Gry komputerowe

Nowy Quake to rasowa strzelanina, nie żadna MOBA

przeczytasz w 1 min.

Przygotujcie się na powrót Quake'a - brutalnej oraz wymagającej szybkości i zręczności strzelaniny.

Prezentacja Quake Champions była jedną z największych niespodzianek podczas prezentacji Bethesdy na tegorocznym E3. Zwiastun został jednak przywitany mieszanymi reakcjami – jedni ucieszyli się na powrót króla FPS-ów, drudzy wyrazili obawy, czy aby Quake nie zmierza w kierunku MOBA. Dyrektor id Software, Tim Willits, zapewnia jednak, że będziemy zadowoleni.

W Quake Champions pojawią się bohaterowie o różnych umiejętnościach. Ekipa id Software zapewnia jednak, że nie będzie to kolejna na rynku MOBA, ale pełnoprawna i czerpiąca garściami z pierwowzorów strzelanina. – „Byłem odpowiedzialny za demo pierwszego Quake'a i wiem, że jego esencja jest tutaj najważniejsza” – mówi Willits.

Quake Champions walka

Jak zapewnia Willits nowy Quake będzie „nawiązywał do klasycznego Quake'a. To dojrzała, brutalna, krwawa, wzbudzająca emocje, oparta na rywalizacji na arenie i niezwykle szybka gra”. Dodaje, że nie zabraknie tu kontrolowania postaci w locie oraz tak ikonicznych elementów jak „rocket-jumping” czy „strafing”. 

Co więc z tymi klasami postaci? Przyzwyczailiśmy się przecież, że w Quake'u wszyscy na początku są równi. Otóż Willits zapewnia, że wprowadzenie tytułowych Czempionów to „naturalna ewolucja gatunku, która dodaje rozgrywce głębi”. Bohaterowie „mają swoje umiejętności, dzięki którym lepiej podkreślisz swój styl gry, ale wybrana postać nie zmieni sposobu, w jaki gra się w Quake'a”.

Quake Champions strzał

Krótko mówiąc: Czempioni mają wzbogacić nieco rozgrywkę, ale nie zmieniać podstawowych zasad, z jakich Quake słynie. Podobno nawet ekipa id Software nie była przekonana, co do ich wprowadzenia, ale testy z udziałem graczy Quake Live wykazały, że faktycznie może to być bardzo dobry pomysł. 

O tym, że jest to rasowy Quake, świadczyć ma też fakt, że gra powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. – „Nie planujemy wersji konsolowych. Nie chcemy żadnych kompromisów, żadnych limitów. Kochamy naszych konsolowych fanów, ale ta gra rządzi się swoimi prawami”. Zgodnie z zapowiedzią, Quake Champion zaoferuje odświeżanie 120 Hz i odblokowany licznik fps.

Przypomnijmy sobie zatem zwiastun z E3, a po jego obejrzeniu dajcie znać, czy czekacie na nowego Quake'a

Źródło: PC Gamer

Komentarze

39
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    8
    UT się produkuje, Quake się produkuje. Powiało starym sandałem który pachnie lepiej niż nowsze części !
    • avatar
      Maciej Słaboszewski
      7
      Czekam! :> Oby powrót do korzeni, aka fantastycznego QuakeWorld (tryb sieciowy pierwszego Quake'a).
      • avatar
        MaxDamageDA
        3
        Grając w doom'a po odblokowaniu wszystkich jumpów tak cholernie brakowało mi rozpędzania się, że nie mogłem tego zdzierżyć. Air control był więc już się człowiek czuł swojsko, ale to +w i ruch jak mucha w smole strasznie mnie irytowało :P Jak kaganiec.

        Mam nadzieję, że QC będzie prawie kopią pierwowzoru z tempem i movementem i fast switchem z QW/CPMA/Ql na PQL, bo wtedy to będzie widowiskowe, szybkie ( naprawdę szybkie, a nie szybkie dla ludków z padem w ręku, ala doom ). Ponadto da to możliwość rozwoju sceny ala Defrag ( trickjumping ) który dla Q3/Ql był tak rozbudowany, że można śmiało powiedzieć, że stanowił osobną grę... Grany jest zresztą do dziś. Satysfakcja ścigania się na mapach i mnogość opcji jaką daje silnik q3 zawstydza wszystkie inne shootery jakie istnieją.

        Jak ktoś chce popatrzeć jak to powinno wyglądać:

        https://www.youtube.com/watch?v=WbnRHGQcPbE

        Pozdro :)
        • avatar
          rlistek
          1
          Może mi ktoś wytłumaczyć co koleś ma na myśli przez 120Hz i odblokowany fps? To w końcu odblokowany czy zablokowany na 120, wtf?
          • avatar
            NewUnnamedUser
            1
            Ja zawsze widziałem różnice w Quake'u i Enemy Territory miedzy 25, 75 a 125 fps. Oczywiście na 125 gra się najpłynniej/najlepiej. W sieciowej, rasowej strzelance, gdzie liczy się skill, taki szczegół jest bardzo istotny.
            • avatar
              kombajn
              0
              Ciekawe czy ten Quake będzie lepszy od nowego Dooma. Właśnie zagrałem w demo i ciesze się że nie wydałem na to coś pieniędzy. Nie zostało nic z klimatu pierwowzoru w który grałem w 95 roku. Strasznie się zawiodłem bo miał być niby wręcz remake części 1.
              • avatar
                simon5555
                -1
                nie będzie MOBA - tłumacząc na polski, przez 20 lat nie chciało im się stworzyć czegoś więcej niż deathmatch i CTF :)
                ktoś im musi Overwatcha pokazać...
                • avatar
                  AliChochlik
                  0
                  Czy mi się tylko wydaje czy za sprawą Microsoftu i jego promocji Windows 10 i DirectX 12 znów jest jakiś hype na PeCetowe granie?
                  Ogólnie się bardzo cieszę z tego powodu.

                  Ale bardziej byłbym zajarany nowym UT...
                  • avatar
                    Avantu
                    0
                    Co to za czasy kiedy gry muszą się chwalić obsługą 120Hz i odblokowanymi klatkami. Chociaż między bogiem a prawdą chyba nie ma gra na PC która nie obsługuje 120hz.
                    • avatar
                      Kieresz
                      0
                      marzenia o kontynuacji jedynki = RIP