• benchmark.pl
  • Mobile
  • Kto ma najszybszą sieć mobilną w Polsce? Ministerstwo Cyfryzacji zleciło badania
Mobile

Kto ma najszybszą sieć mobilną w Polsce? Ministerstwo Cyfryzacji zleciło badania

przeczytasz w 1 min.

9 października Ministerstwo Cyfryzacji i Instytut Łączności podsumowały testy jakości sieci komórkowych. Badania, które kosztowały blisko 400 tysięcy, miały pokazać stan dostępności usług mobilnych w Polsce.

Program pomiarów jakości polskich sieci mobilnych ma składać się z dwóch etapów. Pierwszy, który właśnie zakończono, obejmował całe terytorium Polski. W ramach tego etapu zbadano sieci czterech największych operatorów komórkowych: Orange, Play, T-Mobile i Plusa. Pomiary przeprowadzono w sześciu miastach każdego z województw, a także wzdłuż 2700 kilometrów linii kolejowych i na 7300 kilometrach dróg.

W drugim etapie planowane są bardziej szczegółowe pomiary dla każdego z województw.

Kto ma najszybszą sieć mobilną w Polsce?

Jak twierdzi Ministerstwo, przewagę w zakresie prędkości pobierania danych ma Polkomtel (operator Plusa). Ta przewaga jest widoczna w większości miejscowości, które zostały objęte pomiarami.

W jaki sposób przeprowadzono badania?

Urzędnicy z Instytutu Łączności korzystali z sieci w taki sposób, jak robi to zwykły użytkownik. Pomiarów dokonywano między innymi podczas jazdy samochodem i podróży pociągiem. Jakość mowy w trakcie połączeń głosowych w sieci bezprzewodowej zbadano za pomocą międzynarodowego standardu POLQA. Wrócono też uwagę na takie kwestie jak dostępność sieci i rodzaj technologii.

Koszty badań

Badanie zleciło Ministerstwo Cyfryzacji. Pomiary kosztowały blisko 400 tysięcy złotych.

źródło: gov.pl

Komentarze

5
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Dexterr
    8
    Ciekawe jaki PiSowski partyjny nominat zgarnął te 400 tys. za tak bezsensowne badanie :)
    • avatar
      pawluto
      5
      Po co zmarnowano 400 tys zł jak są dostępne inne badania i to zadarmo !?!
      Jaki może być tego cel , skoro nie ma ani jednej państwowej firmy telekomunikacyjnej ???
      • avatar
        kazitut
        0
        Z tego co widzę operatorzy "sortują" klientów.
        Na czym to polega ?
        Zależy od cenny " taryfy " którą posiada konsument.
        Wyższa cena, więcej " wodotrysków ", ale stabilniejsze, i pewniejsze połączenie
        Widać to podczas "górki":
        czyli w chwili większej liczby użytkowników zalogowanych do tego samego Nadajnika

        Efekt: następuje redukcja zasięgu, przez zmniejszenie siły sygnału " tańszym " użytkownikom.
        Taki użytkownik widzi tylko, "ping Error"
        w takich godzinach.

        Nie dotyczy to osoby pokroju "przedstawiciel rządu".
        Wtedy faktycznie decyduje jakość infrastruktury.