Na topie

Oxide Games: karty Nvidii nie wspierają kluczowej funkcji DirectX 12

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Karty graficzne

Karty Nvidii mają nie wspierać asynchronicznych jednostek cieniujących, co wpływa na wydajność w nowych grach wykorzystujących DirectX 12.

Microsoft DirectX 12 logo

AA

Testy wydajności w grze Ashes of the Singularity w trybie DirectX 12 wywołały niemałe zamieszanie w sieci, bo pokazały ukryty potencjał kart graficznych AMD Radeon, co z kolei postawiło w gorszej sytuacji modele Nvidia GeForce. Okazuje się, że gorsze osiągi kart „zielonych” mogą wynikać z niepełnego wsparcia dla nowego interfejsu programowania - tak przynajmniej twierdzą twórcy gry Ashes of the Singularity.

Chodzi o asynchroniczne jednostki cieniujące (Async Shaders), czyli jedną z kluczowych funkcji interfejsu DirectX 12 – pozwala ona asynchronicznie realizować poszczególne zadania przez procesor graficzny, a to z kolei wpływa na skrócenie czasu renderowania, zwiększenie płynności animacji i minimalizację opóźnień (minimalizacja opóźnień ma szczególnie duże znaczenie w przypadku systemów VR - wirtualnej rzeczywistości).

We wszystkich układach graficznych AMD na bazie architektury GCN zastosowano technologię ACE (Asynchronous Compute Engine) - asynchroniczne silniki obliczeniowe, które pozwalają realizować funkcje asynchronicznych shaderów równolegle (bez przełączania się). Poniżej możecie zobaczyć filmik, który w prosty sposób wyjaśnia działanie tej technologii.

Jak twierdzi programista studia Oxide Games (odpowiedzialnego m.in. za grę Ashes of the Singularity), karty graficzne Nvidii nie posiadają natywnego wsparcia dla asynchronicznych jednostek cieniujących - konieczne było zatem wyłączenie ich obsługi, bo siłowe wymuszenie aktywacji po prostu dawało gorsze rezultaty.

Wychodzi więc na to, że obecne karty graficzne Nvidii mogą mieć problemy z uzyskaniem odpowiedniej wydajności w nowych grach – wprawdzie inżynierowie mogliby spróbować zaimplementować programową obsługę asynchronicznych shaderów, aczkolwiek i tak należy się liczyć z gorszym funkcjonowaniem takiego rozwiązania i słabszymi wynikami wydajności. Miejmy nadzieję, że kolejna generacja procesorów graficznych Pascal już nie będzie wybrakowana pod tym względem.

DirectX 12 - asynchroniczne jednostki cienujące
Asychroniczne jednostki cieniujące pozwolą uzyskać potężny wzrost wydajności - tak przynajmniej twierdzą marketingowcy AMD

Z czasem na pewno będzie przybywać gier wykorzystujących potencjał DirectX 12 (niedługo dołączy do nich nowy DeusEx), dzięki czemu karty „czerwonych” powinny nabrać wiatru w żagle – można podejrzewać, że na ich korzyść zadziała też wpadka „zielonych”. Niestety, na obecną chwilę większość graczy nadal żyje w erze DirectX 11, gdzie Radeony mają wyraźne problemy z narzutem na procesor, co w przypadku słabszych procesorów może objawiać się spadkami wydajności.

Wychodzi więc na to, że im szybciej DirectX 11 odejdzie w zapomnienie, tym lepiej dla AMD – potwierdza to również polityka firmy, która wyraźnie promuje nowoczesne API. Czy rzeczywiście przyniesie ono spektakularny wzrost wydajności? Cóż, czas pokaże...

Źródło: HardForum, Reddit, EuroGamer, AMD, inf. własna

Odsłon: 11074 Skomentuj newsa
Komentarze

63

Udostępnij
  1. limera1n
    Oceń komentarz:

    34    

    Opublikowano: 2015-09-01 20:16

    Mam nadzieję że za rok odbędzie się premiera Zen oraz nowej generacji GPU od AMD i będę mógł wreszcie kopnąć w tyłek Intel'a i nVidie...

    Skomentuj

    1. severian
      Oceń komentarz:

      -6    

      Opublikowano: 2015-09-01 20:57

      Wklejam rozsądnym pod rozwagę " Asychroniczne jednostki cieniujące pozwolą uzyskać potężny wzrost wydajności - tak przynajmniej twierdzą marketingowcy AMD "

      Skomentuj

    2. stud3nt
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2015-09-02 09:21

      Myślę, że wielu ma taką nadzieję, ale spójrzmy na to trzeźwo.

      AMD jest na krawędzi bankructwa.
      Intel i nVidia notują bardzo wysokie zyski.

      Duże zyski umożliwiają im pakowanie wielkiej kasy w dział R&D, czyli opracowywanie nowych, coraz wydajniejszych układów. W rezultacie mamy na rynku sytuację, gdy Intel hamuje rozwój procesorów - Skylake to tylko 5% skok wydajności i przyblokowane OC (glut pod czapką). Nie wypuszcza wydajniejszych procesorów, ponieważ zwyczajnie nie musi.
      Myślę, że w przypadku nVidii sytuacja jest podobna.

      To prowadzi do sytuacji, gdy procki Zen i nowe GPU od AMD musiałyby być naprawdę rewolucyjne (na miarę pierwszych Athlonów/Sempronów i Radeona 9500) i wdeptywać konkurencję w ziemię, aby mogli nawiązać walkę na dłużej i finansowo wyjść na prostą.

      A i tak, niestety, nie zdominują rynku - konkurencja natychmiast zastosuje stare dobre chwyty poniżej pasa (co najwyżej dostaną parę groszy kary), aby tylko nie dopuścić do utraty większości rynku.
      AMD cały czas popełnia ten kardynalny błąd, że próbuje grać uczciwie. Taka taktyka nie ma szans w starciu z przeciwnikiem stosującym podłe chwyty. Coś jak walka bokserska - jeden bokser naparza się zgodnie z zasadami, a drugi używa kastetów i kopie nogami.

      Skomentuj

      1. BariGT
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-09-02 22:23

        Mysle ze bledem AMD nie jest granie uczciwie tylko odswiezanie starych kotletow (GPU) oraz brniecie w Buldozery, koparki i inne buble jak kiedys Intel w pentiumy4

        Skomentuj

  2. paankracyk
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-09-01 20:24

    WIEKDZOSC graczy NADAL zyje w erze directx 11? Wiekszosc? Czyli jest juz jakas MNIEJSZOSC, ktora JUZ gra w gry na directx 12 (ktore jeszcze nie mialy przeciez premiery)?

    Skomentuj

    1. Paweł Maziarz
      Oceń komentarz:

      14    

      Opublikowano: 2015-09-01 20:51

      Są jeszcze fanatyczni entuzjaści testowej wersji gry Ashes of the Singularity ;-)

      Skomentuj

    2. Pixel
      Oceń komentarz:

      7    

      Opublikowano: 2015-09-01 21:23

      Ark survival evolved wspiera DX 12.

      Skomentuj

    3. neXt___
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2015-09-02 02:42

      Zdaje się, że jest już beta Fable z DX12.

      Skomentuj

    4. paankracyk
      Oceń komentarz:

      6    

      Opublikowano: 2015-09-02 06:04

      Kurde panowie, sami wyminieliscie jedna bete i early acces, czyli gry, ktore nie mialy nawet premiery. Jesli pojawilylby sie prototyp samochodu o napedzie atomowym, a benchmark napisalby, ze WIEKSZOSC kierowcow NADAL niestety pozostaje w erze samochodow o nieatomowym napedzie to tez byscie bronili sensu takiej wypowiedzi? Benchmark robi dobra robote jesli chodzi o testy, dostarcza tez sporo newsow kazdego dnia, ale ich sposob pisania dziennikarsko sie nie broni.

      Skomentuj

      1. Zurawina18
        Oceń komentarz:

        4    

        Opublikowano: 2015-09-02 06:32

        W tym tygodniu pojawiła się finalna wersja silnika Unreal Engine 4.9 która obsługuje DX12. Wszystkie gry na silniku UE będą więc z automatu wspierały DX12 bo programista gry nic nie musi zmieniać ani dodawać. Wikipedia pokazuje że takich gier jest ok 50 na najbliższy rok

        Skomentuj

        1. ModeratorChodziWRurkach
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2015-09-02 06:46

          Taka automatyczna konwersja z UDK niewiele da ze względu na to, że DX12 to API o innym profilu wydajnościowym. Prawdziwą moc pokażą dopiero produkcje, które już na etapie wszesnego konceptu i tworzenia treścią są projektowane typowo pod DX12.

          Skomentuj

      2. paankracyk
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-09-02 08:36

        Wracajac do przykladu samochodu atomowego - w przyszlym roku pojawi sie 50 modeli wykorzystujacych ten naped. Malo tego, najwieksze koncerny samochodowe juz w tej chwili w swoich fabrykach skladaja atomowe auta. Wiec sorry, ale jestescie zacofani jezdzac swoimi standardowymi pozeraczami spalin. Ma to sens? To nie jest kwestia przytaczania kolejnych faktow o directx 12, bo te sa wszystkim odwiedzajacym benchmarka powszechnie znane, tylko logiki wypowiedzi.

        Skomentuj

      3. Pixel
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-09-02 14:34

        To po co wydać 2300zł i więcej na kartę graficzną która nie ma wady jak GTX 970, a GTX 960 jest troszkę za leniwy do swojej ceny? za 6 miesięcy góra 12 ta karta będzie nie szła jako używana za 1800zł ponieważ coś w niej kuleje w DirecX 12? ja już nie kupie, poczekam do konstrukcji wolnej od wady, zresztą nie stać mnie na procesor, płytę główną, ddr4, i kartę graficzą tego pokroju cenowego, dobrze że można zmniejszać detale w grach.

        Skomentuj

    5. hrabin1
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-09-03 08:45

      a co z dx9 ? umarło razem z graczami ?

      Skomentuj

  3. kitamo
    Oceń komentarz:

    10    

    Opublikowano: 2015-09-01 20:25

    No to teraz trzeba czekac na potwierdzenie, bo zaczyna sie burza w szklance wody :)

    Skomentuj

  4. neo292
    Oceń komentarz:

    30    

    Opublikowano: 2015-09-01 20:32

    Kupiłem gtx970 bo miał mieć 4gb pamięci oraz obsługiwać dx12 a ma 3.5+0.5 a na dodatek nie wspiera w pełni dx 12 !!! NVidia WTF???

    Skomentuj

      1. dsp32bt
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-09-02 10:49

        Znając zyćie devowie beda pisac pod 12_0 zbyt duzy rynek ma nvidia by developerzy mieli skazc nvidie na niebyt :>
        Bo gracze sie zdenerwuja i kupia konsole :)

        Skomentuj

      1. PetBBB
        Oceń komentarz:

        6    

        Opublikowano: 2015-09-01 21:38

        Nie wklejaj takich starych artykułów bo wtedy wiedza, że Nvidia ma ficzery tylko na niby - emulowane programowo w sterownikach - nie była tak powszechna jak dzisiaj. Dzisiaj nie wygląda to już tak różowo, a nawet bardzo źle dla Nvidii. Powinieneś podać linki do aktualnych artykułów:
        http://wccftech.com/async-shaders-give-amd-big-advantage-dx12-performance-oxide-games/
        http://www.techpowerup.com/215663/lack-of-async-compute-on-maxwell-makes-amd-gcn-better-prepared-for-directx-12.html
        I aktualniejsze cytaty:
        "Asynchronous Shaders or what’s otherwise known as Asynchronous Shading is one of the more exciting hardware features that DirectX12, Vulkan and Mantle before them exposed."

        "Async Compute is a standardized API-level feature added to Direct3D by Microsoft, which allows an app to better exploit the number-crunching resources of a GPU, by breaking down its graphics rendering tasks. Since NVIDIA driver tells apps that "Maxwell" GPUs supports it, Oxide Games simply created its benchmark with async compute support, but when it attempted to use it on Maxwell, it was an "unmitigated disaster." During to course of its developer correspondence with NVIDIA to try and fix this issue, it learned that "Maxwell" doesn't really support async compute at the bare-metal level, and that NVIDIA driver bluffs its support to apps. NVIDIA instead started pressuring Oxide to remove parts of its code that use async compute altogether, it alleges."

        "NVIDIA drivers tell Windows that its GPUs support DirectX 12 feature-level 12_1. We wonder how much of that support is faked at the driver-level, like async compute."

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2015-09-01 23:18

          ale rownie dobrze mozna miedzy bajki wepchnac direct compute w przypadku AMD - przez kilka lat karmiono nas tym ze obsluga OPENCL na NV jest obcieta i nie moze nawet siegnąc do kostek temu co moze zdziałac AMD, jednak wiemy jaka jest rzeczywistosc i jak to wychodzi teraz w praniu - co mi z wydajnosci ktora moge obserowac w jednym benchmarku.

          Zaraz okaze sie ze ten jeden tytul nie odbiega od tego benchmarka a za chwile wkroczy nastepny i okaze sie ze ten jeden ficzer jest nijak wykorzystywany.

          Nie ma co przesadzac na podstawie jednego ficzera z całej biblioteki, bo moze sie okazac ze AMD takze w pelni czegos nie wspiera i wtedy tez nie bedzie juz tak rozowo.

          By dyskutowac o DX12 jest jeszcze za wczesnie

          Skomentuj

          1. PetBBB
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2015-09-02 10:22

            "By dyskutowac o DX12 jest jeszcze za wczesnie"
            Piszesz o sobie. Ja jestem programistą. DX12 już wyszło i można z tego korzystać. A w wersji alfa/beta jest dostępne od dłuższego czasu. Ja siedzę w DX12 od ok. 6 miesięcy. Async shaders są używane w wielu grach obecnie na konsolach bo to po prostu dużo daje.

            Skomentuj

          2. kitamo
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2015-09-02 19:53

            Tez jestem programista i nie widze powodu by w ogole dyskutowac obecnie o DX12.
            Dyskutowac to mozna za kilka miesięcy gdy pojawią sie konkrety a obecnie to jest wiecej obietnic i niedomowien niz realnych faktow.

            Skomentuj

          3. PetBBB
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-09-03 01:06

            Może jesteś programistą ale takim co nigdy tego API nawet nie liznął, zatem mącisz tylko ludziom w głowach. DX12 to jest przełom. Najlepszy DirectX jaki powstał. Radzę ruszyć dupę i się z tym zapoznać bo po prostu nie znajdziesz niedługo pracy o ile w ogóle zajmujesz się takimi sprawami bo coś wątpię.

            Skomentuj

          4. kitamo
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2015-09-03 20:36

            nie mierz ludzi swoją miarą to po pierwsze.
            Po drugie - o przełomie słyszeliśmy już od DX10 który to także miał być przełomowy.
            O API wiem więcej niz niejeden tu wypowiadający się na BMK, a gdybyś też się na tym znał to byś wpierw doczytał jaka jest różnica w obsludze AS pomiedzy NV i AMD.
            Opierając się na jednym nieskonczonym jeszcze tytule, małego studia które do konca samo nie wie co stwierdziło a co nie jest bynajmniej żartem.
            Jak widać w sieci zawrzało i tak jak juz wczesniej pisałem nie jest tak czarno i pochmurno dla NV. To ze AS jest wykorzystywane to juz od dawna wiemy, bo na PS4 tez jest.
            Kwestia nie jest w tym czy karta wspiera, tylko jak wspiera.
            Ta super wydajnosc wynikajaca z AS tez nie zawsze jest taka ze +50% wydajnosci - czesto moze byc to 5% bo wszystko zalezy od developera i tego w jaki sposob skorzysta z AS.

            Obecnie jest to kolejna gunwoburza podobnie jak przy GTX970 i jego podziale pamieci - programisci wszelkiej masci wypowiadali sie na BMK pisząc jakie to straszne opoznienia i problemy będa co bawiło mnie niezmiernie.
            Pozniej i tak wyszło na moje bo zamiast spekulowac trzezwo przetestowałem temat.

            AMD złapało sroczke za ogon - teraz będą się go trzymać tak jak trzymali się w przypadku GTX970.
            Dzis już wiemy ze NV obsługuje AS, inaczej niz w przypadku AMD (co mogloby wplynac na poprawe wydajnosci w przypadku AMD) ale nie oznacza to primo ze NV nie obsluguje (bo jak juz wyzej napisalem nie oznacza to ze nie wspiera), po drugie nie wiadomo jak bedzie wygladała wydajnosc jak pojawi sie wiecej tytulow pod DX12.

            Skomentuj

          5. PetBBB
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-09-04 21:26

            Przecież napisałem, że ja wiem jak to będzie wyglądać a ty wciąż odpowiadasz że nie wiadomo... Zwłaszcza programista nie ma problemu aby sobie to wszystko samemu potestować. Użyłeś argumentu bycia programistą ale jest on bezużyteczny skoro nawet nie potrafisz sam przeprowadzić testów i nie masz wstępu na profesjonalne fora gdzie jest to już dawno porównane, przetestowane i opisane. Nie tylko PS4 ma asynchroniczne shadery ale jeszcze jedna znana konsola. Nie napiszę tutaj jaka bo w sieci ta informacja nie jest oficjalnie podana a ja podpisałem NDA. Nie można było do tej pory tego bezpośrednio portować na PC bo DX11 na Win tego nie wspierał. Teraz ta bariera zniknęła dzięki DX12. Ja zajmuję się portowaniem gier oraz optymalizacją wydajności rendererów grafiki. W roku pracuję przy kilku grach AAA więc wiem co mówię.

            Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2015-09-01 20:55

      Przeciez dalej karta ma 4GB vram i nie wynika z tego zadna roznica - bylo o tym glosno i nagle wszystko ucichlo bo okazalo sie ze to gunwoburza bez potwierdzenia.
      Tak samo wyglada obsluga DX 12 - obecnie na dzien dzisiejszy nikt nie jest w stanie zapewnic 100% supportu dla DX12 zarowno dla AMD jak i NV.

      Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          -3    

          Opublikowano: 2015-09-01 23:14

          Po prostu nie ma sie co podniecac - DX12 to nie jest API niskopoziomowe i nigdy takim nie bedzie, tu wiekszosc funkcji DX12 jest utylizowana w oparciu o istniejacą juz architekture a nie architekture przyszlosci.
          Obecnie mamy jedna gre i to nawet mowa o wczesnej jej wersji a juz ludzie wyrokują.
          Podobnie mowiono o DX10 - miał byc przełom. No i był - karty z DX10 pojawiły sie wraz z systemem operacyjnym ale niestety przełomowy to był marketing.

          Skomentuj

    2. prime27pl
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2015-09-02 00:53

      A piali że wspiera nie tylko 12 ale 12.1 :D

      Skomentuj

  5. Yaceek
    Oceń komentarz:

    -7    

    Opublikowano: 2015-09-01 21:29

    Warto także wspomnieć, że Robert Hallock, szef PRu AMD napisał: Aktualnie żadna karta grafiki – czy to firmy AMD, czy NVIDIA – nie wspiera w pełni bibliotek DirectX 12. Więc "pełna kompatybilność" to słowo nagięte tak jak Dx12 Ready z obozu AMD GCN

    Skomentuj

    1. Shadov
      Oceń komentarz:

      8    

      Opublikowano: 2015-09-01 22:33

      Tutaj bardziej chodzi o fakt, że DX12 nie jest skończony i chyba nigdy nie bedzie. W zamian za to beda nowe feature levels dodawane z czasem (czyt. nowe efekty i funkcje).

      Skomentuj

      1. Paweł Maziarz
        Oceń komentarz:

        5    

        Opublikowano: 2015-09-01 23:08

        @Shadov
        Dokładnie. Specyfikacja DX12 ciągle ewoluuje i dlatego wprowadzane są kolejne poziomy funkcjonalności.

        Skomentuj

      2. kitamo
        Oceń komentarz:

        -3    

        Opublikowano: 2015-09-01 23:32

        Dlatego nie mozna jeszcze wyrokowac co bedzie kompatybilne a co nie

        Skomentuj

        1. Shadov
          Oceń komentarz:

          7    

          Opublikowano: 2015-09-02 08:21

          No wlasnie mozna bo Async Shaders to podstawa DX12 dajaca duze wzrosty wydajnosci (maksymalne wykorzystanie shaderow), a pozniejsze feature levels to juz tylko nowe funkcje i efekty.

          W tej sytuacji architektura AMD jest lepiej przygotowana na przyszlosc.

          Skomentuj

          1. kitamo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-09-02 19:51

            Pisze ogolnie o AMD i NV - wszyscy opieraja sie na tym co ktos gdzies powiedzial i gdzies sobie gdybie. Nie ma w artykule napisanego w 100% stwierdzenia ze NV nie wspiera, tylko ze jest prawdopodobienstwo ze tak wlasnie jest.
            Na chwile obecna nie wiadomo co wspiera a co nie

            Skomentuj

          2. kitamo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-09-02 21:37

            https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/3j5e9b/analysis_async_compute_is_it_true_nvidia_cant_do/

            warto poczytac szerzej zanim zacznie sie dyskutowac :)

            Tak jak wyzej napisalem - trzeba czekac na potwierdzenie, bo juz temat zaczyna byc glosniej w necie wałkowany

            Skomentuj

  6. mahtew
    Oceń komentarz:

    20    

    Opublikowano: 2015-09-01 21:48

    W artykule zabrakło informacji o tym, że nVidia chciała wpłynąć na OXIDE games, aby wyłączyli tą funkcję na kartach AMD....

    na guru3d 2dni temu był już o tym artykuł.
    polityczna poprawność?

    Skomentuj

  7. darkowal
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2015-09-01 21:51

    AMD rządzi to musicie zrozumieć bo za 2 lata będzie wam za póżno :-)

    Skomentuj

    1. wasptak
      Oceń komentarz:

      -5    

      Opublikowano: 2015-09-02 08:32

      Na dolach tabel sprzedazy znaczy sie ? :)

      Skomentuj

  8. jwq007
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-09-01 21:51

    xbox one może zyskać nowe życie po przejściu na dx12, byłyby jaja jakby pozamiatał w przyszłości ps4. Nie wiem na czym ps4 jedzie więc tak sobie myślę głośno.

    Skomentuj

    1. PogromcaBlacharni
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2015-09-02 03:22

      ps4 też ma coś podobnego do dx12 albo i lepszego-GNM

      Skomentuj

  9. darkowal
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2015-09-01 21:53

    AMD przygotowało też usprawnienia dla gry Ashes of the Singularity dla trybu DirectX 12. Firma z Sunnyvale opublikowała ponadto długą listę rozwiązanych problemów, które rozpoznano we wcześniejszych sterownikach. Najciekawsze prezentujemy poniżej:

    Adobe Lightroom już nie wyłącza się po aktywacji renderingu GPU,
    usunięto błędy z wyświetlaniem obrazu w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon po aktywacji antyaliasingu w trybie CrossFire,
    Firefox już nie zamyka się samoczynnie, gdy aktywne są dwie lub więcej kart,
    system już nie zawiesza się podczas grania w Call of Duty: Modern Warfare 3 lub Diablo III,
    Metal Gear Solid V: Ground Zeroes nie wyłącza się podczas startu,
    wyeliminowano problem z przekłamaniami tekstur w grze Call of Duty: Black Ops III w trybie DirectX 11,
    funkcja FRTC już działa w grze Sword Coast Legends,
    usunięto problem z działaniem Project Cars po ustawieniu antyaliasingu na D2SM,
    rozwiązano problem z migotaniem obrazu w Watch Dogs po zmianie rozdzielczości,
    naprawiono błąd z utratą dźwięku AMD HMDI po instalacji sterownika,
    migotanie obrazu w F1 2015 już nie występuje, zarówno w grze, jak i benchmarku,
    naprawiono błędy z wyświetlaniem tekstu w aplikacji Mapa dla Windows 10,
    system już nie zawiesza się podczas instalacji sterowników dla kilku kart graficznych w systemie Windows 10.

    AMD wypisało też kilka znanych problemów, które mogą pojawić się po instalacji nowych sterowników. Firma oczywiście pracuje nad ich eliminacją. Wśród nich znajdziemy m.in. możliwość wyłączenia się gry DiRT Rally działającej w trybie DirectX 11, jeśli gramy w nią na wybranych monitorach BenQ 144 Hz z FreeSync.

    Skomentuj

    1. PogromcaBlacharni
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-09-02 03:29

      wykorzystanie Asynchronous Compute właśnie się zaczyna, np w tomorrow children
      http://www.dualshockers.com/2014/09/03/ps4s-powerful-async-compute-tech-allows-the-tomorrow-childrens-developer-to-save-5-ms-per-frame/

      Skomentuj

      1. germo
        Oceń komentarz:

        -3    

        Opublikowano: 2015-09-02 14:44

        Z przytoczonego artykułu wynika, że z 30FPS mogą zrobić nawet 37! Haha! Obudź mnie jak gry będą na PS4 chodzić w 60FPS jak na PC :P

        Skomentuj

        1. PogromcaBlacharni
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2015-09-03 15:17

          na pc ARK: Survival Evolved na tytanie x ma spadki poniżej 20fps

          Skomentuj

  10. jeomax.co.uk
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2015-09-02 00:18

    Pamiec ludzka dobra jest, lecz krotka. Lol. Co nowe DX, to pojawia sie ten sam problem. Nie wiem, kto sie jeszcze czemus dziwi.

    Skomentuj

  11. PogromcaBlacharni
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2015-09-02 03:20

    na ps4 w exach ACE robi się standardem (np tomorrow children), niestety pc/nvidia pewnie dalej bedzie hamować rozwój grafiki.

    Skomentuj

  12. wasptak
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2015-09-02 08:31

    Wole miec pare fps mniej niz instalowac guwienko zwane windows 10, not going to happen...

    Skomentuj

  13. Ryuhoshi
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-09-02 11:28

    Będziemy mieć teraz bardzo ciekawą sytuację. Z jednej strony nvidia jak to nvidia będzie naciskać developerów żeby nie używali tej funkcji żeby nie mieć utraty wydajności na swoich kartach a z drugiej prawdopodobnie MS(XONE) będzie naciskać żeby właśnie używali żeby była większa wydajność na ich konsolach. Im więcej uda się AMD na tym uszczknąć tym lepiej. Trochę robi mi się przykro na tą myśl, ale szczerze mówiąc prawdopodobnie najlepiej byłoby zarówno dla AMD jak i dla nas wszystkich(kupujących) gdyby przyszłoroczne Arctic Islands absolutnie rozjechały Pascale. Główną kwestią jest to, czy wymienione Pascale będą mieć jakąś konkurencyjną obsługę AsynchComp. Cóż, pozostaje tylko czekać.

    Skomentuj

  14. franiux
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2015-09-02 11:52

    Pozostaje dodać, że Radeony będą lepiej obsługiwać VR z powodu mniejszych opóźnień w DX12 z włączonym ACU. Będzie mniej problemów z błędnikiem.

    Skomentuj

  15. stoona
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-09-02 16:31

    No dobrze, patrząc na wykresy w Ashes of Singularity dało to AMD potężnego kopa... tak potężnego, że karty czerwonych dogoniły karty NVidii, które podobno mają niepełną obsługę DX12 :)

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-09-02 19:57

      I to jest wlasnie sedno calej gunwoburzy - gdyby nagle karty AMD wyprzedzily spektakularnie NV to by mozna było zrobic WOW. Problem w tym ze z tym hiperficzerem ktory daje wzrost 45% wydajnsoc w przypadku AMD mamy sytuacje ktora daje do myslenia.

      Skomentuj

  16. kitamo
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-09-02 21:47

    https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/3j5e9b/analysis_async_compute_is_it_true_nvidia_cant_do/

    dosc ciekawy tekst na ten temat.
    Jesli autor sie nie myli to jest to wywolanie burzy w szklance wody podobnie jak to bylo przy infoterrorze o GTX970 i wyspie filmikow na YT ktore to mialy potwierdzic ze sposob dzielenia w nim pamieci powoduje shuttering w grach. ( co pozniej okazało sie ze bylo po prostu nieprawda).

    ja wam radze poczekac zanim zaczniecie sprzedawac 980tki za grosze :D

    Skomentuj

  17. kitamo
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-09-02 21:47

    https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/3j5e9b/analysis_async_compute_is_it_true_nvidia_cant_do/

    dosc ciekawy tekst na ten temat.
    Jesli autor sie nie myli to jest to wywolanie burzy w szklance wody podobnie jak to bylo przy infoterrorze o GTX970 i wyspie filmikow na YT ktore to mialy potwierdzic ze sposob dzielenia w nim pamieci powoduje shuttering w grach. ( co pozniej okazało sie ze bylo po prostu nieprawda).

    ja wam radze poczekac zanim zaczniecie sprzedawac 980tki za grosze :D

    Skomentuj

  18. agent19
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2015-09-02 22:11

    Skoro wyskakujesz z takimi Analizami to przynajmniej poczytał byś dalej co ludzie piszą jako konkluzje tego artykułu ponieważ jest w nim trochę prawdy ale i tak patrząć na testy i mając trochę oleju w głowie widać wszystko co ważne...
    Tu macie komentarz:
    People who read this should go to the SOURCE at beyond3D and read through to the rest for a PROPER interpretation because OP's interpretation is very wrong.

    Async compute functionality would result in NO difference in time taken to complete the combined tasks of graphics + compute, because its running in parallel. What the programmers on b3d found, was Maxwell in fact cannot perform Async Compute, if you try to get it to, it reverts back to serial operation, graphics then compute, with the total time to completion the sum of those two tasks individually.

    Really, go and read through, the programmers discuss what's going on and interpret the results much better than us laymen.

    https://forum.beyond3d.com/threads/dx12-performance-thread.57188/page-9

    This is what Sebbi (very well known long time programmer on b3d) had to say about this program:

    The latency doesn't matter if you are using GPU compute (including async) for rendering. You should not copy the results back to CPU or wait for the GPU on CPU side. Discrete GPUs are far away from the CPU. You should not expect to see low latency. Discrete GPUs are not good for tightly interleaved mixed CPU->GPU->CPU work.

    To see realistic results, you should benchmark async compute in rendering tasks. For example render a shadow map while you run a tiled lighting compute shader concurrently (for the previous frame). Output the result to display instread of waiting compute to finish on CPU. For result timing, use GPU timestamps, do not use a CPU timer. CPU side timing of GPU results in lots of noise and even false results because of driver related buffering.

    TLDR: This program only test for functionality, if Async Compute functions, the time to completion is shorter than the sum of doing compute and graphics individually, because its running at the same time. If Async Compute does NOT function, the time to completion is identical to the sum of the compute & graphics workloads done separately. Maxwell shows the latter pattern, it cannot do Async Compute.

    Skomentuj

    1. agent19
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-09-02 22:32

      A tu mam coś dla szukajacych czegoś do poczytania w tym temacie

      https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/3jba1e/amd_theres_no_such_thing_as_full_support_for_dx12/

      http://www.overclock.net/t/1569897/various-ashes-of-the-singularity-dx12-benchmarks/1400#post_24360916

      Skomentuj

    2. kitamo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-09-03 20:47

      dlatego mysle ze na jakies powazniejsze stwierdzenia i tak trzeba poczekac.
      Ludzie wzieli sie juz za sprawdzanie tematu i lepiej dac sie wykazac komus kto ma checi i mozliwosci.

      Swoja droga i tak nie bedzie to mialo wiekszego znaczenia w przyszlosci - NV dyktuje warunki, wiec temat zostałe bardzo szybko załatany.

      Skomentuj

  19. koczejk
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-09-03 11:36

    naprawdę bardzo przydatny news poniewarz mieszkam w Kluczach (woj. małopolskie) czy w takim razie karty Nvidi nie będą u nas działały bez tej kluczowej funkcji ? proszę pilnie o odpowiedz ;)

    Skomentuj

    1. agent19
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-09-03 13:31

      Tu nie chodzi o działanie czy nie. Cała afera rozbiega się o to że karty NV mają spadki wydajnośći spowodowane brakiem czegokolwiek co na prawdę zarządzało AC pod DX12. Chociaż producent zachwalał sobie że będą świetnie chodzić nawet pod DX12.1 . A mają spadki i obciążają procesor by to nadrobic.

      Skomentuj

  20. maniakDVD
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-09-03 11:38

    Mam takie pytanko, ponoć dx12 odciąży nasz procesor, to znaczy, że do mojego komputerka z poczciwym i5 750 będę mógł włożyć jaką topową kartę która nie będzie ograniczana przez ten właśnie procek?

    Skomentuj

    1. agent19
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-09-03 13:21

      Tzn. o obciążeniu możemy mówić w momecie tylko gdy sama aplikacja będzie korzystała z danego procesu i kartą która posiada jedynie emulowane** AC . Na tą chwilę kartami które nie obciążają w żaden sposób procesora i posiadają ACE (Async Compute Engine) są karty posiadające rdzeń GCN od AMD z tąd ten wzrost wydajnośći.

      Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-09-03 20:49

        Ale nie dziwi Cie to ze karty ktore potrafia natywnie obslugiwac ACE potrafia zrownac sie z NV ?
        Gdzie ten potencjal zatem w przypadku AMD ? przepadł w trybie DX11 ?

        Skomentuj

        1. agent19
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2015-09-03 21:58

          Tak na prawdę wpływa na to wiele czynników i długo było by się nad tym rozwodzić ale według mnie AMD gdzieś popełniło błąd wybierając którąś z ich technologii i teraz walczy nad tym żeby odrobić to co straciła. Przykładem że intel niestety jest o krok przed czerwonymi jest proces technologiczny używany w układach. Miejmy nadzieję że AMD podniesie się z kryzysu i odzyska przynajmniej 20% rynku kart graficznych jak i procesorów ponieważ nie chcieli byśmy chyba monopolu.

          Skomentuj

  21. kristof080
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-09-03 15:19

    A czemu nagle AMD zrezygnowalo z Mantle. Nawet to jest zle powiedziane. Nie porzucilo, tylko weszlo w kooperacje z Microsoft i z Sony (to tylko moje przypuszczenia). Po co wydawac kase samemu, jak mozna cos zrobic za pol darmo. I widac sie oplacilo. A to dopiero poczatek. Bo skoro NVidia ma juz teraz problemy z DX12, to co bedzie pozniej. To samo sie tyczy konsol. Jeszcze rok i moze to NVidia bedzie w opozycji.

    Skomentuj

    1. agent19
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-09-03 15:34

      AMD porzuciło Mantle z jednego powodu. Pierwszym jest to że ciężko było zmuszać lub też nawiązać współprace ze Studiami by implementować tą technologie w ich gry ponieważ to zwiekszało koszty produkcji.

      Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!