Na topie

Metro Exodus na nowych screenach przedstawiających świat gry

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry

W grze Metro Exodus nie będzie otwartego świata, ale będą za to naprawdę dużych rozmiarów lokalizacje. Teraz możemy rzucić na nie okiem, bo ekipa 4A Games opublikowała na łamach Game Informera garść nowych screenów.

  • Metro Exodus na nowych screenach przedstawiających świat gry
A A

Jeszcze wiele miesięcy dzieli nas od premiery Metro Exodus, która – jak można wyczytywać w komentarzach – jest dla wielu kandydatką do gry roku. Aby jednak powolutku rozbudzać emocje, odpowiedzialna za nią ekipa 4A Games pochwaliła się nowymi screenami, wyjaśniając przy okazji kwestię otwartości świata, który przedstawiają.

Początkowo bowiem wydawało się, że w Metro Exodus będziemy mieli do czynienia z otwartym światem. Jeśli to nie przypadło wam do gustu, to pewnie ucieszycie się na wieść, że będzie nieco inaczej. 

Metro Exodus screen bohater

Ekipa 4A Games ponownie „zamknie” nas w miejscówkach poświęconych danym etapom – różnica będzie polegać jednak na tym, że będą to naprawdę spore lokalizacje. Najobszerniejsza będzie mieć 2000 metrów kwadratowych, a więc będzie kilkanaście razy większa niż te, do których byliśmy zapraszani w Last Light.

Metro Exodus screen miasto

Po dużych lokalizacjach będzie można przemieszczać się na nogach, jak i „kolejką”, która pozwoli szybciej dostać się do celu, a przy okazji nacieszyć oczy krajobrazem.

Metro Exodus screen kolejka

Czego jeszcze się dowiedzieliśmy? Ano między innymi tego, że w Metro Exodus czekać będzie na nas czekać olbrzymi arsenał i różnoracy przeciwnicy: inni w danych lokalizacjach i przy danej pogodzie. 

Metro Exodus screen tory

Warto w tym miejscu podkreślić, że opowieść, jaką przygotowała ekipa 4A Games, będzie bardzo długa i pozwoli nam zobaczyć, jak dziki świat zmienia się od wiosny, przez lato i jesień, aż po zimę.

Metro Exodus screen zima

Jako że w zniszczonym świecie trudno wyczuć, kto jest przyjacielem, a kto wrogiem, pojawi się też specjalna opcja odkładania broni do kabury, co będzie sygnałem dla innych postaci, że jesteśmy nastawieni pozytywnie.

Metro Exodus screen warsztat

Równocześnie przeprojektowany został mechanizm skradania się. Szczegóły nie zostały ujawnione, ale ma być „trudniej i bardziej realistycznie”, co zdecydowanie brzmi dobrze.

Metro Exodus screen zespół

Metro Exodus zmierza na PC, PlayStation 4 i Xbox One. Premiera została zaplanowana na jesień.

Źródło: Game Informer, Dark Side of Gaming

Odsłon: 3789 Skomentuj newsa
Komentarze

27

Udostępnij
  1. Ghola
    Oceń komentarz:

    10    

    Opublikowano: 2018-02-08 11:18

    Czekam i jaram się.

    Tylko niech na litość boską zmienią system "filtrów", skoro silą się na realizm to niech te filtry wytrzymują troszkę dłużej niż minutę ... lub o zgrozo niech koleś ma np mały zbiornik z powietrzem (co w sumie byłoby logiczniejsze niż korzystanie z filtrów).

    Człowiek chce sobie połazić po powierzchni i pozwiedzać a nie biegać byle szybciej bo się zaraz uduszę ;)

    Skomentuj

    1. Mandalorian
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-02-08 14:01

      Spokojna głowa, po trailerze widać że nie będziemy już potrzebować maski na powierzchni. A przynajmniej nie będziemy potrzebować jej zawsze.

      Skomentuj

  2. KENJI512
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2018-02-08 11:33

    Boję się o downgrade konsolowy... Oj boję się...

    ____________________________________________
    A pamiętam jakim benchmarkiem było Metro 2033 i grało się w 20-30fps...

    A potem nowy kompuer, gtx 1070 by sprawdzić jak super będzie działać. I działało! Ta, bo nie zauważyłem że konsolowy port "metro 2033 redux" odpaliłem.. i coś grafika takiego wrażenia nie robiła, jak kiedyś. Potem się zorientowałem i jak zainstalowałem to prawdziwe 2033 już wiedziałem dlaczego :)

    Skomentuj

    1. LuckyNumber8
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2018-02-08 14:55

      Grałem w metro 2033 jak i redux. Wersja redux ma widocznie lepsze tekstury (w dodatku z fajnymi efektami chropowatości), modele postaci, więcej obiektów na ekranie. Można jedynie narzekać, że nie wszystkie miejsca miały te wolumetryczne światła jak w oryginalnej wersji.

      Oryginalna wersja w 4K nawet dziś jest wymagająca, zaś jedna opcja w grze DOF tnie wydajność na pół jak widać na tym filmie

      https://www.youtube.com/watch?v=zUI4g8SgmYM

      Bez DOF jest już 60fps najczęściej na 1080ti, ale to tez nie zawsze, bo gdy pojawiają się wolumetryczne światła, to fps leci na 40fps. Nic więc dziwnego, że developer chcąc wydać tą grę na konsoli musiał pójść po rozum do głowy i przeprojektowali ten efekt świateł, bo był wymagający nawet na PC i gdyby go zostawili byłby slideshow na PS4 czy xboxie.

      Skomentuj Historia edycji

      1. kbrbabzbtb
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2018-02-08 16:16

        Dokładnie. Redux wcale nie jest gorsza. Oprócz tego co wymieniłeś ma fajny motion blur i kilka innych efektów no i zdecydowanie lepiej chodzi.

        Skomentuj

          1. KENJI512
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-02-09 16:06

            No tak nie do końca taki_jeden :)

            Redux ma wiele ulepszeń to prawda, ale mogli przecież zostawić DOF i wolumetryczne światła z oryginału dla wersji PC i kto chce (lub kto w przyszłości ma dobry sprzęt gtx 2000 :P ), to sobie pogra.

            A po co wycinać? By konsolowi nie czuli sie urażeni, że mają gorszy produkt? No mają, bo mają gorszy sprzęt, nic tego nie zmieni.

            Skomentuj

  3. Snakeshit
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2018-02-08 11:48

    "Ekipa 4A Games ponownie „zamknie” nas w miejscówkach poświęconych danym etapom – różnica będzie polegać jednak na tym, że będą to naprawdę spore lokalizacje. Najobszerniejsza będzie mieć 2000 metrów kwadratowych".
    Czyli co, największa lokacja będzie miała w przybliżeniu niecałe 45m x 45m? No to już widzę jak sobie poszalejemy - toż najmniejsze areny w Q3A były większe.

    Skomentuj

    1. leon-san
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-02-08 12:57

      Poprzednie części były tunelami udającymi tylko, że są szersze niż 5 czy 7 metrów. Więc to jest jakiś postęp.

      Skomentuj

    2. Mandalorian
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2018-02-08 14:04

      I bardzo dobrze, że nie będzie otwartego świata. Nie każdej grze to potrzebne. A sztuczne wydłużanie gameplayu tak jak w skyrimie w którym większość czasu łazi się po pustym świecie, to nic ciekawego.

      Skomentuj

  4. piotreeeek
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2018-02-08 13:14

    Coś czuje że w wersji na konsole Sony zostanie z tej gry jedynie graficzny ogryzek z badziewnymi teksturami i okrojonymi detalami. Jak zwykle zresztą.

    Skomentuj

    1. LuckyNumber8
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-02-08 15:11

      xbox X też będzie okrojony, w najlepszym wypadku xbox dostanie trochę lepsze tekstury jak i większą rozdzielczość względem PS4P, choć kto wie, może zdecydują się na drastyczny krok i zostawią 1080p na wersji na xbox X i podniosą detale dzięki temu.

      Nowe metro będzie wyglądać najlepiej na PC, nie mam co do tego żadnej wątpliwości. Oczywiście gra okupi to wysokimi wymaganiami znając poprzednie gry z tej serii.

      Skomentuj

      1. piotreeeek
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2018-02-08 16:10

        Tez myśle że tutaj zarządzi wersja PC. Podobnie jak w Anthem wersja PC zarządzi graficznie.

        Skomentuj

      1. piotreeeek
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-02-08 21:12

        Tak tak, wszystkie twoje exy są takie śliczne na youtubie dopóki nie wstawie screenów z gameplayu i wtedy jak zwykle zaczynasz beczeć buahahahahahahahahaah
        Także pocieszaj sie dalej :DDDDDD
        Z God of War którego bede miał na premiere też ci wstawie i założe się że będziesz beczał ponownie. To samo będzie z TLOU2.

        Skomentuj

        1. LuckyNumber8
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-02-09 00:31

          Moje screeny z uncharted 4 wyglądały niby źle? Aby zawstydzić uncharted 4 musiałbyś się pokusić o wstawienie screenów z najlepszych tech demek unreal engine 4, bo normalne gry niestety nie mają aż takiego wysokiego poziomu grafiki. Obecnie na PC najładniejsze gry w jakie grałem to "the division", "battlefield 1", oraz "rise of the tomb raider". Żadna z tych gier nie zachwyciła mnie tak ilością detali jak uncharted 4.

          Wypatruję jednak tego nowego metro, gdyż po screenach widzę, że może być to gra na PC, która wreszcie osiągnie poziom uncharted 4, a kto wie może ten poziom nawet przebije.

          Skomentuj Historia edycji

          1. piotreeeek
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-02-09 04:04

            "Moje screeny z uncharted 4 wyglądały niby źle? Aby zawstydzić uncharted 4 musiałbyś się pokusić o wstawienie screenów z najlepszych tech demek unreal engine 4, bo normalne gry niestety nie mają aż takiego wysokiego poziomu grafiki."

            Co akurat do twoich screenów to napisze w ten sposób...rozumiem że specjalnie zmniejszyłeś ich rozdzielczość do 2560x1440 żeby grafika sprawiała wrażenie bardziej ostrej, szczególnie w porównaniu do screenów z PC , gdzie jak sam widzisz nawet w tej rozdzielczości grafa jest ostra i szczegółowa. Ale niestety jak sam widzisz niewiele ta zmiana dała.
            https://image.ibb.co/f3TqmH/s16.png
            Choćby tutaj, nie bede odmawiał U4 dużej ilości detali albo fajnego designu poziomów, ale nie ma co ukrywać że tutaj wszystko na dalszym planie nie jest tak szczegółowe jak na PC w tej samej rozdzielczości.
            https://image.ibb.co/giqh0c/a7.png
            https://image.ibb.co/gQTVmH/a5.png
            Tak samo tutaj, fajnie że jest dużo detali tylko co z tego jak to wszystko na dalszym planie jest mniej ostre (być może przez tekstury w niższej rozdzielczości).
            Ty akurat zacząłeś swoją przygode z exami od PS4Pro, ale ja ograłem już dawno temu U4 w dniu premiery na PS4, więc troche mnie już męczy oglądanie takiej grafiki, gdzie ciągle jest coś kosztem czegoś. Tym bardziej w 2018 roku.
            Piszesz że grafika w U4 jest co najmniej tak dobra albo i lepsza niż w tech demkach na PC. Tylko nie bierzesz pod uwage że to jest kosztem tekstur w niższej rozdzielczości i innych efektów (np hairworks, turfefect, cienie lepszej jakosci itp) które PS4/PS4Pro z miejsca by zamordowały wydajnościowo.
            I można twierdzić że z odległosci z jakiej siedzisz od tv, Ty nie widzisz róznicy. Tylko że kazdy siada tak jak mu pasuje. Jeden bliżej, inny dalej od tv. Ten co usiądzie bliżej już bedzie widział róznice.
            Dlatego ja np chciałbym zobaczyć choćby U4 (albo Order1886) w natywnym 4K z lepszymi teksturami i efektami (hairworks, turf itp) i w 60fps. Wtedy pewnie zrobiłoby to na mnie wrażenie. Pewnie gdyby wydali to na PC, to wtedy tak by wyglądało.



            Skomentuj

          2. piotreeeek
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-02-09 04:21

            "Obecnie na PC najładniejsze gry w jakie grałem to "the division", "battlefield 1", oraz "rise of the tomb raider"."

            A co the division, ROTTR itd odpal sobie te gry z jakimś modem graficznym tak dla odmiany i na tv (a nie monitorze) tym bardziej że masz mocnego kompa.
            Niektóre mody zmieniają gre naprawde nie do poznania.

            Division

            https://www.flickr.com/photos/138012712@N02/


            ROTTR
            https://sfx.thelazy.net/static/media/presetscreenshots/ROTTR_2017-01-15_03-56-30.png
            https://sfx.thelazy.net/static/media/presetscreenshots/ROTTR_2017-01-15_03-34-45.png
            https://sfx.thelazy.net/static/media/presetscreenshots/ROTTR_2017-01-15_03-55-05.png

            Skomentuj Historia edycji

          3. LuckyNumber8
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-02-09 16:07

            Mów co chcesz, ale ja byłem pod wrażeniem jakości obrazu w tej grze (choć oczywiście na PC jest możliwe uzyskanie jeszcze lepszej jakości obrazu).

            Zdjęcie dosłownie telefonem w ekranie
            https://ibb.co/c4Tjix
            trochę dalej
            https://ibb.co/kNkEix
            oraz moja normalna odległość od TV
            https://ibb.co/eZTjix

            Na żywo obraz jest jaszcze ostrzejszy niż uchwycił to mój telefon. Nic nawet z bliska nie sprawia wrażenia rozmazania, choć być może jest to zasługą całej obróbki którą dodaje tv, bo obraz jest ostrzejszy niż nawet na screenach bezpośrednio z gry (które oglądasz pewnie na monitorze). Oczywiście rozumiem, że istnieją geeki, co to będą z lupą przeglądać screeny z tej gry w powiększeniu i doszukiwać się wad, ale na żywo tego nie widać, a przynajmniej bez lupy :P.

            Ponieważ uncharted 4 ma bardzo dobre AA, to przy całej tej ostrości obrazu nie ma aliasingu co jest olbrzymią zaletą w tej grze i potęguje filmowe wrażenie. Metoda AA użyta w uncharted 4 jest idealnym kompromisem (zachwalało ją bardzo digital foundry), a screeny które wkleiłeś z tomb raidera straszą natomiast aliasingiem i aby uzyskać filmowy wygląd bez aliasingu również musiałbyś zastosować w tej grze AA jak w uncharted 4. Można na PC w tomb raiderze mieć jednocześnie ostry obraz i brak aliasingu, ale to dopiero po włączeniu SSAA x4 (lub innej metody downsamplingu).

            Poza tym aspekt obrazu zawsze będzie taką kwestią, gdzie na PC będzie można to ulepszyć, ale wyższa rozdzielczość w tomb raiderze czy the division nie sprawia, że same obiekty w grze będą miały więcej polygonów, czy lepsze oświetlenie, to tylko ostrość obrazu, a która w przypadku U4 jest i tak na ekstremalnie wysokim poziomie, rozdzielczość 2560x1440 to już bardzo dużo pikseli.

            Co do natomiast screenów z the division które wstawiłeś, to grałem w tą grę i moim zdaniem te screeny co wstawiłeś i wcale dobrze nie wyglądają. Bez tych filtrów sweet fx gra wygląda zdecydowanie lepiej.

            Skomentuj

      2. LuckyNumber8
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-02-09 00:49

        PS4RaceMaster@ ja tam nie chcę kolejnej generacji playstation skleconej na szybko i najtańszym kosztem. Na przykładzie serii GTA widać, że na PS4 technologia w grach nie wykonała olbrzymiego przeskoku. Owszem jest lepiej, ale sam zobacz jak to wyglądało dawniej.

        PS1 GTA 1
        https://ibb.co/jumcJx

        PS2 GTA 3
        https://ibb.co/dqL4yx

        PS3 GTA 5
        https://ibb.co/kVHHJx

        PS4 GTA 5
        https://eteknix-eteknixltd.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2014/06/Screenshot-2014-06-13-09.12.14.png


        Zdecydowanie najmniejsze różnice są w gta 5 właśnie na PS4. Rockstar zaprojektowało wersję na PS4 aby wykorzystać potencjał nowej konsoli, to nie był tylko zwykły port, a poza trawą, to niektóre ujęcia wyglądają tylko trochę lepiej, co widać np. po tym zdjęciu

        https://ibb.co/hnJeWH

        Ja po PS5 oczekiwałbym naprawdę widocznie lepszego poziomu grafiki względem PS4. Np. takiego

        https://www.dsogaming.com/wp-content/uploads/2018/02/DUitEOCWkAALs-A.jpg

        https://www.dsogaming.com/wp-content/uploads/2018/02/DUVNen5X4AEe1T9.jpg

        https://www.youtube.com/watch?v=qlyzo9ll9Vw

        Demko obecnego unreal engine 4

        Skomentuj Historia edycji

          1. LuckyNumber8
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-02-09 16:09

            GTA 5 to nie był zwykły port. Widziałem screeny z RDR 2, grafika do złudzenia przypomina poziom gta5.

            Skomentuj

          2. blebleble
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-02-09 16:58

            No i własnie przez ten twój konsolowy złom trzeba robić mody graficzne jak na przykład mod GTA5.

            https://www.youtube.com/watch?v=qlyzo9ll9Vw

            Bo twój konsolowy złom nie byłby w stanie tego uciągnąć nawet w 5 fps.

            hue hue hue hue :D

            Skomentuj

        1. blebleble
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-02-09 17:03

          Taa a teraz zobacz sobie GTA5 na PC z modem poprawiającym grafikę.

          https://www.youtube.com/watch?v=qlyzo9ll9Vw

          Skomentuj

          1. LuckyNumber8
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-02-10 01:38

            Gdyby GTA 6 miało poziom grafiki jak na tym demku unreal engine, to nawet jak by gra było exem PS5 lub xbox'a, to ludzie kupili by nowe konsole tylko dla tej gry :P. Oczywiście nie to, żebym podsuwał rockstarowi takie nikczemne pomysły :P.

            Skomentuj

  5. Mandalorian
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2018-02-08 14:15

    "W grze Metro Exodus nie będzie otwartego świata, ale będą za to naprawdę dużych rozmiarów lokalizacje."
    Dla mnie bomba. Nie kazda gra potrzebuje otwartego nudnego swiata. A4 games są nieźli w napakowanych akcją i fabuła tunelowych światach, zobaczymy co im wyjdzie z trochę większymi lokacjami.

    Skomentuj

    1. LuckyNumber8
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-02-08 15:07

      Te otwarte światy to moim zdaniem główny problem dzisiejszych gier. GTA czy jakiś RPG owszem, tu się taki otwarty świat sprawdza doskonale, ale w fps'e czy zwłaszcza grze wyścigowej taki otwarty świat szybko robi się monotonny, w dodatku nie jest nigdy tak dopracowany w detale jak gra, która ma mniejsze lokacje. Przykładowo far cry 1 miał częściowo otwarte tereny i gra mi się naprawdę podobała. Far cry 2/3 szybko mnie znudziły (w część 4'ą nawet nie grałem, nie miałem na to najmniejszej ochoty).

      Podobnie seria wyścigów NFS, w pierwsze części na PC mogę grać nawet dziś z przyjemnością, te zamknięte i różnorodne trasy miały swój urok, a w nowszych grach wyścigowych jedna i ta sama sceneria mnie nudzi i czasem kompromisy w detalach (z uwagi na zastosowanie otwartego świata) są widoczne bardziej, jak nawet grach na generacji xbox 360/ps3.

      Na screenach z nowego metro widać bardzo wysoką ilość detali. Gdyby to była gra z zupełnie otwartym światem, to pewnie by tak dobrze nie wygląda.

      Skomentuj Historia edycji

    1. Macieyerk
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-02-09 01:41

      Mi się wydaje, że akcja będzie raczej po wydarzeniach z metra 2035 albo przekręcą fabułę na swój sposób.

      Skomentuj

  6. Dudi4Fr
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-02-08 15:10

    Strasznie się jaram na nowe metro. Dla mnie osobiście to perełka tego roku, pomimo kilku naprawdę dobrych tytułów na horyzoncie.

    Skomentuj

    1. Macieyerk
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-02-09 01:49

      Również się nie mogę doczekać. Głównym powodem może być to, że odczuwam brak gry ala Stalker, czegoś w klimatach post-apokaliptycznego bloku wschodniego. Metro Last Light był jedynym pre orderem jakiego dokonałem, jednak to były trochę inne czasy.

      Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!