Volvo unowocześnia swoją paletę silników. Przykład? 2-litrowy Diesel D2 o mocy 120 KM

przeczytasz w 1 min.

Szwedzki koncern unowocześnia dotychczasową paletę silników. Nowe motory, jak dieslowski D2 to większa pojemność i moc, na przekór idei downsizingu.

Volvo V40 D2 120 KM

Volvo już jakiś czas temu zdecydowało się bazować wyłącznie na silnikach własnej produkcji, a tym samym zmienić dotychczas obowiązującą paletę motorów napędowych. Firma podjęła już odpowiednie kroki, by unowocześnić swoje własne konstrukcje, czego przykładem jest dieslowski silnik D2 o nowej pojemności i zwiększonej mocy.

Poprzednia generacja silnika D2 miała pojemność 1,6 litra i osiągała moc na poziomie 115 KM oraz maksymalny moment obrotowy równy 270 Nm. Na pozór w unowocześnionej konstrukcji zmieniło się niewiele. W rzeczywistości, zmiany są zasadnicze i oddają strategię firmy. Na przekór obowiązującemu w branży trendowi downsizingu, Volvo zwiększyło pojemność silnika D2 do 2 litrów, a moc do 120 koni mechanicznych. Zwiększeniu uległa również wartość momentu obrotowego, która teraz wynosi 280 Nm.

Volvo D2 120 KM

Różnice między starym a nowym silnikiem widać doskonale na przykładzie modelu V40. Z nowym motorem samochód potrzebuje 10,5 sekundy, by rozpędzić się do 100 km/h, natomiast ze starą jednostką napędową trwało to 11,9 sekundy. To nie jedyne zmiany, gdyż poprawie uległy również parametry emisji spalin. Jak wyglądają one w praktyce?

Volvo V40 z nowym silnikiem D2 w cyklu mieszanym osiąga wynik na poziomie 91 g/km, co znacznie wyprzedza obecne regulacje podatkowe obowiązujące na terenie Europy. Silnik ten montowany jest również w modelu S60 D2 oraz V60 D2, gdzie emisja spalin utrzymuje się na poziomie, odpowiednio: 96 g/km oraz 98 g/km w zestawieniu z manualną skrzynią biegów.

Unowocześniona jednostka D2 pracuje w zestawieniu ze skrzynią manualną oraz automatyczną z sześcioma przełożeniami. Jednostka D2 o pojemności 2 litrów i mocy 120 KM znajdzie się w modelach: V40, V40 Cross Country, S60, V60, V70 oraz S80.

Źródło: Volvo

Komentarze

26
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Ari93
    11
    Przeczytałem całego newsa, nawet ciekawy ale... nie ma w nim ANI SŁOWA związanego z tematyką strony. Kompletnie nic, spodziewałem się jakiejś dodatkowej optymalizacji pracy silnika dzięki jakiejś aktualizacji ECU... czy no nie wiem, cokolwiek a nie ma totalnie nic.
    Tak więc... co ten news tu robi?
    • avatar
      asffaf
      9
      Artykuł sponsorowany.
      • avatar
        darek79r19
        4
        A przeciętnego użytkownika tego portalu obchodzi to tyle, co zeszłoroczny śnieg. Zacznijcie jeszcze o polityce i szydełkowaniu pisać.
        • avatar
          webster58
          2
          SRSLY ? kto się w tych czasach jara silnikiem 2.0 Diesel ?? Na tym forum nawet maskotki pokemona dostsną więcej uwagi.
          BTW. Czy przypadkiem emisja spalin to mało miarodajny i nieintuicyjny wskaźnik pracy silnika w samochodzi ? Spalanie w l/100 km ? czy ktoś kiedyś słyszał o takim uniwersalnym wskaźniku przeciętnego zmotoryzowanego ?
          • avatar
            Konto usunięte
            1
            stawka OC jest wyliczana na podstawie pojemności silnika niestety.
            • avatar
              Konto usunięte
              1
              BMW daje wyciąga ponad 200KM ze swoich 2 litrowych dislów, a przyśpieszenie od 0 do 100 jest w granicach 7 sekund.

              Emisja CO2? Kogo to obchodzi? Tak szczerze, czy to ma jakieś znaczenie poza chorymi unijnymi normami, które i wszyscy producenci spełniają.

              Może będzie to fajny, oszczędny silnik, ale nie sądzę że jest lepszy od 2.0 TDI z WolksVagena - no chyba, że patrzymy na emisję CO2.

              Kolejną sprawą jet to, że nie wyobrażam sobie masochisty, który kupi Volvo S80 z tym silnikiem - 120 koni do limuzyny - nie ma czym się chwalić.
              • avatar
                piotrek8x
                1
                Swego czasu miałem Mondeo mk3 z silnikiem 2.0TDDi. 115km i 280nm. Dodam, że samochód z 2001 roku, a diesel był na zwykłej pompie, która padała średnio po 250-270 tyś. Po takim przebiegu nowy nastawnik (1000zł) i kolejne 250tyś. 15 lat rozwoju psu w d***? Emisja spalin? Serio? To niech zrobią dofinansowania do samochodów elektrycznych, albo niech nie wymagają zwiększania kosztów produkcji silników na paliwa konwencjonalne poprzez jakieś DPFy i inne sraty pierdaty.
                • avatar
                  maqmba
                  1
                  A słyszeliście kiedyś o czymś takim jak "kanonierka" (gun engine)? Polski wynalazek, spaliny czyste, zużycie paliwa 1/8 dużo większa moc i wytrzymałość, nie wymaga chłodzenia (praktycznie to silnik parowy) i skrzyni biegów.
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    0
                    No i co w tym takiego przełomowego? Ja mam 2.0 Diesel 180 KM?
                    • avatar
                      prime27pl
                      0
                      1 sekunda to faktycznie postęp :D
                      • avatar
                        prime27pl
                        -1
                        Niewysilony a to na plus .
                        • avatar
                          rasiaknorris1
                          0
                          z dupy pl:D
                          • avatar
                            kokosnh
                            0
                            .