Na topie

Łączenie kart GeForce RTX 2000 w SLI - nowe mostki NVLink już dostępne

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Karty graficzne

Co warto wiedzieć o łączeniu dwóch kart graficznych Nvidia GeForce RTX 2000 Turing w trybie SLI? Które modele można łączyć? Ile kosztuje mostek?

  • Łączenie kart GeForce RTX 2000 w SLI - nowe mostki NVLink już dostępne
A A

Karty graficzne Nvidia GeForce RTX 2000 wprowadziła sporo zmian, a jedną z nich jest wykorzystanie złącza NVLink do łączenia kart w trybie SLI. Nowe mostki już pojawiły się w ofercie producentów.

Łączenie dwóch kart graficznych pozwala zwiększyć wydajność podsystemu graficznego. Rozwiązanie to sprawdzi się zatem w najwydajniejszych komputerach do grania, gdzie oczekujemy jeszcze wyższej wydajności od najwydajniejszego pojedynczego GPU. Warto jednak zauważyć, że w praktyce wzrost osiągów zależy od stopnia dopracowania sterowników i zoptymalizowania gry (patrząc na pierwsze testy, z tym w serii RTX 20 na razie jest kiepsko).

Nvidia NVLink SLI - slajd

W serii GeForce RTX 2000 "Turing" zastosowano szybszy interfejs NVLink, który ma sprawdzić się podczas wyświetlania obrazu w wyższych rozdzielczościach (np. 5K przy odświeżaniu 75 Hz, 4K przy odświeżaniu 144 Hz w trybie Surround czy nawet 8K). Warto jednak zauważyć, że możliwość łączenia kart udostępniono tylko dla topowych modeli GeForce RTX 2080 i RTX 2080 Ti, a maksymalnie można połączyć tylko dwa akceleratory (zrezygnowano z trybów 3- i 4-way SLI).

ASUS NVLink mostek

EVGA NVLink mostek

Gigabyte Aorus NVLink mostek

Nowe mostki NVLink są dostępne w ofercie Nvidii oraz poszczególnych producentów – projektanci postawili tutaj na wzornictwo dostosowane do konkretnych modeli, a całość przyozdobiono podświetleniem RGB LED. Dodatkowo można wybrać szerokość oddalenia kart (2, 3 lub 4 sloty). Trzeba przyznać, że całość prezentuje się fenomenalnie i świetnie uzupełnia stylistykę samych kart.

Nvidia NVLink SLI - slajd

Niestety, mostki NVLink są zauważalnie droższe od zwykłych SLI lub HB SLI. Ceny wynoszą około 80 dolarów, więc u nas powinno być to około 250-300 złotych. Z drugiej strony, jeżeli ktoś ma kilka tysięcy na zakup dwóch kart GeForce RTX 2080 lub RTX 2080 Ti, to na pewno znajdzie też dodatkowe kilkaset złotych na zakup mostka.

Źródło: Nvidia, ASUS, EVGA, Gigabyte, TechPowerUp

Odsłon: 6115 Skomentuj newsa
Komentarze

31

Udostępnij
  1. davidoff
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2018-10-04 10:35

    no tak jak same karty sa 2,5 czy 3 slotowe to x2 i weź Pan to pomieść w obudowie ale to karty dla "entuzjastów" to pewnie mają i pokój jako obudowę kto im zabroni ;)

    cena tylko 80 basów nie straszna jak ktoś kupuje 2080Ti x 2

    Skomentuj

    1. kaylo
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-10-04 11:55

      Jak ktoś planuje robić SLI to w większości przypadków pod chłodzenie wodne, bo inaczej karty się ugotują.

      Skomentuj

      1. Smuga
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2018-10-04 14:17

        Jak patrzę ile gorącego powietrza pompuje mój jeden 1080 Ti do obudowy to aż boję się pomyśleć ile by tego było w tandemie... Tylko wodne wchodzi w rachubę.

        Skomentuj

          1. Smuga
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-10-08 10:51

            Ale z drugiej strony masz drący się odkurzacz... Coś za coś.

            Skomentuj

  2. Chong-li
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2018-10-04 11:58

    Dwie karty to 11.000 złotych ale niecałe 3 tysiące euro więc w cywilizowanej części europy gdzie zarobki są adekwatne do wydatków to nie jest wcale duża suma.Gdyby Polacy zarabiali minimum 5 tysięcy też by nie narzekali no ale jakie zarobki w Polsce są to każdy wie a producenci nie dostosują swoich cen do niskich płac.

    Skomentuj

    1. davidoff
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-10-04 12:24

      sami polacy są sobie winni bo pracują/ pracowali latami za taką stawkę i jeden na drugiego donosił..... ot taka nasza POLSKA natura

      gdyby wszyscy stali murem to w PL żyło by się lepiej niestety są konfidenci i patałachy zawsze wyłamie się kilku z szeregów i cały plan pada.

      Czasy się zmieniają i pseudo firmy już nie szukają Ukraińców bo oni już uciekają po 2-3 latach pracy w PL teraz pseudo januszowe firmy upatrzyły sobie Hindusów bo ich tam jest ponad miliard....

      Skomentuj

    2. Yaceek
      Oceń komentarz:

      -7    

      Opublikowano: 2018-10-04 12:26

      To co ty tu jeszcze robisz? Jedź na zachód. Skoro myślisz, że dla Niemca wydać 3tysiące euro to jak palcem pstryknąć to nawet się chłopie nie zastanawiaj.

      Skomentuj

      1. davidoff
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-10-04 12:51

        Wacek a byłeś tam że tak piszesz?

        Ja byłem wchodzę do lidla a tam POlsie ceny, wiem że mieszkanie droższe, paliwo tylko trochę droższe ale generalna stopa życia to przepaść do nas, jak myślisz dlaczego tak BURKA TEAM ciśnie do Niemiec i Angli chodzi o social.

        Skomentuj

      2. Smuga
        Oceń komentarz:

        6    

        Opublikowano: 2018-10-04 14:19

        Nie, 3000 euro dla Niemca to nie jest od razu byle co. Ale na pewno jest to znacznie mniej niż dla polaka 10 000.

        Skomentuj

          1. BariGT
            Oceń komentarz:

            6    

            Opublikowano: 2018-10-05 09:57

            Cena 2080Ti to równowartość ok 360 paczek fajek (po 15zeta)
            Osobiście nie pale ale znam kilkanaście osób które taka kart puszcza z dymem w ciagu 1-2lat ale to gracze i entuzjaści to ci "nienormalni'.

            Skomentuj

          1. wizdar
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-10-07 19:09

            Znasz wszystkich, że się wypowiadasz?

            Skomentuj

    3. Marucins
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2018-10-05 21:26

      Oczywiście i w tych cywilizowanych krajach każdy ma w domu RTX!
      Nie wierzysz!? Statystyki STEAM mówią same za siebie.
      Ehhhh.....
      LITOŚCI!! Ludzi ogarnijcie się!

      Skomentuj

  3. CaptainPlanet
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2018-10-04 12:50

    Yaceek a skąd wiesz że on siedzi w Polsce??? A może jest za granicą,sam też wyjechałem dawno temu i to była najlepsza decyzja w moim życiu.Kupiłem sobie duży dom mam dwa samochody i nie narzekam że mnie na coś nie stać i do tego dostaje godne człowieka zarobki nie żyje od pierwszego do pierwszego tylko po prostu żyje godnie.
    Zamiast biadolić trzeba było coś zrobić ze swoim życiem żeby było dobrze a jak brakło chęci środków i odwagi to nie miej do świata pretensji.

    Skomentuj

    1. Kapitan Nocz
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2018-10-04 14:01

      w Polsce tez, jest mnóstwo ludzi, którzy maja dom i dwa samochody i nie narzekają na życie, ale mieli chęci i odwagę zostać, bo cos soba reprezntowali. Te zlote rady ludzi za granicy, ktorzy juz dawno stracili kontak z rzeczywistoscia w kraju, zupelnie jak politycy, zaczynaja byc juz irytujace. Potęgi największy eurpejskich mocarstw wyrosły na pracy emigranow, ale Polacy pomimo, że wszędzie ich pełno zadnej emgracji nie tolerują :)

      Skomentuj

      1. RockyBalboa
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2018-10-04 14:46

        Kapitan Nocz zostać i nic nie mieć to głupota a nie odwaga a wyjechać i się dorobić to spryt.
        Tyle znam ludzi co wyjechali i teraz żyją jak pany a nie jak u nas każdy grosz kalkuluj.

        Skomentuj

        1. Kapitan Nocz
          Oceń komentarz:

          -5    

          Opublikowano: 2018-10-04 19:12

          ja nie piszę o ludziach, ktorzy zostali i nic nie mają, skąd te wnioski ?

          Skomentuj

          1. Zero-Cool
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-10-06 19:46

            Zawszę wiedziałem że NVIDIA wzbudza w ludziach najgorsze emocję, dlatego staram się jej unikać :)

            Co do cen RTX'ów to nie ważne ile, kto i gdzie zarabia, nikomu nie podoba się cena RTX'ów w stosunku do wydajności jaką oferują (do tego stopnia że po ukazaniu się pierwszych testów NV straciło trochę wartość na giełdzie i to na pewno nie przez to ile zarabiają Polacy), ale nie zmienia to faktu że najprawdopodobniej NV najbardziej zależy na oczyszczeniu magazynów z nadwyżki Pascala w jak najwyższej cenie więc jak na razie nie będzie im przeszkadzało małe zainteresowanie układami Turing.

            Skomentuj

      2. BariGT
        Oceń komentarz:

        6    

        Opublikowano: 2018-10-05 10:01

        Bo musisz kolego rozróznić imigracje pracowitych spokojnych wykształconych ludzi od niekontrolowanej inwazji niepiśmiennej dziczy szukającej socjalu.

        Skomentuj

      3. Marek1981
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2018-10-05 13:09

        Nie na emigracji tylko kolonializacji. A to inna bajka więc nie pleć głupot

        Skomentuj

    2. Smuga
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2018-10-04 14:23

      Ja nie mam zamiaru uciekać jak szczur. Jak ktoś uciekł i jest mu dobrze, to cieszy mnie to - nie mam typowo polskiej zawiści i lubię cudze szczęście (o ile uczciwe rzecz jasna). Tylko to jest pójście na łatwiznę. Mógłbym w każdej chwili wyjechać gdzie mi się żywnie podoba, ale wszędzie czuł bym się obco. Więc wybrałem sobie zawód gwarantujący mi cywilizowane życie tutaj... a jak się uprę to i zdalnie popracuje dla zagranicznych. Chociaż w sumie pracuję w niemieckiej firmie... na jedno wychodzi.

      Skomentuj

      1. r_e_s_e_t
        Oceń komentarz:

        6    

        Opublikowano: 2018-10-04 14:45

        LOL, co za patologiczna mentalność. Polska nie jest Koreą Pn. żeby trzeba było z niej uciekać. W ramach UE każdy może sobie żyć gdzie mu sie podoba i nic Ci do tego koleżko.

        Jeszcze to "pójscie na łatwizne" i ogólnie januszowy ton wypowiedzi. Czas chyba się ogarnąć? Mamy 2018 rok, a nie 1939.

        Skomentuj

      2. RockyBalboa
        Oceń komentarz:

        6    

        Opublikowano: 2018-10-04 14:49

        Smuga jak lubisz być hardkorem i nie ułatwiać sobie życia tylko sobie utrudniać bo wyjechanie i dorobienie się majątku to dla ciebie łatwizna to nic mi do tego.
        Ale takie durnowate podejście że jak ktoś wyjechał to znaczy że poszedł na łatwiznę to wychodzi tylko od ludzi którym coś nie wyszło i pożera ich zazdrość jak to drugiemu człowiekowi dobrze sie powodzi!

        Skomentuj

        1. r_e_s_e_t
          Oceń komentarz:

          4    

          Opublikowano: 2018-10-04 16:08

          Dokładnie. Cała tamta wypowiedź śmierdzi jakimś prawicowym nosaczem, co zazdrości sąsiadowi passata.

          Skomentuj

    3. Yaceek
      Oceń komentarz:

      -4    

      Opublikowano: 2018-10-04 23:10

      Kolego, ale ten gościu porównuje sytuacje w której Niemiec zarabia minimum 1500Euro (za które GÓWNO KUPI) zł z Polską, w której się zarabia minimum... ile? 1600 teraz jest? Ty myślisz, że za minimalną w Niemczech odłożysz na karty graficzne za 3000 Euro? Weź zejdź na ziemię. Bieda jest wszędzie, a to ile zarabiasz nie zależy przede wszystkim od kraju, tylko od twojej posady.

      Skomentuj

  4. CaptainPlanet
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2018-10-05 09:15

    Kolego Yaceeku Przepraszam cię bardzo ale jeżeli byłeś za granicą i zarabiałeś miesięcznie 1500 euro to chłopie sprytem nie grzeszysz musisz przyjąć to na klatę.

    W wieku 21 lat kiedy po raz pierwszy wyjechałem pracowałem w fabryce chrupek w Irlandi zarabiałem wtedy 600 euro tygodniowo co daje 2400 euro na miesiąc przy wydatkach 400 euro miesięcznie(nie pije nie pale) mogłem zaoszczędzić 2000 euro co w skali roku dawało mi 20.000 euro i było to w 2003 roku po 4 latach dorobiłem się gotówki która pozwoliła mi otworzyć własną firmę w Anglii a w między czasie ożeniłem się z moją żoną która pochodzi z Londynu.Kiedy urodziło nam się pierwsze dziecko
    dostałem po zdanym egzaminie obywatelstwo Angielskie i mogłem starać się o dofinansowanie firmy dzięki któremu moje zyski wzrosły niebiańsko i żyje mi się teraz na bardzo wysokim poziomie.
    Więc bardzo cię proszę skoro taki zwykły biedny chłopak jak ja mógł dojść do czegoś w życiu ciężką pracą to każdy może a biadoleniem świata nie zawojujesz zapamiętaj to.

    Skomentuj Historia edycji

    1. Yaceek
      Oceń komentarz:

      -5    

      Opublikowano: 2018-10-05 10:28

      A ty widzę masz bardzo duże problemy z czytaniem ze zrozumieniem, kolego Kapitanie. Tu nie chodziło o to, że ja zarabiałem za granicą 1500euro i że to ja narzekam na biedę. Tu chodziło o samo porównanie biedy polskiej z biedą zagraniczną kierowaną autora powyższego komentarza, który twierdzi, że na zachodzie kupno kart za 3k euro jest łatwe. Wszędzie jest bieda i biedni ludzie nie będą mogli odłożyć 3 tysięcy euro na karty graficzne. Nawet dla średnio zamożnego na zachodzie kupno karty za 1500euro to nie jest wyjście po chleb.
      Do drugiej części komentarza, czyli twojej historii nawet się nie będę odnosił, bo jak zobaczyłem 400euro miesięcznych wydatków to parsknąłem śmiechem.

      Skomentuj

  5. RockyBalboa
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2018-10-05 11:10

    *Yaceek dobry jesteś tyle lat na zachodzie siedzie i biednych ludzi nie widziałem chyba że jacyś emigranci co żyją z social,1500 euro coś ci się chyba po... na palcu jednej ręki można znalezć takie osoby albo co 10 co tyle zarabia a teraz nawet babcie klozetowe biorą 1900 euro.Ja będąc w UK wydawałem 250 euro w przeliczeniu z funtów na czynsz i jedzenie chyba nigdy nie byłeś poza Polską i nie wiesz że wynajmuje się domy w kilka osób gdzie czynsz jest śmieszny wtedy bo rozdziela się na wszystkich.Skoro on wydawał 400 Euro to na tamte czasy i tak bardzo dużo skoro jest nie palący i nie pijący.
    Skończ te swoje zmyślone teorie najpierw wyjedz poza granice kraju zacznij zarabiać a nie jakieś powtórzone z podwórka na ławce przy piwie bajki piszesz.

    Skomentuj Historia edycji

    1. Yaceek
      Oceń komentarz:

      -4    

      Opublikowano: 2018-10-05 13:24

      No tak. Jeżeli ktoś tu wydaje na czynsz i jedzenie 250euro bo mieszka z innymi ludźmi "na spółkę" i je zupki chińskie to na pewno pójdzie kupić RTX 2080ti za 1500Euro, a później poleci jeszcze po drugą do SLI. Gościu, nie popieprzyły ci się czasem priorytety?

      Skomentuj

  6. MakankoBzykankoPukanko
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2018-10-05 14:36

    @Yaceek na twoim miejscu już bym przestał się kompromitować sam już nie wiesz o czym piszesz a jak o czymś piszesz to jakieś farmazony to nie komuna że tylko wybrani byli za granicą więc swoich fantazji nikomu nie wciśniesz.

    Skomentuj

    1. Yaceek
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-10-05 22:02

      Czy ja odpisuje tej samej osobie na innych kontach? To jest niemożliwe, że aż tylu ludzi tutaj nie przerabiało czytania ze zrozumieniem. Gościu... przeczytaj komentarz Chong-Li, a dowiesz się o czym piszę i o czym pisałem przez ten cały czas.

      Skomentuj

  7. Marucins
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-10-05 21:24

    ŁAŁ nowy mostek

    Zastanawiam się nad tym, czy "zieloni"
    nie umieścili tam jakiegoś p*erdzielnika, który jest pewnego rodzaju identyfikatorem co odblokowuje w pełni potencjał SLI - a wszystko jest zaszyte w sterownikach.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!