Na topie

Lekka kamera Panasonic AG-AC30 - dla półprofesjonalnych operatorów filmowych

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Technologie i Firma

Kategoria: Technologie i Firma Kamery Tematyka: filmowanie Producenci: Panasonic

Półprofesjonalne filmowanie, które nie obciąży nadmiernie kręgosłupa? Odpowiedzią jest kamera FullHD Panasonic AG-AC30.

  • Lekka kamera Panasonic AG-AC30 - dla półprofesjonalnych operatorów filmowych
A A

Panasonic wprowadza na rynek nową ręczną kamerę Panasonic AG-AC30 z obiektywem o 20x zoomie optycznym i najniższej wadze wśród urządzeń tej klasy.

Dla kogo?

Obraz ruchomy odgrywa coraz większa rolę, także w biznesie. Nie tylko studia telewizyjne, ale również firmy o mniej medialnym profilu chętnie sięgają po urządzenia nagrywające, by uwiecznić swoje osiągnięcia, czy nagrać wywiady z ważnymi osobami lub uwiecznić firmowe uroczystości. Nie można też zapomnieć o osobach, które oferują filmowanie ślubów i rodzinnych wydarzeń na zamówienie.

Panasonic AG-AC30 widok tył bok

W przypadku półprofesjonalnego filmowania, często istotnym kryterium jest rozmiar sprzętu. Szczególnie gdy nie chcemy rzucać się w oczy podczas pracy i nie opadać z sił po wielogodzinnej rejestracji.

Dla firm, które chcą zapewnić swoim pracownikom jak najlepsze, a zarazem niewielkie urządzenie rejestrujące obraz, Panasonic oferuje wspomnianą kamerę AG-AC30.

Panasonic AG-AC30 i jej możliwości

Kamera Panasonic AG-AC30 oferuje rozdzielczość FullHD przy zastosowaniu pojedynczego sensora BSI-CMOS typu 1/3”. Mimo niewielkich rozmiarów, sensor został zoptymalizowany pod kątem pracy w słabym oświetleniu, a w razie czego pomocą służy mu wbudowana lampa LED (umieszczona ponad obiektywem) dająca natężenie światła do 300 luxów, co odpowiada oświetleniu w pomieszczeniach biurowych.

Panasonic AG-AC30

Kamera waży jedynie 1,5 kilograma, co jest najniższą wagą w tej klasie sprzętu. W korpusie zmieścił się obiektyw zoom 20x, którego minimalna ogniskowa (dająca najszersze pole widzenia) ma 29,5 mm. Obiektyw wyposażono w pięcioosiową optyczną stabilizację obrazu, która poradzi sobie praktycznie z każdym typem drgań i ruchów operatora podczas filmowania. Dodatkowa funkcja Level Short automatycznie wykrywa oraz koryguje przechylenie wykonanych ujęć.

Na tulei obiektywu znajdują się trzy pierścienie ręcznej regulacji - ostrości, wartości zoomu i przysłony. Nie zabrakło również dwukanałowego wejścia dźwięku ze złączami XLR. Bardzo przydatny jest także pierścień LED, który świeceniem wskazuje filmowanym kiedy kamera rejestruje.

Panasonic AG-AC30 widok bok

Do podglądu rejestrowanego obrazu, oprócz wizjera elektronicznego o rozdzielczości 1555 tys. punktów, służy dotykowy panel LCD o przekątnej 3” i rozdzielczości 460 tysięcy punktów.

Filmy mogą być zapisywane jednocześnie w dwóch kopiach na dwóch karta SD (kamera ma podwójny slot), sloty te mogą też działa uzupełniająco co pozwoli na dłuższy czas nagrywania.

Panasonic AG-AC30 zdaniem producenta

Swój nowy produkt tak reklamuje Guilhem Krier, Head of Product Marketing & Business Development Europe w Panasonic.

Najnowsza kompaktowa kamera Panasonic w pełni zaspokoi wszelkie potrzeby operatorów wideo.  Dzięki wbudowanym dwóm wejściom kart SD gwarantuje ciągłość pracy przez bardzo długi czas. Co więcej, kamera pozwala użytkownikowi na wymianę karty podczas nagrywania, wykluczając niepożądane przestoje w pracy.

Źródło: Panasonic

Odsłon: 6442 Skomentuj newsa
Komentarze

5

Udostępnij
  1. lagosp
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-07-12 21:09

    Potęga. A jaka będzie cena, bo mi chyba umknęło

    Skomentuj

  2. HomeAudio
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-07-12 21:21

    Kupować Full HD w obecnych czasach to skazywać się na szybką zmianę sprzętu. Trzeba pamiętać że 4K mocno wchodzi na rynek.

    Skomentuj

    1. thoorin
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-07-13 09:16

      Wcale nie tak szybko jak się wydaje. Upowszechnienie technologi zajmie jeszcze sporo czasu. Mimo coraz lepszej dostępności i cen, TV 4K to dalej niewielki odsetek w domach. TV to takie urządzenie, którego nie wymienia się zbyt szybko. Ludzie posiadający sprawne i dobre TV Full HD raczej rzadko decydują się tak po prostu na kupno nowego telewizora z wyższą rozdzielczością. Do zakupu TV dochodzi najczęściej wtedy, kiedy stary się popsuje. Mimo powszechności technologii Full HD, w domach dalej jest sporo telewizorów ze zwykłym HD(720p). Gdyby nie zmiana technologi nadawania sygnału, to w Polsce wielu ludzi dalej używałoby starych telewizorów kineskopowych. Przyspieszenie wdrażania technologi może nastąpić dzięki nowej generacji konsol obsługujących 4k, oraz nowej generacji kart graficznych, które wreszcie zaczynają pozwalać na rozgrywkę w wyższych rozdzielczościach, ale to dalej kwestia kilku lat.

      Skomentuj

      1. HomeAudio
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-07-13 15:51

        Telefony nagrywają w 4K, wiele kamer sportowych nagrywa w 4K, treści w internecie (jak chociażby YouTube/Netflix) to również w sporej części 4K, nowe TV 4K w sklepach zaczynają już powoli dominować nad FullHD.... i ktoś zapewne kupuje nowe TV - bo jak by producenci czekali ze sprzedażą aż nam się popsują TV to by już dawno nie było na rynku Sony/Panasonica/Philipsa/Sharpa/LG/itd. Wg mnie kupowanie profesjonalnej kamery bez 4K to w obecnych czasach małe nieporozumienie (no chyba że zamierzamy zamknąć biznes w ciągu najbliższego roku).

        Skomentuj Historia edycji

        1. slatanek
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2016-07-18 13:38

          Po pierwsze: to nie jest kamera do zastosowan amatorskich wiec material z niej nie bedzie raczej puszczany bezposrednio bez obrobki na tv (jak ktos chce krecic imieniny cioci Reni to lepiej brac cos co zmiesci sie do wiekszej kieszeni)

          Po drugie: nalezy pamietac ze koszt obrobki (montazu, postprodukcji) jesli chodzi o moc obliczeniowa jest o WIELE wyzszy w przypadku 4K. potrzeba naprawde mocnej maszyny, jak i monitora 4K, najlepiej z dobra matryca jesli chodzi o odwzorowanie kolorow (te do tanich nie naleza). FullHD natomiast obecnie mozna edytowac komfortowo na kazdym dobrej klasy laptopie, dobrej klasy monitory FullHD tez sa stosunkowo tanie.

          Po trzecie: nie nalezy zapominac o wielkosci plikow 4K ktore sa gargantuiczne.

          Po czwarte: moc obliczeniowa procesora w takiej kamerze musi byc spora by mozna bylo prace z nia nazwac komfortowa, a z doswiadczenia wiem ze jakiekolwiek lagi w menu czy przy starcie sa na dluzsza mete strasznie irytujace, szczegolnie w urzadzeniach klasy semi-pro/pro gdzie duzo czasu spedza sie ustawiajac parametry itd. Bioroac to pod uwage 4K napewno zawazylo by na cenie

          Takze dla amatora (ktory bedzie puszczal surowy material bezposrednio na tv) zgoda - 4K jest moze lepszym wyborem. Dla kogos kto np. zaczyna w dokumencie FullHD w zupelnosci wystarczy i ma niezaprzeczalne zalety w stosunku do 4K (o ktorych wyzej). A chyba do tych ostatnich ten product jest kierowany.

          Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!