Na topie

Poznaliśmy wymagania sprzętowe Assassin's Creed: Origins

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry komputerowe

Kategoria: Gry Gry komputerowe Tematyka: Assassin's Creed gra akcji Wymagania sprzętowe gier Producenci: Ubisoft

Jakiego komputera potrzeba będzie do zabawy z Assassin's Creed: Origins? Już to wiemy.

  • Poznaliśmy wymagania sprzętowe Assassin's Creed: Origins
A A

Można spotkać się z opiniami, iż Assassin's Creed Origins będzie najlepszą od lat odsłoną dobrze znanej serii. Być może niektórzy podjęli już decyzję o zakupie. Jeśli mówimy o wersji PC, warto rzucić okiem na najnowsze informacje.

Ubisoft przedstawił wymagania sprzętowe gry. Poza zwyczajowo prezentowanymi konfiguracjami producent ujawnił też, że gracze skorzystają z dynamicznego skalowania rozdzielczości (poza wybieraniem preferowanej wartości fps można będzie też z tej blokady zrezygnować). Dodatkowo gra posiadać ma wbudowany benchmark pozwalający na szybką analizę wydajności komputera.

„Platforma PC jest dla nas bardzo ważna. Dlatego też wersja PC była rozwijana równolegle z innymi wersjami przez główne studio w Montrealu, przy pewnej pomocy studia z Kijowa.”

Minimalna konfiguracja sprzętowa (720p, niskie ustawienia):

  • system operacyjny: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (64-bit)
  • procesor: Intel Core i5-2400s 2.5 GHz / AMD FX-6350 3.9 GHz
  • 6 GB RAM
  • karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 660 / AMD R9 270

Zalecana konfiguracja sprzętowa (1080p, wysokie ustawienia):

  • system operacyjny: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (64-bit)
  • procesor: Intel Core i7- 3770 3.5 GHz / AMD FX-8350 4.0 GHz
  • 8 GB RAM
  • karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 760 / AMD R9 280X


Premiera gry już 27 października. Prócz wersji PC pojawią się również te na konsole Xbox One i PlayStation 4.

Źródło: blog.ubi

Odsłon: 4303 Skomentuj newsa

Gry komputerowe w marketplace

  1. Alovsskyy
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-10-06 09:23

    Wiadomo coś czy będą zbędne wodotryski od Nvidii ? Bo coś za niskie te wymagania

    Skomentuj

    1. superinferno
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-10-06 09:34

      Może się w końcu ogarneli i zauważyli że współpraca z Nv zabija nie tylko optymalizację ale także i grę.

      Skomentuj

      1. sabaru
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-10-06 11:39

        No ale w tej grze prawie sama pustynia będzie więc się nie dziwcie że takie niskie wymagania są.

        Skomentuj

      2. Finear
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-10-06 12:38

        zabija gre? niby jak ?

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-10-06 15:11

          zaraz usłyszysz ze NV specjalnie za pomocą gameworks blokuje wszystkich dookoła i to zabija gre.
          Ale nie przeczytasz za to że AMD ze swoimi otwartymi bibliotekami nie chce byc przez nikogo wykorzystywane.

          Skomentuj

  2. Szymon331
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-10-06 10:35

    Wymagania niskie ale...

    Grafika słaba. Tzn ma jaki tam swój urok ale jest uboga, mało elementów otoczenia, mało detali.

    Raczej nie skuszę się na tą grę, boję się że to będzie to samo co Unity, Syndicate tylko z innymi lokacjami w dodatku uboższymi graficznie.

    O ile w dwie poprzednie części lubiłem pograć bo chociażby dla pięknej grafiki było warto grę odpalić to tu chyba tego nie będzie...

    Skomentuj

    1. Wasek
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-10-06 10:57

      Grasz dla samej grafiki? Dziwne pokolenie.

      Skomentuj

      1. kbrbabzbtb
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2017-10-06 11:34

        Ja też jestem dziwne pokolenie bo grafika dla mnie to jeden z najważniejszych, o ile nie najważniejszy, element wpływający na imersję. Gameplay ten sam, całość robi wrażenie copy-paste to chociaż oprawa mogłaby zrywać beret. Unity wyglądał zdecydowanie lepiej.

        Skomentuj

        1. Szymon331
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-10-06 11:48

          Dokładnie tak. Po właśnie takich tasiemcach jak Assassins Creed czy Far CRY lub CoD, gdzie gameplay różni się tylko miejscówkami i fabułą, a mechanika zostaje ta sama człowiek oczekuje choćby wzrostu jakości grafiki...

          A zwykle szału nie ma.

          Skomentuj

      2. Szymon331
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-10-06 11:45

        Kto powiedział że dla samej grafiki?
        Ale grafika to dla mnie bardzo ważna rzecz i stanowi nawet 50% całego funu z gry.

        Każdy zwraca uwagę na co innego, to kwestia indywidualnych upodobań.

        A że gry ostatnio prawie się od siebie nie różnią (ta sama mechanika, fizyka, zadania) to różnic szukam w grafice.

        Gry zawsze odpalam na max ustawienia bo nie po to kupuję nową grę by nie zobaczyć 100% starań grafików.

        Skomentuj

        1. Akatzuky
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-10-06 13:50

          Oczywiscie ze kazdy zwraca uwage na inne aspekty gry, po prostu ci co patrza tylko na grafike sa troglodytami , bo jak inaczej potraktujesz gry ktore celowo nie stawiaja na grafike tylko na fabule z miejsca odrzucasz? To wiedzmina pewnie tez olales bo grafike ma jak moje gry na telefonie i wszedzie skrypty.

          Skomentuj

      3. sabaru
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-10-06 11:45

        Grafika jest jedną z najważniejszych punktów gry. Jeżeli ktoś się tłumaczy że nie to zazwyczaj ma za słaby sprzęt albo konsolę które nie są wstanie wyświetlić dużej ilości szczegółów.

        Skomentuj

        1. LuckyNumber8
          Oceń komentarz:

          -2    

          Opublikowano: 2017-10-06 12:33

          Może to ty masz słaby sprzęt i tylko krytykujesz grafikę na konsolach, gdyż cię na nie nie stać?

          PS4pro mam dopiero tydzień, ale po tym co już widziałem muszę uczciwie przyznać, że najładniejsze gry jakie widziałem są bezsprzecznie obecnie na tej konsoli. Grafika w takim uncharted 4 na konsoli PS4pro jest taka, że na PC dopiero niektóre technologiczne demka się o to ocierają. Na PC jak odpalę rise of the tomb raidera na 1080ti w 4K na max detalach, to widoki są zacne, ale to jednak nie te oświetlenie, nie ta faktura tekstur, nie te przywiązanie do detali małych przedmiotów. Niektóre miejscówki w uncharted 4 wyglądają tak jak nowy 3dmark powinien wyglądać. Poza uncharted jest natomiast the order, killzone, drive club, infamous, ratched and clank, until dawn, horizon i każda z tych gier wygląda jak gdybym widział demka technologiczne na PC.

          Skomentuj Historia edycji

          1. kitamo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-10-06 15:15

            stary opamiętaj się. Nie tłumacz tego na BMK bo zaraz zleci sie zacne grono więdzących wszystkio i przekonają Cie siła do swoich racji.
            Waterboarding byłby przez nich stosowany gdyby sie dało.

            Tak ja też dostrzegam te detale w grach na ps4, tak jaram się tak samo swietnym oswietleniem w niektorych grach i swietnymi historią taką jaką serwuje TLOU a czego nie ma i nie będzie na PC, tak mam tez wypasionego peceta i tez na nim grywam.
            Ale nie przekonuj ich - to nie ma sensu :)

            Dla tego zascianka grafika to : rozdzielczosc i 60fps inaczej nie masz co do tematu podchodzic.
            To nic ze ta rozdzielczosc to dla 2% ludzi na swiecie co mają 1080ti (no tak bo liczy sie tylko 4k), to nic ze 60fps to po przycięciu detali dla 95% pecetowców ale to są najwazniejsze aspekty. bez tego nie da sie grac.

            Skomentuj

        2. LuckyNumber8
          Oceń komentarz:

          -2    

          Opublikowano: 2017-10-06 12:55

          Parę screenów, które pokazują jakość grafiki jaką oczekiwałem zobaczyć w nowym 3dmarku, ale nie w grze na PC, a tym bardziej na konsoli.

          https://s1.postimg.org/16tbg7sn25/image.jpg
          https://s1.postimg.org/1ow4iz80z1/image.jpg
          https://s1.postimg.org/3629kqeavh/image.jpg
          https://s1.postimg.org/20xzwtn559/image.jpg
          https://s1.postimg.org/4hwzpwmthp/image.jpg
          https://s1.postimg.org/8sgrcrf1bx/image.jpg
          https://s1.postimg.org/6f1dhe75el/image.jpg
          https://s1.postimg.org/3uvj4qytv1/image.jpg
          https://s1.postimg.org/8vnlwbj6hp/image.jpg
          https://s1.postimg.org/1cu954z4kd/a10.jpg
          https://s1.postimg.org/4m64fyqrl9/a11.jpg
          https://s1.postimg.org/63c9hpx1hp/a12.jpg
          https://s1.postimg.org/386txrimst/a13.jpg
          https://s1.postimg.org/4k1k2y05hp/a14.jpg
          https://s1.postimg.org/5fy1ieg9f1/image.jpg
          https://s1.postimg.org/1sshuvkon1/image.jpg
          https://s1.postimg.org/2li4qrn7wd/image.jpg
          https://s1.postimg.org/70cb1ibicd/image.jpg
          https://s1.postimg.org/878doa3x6l/image.jpg
          https://s1.postimg.org/17k46dkhpp/image.jpg

          Skomentuj Historia edycji

          1. piotreeeek
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2017-10-07 00:59

            "Parę screenów, które pokazują jakość grafiki jaką oczekiwałem zobaczyć w nowym 3dmarku"

            Z tą jakością jak w 3Dmarku to bym nie przesadzał :)
            ND podobnie jak Guerilla ma świetnych artystów i faktycznie miejscówki w ich grach nadrabiają artystycznym wykonaniem.
            Ale weź pod uwage jedna rzecz, Ty grasz na PS4Pro, a taki U4 powstał na PS4. Ty widzisz dziś ostrzejszy obraz niż ci , którzy grają/grali na PS4, choćby tutaj

            https://s1.postimg.org/17k46dkhpp/image.jpg

            Także Ty masz troche inne wrażenia z tej gry niż np gdy ja ją ogrywałem kiedyś po premierze na PS4.
            Dziś jedyne co chciałbym zobaczyć np w U4 (albo dodatku), to 60fps,natywne 4K i lepsze tekstury (wzorem gier z PC gdzie te tekstury o wiele lepiej prezentują się w 4K niż na konsolach) . Ale to być może zobacze dopiero w remasterze na PS5.

            Skomentuj Historia edycji

          2. LuckyNumber8
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-10-07 09:35

            Ja pamiętam 3dmark 2001 i 2003, gdzie właśnie wrażenie robiło skopana słońcem natura, drzewa. Te najnowsze 3Dmarki nie przekazują już takich fajnych scen, zaś miejscówka z której porobiłem screeny w Uncharted 4 wygląda dokładnie tak :)

            https://www.youtube.com/watch?v=xpM29cYWaSU

            Tutaj takie tech demko UE4, które również pokazuje podobną scenerię z drzewami.... ale no właśnie, to tylko tech demo.

            Skomentuj Historia edycji

          3. piotreeeek
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-10-07 15:06

            "https://www.youtube.com/watch?v=xpM29cYWaSU

            Tutaj takie tech demko UE4, które również pokazuje podobną scenerię z drzewami.... ale no właśnie, to tylko tech demo."

            Tylko że to demo w tej jakości pokazuje teren nieporównywalnie większy do leveli U4.
            "The demo was using a build with 100 square miles of open terrain, and Epic noted that everything in the demo, appears as it would in a finished game."
            https://www.youtube.com/watch?v=xpM29cYWaSU

            A tutaj wyczytałem dla porównania ile powierzchni mają Novigard i Skeliege:
            http://www.techtimes.com/articles/50240/20150502/the-witcher-3-is-how-big-we-break-down-the-size-of-cd-projekt-reds-ambitious-rpg.htm

            "Novigrad clocks in at around 72 square kilometers, with Skellige's size estimated at 64 square kilometers. Together, the two combine to form a game world that covers 136 square kilometers, or roughly 52 square miles."

            Więc wniosek jest taki...to demo z taką grafiką i przy takiej wielkości terenu zjada na śniadanie U4 i wszystkie exy razem wzięte. Taka prawda Lucky.

            Skomentuj Historia edycji

          4. LuckyNumber8
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-10-07 16:26

            Poza wielkiścią terenu nie ma w tym demku nic niezwykłego

            Skomentuj

          5. piotreeeek
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-10-07 17:39

            "Poza wielkiścią terenu nie ma w tym demku nic niezwykłego"

            W tym demku niezwykla jest grafika jak na sandboxa o tej wielkości terenu (100 mil kwadratowych). Na Titan XP działa to podobno w 30fps, więc na konsoli Sony w ilu by to chodziło? W kilku fps?
            Ale co do tech demek na PC...dziś wyglądają konkretnie, niektóre wręcz fotorealistycznie i naprawde nie można powiedzieć, żeby exy na PS4/PS4Pro oferowały taką grafike. Bo nie oferują. Choćby nie wiem jak człowiek zaklinał rzeczywistość. Zresztą sam rzuć okiem :)
            https://www.youtube.com/watch?v=bXouFfqSfxg
            https://www.youtube.com/watch?v=f9uZg9PEJhA
            https://www.youtube.com/watch?v=YQUrED5Sxsc
            https://www.youtube.com/watch?v=gTb7k9pCQTo

            Skomentuj Historia edycji

          6. raffal81
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-10-07 23:10

            Tylko weź pod uwagę że to tylko i wyłącznie demko, rendering w czasie rzeczywistym, gdzie nie masz tutaj żadnej fizyki i innych rzeczy, demko które jest w stanie udźwignąć samo GPU.

            Jakby mieli wydać demko technologiczne na PS4PRO to uwierz mi też by podobnie wyglądało, bo przecież wystarczy się cofnąć troszkę w czasie i zobaczyć demka technologiczne od NV czy AMD, niektóre mimo że mają już ładnych kilka lat, też robią wrażenie, a tamte karty graficzne w porównaniu z tym co jest w PS4PRO to ciężko to nawet porównywać.

            Nie ma co się jarać takimi demkami, bo to tylko demka, nie masz do czego porównać do konsol, bo na konsolach takich demek nie ma. Tylko są gry.

            Owszem przeskok w dzisiejszej generacji konsol nie jest taki jak kiedyś, w przypadku xbox 360, ps3.

            Ale musisz wziąć coś innego pod uwagę :

            Kiedyś gdy wychodziła gra w której postać była złożona z 100 poligonów, było widać niedoskonałości, mało krągłości i wszystko kanciaste, no tak moc nie pozwalała na więcej. Wchodził nowy procesor, który był sporo mocniejszy od poprzednika, wychodziła karta graficzna która była sporo mocniejsza od poprzedniej. To zasługa tego że z krzemem można było robić cuda, nie był tak wyżyłowany jak dzisiaj.

            Postać wtedy miała już 200 poligonów i co nam to dawało ??
            a dawało nam to że mieliśmy opad szczęki w przeskoku grafiki, bo postać była już pięknie zaokrąglona.

            Dzisiaj postaci i inne elementy w grach mają po tyle poligonów, że postać może mieć np.: 100 tyś poligonów, wygląda obłędnie, lecz dodanie następnych 100tyś nie zmieni prawie nic, po pewnej liczbie poligonów dramatycznie zwiększa się zapotrzebowanie na moc, względem wizualnym.

            Dzisiaj w grach dodaje się efekty dodatkowe, w postaci fajerwerków które przyciągają oko, jakbyś zobaczył że od pewnego momentu FIZYKA w grach stoi wręcz w miejscu, a ja przynajmniej życzył bym sobie by było jej jak najwięcej i jak najlepiej odwzorowanej, kosztem nawet super ultra grafiki w 8k z teksturami z kosmosu.

            Gry dzisiaj straciły to co kiedyś inne posiadały, co raz więcej gier napakowanych jest super efektami i nudzi się po 1h grania.
            Na pewno grałeś w THE LAST OF US, tam masz grafikę z PS3, mimo że textury nie są takie fajne jak w dzisiejszych grach, rozdzielczość ich nie jest za wysoka, mimo ze grafika trzyma poziom i nie można mówić że jest zła, to gra przyciąga samym wykonaniem, fabu

            Skomentuj

          7. raffal81
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-10-07 23:11

            Takich gier sobie życzę, bo można zrobić świetną grę w której będziesz kierował skaczącą kulką, a przyciągnie Cię na wiele godzin, nie można żyć samą grafiką, wszystko musi iść w parzę z innymi elementami gry.

            Skomentuj

          8. raffal81
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-10-07 23:13

            To było do Piotrka.

            Skomentuj

    2. LuckyNumber8
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-10-06 11:56

      Zgadzam się absolutnie. Jak na 2030 rok grafika zawodzi i prawdopodobnie w obecnej jakości nawet stare PS5 by to nawet uciągnęło w 8K i 60fps.

      Odkładając żarty na bok :), to może ja się nie znam, ale moim zdaniem grafika jest super. Miłe dla oka widoki skąpanego w słońcu Egiptu, bardziej zarysowana gra światła i cieni względem części syndicate, super wykonana woda, wyraźnie ostrzejsze tekstury obiektów znajdujących się w oddali względem poprzednich części. Najbardziej zaskoczyło mnie narzekanie na mało elementów otoczenia, ale co by ludzie chcieli widzieć na pustyni, może drapacze chmur, lotniska, stadiony piłkarskie?

      https://s1.postimg.org/4gkdfh11jj/as333.jpg

      Widok z lotu ptaka pokazuje detale aż po sam horyzont i nie jest to parę prostych brył budynków, ale też skupisko wielu drzew i nawet góry jeszcze widać.

      Skomentuj

      1. piotreeeek
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-10-07 01:19

        "Widok z lotu ptaka pokazuje detale aż po sam horyzont"

        I chyba własnie dlatego gdy AC:O wpadnie mi w łapy, to aż z ciekawości zobacze jak tam na XOX wygląda doczytywanie sie wszystkiego z oddali. Bo póki co wygląda to naprawde dobrze. I tak szczerze , gdybym miał dzis obstawiać, to stawiam na to, że nie bedzie tam takiego doczytywania jakie jest choćby w Horizon.

        Skomentuj

        1. LuckyNumber8
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-10-07 09:29

          Doczytywanie to raczej rzecz nieunikniona w grach, a tym bardziej tych z otwartym światem. W takim battlefront 2, który to przecież nie jest sandboxem rośliny i tak doczytują się na widoku.

          https://www.youtube.com/watch?v=bFfZZIopi6g

          Tutaj widok z loru ptaka w origins na Alexandrie, można sobie ocenić jak to wygląda.

          Skomentuj Historia edycji

  3. Yaceek
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-10-06 11:26

    1080p wysokie ustawienia i GTX 760? Nie wiadomo ile fps? No i zapewne na ultra będzie trzeba dużo mocniejszej grafiki. Mi to tam pasuje.

    Skomentuj

  4. Szymon331
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-10-06 11:44

    .

    Skomentuj Historia edycji

  5. chotnik2
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-10-06 12:45

    Po Unity i Syndicate zwyczajnie nie wierze w te wymagania. Chyba, ze to dla 30fps, to wtedy moze, ale jak widac W7 i 8.1 => DX11 => silnik z Unity/Syndicate => nie ma opcji zeby to mialo takie rzeczywiste wymagania.

    Skomentuj Historia edycji

    1. loctor
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-10-06 21:22

      Oba konfigi są podane dla 30fps. Redachtór "zapomniał" dopisać.

      Skomentuj

  6. Yamaraj6
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-10-06 14:16

    Kto wymyślił to latanie orłem czy innym ptakiem. To jest tak beznadziejne, nudne i psujące klimat już w Far Cry Primal, że umieszczanie tego w następnej grze jeszcze mniej nastawionej na kontakt z naturą to głupota. To jest gra o druidzie, który ma władzę nad zwierzętami czy o assassynach? Ja rozumiem, że gry nie muszą być w 100% realistyczne, ale takie głupie dodane na siłę elementy jak np. to latanie ptakiem wybijają ze świata gry i z klimatu.

    Skomentuj

    1. LuckyNumber8
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-10-06 17:12

      Ten orzeł ma być istotnym elementem w origins, dzięki któremu wędrówka między dużymi przestrzeniami jest urozmaicona, gdyż gracz może sobie oglądać teren z nowej perspektywy i w każdym momencie powrócić do kierowanej postaci, gdy np. na widoku pojawia się coś ciekawego. Widziałem filmik, gdzie osoba testująca tą grę wypowiadała się w samych superlatywach o takim urozmaiceniu długich wędrówek.

      Skomentuj Historia edycji

    2. chotnik2
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-10-06 17:19

      Bo to jest Ubisoft - jak uzyc jednej mechaniki w 10 grach.
      Bylo w Far Cry, potem w Wildlands (dron) i teraz w Origins.

      Skomentuj

  7. Ghola
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-10-06 14:59

    Gra korzysta z tego samego silnika co Ghost Recon Wildlands. Tak samo będzie sprawiała problemy każdemu CPU w dowolnych ustawieniach graficznych.

    Skomentuj

    1. chotnik2
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-10-08 14:24

      To i tak lepiej niz ten z Unity...

      Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!