Na topie

No Man’s Sky wreszcie zaczyna być grą, na jaką liczyliśmy od początku

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry

Gra No Man’s Sky zadebiutowała dwa lata temu i poważnie zawiodła oczekiwania, oferując znacznie mniej niż zapowiadano. Od tego czasu światło dzienne ujrzały trzy duże aktualizacje, a czwarta ma premierę jeszcze w tym miesiącu. I… jest dobrze.

  • No Man’s Sky wreszcie zaczyna być grą, na jaką liczyliśmy od początku
A A

Twórcy No Man’s Sky wiele naobiecywali przed premierą, ale trzeba było ponad dwóch lat, by gra wreszcie wyglądała i działała tak, jak powinna. Był to niezwykle ambitny projekt i gracze mogą się tylko cieszyć, że nie został porzucony przez autorów (choć oczywiście ich to nie usprawiedliwia). A dlaczego w ogóle o tym wspominamy? Ponieważ w sieci pojawił się zwiastun dużej aktualizacji Next.

No Man’s Sky i multiplayer z prawdziwego zdarzenia, czyli aktualizacja Next - zwiastun

Next wprowadzi przede wszystkim prawdziwy tryb wieloosobowy – tym razem bez tłumaczeń, że galaktyka jest zbyt duża (o jej rozmiarach będzie można przekonywać się w grupie znajomych lub nieznajomych). Będzie można walczyć lub współpracować, a także …ścigać się (ot, prezent od twórców).

Aktualizacja Next to także zaawansowany system budowy baz oraz poprawiona oprawa graficzna. Jej premiera odbędzie się 24 lipca, a więc dokładnie tego dnia, w którym No Man’s Sky zadebiutuje na Xbox One (wydłużając o trzecią pozycję listę platform docelowych, na której znajdują się już PC i PS4). A to już wspomniany zwiastun:

Jak gra No Man’s Sky zmieniła się od dnia premiery (dwa lata temu)? Oto 11 punktów

Z okazji zbliżającej się premiery na Xbox One ekipy Hello Games i 505 Games postanowiły podsumować także to, co udało im się zrobić w ciągu ostatnich dwóch lat ze swoją „fantastyczną space operą do gruntownej poprawki”, jak nazwaliśmy ją w naszej recenzji. 

W tym czasie ukazały się trzy duże aktualizacje: Foundation, Pathfinder i Atlas Rise (a Next będzie czwartą). Wprowadziły one między innymi: nowe tryby zabawy, misje, portale, modyfikacje terenu, kolejne pojazdy różnego typu czy też ulepszony system handlu. Zobaczcie i posłuchajcie:

Dziś No Man’s Sky jest warte polecenia - zbiera „w większości pozytywne” recenzje

Powyższy materiał pokazuje, że wiele zostało zrobione, by No Man’s Sky cieszyło graczy, a do tego znacząco poprawiono działanie gry. To właśnie dlatego ostatnio dzieło studia Hello Games zbiera „w większości pozytywne” recenzje na Steamie. Pozostaje tylko pytanie o to, czy to, że gra zaczyna działać jak należy wystarczy, by zapomnieć o tym, co dostaliśmy dwa lata temu… 

Źródło: Hello Games na Steamie, IGN, Xbox

Odsłon: 4945 Skomentuj newsa
Komentarze

23

Udostępnij
  1. Sharimsejn
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-07-18 09:35

    Od razu nie mozna bylo dac chociaz polowe tego co poprawili?

    Skomentuj

    1. Smuga
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2018-07-18 11:03

      To wszystko od początku było podejrzane. Wbrew temu co pisze ten gamoń @bartomancer na dole - gra nie oferowała większości tego co obiecywano, niestety. Byłem tak podjarany samą koncepcją gry, że jakoś to zniosłem (późno załapałem się na marketing, bodajże 2-3 miechy przed premierą dowiedziałem się o jej istnieniu). Dziwne jest to, że Sean Murray od początku z dumą i zafascynowaniem wypowiadał się na temat swojego dzieła, opowiadał co będzie można a co nie. I nie brzmiało to podejrzanie... a łgać po prostu nie było sensu. Dopiero pod koniec nagle zaczął zmieniać ton. Stwierdził aby nie oczekiwać po grze "multiplayer experience" bo to nie to itp... a teraz nagle dowiadujemy się, że będzie dużo tego co od zawsze chcieli zaimplementować. Więc albo ktoś przycisnął ich aby wydali za wcześnie i przez to duża część musiała zostać wycięta, albo to była zbiorowa delirka.

      Skomentuj

      1. bartomancer
        Oceń komentarz:

        -9    

        Opublikowano: 2018-07-18 11:39

        Taaa...nie masz argumentów i od razu "ad personam" i atakowanie mnie.
        Dałem link na szybko do artykułu na YT, który przedstawia jak wygląda sytuacja z zarzutami i tym co faktyczni było przedstawiane.
        Jest tego więcej w sieci, gdzie zestawia się wypowiedzi dev'a z zarzutami, wszystkie, jakie trwały przez okres produkcji gry.
        A nie tylko sam początek i materiały marketingowe, do których większość się odwołuje.

        Skomentuj

        1. Chong-li
          Oceń komentarz:

          8    

          Opublikowano: 2018-07-18 15:13

          @bartomancer nie rozumiem po co te twoje linki na you tube czy jakieś tłumaczenia co do tej gry ja mam jeden argument który obala wszystkie twoje argumenty gra po premierze była całkowicie nie grywalna nudna i beznadziejna a to wszystko co było pokazane na E3 różniło się w 100% od "finalnego" produktu.

          Szukasz na tym forum jeleni?jeśli tak to zle trafiłeś nikt tutaj nie łyknie twojej propagandy bo każdy ma rozum i oczy i przekonał się na własnej skórze jak to wszystko wyglądało.

          Skończ już proszę swoje wypociny bo każdy wie jak jest i jak było nie pitol głupot że każdy czyli ludzie prasa media się mylą a tylko ty masz rację.

          Podziękuje ci już za konwersacje gdyż jest ona bezcelowa.

          Skomentuj

        2. Smuga
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2018-07-18 16:03

          Nie wiem czy ty jesteś tak głupi czy tylko udajesz. Grę lubiłem i lubię pomimo wszystko i czekam na Next jak na wybawienie. Ale nie zmienia to faktu, że gra była wydmuszką, a ty bredzisz jak płaskoziemca ignorując wszystko i wszystkich. Liczy się to co było mówione publicznie, często powtarzane i pokazywane w materiałach prasowych - reszta się nie liczy bo to jest kierowane do masowego odbiorcy. A w tych informacjach blisko połowa była zwykłym kłamstwem. Jak już tak kochasz tego swojego JuTuba (zupełnie jak płaskoziemcy... RISERCZ NA JUTUBE) to masz: https://youtu.be/cJ-tgaE37UE

          Skomentuj Historia edycji

  2. bartomancer
    Oceń komentarz:

    -13    

    Opublikowano: 2018-07-18 09:38

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    Problemem było to, że prasa zaczęła przekazywać dalej to co sobie ludzie wymyślili, a nie to co twórcy prezentowali czy dokumentowali.
    Z grą jestem prawie od początku i na dzień dobry dostaliśmy w większości to, co developer zapowiadał.
    Krytyka oczywiście ruszyła, bo sobie ludzie uroili nie wiadomo jakie jeszcze wodotryski...
    A ja jetem pod wrażeniem, że teraz dev mimo całego wylanego gnoju, zaczyna realizować te mrzonki jakimi żyli potencjalni gracze. Szacun dla nich.

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      9    

      Opublikowano: 2018-07-18 09:47

      nie nie dostalismy tego co developer zapowiadał co sam developer przyznał i za co przeprosił.
      Nawet w opisie gry były elementy których nie było w samej grze - dlatego ruszyła lawina zwrotów produktu.
      Będąć z grą od samego początku powinieneś o tym wiedzieć.
      Prosty przykład - widziałeś zwiastun gry? widziałeś jak wyglądała gra na premierze?
      Brak bitew kosmicznych które były w trailerze.
      Brak wielkich bestii na planetach (na trailerze ekosystem był bardzo bogaty).
      Znacznie nizsza oprawa graficzna niż na trailerze.

      nawet samo Sony przyznało graczom rację i przyjmowali zwroty za produkt.

      Twórcy zostali oskarżeni o fałszywy marketing i za to długo przepraszali. Dlatego tez obiecali uzupełnić grę o to co było obiecane.

      Skomentuj

      1. bartomancer
        Oceń komentarz:

        -13    

        Opublikowano: 2018-07-18 10:22

        Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

        Na pierwszych prezentacjach było więcej produktu, zgadza się.
        Ludzie sobie to przekazywali dalej olewając kolejne informacje od dewelopera, oficjalne (sic!).
        Np. "bitwy kosmiczne" czy "multiplayer" wyraźnie były wskazane, jako rzeczy o niskim priorytecie i nie będące "po drodze" w kwestii tego czym ta gra ma być. Wyraźnie mówiono, że raczej będziemy widzieć ślady po innych graczach nich bezpośrednią interakcję z nimi.
        No Man's Sky to nie akcja jak z prawie wszystkimi ostatnio grami Ubisoft'u, gdzie wprost był pokazywany gameplay, który nigdy nie był potem skomentowany przed releas'em.
        Tak, Hello Games pokazało bardzo obiecujące gameplay'e na początku, które potem zostały "sprowadzone na ziemię" ale już nie usunięte z materiałów marketingowych - i tu jako mało kto, przyznali się do błędu w złym marketingu.
        Nigdy nie powiedzieli, że kłamali, nie przyznali się, bo nie mieli do czego.
        Ludzie którzy śledzili development, wiedzieli co biorą i co dostaną, bo znów, jak mało kto, byliśmy informowani o zmianach i tym co dostaniemy w produkcie końcowym.

        Potem było wylanie gnoju na grę i oskarżanie developer'ów. A ci zamiast schować głowę w piasek (jak Ubi), przyjęli to na klatę i zaczęli realnie zmieniać grę wg zarzutów.

        Już nawet nie przy tej aktualizacji, a wcześniejszej, dołożyli więcej funkcjonalności niż początkowo nawet zakładali.

        Jedyne więc za co można ich winić, to bycie żółtodziobami nie radzącymi sobie z marketingiem :)

        Skomentuj

        1. sabaru
          Oceń komentarz:

          5    

          Opublikowano: 2018-07-18 11:01

          Już ich tak nie broń. To mogli pokazać grę jaką była faktycznie, a nie kręcić. Przez takich jak ty którzy zgadzają się na pół produkty większość gier, która dzisiaj wychodzi to właśnie niedorobione produkty.

          Skomentuj

          1. bartomancer
            Oceń komentarz:

            -10    

            Opublikowano: 2018-07-18 11:43

            Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

            Przecież pokazywali na bieżąco co i jak wygląda.
            Były informacje co będzie dostępne na dzień dobry.
            Wiem, że ciężko winić tych co się podpalili, że nie śledzili informacji dotyczących gry, tylko trzymali się reveal trailera i marketingowe info - ale to jednak ich wina, że zbudowali sobie obraz gry inny od tego co przedstawiał dev, a potem to dev'a winili za niezrealizowanie ich marzeń...

            Skomentuj

          2. kitamo
            Oceń komentarz:

            6    

            Opublikowano: 2018-07-18 13:00

            chłopie co Ty za farmazony opowiadasz??
            Nawet na steamie i psstore były błędne opisy tego co w grze miało być a czego nie było.
            Dlatego ludzie zwracali grę.
            Do tego ASA zajęła się sprawą wpropwadzania w błąd i developer karę dostał.
            Niby z grą jesteś od samego początku ale widać że kompletnie pojęcia nie masz.

            Skomentuj

          3. sabaru
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-07-19 12:02

            To mogli na filmach pokazywać to co faktycznie miało być w wersji na premierę, a nie najpierw pokazać fajny filmik z fajnymi efektami, a potem co innego.

            Skomentuj

    2. Sharimsejn
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-07-20 15:50

      Grałem zaraz po premierze i nie było sporej części tego co obiecali twórcy. Jesteś zwykłym kłamcą. Podsumowanie początkowego okresu w NMS znajduje się w poniższym filmiku

      https://www.youtube.com/watch?v=3MIkeJgrbHU

      Skomentuj

  3. raffal81
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2018-07-18 10:02

    Multiplayer w końcu!!!!

    Potencjał od zawsze gra miała, lecz czekałem w końcu aż zmieni się w taki sposób który zadowoli mnie chociaż w 70-80% ;)

    Klimat jest, ale teraz gdy będziemy mogli eksploracje planet dzielić z kompanem, wracam do gry raz jeszcze ;]

    Skomentuj Historia edycji

  4. Chong-li
    Oceń komentarz:

    10    

    Opublikowano: 2018-07-18 10:03

    @bartomancer moim zdaniem to ty coś sobie uroiłeś na temat ludzi i prasy....

    Prost filmik pokazujący nam co twórcy obiecywali a jaki chłam dostaliśmy.

    https://www.youtube.com/watch?v=vupCgB8H9Og

    Skomentuj

    1. bartomancer
      Oceń komentarz:

      -10    

      Opublikowano: 2018-07-18 10:14

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      Jeśli już chcesz bawić się w artykuły z YT'a...
      https://www.youtube.com/watch?v=tjgFghBaH7w

      Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        4    

        Opublikowano: 2018-07-18 13:19

        https://technologie.onet.pl/gry/no-mans-sky-sony-krytykuje-tworcow-gry/tzq0vr4

        ehhh chłopie
        nie pokazuj pojedynczego filmiku znalezionego w necie bo takich filmikow to ja na peczki mogę poszukać ale po co zakłamywać rzeczywistość.
        Prawda jest taka że sam developer przeprosił i przyznał że popełnili błąd i że gra nie oferowała na starcie tego co było obiecane. Czego tu chcesz bronic?
        Dopiero w potężnej aktualizacji 1.3 ludzie dostali namiastkę tego co miało być w pelnej wersji i nie sa to urojenia fanów którzy chcieli w tej grze nieobiecane rzeczy.

        Po 2 latach dostajemy multiplayer który miał być w grze od samego początku. halooooo ...

        Skomentuj

    2. BariGT
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-07-18 17:27

      @Chong-Li - padłem!, dzięki :D

      Skomentuj

  5. JamesLogan9000
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2018-07-18 10:52

    Ta gra to był gniot jak ich mało w dniu premiery twórcy naobiecywali złotych gór a wyszło szambo.Dopiero kwadtryljard patchy i dlc zrobił z tego tytułu grywalną grę,motyw z parkiem jurajskim na you tube i tak łagodnie traktuje to monstrum które wyszło w 2014 roku.Dopiero teraz czyli w 2018 można nazwać ten twór grą i zagrać, a przecież można było od razu przełożyć premierę i dopracować no mans sky a nie wypuszczać wersje alpha i liczyć na pozytywne recenzje graczy.

    Skomentuj Historia edycji

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2018-07-18 13:02

      i do tego spiracona na ps4

      Skomentuj

  6. belker
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-07-18 11:03

    I co mi po grze którą kupilem w dniu premiery, jak po pół roku patchowania wymagania się tak zmieniły, że mój komputer nie spełnia już tych minimalnych. Nacieszyłem się gra jedynie 50h...

    Skomentuj

    1. Jayou
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-07-18 13:06

      Ja za to mam problem z teksturami. Nie ma znaczenia jakie ustawienia wybiorę, zawsze tekstury są na low nawet jeśli w ustawieniach jest na ultra.

      Skomentuj

  7. Satanski
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2018-07-18 11:03

    Ale walka "na nogach" dalej tak samo denna, jak na początku? Nigdzie nie widzę, żeby chwalili się jakimiś zmianami w tym zakresie

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!