Karty graficzne

Rise of the Tomb Raider kontra Radeon R9 380X firmy PowerColor

opublikowano przez Marcin Jaskólski w dniu 2016-03-01

Autorska wersja Radeona R9 380X mierzy się z ustawieniami wysokimi i bardzo wysokimi nowego Tomb Raidera

Karta graficzna Radeon R9 380X to z pewnością jeden z ciekawszych produktów ubiegłego roku. Przypomnijmy, że karta wypełnia lukę wydajnościową i cenową pomiędzy Radeonem R9 380 i 390, oraz GeForce GTX 960 i 970. NVIDIA nie zaprezentowała jeszcze swojej odpowiedzi na ten model.

Postanowiliśmy sprawdzić jak poradzi sobie autorski model firmy PowerColor, a konkretnie PowerColor Radeon PCS+ R9 380X Myst. Edition wyposażony w 4GB pamięci GDDR5. Taktowanie GPU zostało ustawione na 1020 MHz, a pamięci VRAM na 1475 MHz. Karta korzysta z 256-bitowej magistrali pamięci.

Autorska karta Radeon R9 380X wylądowała w komputerze z procesorem Core i7 6700K i sprawdziliśmy jej możliwości w grze Rise Of The Tomb Raider przy ustawieniach wysokich i bardzo wysokich. Lekkim zaskoczeniem po wybraniu ustawień bardzo wysokich jest komunikat, że 4 GB pamięci graficznej może nie wystarczyć.

Radeon R9 380X w rozdzielczości Full HD i ustawieniach wysokich (plus wygładzanie krawędzi FXAA) generował 55-65 klatek na sekundę. Zajętość pamięci graficznej wynosiła około 2,2 GB. Przy ustawieniach bardzo wysokich szybkość działania spadła do 40-50 klatek na sekundę, a zajętości pamięci graficznej wzrosła faktycznie aż do 3,9 GB.

Radeon R9 380X w autorskiej wersji PowerColor Myst to dobra karta do rozgrywki w rozdzielczości Full HD. Nawet w grze Rise Of The Tomb Raider i ustawieniach bardzo wysokich oferowała naprawdę przyzwoite wyniki.

Źródło: informacja własna

marketplace

Komentarze

25
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Nie pojmuję gdzie idzie ta moc obliczeniowa w tych wszystkich tytułach AAA. Są gry indie, które wyglądają momentami lepiej, a trzymają 60fps ;/

    Ten filmik doskonale to obrazuje. Kilka drzewek na krzyż, płaska ziemia oraz model naszej superbohaterki potrzebuje topowej grafy, żeby pokazać 40 klatek? WTF??! To taki Paryski apartament na UE4 wygląda momentami jak fotki, a trzyma 60 fps bez łaski na leciwym i5 i 970.

    Nie wspomnę nawet o tym, że między high i very high zauważyłem jedynie różnicę w fps :(


  • avatar
    Jak z pracą chłodzenia?
  • avatar
    Artykuły są chyba coraz słabsze, w dodatku pisane na kolanie :p
    Zaloguj się
  • avatar
    "Lekkim zaskoczeniem po wybraniu ustawień bardzo wysokich jest komunikat, że 4 GB pamięci graficznej może nie wystarczyć...."

    Następnym razem nie wypisujcie tego typu rzeczy że 8 giga pamięci w AMD Sapphire Nitro R9 390 to zbyt dużo...:P
  • avatar
    "Lekkim zaskoczeniem po wybraniu ustawień bardzo wysokich jest komunikat, że 4 GB pamięci graficznej może nie wystarczyć...."

    Następnym razem nie wypisujcie tego typu rzeczy że 8 giga pamięci w AMD Sapphire Nitro R9 390 to zbyt dużo...:P
  • avatar
    "Lekkim zaskoczeniem po wybraniu ustawień bardzo wysokich jest komunikat, że 4 GB pamięci graficznej może nie wystarczyć...."

    Następnym razem nie wypisujcie tego typu rzeczy że 8 giga pamięci w AMD Sapphire Nitro R9 390 to zbyt dużo...:P
  • avatar
    Droga Redakcjo.Niestety ta gra jest tak skonstruowana że na początku można grać na bardzo wysokich ustawieniach.Jednak im dalej w grę tym gorzej.Zróbcie test z lokacji dalszych a zobaczycie że gra potrzebuje wtedy dużo więcej pamięci RAM,u mnie zżera wszystko czyli całe 8GB oraz pamięci VRAM gdzie potrzebuje też całe 4GB.Przy bardzo wysokich ustawieniach textur gra jest wtedy NIEGRYWALNA.Zrobiony tutaj test jest lokacją początkową,gdzie użycie RAMU jest o niemal połowę mniejsze niż gra będzie potrzebowała później.
  • avatar
    W 3840x2160 ze wszystkim włączonym co się da (antyalias FXAA) na moim 980ti mam zużycie vramu na poziomie 6000mb.
    W lokalizacjach takich jak dolina geotermiczna, oraz w niektórych momentach w bazie syberyjskiej następuje czasem dziwne zjawisko opróżniania buforu i napełniania go od nowa i wtedy klatki spadają do wartości poniżej 20fps. Trwa to u mnie około 5 sekunds. Poza tym nie mam się do czego przyczepić. Gra wygląda fantastycznie.
  • avatar
    "Lekkim zaskoczeniem po wybraniu ustawień bardzo wysokich jest komunikat, że 4 GB pamięci graficznej może nie wystarczyć."

    hehe a dziwili sie ze 8 giga w AMD SAPPHIRE NITRO Radeon R9 390 i 390X D5 to za duzo!!!
  • avatar
    "Lekkim zaskoczeniem po wybraniu ustawień bardzo wysokich jest komunikat, że 4 GB pamięci graficznej może nie wystarczyć."

    hehe a dziwili sie ze 8 giga w AMD SAPPHIRE NITRO Radeon R9 390 i 390X D5 to za duzo!!!
  • avatar
    gdyby nie backplate wyglądała by prawie identycznie jak direct cu2 na hd7870
  • avatar
    Dokładnie.Nie ma praktycznie różnicy pomiędzy teksturami w very high a high a za to zajeżdża nawet 980...
    Zaloguj się
  • avatar
    Co się dzieje ??? Jak się kupuje nową kartę graficzną to taka gra dopiero wydana w tym samym czasie co karta graficzna, powinna bujać się na 200-400 fps na max detalach. Czemu tworzą gry/karty graficzne gdzie na dobrym sprzęcie wyciska się LEDWO 60fps.
    Zaloguj się