Na topie

Steam Machines trafią do sprzedaży w listopadzie - pokazano też kontroler Steam

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Sprzęt do gier

Zapowiedzi związane ze Steam Machines były swojego czasu naprawdę odważne. Kiedy je zweryfikujemy?

Steam Machines

AA

Zapowiedzi związane ze Steam Machines były swojego czasu naprawdę odważne. Do tej pory komputery te nie doczekały się rynkowej premiery, ale wreszcie dowiedzieliśmy się przynajmniej, kiedy będzie miała ona miejsce.

Valve poinformowało, iż pierwsi producenci wprowadzą do sklepów swoje Steam Machines 10 listopada. Osoby decydujące się na zakup w przedsprzedaży spodziewać mogą się jednak kuriera już 16 października. Daty te dotyczą oficjalnie rynku amerykańskiego, ale w Europie może być identycznie, a jeśli nie to z pewnością terminy będą zbliżone.

Ceny oscylować mają w granicach od 459,99 dolarów do aż 4 999,99 dolarów. Więcej na temat kosztów zakupu poszczególnych konfiguracji pisaliśmy już jednak wcześniej.

„Każda Steam Machine posiada system SteamOS i dołączany do niej jest Steam Controller, ale na tym kończą się podobieństwa. Każdy producent sprzętu zdecydował się na dostosowanie się do twoich potrzeb na własny sposób, dlatego znajdzie się coś dla każdego.”

Z nowych informacji wspomnieć należy jeszcze o opublikowanym przez Valve materiale wideo. Prezentuje on ostateczną wersję kontrolera Steam, a zatem można już sprawdzić, czym decydujący się na zakup Steam Machines będą w grach sterować.

„Doświadcz nowego poziomu precyzyjnego sterowania w swoich ulubionych grach. Dzięki Steam Controller możesz zagrać we wszystkie gry w swojej bibliotece Steam na swoim telewizorze - nawet w te, które nie zostały zaprojektowane na kontrolery. Przedstawiamy wam dwa panele dotykowe, wysokiej jakości wibracje, dwustanowe spusty, przyciski na chwytach i w pełni konfigurowalne sterowanie. Znajdź swoje ulubione konfiguracje w Społeczności Steam lub stwórz i podziel się swoimi własnymi.”


Źródło: youtube, slashgear, store.steampowered

Odsłon: 9393 Skomentuj newsa
Komentarze

22

Udostępnij
    1. phillosoff
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2015-06-06 00:45

      Nie włożą niczego, z czym by sobie nie poradzili pracownicy fabryk w Chinach. A to co tam produkują to nie jest technologia kosmiczna.

      Skomentuj

    1. decorator12
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2015-06-05 11:47

      Najtańsza wersja to ponad 2000zł wyjdzie z obecnym dolarem. Czyli dużo więcej niż konsole. Czy sam kontroler coś da? Jak te gry będa działać na takim czymś?

      Skomentuj

      1. znik70
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-06-08 10:06

        cena przyzwoitego peceta. ciekawe jak system, i czy będzie można sobie samemu składać konsolę. czy tego pada będzie można nabyć osobno. jest naprawdę fajny, chociaż przydałby się w nim też żyroskop i akcelerometr, ale te dwa gładziki w porównaniu z tym co mamy teraz, czyli dwoma gałkami o zerowej precyzji, to jest rewelacja.
        Kiedyś całkiem precyzyjnie (choć funkcjonalnie było to ograniczone) sterowało się joystickiem. gamepady to tylko zepsuły, a teraz mamy wreszcie przełom w dobrym kierunku.

        Skomentuj

      1. kbrbabzbtb
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-06-05 13:14

        Zdajesz sobie sprawę, że to będzie jak każdy pc? Czyli będziesz wchodził w menu i regulował opcje od low do ultra w zależności od tego jak wypasioną wersję kupiłeś.

        Skomentuj

          1. kbrbabzbtb
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2015-06-05 13:31

            Przeczytaj jeszcze raz swoje zdanie powyżej i powiedz czy cokolwiek ma wspólnego z wyjaśnieniem, które właśnie wyprodukowałeś.

            Ceny maszyn, które pozwolą na granie w tej jakości co na konsolach będą pewnie z tego dolnego do średniego pułapu. Modeli SM jest tyle, że nie da się tego porównać do oferty konsol. Jeden sobie kupi tani model bo może gra w mało wymagające gry albo go nie stać, inny weźmie najbardziej wypasiony model. Jedno co je łączy to to, że mają oferować wygodę konsoli - kanapa, pad etc. Plus precyzję mychy ; - )

            Skomentuj

          2. miedzianek
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2015-06-05 17:38

            Ja tam mam BigPicture od Steam+Controller Companion+TV...i w czym problem? A za PC dałem nie więcej niż 2000zł(liczę CAŁOŚĆ z peryferiami)...

            Skomentuj

  1. Tabalan
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2015-06-05 11:41

    Szczerze wątpię czy to wypali. Konsole dają radę, bo deweloperzy wiedzą pod jaki sprzęt mają pisać gry, a w przypadku Steam Machines mamy zarówno 2 rdzenie udające 4, jak i 4 rdzenie udające 8. Karty graficzne w topowych wersjach są ponad 2 razy mocniejsze od tych najsłabszych. Te gry będą identyczne jak na PC'ty, optymalizacja zapewne tak samo. Jedyną nadzieją Steam OS jest Vulcan (prawdopodobnie lepsza, open source wersja DX12) , ale on jeszcze nie wyszedł.

    Skomentuj

    1. decorator12
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2015-06-05 11:50

      Nie wiem czy Vulkan będzie mógł sobie spokojnie działać w grze jeśli nie bedzie zaimplementowanego go w kodzie gry. Jeśli by wystarczył prosty patch, a nie takie coś jak było z Mantle to wtedy by się działo.

      Skomentuj

    2. Viper007
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2015-06-05 12:08

      To są zwykłe pc, więc gry tworzy się tak jak na zwykłe pc. Jeżeli developerzy zaczęliby tworzyć gry czysto pod linuxa to takie urządzenie jest wręcz genialnym rozwiązaniem na ubicie głupkowatego rynku konsol, PC ubrane w kubraczek konsoli. Znając życie żadnym większym problemem nie będzie zrobienie na tym dual boota na windowsa i mamy pełnoprawnego pcta z "konsolą" w jako drugi boot. Bardzo głęboko wierzę że taki rynek "konsol" byłby świetnym wyjściem, konsole w końcu nie wstrzymywałyby rozwoju gier ponieważ wystarczyłoby dodać ustawienia grafiki stosowne do wersji maszyny (dla osób którym się myśleć nie chce i mają mieć z automatu bo przecież dla takich są konsole nie ?).
      Trzymam kciuku Valve!

      Skomentuj

      1. Tabalan
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2015-06-05 13:05

        Ten dual boot po co? Windows tez może służyć jako maszynka do gier, zwłaszcza jeżeli częściowo spełnią się obietnice związane z DX12 i Vulcanem.

        Skomentuj

      2. fajnadupka
        Oceń komentarz:

        -5    

        Opublikowano: 2015-06-05 13:11

        Ten głupkowaty rynek konsol był, jest i będzie. Być może w twoim świecie jest inaczej. Pora wrócić do rzeczywistości l.

        Skomentuj

      3. neverwinterSF
        Oceń komentarz:

        -5    

        Opublikowano: 2015-06-05 13:15

        Szkoda slow na ciebie, jesteś tak zaawansowany, jak konstrukcja słomki. A milord nie pomyślał, że większość ludzi używających konsole zakupiła je z racji wygody? Przede wszystkim dla gier i relaksu? Bo co to za relaks, jeśli przed uruchomieniem danej gry muszę sprawdzić, czy aby na pewno mam zainstalowane odpowiednie sterowniki, po czym żonglować płytami DVD, a następnie "bawić się" w długa instalacje i na koniec ta frajda z ustawieniami animacji. Ile ty masz lat 12?, bo poziom twoich wypowiedzi sugeruje, że może maksymalnie 10 a cale twoje IQ to góra 33. Nie mierz ludzi własną miara, jeśli Ci się podoba zabawa na PC, bo ja używam moich maszyn do pracy to "fine" ale nie obrażaj innych buraku.

        Skomentuj

        1. paladyn
          Oceń komentarz:

          5    

          Opublikowano: 2015-06-05 13:45

          To ludzie jeszcze płyt używają?

          Skomentuj

        2. kbrbabzbtb
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2015-06-05 13:56

          Tak w kwestii faktów to na konsolach też masz płyty, chcesz grać to wkładasz do napędu, chcesz grać w inną to musisz zmienić płytę itd. A elektroniczne zakupy to te same doświadczenia z grubsza co na pc... długie ściąganie, trochę krótsze patch`owanie i w końcu gra. Na konsoli wygodniej w kwestii olewania aspektów technicznyc... sterowniki, ustawienia systemu itd.

          Skomentuj

  2. Jake24
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2015-06-05 11:41

    Mogliby sprzedawać sam kontroler, kompatybilny z windows, ale pewnie tego nie zrobią.

    Skomentuj

    1. kopec23
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2015-06-05 12:34

      Jak nie zrobią?

      Od samego początku Valve zapowiada, że będzie można kupić sam kontroler, SteamOS będzie do pobrania za darmo (tak aby każdy mógł złożyć sobie własną Steam Machine), a nawet widziałem coś takiego jak sama stacja do streamingu gier z komputera na TV, tak więc wbrew pozorom projekt Steam Machines zapowiada się ciekawie.

      Skomentuj

      1. Jake24
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-06-05 12:35

        A faktycznie było takie info. Dzięki za przypomnienie.

        Skomentuj

  3. prime27pl
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2015-06-05 11:43

    Ciekawy projekt .

    Skomentuj

  4. zwolay
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2015-06-05 11:56

    Jak na mój gust to cenowe przegięcie....

    Skomentuj

  5. lyman11
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2015-06-05 14:24

    A jak to jest z tym padem, musze kupic steam machine do pada ? I czy kontroler jest tylko pod gry pod steama ?

    Skomentuj

  6. czarnobrody
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-06-05 16:13

    Sukcesu nie przewiduję.

    Skomentuj

  7. Satanski
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-06-05 23:06

    Paskudny ten kontroler

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!

Psst... Chciałbyś przetestować naszą nową stronę? :)