Benchmarki

SteamVR Performance Test - pierwsze wyniki wydajności kart AMD i Nvidii

opublikowano przez Paweł Maziarz w dniu 2016-02-24

SteamVR Performance Test pozwala sprawdzić czy nasz komputer pozwoli na komfortową obsługę gogli VR. Wyniki wydajności nieco zaskakują.

HTC Vive gogle VR

Gogle wirtualnej rzeczywistości cieszą się coraz większym zainteresowaniem, ale do ich obsługi wymagany jest odpowiednio wydajny komputer. Jak wydajny? Valve udostępnił benchmark SteamVR Performance Test, który pozwala sprawdzić możliwości zestawu i określić czy nadaje się on do obsługi VR.

SteamVR Performance Test bazuje na silniku Source 2 i wykorzystuje demo Aperture Science Robot Repair przygotowane dla gogli HTC Vive (nie są one wymagane do uruchomienia testu). Benchmark został jednak zaprojektowany w ten sposób, aby nie gubić klatek i zapewnić stałą płynność animacji na poziomie 90 fps, więc w razie niewystarczającej wydajności obniżana jest jakość obrazu.

SteamVR Performance Test

Po zakończeniu testu aplikacja przyznaje jedną z trzech kategorii – konfiguracja zalecana (VR Recommended), konfiguracja kompatybilna (VR Capable) lub konfiguracja niekompatybilna (VR Not Ready). Progiem kompatybilności jest ocena 6, natomiast najwyższą notę otrzymują te komputery, które zapewniły najlepszą z możliwych jakość animacji.

SteamVR Performance Test

W sieci dostępne są pierwsze wyniki wydajności kart graficznych, ale lista kompatybilnego sprzętu raczej nie powinna nikogo zaskakiwać – w przypadku kart AMD jest to co najmniej Radeon R9 290, a w przypadku kart Nvidii co najmniej GeForce GTX 970.

Steam VR jeszcze nie potrafi wykorzystać potencjału konfiguracji Multi-GPU, więc wynik dwóch Radeonów Nano należy traktować poglądowo (producent twierdzi, że powinniśmy tutaj uzyskać skalowanie bliskie 100% - wszystko dzięki implementacji funkcji Affinity multi-GPU z bibliotek LiquidVR, która odpowiada za renderowanie obrazu przez każdą kartę oddzielnie dla każdego oka).

SteamVR Performance Test - wydajność kart graficznych
[pkt] więcej=lepiej

2x AMD Radeon R9 Nano (4800 zł) 11
Nvidia GeForce GTX 980 Ti (3000 zł) 10,4
AMD Radeon R9 Fury X (3000 zł) 9,6
AMD Radeon R9 Fury (2400 zł) 9,2
Nvidia GeForce GTX 980 (2300 zł) 8,1
AMD Radeon R9 Nano (2400 zł) 8
AMD Radeon R9 390X (1900 zł) 7,8
AMD Radeon R9 290X (niedostępny) 7,2
AMD Radeon R9 390 (1500 zł) 7
Nvidia GeForce GTX 970 (1500 zł) 6,5
AMD Radeon R9 290 (niedostępny) 6,3

 

Zaskakuje natomiast porównanie bezpośrednich konkurentów, bo Radeony dominują w dwóch niższych segmentach cenowych, ale w najwyższym na prowadzenie wyraźnie wysunął się GeForce GTX 980 Ti.

Benchmark jest do pobrania za darmo na platformie Steam. Przetestujcie swoje komputery i pochwalcie się wynikami w komentarzach.

SteamVR Performance Test
SteamVR Performance Test (Steam)

Źródło: AMD, Steam

marketplace

Komentarze

59
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Nie ma jeszcze gier, sprzętu, sterowników więc po co mi to :) ? Zanim to wyjdzie i się rozpowszechni to będą już następne generacje kart graficznych, daremny hype albo reklama.
    Zaloguj się
  • avatar
    GTX 980Ti
    i7 3770k (podkrecony na 4,2ghz)
    16gb RAM
    no i WIN10 64x

    ocena 10,9

    Komputer dał rade ale mój portfel powiedział abym spadał na drzewo z tą cena za VR ;)
    Zaloguj się
  • avatar
    Byłem pierwszy :)
    Wczoraj na forum założyłem temat z wynikam w tym tescie co najlepsze w osoby opublikowały wynik gtx 970 jedna 8,1 druga 8,4 gdzie jest haczyk ja na radeonie 290 x mam 7.6
    http://forum.benchmark.pl/topic/206836-valve-vr-benchmark-wyniki/
    Zaloguj się
  • avatar
    290X@1200/6000 - 9. Crossfire 290X@stock - 10.2, trzyma procesor - 3770K@4.8GHz.
  • avatar
    smutne to bo animacja na gtx760 jest płynna, a jednak brak kompatybilności....
    http://imgur.com/2HAs3gP
  • avatar
    9.5
  • avatar
    Cardboard lub VR-Box dla fona wartego więcej niż 800 zł to dużo lepsza i tańsza zabawa z wirtualną rzeczywistością na chwile obecną.
    PC VR to jest zew przyszłości. Może za rok, dwa będzie to korzystniejsze w stosunku cena/jakość.
    Aktualnie średniej klasy smartfon plus takie okularki to ok 1000 zł i masa produkcji.
    VR na komputerze to minimum 6000 zł i kilka produkcji na krzyż wątpliwie działających.
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    dziwne na source strare grfiki cisnely po kilkaset fps :) atutaj nagle trzeba najnowsze gpu.
  • avatar
    GTX 970 phantom dał mi 6.8 i wynik VR Ready, procek i5-2400
    Zaloguj się
  • avatar
    W tym żałosnym teście nawet SLI nie działa. Jak oni sobie wyobrażają VR bez obsługi SLI/CF?
    Zaloguj się
  • avatar
    wynik- 9,7

    GTX 980 OC-1371MHz - BOOST-1525MHz
    MEMORY OC - 7900MHz

    I7 6700K OC-4,6GHz

    16GB DDR4 RAM
  • avatar
    U mnie GTX970 + i7-6700K daje równo 8 bez OC
  • avatar
    8.3
    proc na 4.5G, grafika na 1.53G

    http://rx-8.pl/komp/steamvr.png
  • avatar
    wylaczylem kilka appek dzialajacy w tle +20MHz na grafe i jest

    8.5

    proc na 4.5G, grafika na 1.55G

    http://rx-8.pl/komp/steamvr2.png
  • avatar
    a ati 7950 z i5 2400 leży i kwiczy
    Zaloguj się
  • avatar
    7.9 tutaj
    290x i 4790k
    Zaloguj się
  • avatar
    FX8350 @ 4.8Ghz + R9 390X wynik 7.6 :)
    Zaloguj się
  • avatar
    na obrazku pokazano że w lewym oku antyaliasing jest w prawym nie, czyli kolejny raz udawany antyaliasing bo oko "nie widzi" różnicy czy zrobimy to na połówce czy na co drugiej klatce, więc pewnie w sterownikach będzie połączenie prawe-lewe oko i co druga klatka
  • avatar
    i7 6700k + gtx980ti strix + 16gb ram
    11 points
  • avatar
    I gdzie jest ta punktacja?
    Zaloguj się
  • avatar
    2500k(4.5GHZ) 290X =7.2
  • avatar
    i7 920 4GHz + 290 = 7.3
  • avatar
    quad q9300 + radeon hd 5670=0 :P

    "wygląda na to że twój system jest w większości ograniczany przez kartę graficzną"




    Nie dziwię się XD
  • avatar
    Ja nie popieram tego benchmarka.
    GTX 970m waha się od 2.8 do 5.1, więc wooohooo! (z tego co wiem, to powinno być coś koło 4).
  • avatar
    0,4
    33% zgubionych klatek

    Na FX-8150 stock 8 GB RAM 1866 i GTX 660 Ti OC 3 GB VRAM coś to qde za mało mi się wydaje.
    Zaloguj się
  • avatar
    hm jestem ciekaw mego wyniku jak pobiore ten test powiem wam ile wyjdziem i :D

    I5 6600K 4.0GHZ
    16 Gb ddr4
    Gtx 970 4Gb gigabyte
    moze z 7 uciagnie ;p
    Zaloguj się
  • avatar
    R9 290 TRI-X OC
    FX-6300 (4,1 GHz)

    5,8 (http://bankfotek.pl/image/1980050)
    Zaloguj się
  • avatar
    i7-4750HQ
    GTX 980m

    6.2
  • avatar
    Dwa razy wskoczyło :-(