komputery osobiste, a także konsole PlayStation 4 i 3 oraz Xbox One i 360.

Źródło: Gamespot, Polygon

marketplace

Komentarze

11
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    jeżeli będzie na pc to super
    Zaloguj się
  • avatar
    Otwarta mapa... wow. Kiedys to bylo narmalne, w HL2 mozna bylo sie nawet cofnac na poprzednia mape jesli mialo sie taki kaprys. W Hitmanie tez generalnie mozna biegac po calej mapie, w ogole to jest normalna rzecz... tzn byla, bo pozniej weszla moda na tunelowe crap-produkcje i teraz w 2013 roku tworcy moga sie chwalic nowym fjuczerem w postaci otwartej mapy czyli tym co stare produkcje mialy w standardzie
    Zaloguj się
  • avatar
    A co masz do Chucka? Chuck ma być! ;)
  • avatar
    Najlepszy to był metal gear solid z 1999/2000 na PC
    Zaloguj się
    -4
  • avatar
    I na cholerę minusujecie?
  • avatar
    On wygląda przecie jak... Chuck Norris!
    Zaloguj się