Na topie

Zrób to sam - zautomatyzowana obsługa klienta banku

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Technologie i Firma

Kategoria: Technologie i Firma Tematyka: E-commerce i finanse finanse

PKO Bank Polski wprowadził do dwóch pierwszych lokalizacji samoobsługowe stanowiska, które mają uzupełnić ludzki personel oddziałów.

Zrób to sam - zautomatyzowana obsługa klienta banku

A A

Podniesienie komfortu klientów i optymalizacja kosztów funkcjonowania placówek bankowych – takie zalety wymienia PKO Bank Polski, opisując swoje stanowiska samoobsługowe, które pojawiły się już w dwóch pierwszych lokalizacjach. Są one przeznaczone zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firmowych. Umożliwiają wpłacanie i wypłacanie gotówki oraz inne funkcje dostępne już dziś z poziomu bankomatu, takie jak sprawdzanie salda. Na tym jednak nie koniec.

Cel jest taki, by korzystając z samej tej maszyny możliwe było wykonanie przelewu między własnymi rachunkami i na dowolne konto, założenie lokaty, uzyskanie pożyczki gotówkowej oraz realizacja przelewów do urzędu skarbowego lub ZUS-u. PKO zapowiada, że lista funkcji będzie dynamicznie wydłużana.

Aby skorzystać z którejś z funkcji klient musi użyć swojej karty debetowej i wpisać numer PIN. Wszystkie dokumenty zaś będą przekazywane na adres e-mailowy. Na razie usługa dostępna jest wyłącznie w Warszawie (oddziały 6 i 101) oraz w Jeleniej Górze (oddział 1). 

„Celem prowadzonego pilotażu jest ocena, w jaki sposób urządzenia te usprawnią proces obsługi klienta, sprawdzenie poziomu wykorzystania stanowisk samoobsługowych w naszych realiach. Rozwiązanie to z powodzeniem zostało zastosowane na rynku brytyjskim m.in. w banku Barclays” – mówi Zbigniew Jancewicz.

Dodaje też, że „stanowiska samoobsługowe z jednej strony podnoszą komfort klientów, z drugiej optymalizują koszty funkcjonowania placówek bankowych - zmniejszają koszty obsługi klientów, obniżają niezbędne zaangażowanie pracowników w realizację operacji, dzięki czemu mogą angażować się w obsługę klientów zainteresowanych bardziej skomplikowanymi produktami”.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, kolejne stanowiska samoobsługowe staną w kolejnych lokalizacjach. Myślicie, że pójdzie?

Źródło: Centrum Prasowe PKO Banku Polskiego

Odsłon: 1685 Skomentuj newsa
Komentarze

6

Udostępnij
  1. mutissj
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-07-10 14:34

    banki powoli zaczynają się bać krypto-walut, i obniżają koszty funkcjonowania

    Skomentuj

    1. Q2hvY2hsaWs6
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2017-07-10 14:54

      Na pewno nie dlatego, że boją się krypto-walut...

      Skomentuj

  2. Tomecek
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-07-10 19:00

    Czyli kolejni ludzie do zwolnienia :)

    Skomentuj

  3. sabaru
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-07-10 20:27

    Skoro roboty będą pracować za nas to kto będzie korzystał z tych wszystkich usług jak nikt pieniędzy nie będzie miał.

    Skomentuj

    1. busik
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-07-10 21:35

      W końcu skończy się era gospodarki opartej o pieniądz?

      Skomentuj

      1. Geralt
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-07-13 12:19

        Tylko o ile efekt pracy bylby dzielony po rowno lub wedlug jakiegos sensowanego nowego przelicznika okreslajacego wartosc jaka wnosisz do spoleczenstwa. Ale znajac to jak mysla i dzialaja ludzi, to raczej doprowadziloby do takiej sytuacji jak w niektorych powiesciach/filmach sifi, gdzie bylaby bardzo ogranicozna kasta dla ktorej jest wszystko (lacznie z najnowszymi technologimia np. uzdrawiajacymi i przelduajacymi zycie) oraz reszta w slamsach duszaca sie w przestepczosci i glodzie zalezna tylko od laski tych niewielu i ich empati i checi rzucania odpadkow;).

        Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!