Na topie

UOKiK przygląda się Allegro - chodzi o monopol

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Technologie i Firma

Niektórzy sprzedawcy oskarżają Allegro o promowanie własnego sklepu internetowego kosztem innych w obrębie swojej platformy.

UOKiK przygląda się Allegro - chodzi o monopol

A A

Pod koniec czerwca firma Google została ukarana rekordowo wysoką grzywną – 2,42 miliardy euro. Wtedy jasne stało się, że promowanie własnych usług w obrębie innej własnej usługi nie jest do końca zgodne z prawem, a przynajmniej wtedy, gdy pierwotnie ta właśnie usługa miała służyć do dostarczania możliwie najbardziej rzetelnych porównań. Okazuje się, że z podobnego powodu trwa właśnie akcja w siedzibie Grupy Allegro.

Na swojej oficjalnej stronie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o rozpoczętym przeszukaniu w siedzibie Grupy Allegro, które ma wykazać, czy przypadkiem jej własny sklep internetowy nie jest faworyzowany kosztem innych sprzedawców na tej najpopularniejszej w naszym kraju platformie e-commerce. Jest to kolejny etap postępowania wyjaśniającego, które trwa od ponad dwóch tygodni. Powodem jego wszczęcia były liczne skargi tychże sprzedawców.

„Chcemy wstępnie ustalić, czy w związku z działaniami Grupy Allegro mogło dojść do ograniczenia konkurencji. Sprawdzamy, czy spółka nie faworyzuje własnego sklepu internetowego w szczególności poprzez lepszą prezentację jego ofert” – mówi prezes UOKiK Marek Niechciał. Chodzi mianowicie o podejrzenie nieuzasadnionego wyświetlania jako „najbardziej trafnych wyników wyszukiwania” ofert oficjalnego sklepu Allegro. 

Jak tłumaczy to prezes UOKiK, „faworyzowanie własnych produktów przez spółki, które posiadają silną pozycję na rynkach związanych ze sprzedażą elektroniczną, to sprawy którymi zajmują się organy antymonopolowe na całym świecie”. Jednocześnie podkreśla, że obecnie prowadzone jest postępowanie wyjaśniające i nie jest ono skierowane przeciwko przedsiębiorcy, lecz w sprawie.

Źródło: UOKiK

Odsłon: 4437 Skomentuj newsa
Komentarze

42

Udostępnij
  1. marcin1ja1
    Oceń komentarz:

    14    

    Opublikowano: 2017-07-07 13:23

    Promowanie własnego sklepu i własnych partnerów trwa już od dobrych paru lat. Spróbuj wystawić nowy sprzęt w cenie niższej niż u tzw. partnerów, to aukcja zostanie zablokowana, a wyjaśnianie sprawy będzie się ciągnąć tygodniami.

    Skomentuj

  2. xprzemcio
    Oceń komentarz:

    12    

    Opublikowano: 2017-07-07 13:47

    W końcu! To co wyprawia allegro z sprzedającymi to istny armagedon ...

    Skomentuj

  3. Szymon1998
    Oceń komentarz:

    -13    

    Opublikowano: 2017-07-07 13:57

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    śmieszne jest to że za przesyłke trzeba zapłacic więcej niż za przedmiot np fidget kosztuje 4 zł + 10 przesyłka XDD http://allegro.pl/oryginalny-hand-fidget-spinner-4437-i6873610232.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=OWFmYTdiYzUtZDYxNi00MjY1LTk5YmQtYjM4OWU2NWMwZjFlAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=3d517462-3e5f-45bc-8674-6f54e6c30b39

    Skomentuj

    1. mszark
      Oceń komentarz:

      12    

      Opublikowano: 2017-07-07 14:12

      Odbierz osobiście i nie płacz.

      Skomentuj

  4. Alcedo1
    Oceń komentarz:

    -5    

    Opublikowano: 2017-07-07 14:13

    Pytanie kiedy UOKiK zajmie się nieuczciwymi sprzedawcami sprzętu komputerowego, którzy drastycznie wwindowali ceny kart graficznych w swoich sklepach. To co się w Polsce dzieje można nazwać czystym złodziejstwem. Coraz częściej Polacy zaczynają robić np. w Niemczech. Kij ma dwa końce, zachłanność sprzedawców w przyszłości może się odbić wielką czkawką.

    Skomentuj

    1. franiux
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2017-07-07 14:22

      Nie rozumiem twojego problemu, jesteśmy w UE (jeszcze dopóki Jaro nie zarządzi inaczej) więc możesz kupować gdzie chcesz, bez dodatkowych opłat, także konkurencja jest.

      Skomentuj

      1. Alcedo1
        Oceń komentarz:

        -3    

        Opublikowano: 2017-07-07 14:32

        Ja problemu nie mam, tylko chodzi o zasady i uczciwość. UOKiK jest od tego żeby z czymś takim walczyć.

        Skomentuj

        1. wojciechu15
          Oceń komentarz:

          3    

          Opublikowano: 2017-07-07 16:47

          Chyba znamy różne definicje słowa "uczciwość". Nikt nie działa nieuczciwie - puki co żyjemy w wolnym kraju i nikt nie może narzucać nikomu po ile ma sprzedawać swoje produkty. Coś jest drogie? Nie chcesz, nie kupuj lub kup tam gdzie jest taniej. Bez nowej karty z głodu nie umrzesz.
          Cena jest podana więc nikt cie nie oszukuje - a, że wysoka? Podaż i popyt.

          Kiedy chce kupić oprogramowanie do projektowania i okazuje się, że kosztuje między 10, a 20 tysięcy euro to też ma się mną zaopiekować UOKiK bo drogi i dlatego sprzedawca "oszust" ?

          Skomentuj

    2. Stashqo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-07-07 16:04

      Nie wiem czy dawno chadzałeś do szkół, ale z tego co pamiętam jakoś tak w pierwszej albo drugiej klasie gimbazjum tłumaczyli krzywą popytu i podaży. Popyt przewyższa podaż, cena wzrasta, proste jak kopulowanie, nie ma się co doszukiwać w tym spisku. Szczególnie, że kart graficznych nie sprzedaje w Polsce 5 podmiotów, które mogłyby się dogadać i windować ceny jak np operatorzy komórkowi a kilkaset, zmowa cenowa nie ma szansy istnienia w takiej skali. Wolny rynek, handluj z tym.

      Zaś co do allegro, niech ich jadą, ten sklep allegro to największe skur..stwo w dziejach polskiego handlu. Zbierają dane od tysięcy firm o ich sprzedaży na swojej platformie a potem przy użyciu tychże danych walą owe firmy w kakao handlując najbardziej chodliwym i przynoszącym największe zyski towarem. Każdy inny sprzedawca musi sam wiedzieć co się sprzeda lepiej a co gorzej, mieć prognozy sprzedaży, może trochę szczęścia i intuicji, podjąć ryzyko, allegro zaś od razu spija śmietankę bez wielkiego ryzyka. Do tego spory klient vs. sklep allegro rozpatrza... allegro. Nie ma to jak być sędzią we własnej sprawie, po prostu żart.

      Skomentuj Historia edycji

      1. fallen
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2017-07-07 16:38

        Powiem tak: nie masz pojęcia o czym piszesz (to raz) i niestety nie masz racji (to dwa).

        Powiedz, ile razy zdarzyło co się kupić coś na allegro, chciałeś to odebrać osobiście i okazywało się, że towar właśnie magicznie wyparował ze sklepu i trzeba czekać kilka dni na dostawę?

        Sklep allegro wszystkie (dosłownie, wszystkie) sprzedawane towary ma fizycznie w magazynie (czy to spinner, czy tapczan). Magazynowanie k-o-s-z-t-u-j-e konkretne pieniądze. W przeciwieństwie do pozostałych (na moje oko jakichś 80%) sprzedawców towar zwykle jest wysyłany tego samego dnia. Jak chcesz kupić gdzie indziej i czekać, aż cwany badylarz zamówi towar w hurtowni PO TYM, jak kupisz go u niego na aukcji - proszę bardzo, droga wolna. Nikt Cię do niczego nie zmusza.

        Narzekacie, że chcą 10zł za wysyłkę? Buhaha! Niedawno kupiłem 2 obudowy do telefonu i 2 szybki ochronne u jakiegoś cwaniaka na Allegro (niby poważna firma, kilka tysięcy pozytywnych komentarzy) . I co?
        Sprzedawca za wysyłkę zażądał zapłaty 4 x 7,20 (jedna przesyłka, jeden towar). Towar został wysłany po 3 dniach, dotarł po 5. Zaraz po zakupie zapytałem, czy nie da rady wrzucić wszystkiego do jednej koperty ("Nie, bo nie."). Oczywiście później wszystko przyszło w jednej przesyłce.

        Ja osobiście nie cierpię sprzedawców takich wirtualnych towarów, bo to zwykłe cwaniactwo. Jeszcze gorsi są kombinatorzy chcący dobijać do ceny kosztami przesyłki (raz nawet trafiłem na wariata, który twierdził, że dolicza koszta, bo jego czas jest cenny i nie będzie biegał na pocztę bez zapłaty).

        Wiele razy korzystałem ze sklepów oficjalnych na allegro (ostatnio sklep Logitech) i zawsze było szybko, sprawnie, bez kombinacji, bez przekrętów i bez problemów.

        Skomentuj Historia edycji

        1. Stashqo
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-07-07 20:22

          Wciąż nie powiedziałeś gdzie nie mam racji i o czym nie mam pojęcia.
          Biorę zawsze towar ze sklepów z realizacją poniżej 24-48h i wszystko mam za dzień, dwa lub ostatecznie trzy. Co mnie obchodzi, że wg. Ciebie niby tylko sklep allegro ma towar na magazynie a inni nie mają, jak widać nie jest to prawdą bo regularnie dostaję graty na czas. Dość wyraźnie piszę o ru***niu własnych klientów poprzez korzystanie z generowanych przez nich statystyk sprzedaży i następnym robieniu im konkurencji, piszę o rozstrzyganiu sporów we własnym sądzie, generalnie o braku etyki tego portalu. To jest problem i za to powinien zabrać się UOKiK. Natomiast Ty płaczesz, że Cię cwaniaki za paczkę policzyli 4razy, następnym razem czytaj warunki wysyłki, zobacz opinie i patrz na oceny sprzedającego. W tym wypadku nie doczytałeś wiadomości zawartych w aukcji, więc nie płacz, że ktoś Cię wydymał bo sam się nadstawiłeś.

          Skomentuj

          1. fallen
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2017-07-08 09:31

            Nie masz racji (jak większość piszących tutaj), ponieważ tak się składa, że akurat znam kogoś kto pracuje w sklepie allegro i to co sobie wyobrażacie na temat rzekomych ułatwień jakie ten "wewnętrzny sprzedawca" (który tak naprawdę żadnym wewnętrznym sprzedawcą nie jest) nie może dalej odbiegać od stanu faktycznego...

            Powiem tak: łatwiej nie mają, a nie wiem nawet czy nie sporo trudniej...

            Ale jak to w naszym pięknym kraju bywa - szajba zawsze górą! Jak komuś dobrze idzie, a mnie źle, to na pewno on jest złodziej i się nakradł. Do tego pewnie to mnie okrada i dlatego mi idzie gorzej! Ha!
            A w drugiej minucie słychać strzały... :)

            Współczuję niektórym takiego podejścia do życia.

            Skomentuj

          2. fallen
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-07-08 09:41

            btw - czytaj uważnie. Napisałem, że na moje oko jakieś 80% sprzedawców ma "wirtualny towar".

            Swoją drogą (w kwestii opisywanego przeze mnie przypadku). Ciekawe, że bronisz cwaniaka, którego opisałem, a który to liczył sobie osobno za wysyłkę każdego drobiazgu twierdząc, że wysyła wszystko osobno (co zresztą prawdą nie było). A tak pomstujesz na allegro, które mnie osobiście nigdy nie zawiodło i z którym sam takich przygód nie miałem. Do tego swój hejt opierasz na nieprawdziwych informacjach albo urojeniach...

            OK, moja wina. Założyłem, że sprzedawca z 6000 pozytywnych komentarzy to w miarę uczciwy podmiot. Ale nie pisz bzdur, że "mi się należało", bo dla mnie to po prostu oszustwo. Skoro pobrali 4 razy kasę za wysyłkę, to niech wyślą to w 4 przesyłkach, za które zapłaciłem.

            btw - sporo piszesz o r....u, kakao itp. Jakaś frustracja? ;)

            Skomentuj

    3. ShifteD
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-07-07 23:38

      widac ze na handlu znasz sie jak na jodłowaniu. Dostawcy nie wyrabiają sie ze sprowadzaniem sprzętu dlatego zawyżają ceny aby towar się nie sprzedawał w takim tempie. Mimo wszsystko "must have diggers" wykupują sprzęt mimo że brakuje go w magazynach. Logika - jeśli podniosłeś cenę żeby coś się nie sprzedawało, a i tak to sprzedajesz, to po co masz wracać do poprzedniej ceny?

      Skomentuj

  5. axelbest
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-07-07 14:19

    Kiedy allegro zrobi porządek ze sprzedawcami lewych towarów takich jak cd-keye do systemów operacyjnych? Zgłaszałem do allegro że koleś sprzedaje miesięczne setki kluczy i nie wystawia ani paragonu ani faktury - w odpowiedzi dostałem parafrazując "Wszystko jest ok, bo sprzedawca w opisie aukcji napisał że nie wystawia faktury ani paragonu"

    Skomentuj

    1. Alcedo1
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-07-07 14:23

      Trzeba być mało rozgarniętym, żeby od takich ludzi kupować. System kupuje się w normalnym sklepie ! Zresztą może być tak, że gość jest obserwowany przez policję, kupując od niego można sobie niezłe kłopoty na łeb ściągnąć. Słyszałem o wielu podobnych przypadkach.

      Skomentuj

    2. franiux
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2017-07-07 14:24

      Zgłoś do US, a nie do Allegro, jak masz jego namiary to go skontrolują i to do nich ta robota należy aby sprawdzić czy działa legalnie a nie do Allegro.

      Skomentuj

      1. axelbest
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-07-07 14:30

        Ale allegro w tym przypadku działa tak samo jak thepiratebay - umożliwia dostęp do rzeczy nielegalnych, a chyba wszyscy pamiętamy jakie perypetie miała ww. stronka.

        Skomentuj

        1. klosz007
          Oceń komentarz:

          4    

          Opublikowano: 2017-07-07 14:43

          A skąd wiesz że nie są legalne ?

          Skomentuj

    3. piotr.potulski
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2017-07-07 14:30

      Allegro nie jest od oceny czy towar jest legalny, czy nie. Jeżeli podejrzewasz, że gość sprzedaje lewe klucze, to zgłaszasz go na policję, jeżeli widzisz, że sprzedaje od groma towaru i nie posiada firmy, to do US.

      Skomentuj

    4. fallen
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-07-07 16:45

      Litości...Jeśli sprzedawca nie dał Ci paragonu ani faktury to od tego masz Urząd Skarbowy.



      Skomentuj Historia edycji

      1. silvver
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-07-07 19:58

        tylko jeśli taka sprzedaż spełnia znamiona prowadzenia działalności gospodarczej

        Skomentuj

  6. axelbest
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2017-07-07 14:21

    Chciałem edytować komentarz, ale mam info o adblocku - tak więc dodam jeszcze że - nigdzie nie można sprawdzić czy klucze są legalne, a wierzyć sprzedawcy na słowa "Tak są legalne, pochodzą z europejskiej dystrybucji" mi się nie chce.

    Skomentuj

    1. Q2hvY2hsaWs6
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2017-07-07 16:10

      Po kupnie możesz zapytać o weryfikację producenta oprogramowania. MS może Ci np sprawdzić dokładne pochodzenie klucza.

      Skomentuj

    2. fallen
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-07-07 16:49

      Jak ktoś Ci zaproponuje zakup dobrego samochodu za 500zł ale bez dokumentacji i ze śrubokrętem w stacyjce zamiast kluczyka to też rozważysz ofertę sugerując się słowami sprzedawcy, że wszystko jest legalne? ;)

      Zdrowy rozsądek przede wszystkim! Idź do sklepu, najlepiej oficjalnego partnera MS, kup system w pudełku, z licencją, weź paragon albo fakturę i będziesz mógł spokojnie spać.

      Skomentuj

  7. Marucins
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-07-07 18:21

    To oni dopiero co obejrzeli się że Allegro zabija e-commerce?

    Skomentuj

  8. wojciechu15
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-07-07 19:45

    Analizując temat i zastanawiając się nad tym wszystkim dochodzę do pewnych przemyśleń - być może błędnych ale czy na pewno?

    Skoro Allegro jest prywatną platformą, a nie publicznym (państwowym) portalem to dlaczego ktoś miałby zabraniać im faworyzować własne podmioty na swoim portalu? Nieuczciwa konkurencja? Kto zabroni firmom sprzedającym na Allegro zainwestowanie, stworzenie własnej, prywatnej platformy, wypromowanie jej i faworyzowaną sprzedaż za jej pośrednictwem? Nikt. To gdzie tu nieuczciwa konkurencja? Przecież pozostałe podmioty moją takie same możliwości jak właściciel sklepu allegro. Czy aby zabranianie korzystania z wypracowanej marki nie jest niejako ograniczeniem wolności? Jeżeli korzystający z usług platformy, a więc sprzedający (bo to przecież sprzedający są klientami allegro a nie kupujący jak wielu mylnie uważa) uważają, że warunki przez allegro stawiane nie spełniają oczekiwań to przecież nie są zmuszeni do korzystania z niej.

    Dla Przykładu:
    Załóżmy, że wynająłem lokal w budynku będącym własnością "Pana X" i zacząłem handlować owocami. Pan X widząc mój dobry interes w tym samym budynku, w drzwiach obok otwiera taki sam sklep i korzystając z tego, ze jest właścicielem obiektu na elewacji wiesza 50 metrowy baner reklamowy z wielką strzałką skierowaną w jego drzwi. Dzięki temu jego sklep jest bardziej widoczny i odciąga moich klientów. Czy Pan X złamał prawo? Być może zachował się w stosunku do mnie nie ładnie, ale jeżeli umowa najmu zawarta ze mną tego nie zabraniała to nie jest nawet oszustem, a ja mogę co najwyżej zmienić lokal albo dać lepszą cenę aby wygrać konkurencję w sposób który umożliwiają moje środki, uboższe od właściciela budynku.

    Inną sprawą jest to, czy allegro nie łamie umowy zawartej ze sprzedającymi poprzez niespełnienie warunków w niej zawartych - ale nie znam regulaminów więc się nie wypowiem.

    Skomentuj

    1. miedzianek
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-07-07 22:54

      Bardzo dobry komentarz. Podpisuje się obiegami 'ręcami i nogami' :)

      Skomentuj

    2. PIRAT_PL
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-07-07 23:02

      No dokładnie, nie jest to fair względem sprzedających ale bądź co bądź to właściciel może robić na swoim portalu co chce do póki nie łamie prawa.
      Po prostu robi konkurencję innym sprzedawcom ale nie robią tego w sposób który łamie prawo.
      Nie mniej chamsko, mało nie biorą za aukcje + prowizje to teraz jeszcze konkurencję robią.

      Skomentuj

    3. ShifteD
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-07-07 23:43

      to może inaczej..
      wystawiasz towar za 1000zł - sprzedaje Ci sie jest super
      Ty zarabiasz na tym 980zł lub mniej bo przecież 2+% prowizji jest dla allegro.
      Allegro kupuje od twojego dostawcy to samo i sprzedaje w cenie 990zł i ma z tego 990zł zysku. Klient płaci mniej, allegro zarabia więcej niż Ty. Monopol? Jak najbardziej.

      Skomentuj

      1. miedzianek
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-07-08 09:45

        Chyba nie wiesz, czym jest monopol.

        Skomentuj

        1. ShifteD
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-07-08 15:28

          Owszem wiem, jesteś pracownikiem allegro czy co?

          Skomentuj

          1. wojciechu15
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2017-07-08 18:35

            Monopolem byloby to wtedy, gdyby portal allegro potraktować jako cały "rynek" bez zadnej innej alternatywy a przeciez nikt nie zabroni ci skorzystac np z ebay'a lub zalozyc wlasny sklep internetowy. Gdzie tu monopol?

            Wydaje mi się, że wiele osób do tego stopnia nie widxi alternatywy dla allegro że zaczęło dorabiać teorie do swojej ograniczonej wersji świata. A co jezeli ktoś postanowi, że zamknie swój portal? Będziecie chcieli go skazać na dożywocie bo nagle nie będzie gdzie aukcji wystawić?

            Skomentuj

          2. ShifteD
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2017-07-09 12:10

            wiadomo, że wystawić może każdy, lecz jest tak duża konkurencja, że aby Twoja aukcja została wyświetlona klient musi przewertować klilka(naście/dziesiąt) stron, lub wpisać idealny tytuł aukcji. Allegro sprzedaje TO SAMO i TANIEJ (ponieważ nie musi płacić sobie prowizji) a ponadto ich oferty wyświeltane są wszędzie! TO JEST MONOPOL.

            Skomentuj

          3. miedzianek
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-07-27 16:09

            To nie jest monopol...człowieku, monopol to jest wyłączność na coś...

            Skomentuj

      2. mutissj
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-07-08 14:45

        :::::: 2% prowizji? ::::::::: kpisz czy o drogę pytasz?

        tam gdzie ja sprzedaje dział GRY masz prowizje 8%
        w nie których kategoriach nawet do 15% prowizji !

        CZY TO JEST UCZCIWE ?
        to nie powinno się nazywać prowizja tylko HARACZ

        Skomentuj

        1. ShifteD
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-07-08 15:22

          Napisałem 2+% a nie 2%
          Pozatym bardzo dobrze znam tabelę prowizji allegro, im droższy towar tym mniejszy procent prowizji. Jak wystawiasz rzeczy do 100zł to masz największą prowizje, jeszcze jak wystawiasz w sklepie to wogóle.

          Skomentuj

          1. mutissj
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-07-08 16:16

            jeden przedmiot ja zazwyczaj ich mam z 50-100,

            za 2200 zł towaru wystawili mi prowizje 180 zł

            Skomentuj

          2. wojciechu15
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-07-08 18:48

            Rozumiem frustrację - jest ona jednak moim zdaniem nieuzasadniona.
            Jako producent prowadzę dystrybucję klasycznymi, nie wirtualnymi kanałami. Kiedy przyjeżdża do mnie przedstawiciel handlowy i oferuje sprzedaż moich produktów z prowizją 10 procent to kalkuluję czy sie to opłaca, a następnie godzę się lub nie.
            Ty wystawiłeś aukcje znając prowizje a teraz masz żal, że tyle do zapłacenia? Gdzie tu zawinił portal? Widać popyt na usługi jest skoro pozwalają sobie na takie stawki - takie są prawa rynku.

            Skomentuj

          3. ShifteD
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2017-07-09 12:06

            znamy ceny prowizji, to oczywiście wszystko jest wliczone w cenę produktu, lecz tu chodzi o nieuczciwą konkurencję, kiedy właściciel portalu sprzedaje to samo taniej, a zarabia tyle samo

            Skomentuj

  9. wiktorn86
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-07-08 02:14

    Ten serwis to trup. Używanych rzeczy praktycznie tam nie ma. Nowe często można znaleźć taniej w sklepach internetowych. Jedyne co utrzymuje allegro ponad powierzchnią to specyficzne drobne buble które w salonach obarczone są zwykle dużą przebitką. Poza tym ciągłe pseudousprawnienia uniemożliwiające przyzwyczajenie się do interfejsu, wszędobylskie reklamiarstwo i systematycznie pogarszająca się obsługa klienta. Mam tam konto od 2002 i widzę jak ten serwis stał się cieniem tego co kiedyś.

    Skomentuj

  10. mutissj
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-07-08 14:42

    Bardzo dobrze niech przyjrzą się im,

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!