Na topie

Microsoft Office 2019 już jest [AKT.]

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Technologie i Firma

Microsoft chciałby, by wszyscy korzystali z chmury, ale wie, że tak nie jest. Dlatego zapowiedział pakiet Office 2019 dla fanów klasycznych rozwiązań. W pierwszej kolejności trafia on do klientów biznesowych, ale wkrótce będą go mogli kupić wszyscy użytkownicy.

  • Microsoft Office 2019 już jest [AKT.]
A A

Aktualizacja, 25 września 2018: Microsoft Office 2019, czyli popularny pakiet biurowy w najnowszej wersji, jest już gotowy i w nadchodzących tygodniach jego stabilne wydanie będzie udostępniane kolejnym grupom użytkowników.

Co nowego w MS Office 2019?

Program z dożywotnią licencją został wzbogacony o wiele funkcji znanych z Office 365 (a więc pakietu oferowanego w modelu subskrypcyjnym). Edytor tekstu Word jest łatwiejszy w użytkowaniu dla osób starszych i mniej zaawansowanych, a arkusz kalkulacyjny Excel ma nowe funkcje i łączniki oraz wykresy lejkowe i mapy 2D.

Office 2019 Excel

Kreator prezentacji PowerPoint otrzymał funkcje płynnych zmian, rozbudowaną obsługę pióra oraz łatwiejsze wstawianie i zarządzanie elementami graficznymi, a klient pocztowy Outlook pozwala na wydajniejsze zarządzanie wiadomościami.

 

News, 27 września 2017: Pomimo rosnącej liczby alternatyw Microsoft Office pozostaje najpopularniejszym pakietem biurowym, szczególnie wśród przedsiębiorstw. W drugiej połowie przyszłego roku do sprzedaży trafi jego kolejna wersja – z dopiskiem „2019”.

Microsoft Office 2019 w skrócie

Chociaż koncentruje się teraz głównie na chmurze i właśnie usługi oparte na niej promuje najmocniej, Microsoft wie, że potrzebne jest też biurowe oprogramowanie do firm i użytkowników domowych, którzy preferują bardziej klasyczne rozwiązania. Tym właśnie będzie MS Office 2019 – następca pakietu Office 2016 (który według niektórych miał być ostatnim, ale najwyraźniej nie będzie).

Na pakiet, którego premiera planowana jest na na początek drugiej połowy 2018 roku, złożą się – oczywiście – przede wszystkim: Word, Excel i PowerPoint, czyli edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny i kreator prezentacji multimedialnych. W wyższych edycjach nie zabraknie też takich aplikacji jak Exchange, SharePoint czy innych kierowanych raczej do profesjonalistów.

Office 2019 vs Office 365

„Office 2019 to nowe możliwości dla klientów, którzy nie są jeszcze gotowi na pracę w chmurze. […] Choć chmurowe innowacje są głównym tematem [trwającej obecnie konferencji – przyp.] Ignite, to zdajemy sobie sprawę, że przejście na takie rozwiązania to proces z wieloma pytaniami po drodze. Office 2019 będzie wartościową aktualizacją dla użytkowników, którzy uważają, że muszą przechowywać część lub wszystkie swoje aplikacje lokalnie” – czytamy we wpisie na blogu Microsoftu.

„Klasyczny” Office od tego z „365” w nazwie różni się kilkoma cechami. Po pierwsze, o czym wspomniał Microsoft, jest on przechowywany lokalnie, a nie w chmurze. Być może nawet ważniejsze jest jednak to, że kupuje się produkt, a nie usługę – płaci się więc raz i można korzystać do woli (choć po upływie kilku-kilkunastu lat wygasa wsparcie techniczne), a nie trzeba (jak w Office 365) płacić abonamentu. Oczywiście model subskrypcyjny też ma swoje zalety (a w wielu przypadkach może nawet okazać się tańszy).

Źródło: Microsoft, Engadget, Trusted Reviews

Odsłon: 29174 Skomentuj newsa
Komentarze

22

Udostępnij
  1. Adriian
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2017-09-27 09:57

    Nowe formuły Excela to nic. Niech zwiększą wymiary arkusza, bo w czasach, gdy domowy komputer może być wyposażony w kilkunastu-wątkowy procesor (Ryzen 7 / i7 CL) oraz 32GB ram, to bez problemu można zapełnić danymi obecny arkusz. Dla moich zastosowań 2^20 wierszy, to o dużo za mało.

    Skomentuj

    1. chotnik2
      Oceń komentarz:

      6    

      Opublikowano: 2018-02-02 16:22

      Przeciez do takich ilosci danych sa od dawna rozwiazania (wlasnie ze wzgledu na ilosc danych i szybkosc) z ktorych korzystaja chociazby banki - bazy danych.

      Skomentuj Historia edycji

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        -9    

        Opublikowano: 2018-02-02 20:08

        no ale on ma takie zastosowania ze nawet te akrkusze zapycha. czytaj uważnie.

        Skomentuj

        1. rrrrrr
          Oceń komentarz:

          13    

          Opublikowano: 2018-02-04 14:07

          To niech przerzuci się na bazy danych, proste.

          Excel nie jest przeznaczony do ogromnych zbiorów danych.

          Skomentuj

    2. cyberant
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2018-09-26 13:56

      Jeśli generujesz / zapisujesz w Excelu (bo nie wyobrażam sobie żebyś wpisywał ręcznie, tylko tworzysz z jakiegoś generatora, albo pobierasz z zewnątrz) tyle danych, to znaczy że nie rozumiesz do czego jest Excel … i wróć do szkoły średniej. Do przetwarzania takiej ilości danych są bazy SQL. Albo inne rozwiązania… w zależności od skomplikowania zbiorów.

      Tak jakbyś plastikową łopatką z piaskownicy próbował wykopać fundamenty pod blok i marudził że wolno idzie albo że się złamała na kamieniu... i że powinni produkować mocniejsze łopatki do piaskownicy.

      Skomentuj

  2. max-bit
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2017-09-27 13:57

    2019 ? w 2017 ?
    Acha ....
    powinni iść na całość Office 2020 to tak ładnie brzmi ...

    Skomentuj

    1. arnakus
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-02-02 15:11

      Od miesiąca mamy już rok 2018 a nowy Office ma zostać wydany pod koniec.

      Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2018-02-02 20:10

        a Ty niewidomy jestes i nie widzisz zapewne ze odpowiedziales na komentarz napisany kilka miesiecy temu.

        Skomentuj

  3. Snack3rS7PL
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-09-27 14:11

    "Office 2019 będzie wartościową aktualizacją dla użytkowników, którzy uważają, że muszą przechowywać część lub wszystkie swoje aplikacje lokalnie”"

    Chyba raczej ludzi, co cenią swoje pieniądze...przecież w dalszym ciągu można wszystko zrobić w Office 2010 spokojnie.

    Skomentuj

    1. PIRAT_PL
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-02-02 15:10

      2010?
      Ja tam do dziś używam 2007 i w zasadzie odkąd skończyłem szkołę to nie używam niczego poza Wordem i to na prawdę podstawowe rzeczy które i w WordPadzie czy notatniku mógłbym zrobić.

      Skomentuj

    2. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-09-26 11:23

      nowy MSO ma sens raczej dla nowych użytkowników, bo tutaj niestety MS zawaliło sprawę, upgrade jest zbyt drogi. w dodatku jest problem z upgrade ze starszych wersji, bo taniej wychodzi kupić nowy. tylko po co skoro stary 2010 działa jak należy?

      w dodatku bardzo dobrą już alternatywą jest Libre Office.
      żeby nie było, używam obydwu zamiennie, tzn. najnowszy LO z MSO 2016.

      Skomentuj

  4. Boniek_PZPN
    Oceń komentarz:

    9    

    Opublikowano: 2018-02-02 12:04

    Wczoraj był tutaj news na temat nowego LibreOffice 6.0. Za darmo i wystarczający do większości zastosowań.

    Skomentuj

    1. hex3n
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2018-02-02 12:26

      Ale nadal jest jeden problem. Zrób w Libre tabelki i wykresy. Prześlij to do znajomego, który używa Office. Wszystko mu się rozjedzie i będzie nie czytelne. Ten problem pozostaje nie rozwiązany od 10 lat.

      Skomentuj

      1. Boniek_PZPN
        Oceń komentarz:

        4    

        Opublikowano: 2018-02-02 12:59

        Export do PDF styka i nic się nie rozjedzie. Ewentualnie niech kumpel zainstaluje też LibreOffice i przetestuje. Gdyby LibreOffice zachowywał idealną kompatybilność z Office'm to by Document Fundation już miało na karku prawników MS.

        Skomentuj

        1. eltar
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2018-02-02 13:22

          No rzeczywiście export do PDF wiele pomoże... równie dobrze może wydrukować i wysłać Pocztą Polską.
          Ciekawe, jak będą wspólnie pracowali nad danymi w tabelach - ale o oczywiście szczegół...

          Skomentuj

          1. Boniek_PZPN
            Oceń komentarz:

            4    

            Opublikowano: 2018-02-02 13:31

            Wspólna praca nad dokumentem? Skoro już pytasz to wypróbuj Google Docs?

            Skomentuj

  5. PawelQ
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-02-02 12:22

    Word, Excel i PowerPoint.... a Outlook gdzie?

    Skomentuj

    1. mrocznysedes
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-02-02 18:10

      Może w przypadku Outlooka próbują nieskutecznie naprawić błąd, że nie da się na raz zapisać na podłączonym udostępnionym katalogu sieciowym kilku obrazków z załączników. Co prawda taka opcja jest dostępna ale nie działa i można sobie klikać zapisz do us ranej śmierci. Na lokalnym twardzielu umie a do sieci ni who ja. A co ciekawe ten sam Outlook w Windows 7 nie robi takich cyrków i zapisuje wsio jak leci. ;-)

      Skomentuj

  6. wilcze_stado
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-02-02 13:17

    Dla użytkowników domowych ostatnie dwie poważne zmiany w MSO to wprowadzenie wstążek i nowego formatu dokumentów, reszta zmian dotyczy raczej klientów korporacyjnych.

    U mnie w firmie nie korzystamy sharepontów i innych takich, zostały nam chyba ze trzy bazy accessowe, a raptem kilka osób potrafi wykorzystać trochę więcej opcji, niż podstawowe formatowanie czy prosta arytmetyka w excelu, także powoli przechodzimy na tańsze rozwiązania, mamy trochę licencji na MSO 2016 i to raczej będzie ostatni MSO.

    Skomentuj

  7. sambor
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-02-02 16:31

    "Być może nawet ważniejsze jest jednak to, że kupuje się produkt, a nie usługę – płaci się więc raz i można korzystać do woli (choć po upływie kilku-kilkunastu lat wygasa wsparcie techniczne), a nie trzeba (jak w Office 365) płacić abonamentu."

    Przecież Office zakupiony jednorazowo jest bez pomocy technicznej - tylko początkowa na instalowanie, jest też bez aktualizacji funkcji - tylko zabezpieczenia.

    Skomentuj

  8. tls01
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-02-02 18:55

    Może w Excelu pojawi się możliwość pisania makr w pythonie? Gdzieś mi się przewinęła kiedyś informacja, że Microsoft to rozważa.

    Skomentuj

  9. bt6666
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-09-27 22:48

    "W wyższych edycjach nie zabraknie też takich aplikacji jak Exchange, SharePoint czy innych kierowanych raczej do profesjonalistów." Fiu, fiu ...Exchangea nawet dodają do Officea ?

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!