Karty graficzne

XCOM 2 - test na zintegrowanych grafikach Intela i AMD

opublikowano przez w dniu 2016-02-09

XCOM 2 pomimo, że nie jest kolejną odsłoną Crysisa to jednak ma swoje wymagania!

XCOM 2 to turowa gra taktyczna, w której musimy oczywiście skopać tyłki obcym najeźdźcom. Gry tego rodzaju zwykle nie mają wyśrubowanych wymagań sprzętowych, więc postanowiliśmy sprawdzić ją przy użyciu zintegrowanych grafik AMD i Intela.

Jak zwykle przypominam, że porównanie wyników obu zintegrowanych grafik nie ma sensu z powodu różnic obu konstrukcji (zwłaszcza cenowych) - sprawdzamy tylko ich możliwości. Drogi procesor Intela (Core i7 6700K) to bardzo mocne rdzenie CPU i przeciętny układ graficzny, a tani APU AMD (A10-7870K) to przeciętne rdzenie CPU i bardzo mocny (jak na zintegrowane grafiki) układ graficzny.

Na pierwszy ogień idzie układ graficzny Intel HD 530 zintegrowany z procesorami Skylake.

Ustawienia minimalne i rozdzielczość 1366 x 768 i średnio możemy liczyć na 25 klatek na sekundę. Rozgrywka jest możliwa, ale zwiększenie rozdzielczości lub ustawień sprawia, że gra działa masakrycznie wolno.

Może więc mocniejsza zintegrowana grafika AMD da radę grze w rodzielczości Full HD i ustawieniach minimalnych?

Niestety, nawet najwydajniejsza wersja APU AMD wyposażona w błyskawiczne pamięci 2400 MHz nie daje rady komfortowo uciągnąć rozdzielczości 1920 x 1080. Ledwo udaje się dobić do 20 klatek na sekundę.

Nie wydaje się wam, że wymagania sprzętowe gry są nieco przesadzone? W kwestii optymalizacji można tu chyba jeszcze wiele zrobić.

Źródło: informacja własna

marketplace

Komentarze

17
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Oj tak, gra ma cholernie duze wymagania co do GPU. Nie jest to niczym uzasadnione patrzac jak wyglada. Pierwsza czesc chodzila plynnie na kalkulatorach z przyzwoitymi detalami, ale tej nawet nie odpala.
    Zaloguj się
  • avatar
    Z tego co widziałem, XCOM 2 w rozdzielczościach ponad FullHd i przy maksymalnych ustawieniach potrafi zajechać praktycznie każdą maszynę a w 4K na jednej grafie nie pograsz chyba że na niskich ustawieniach.

    Czyżby optymizacja była kiepska?
  • avatar
    Faktycznie słabo to wygląda. Mało obiektów , mało skomplikowana geometria plus kamera z góry a mimo to działa zdecydowanie za wolno. Co tam liczy GPU że taki marny framerate? Teselowaną wodę pod ziemią czy jak ? ;)
    Zaloguj się
  • avatar
    Nie no spoko test, ale z tego co mi się wydaje to powinno się porównywać w tej samej rozdzielczości, a nie w dwóch różnych. Moglibyście napisać również, jak sprawuje się procesor AMD w tej niższej rozdzielczości.
  • avatar
    Gra mi chodzi na full, ale co robi ze sprzętem to szok... cpu użycie 100% i7 4770k, gtx980ti chodzi na pełnych obrotach i zjada w 1080p 6gb pamięci nie wiadomo na co.. Gra nie jest szpetna, ale w stosunku do xcom1 masakruje sprzęt totalnie a wygląda podobnie. Oby to poprawili trochę.
  • avatar
    To procesor mocno ogranicza wydajność w XCOM 2 a nie karta graficzna. O ile efekty graficzne możemy obniżyć, kiedy na ekranie jest dużo destrukcji, procesor po prostu nie wyrabia.
  • avatar
    To potwierdza tylko fakt iż integry nie są do grania. Oczywiście jak ktoś chce to może , ale po co ?
  • avatar
    Doczekamy się testów najciekawszej i najmocniejszej integry - IRIS PRO ?
  • avatar
    Uważam, że takie testy nie mają sensu. Posiadacz 6700K na 1000% nie grałby na integrze...
  • avatar
    Z każdych testów i7-6700k i A10-7850K widać że te procesory maja taką samo moc obliczeniową uzyskaną w każdym przypadku w inny sposób. Różnica wynika tylko z podpięcia do cpu grafiki zewnętrznej ale jak wiadomo od dawna intel dogadał się od paru lat z ms microsoft i na tym z skorzystał a amd nie. Do tego dochodzi blokowanie igpu amd przez nvidie.
  • avatar
    i5 4690k@4.5ghz, 290x, 16gb ram @2400, w ultra mam przyciecia do 20 fps. Bardzo kiepska optymalizacja. Nic, co widze na ekranie, nie uzasadnia takich wymagan. Serio, chyba lepiej bylo poczekac do wersji na konsole - moze tam juz to dopracuja.
  • avatar
    Sonda nie kompletna:
    Jeszcze nie grałem :)
    Ale słyszałem i widziałem testy pokazujące skopana optymalizację. Tylko pogratulować.
    Już niedługo okaże się że nie ma co kupować gier po premierze.
  • avatar
    Ta gra to dopiero Optymalizacyjny syf. 4 osoby w drużynie, małe mapki, grafika gorsza (no może nie gorsza tylko może mniej klimatyczna?) niz w poprzedniej części.
  • avatar
    Gram na lapku z i7 4720HQ i GTXem 970m, w full HD.

    Standardowo gra przypisała mi najwyższe możliwe ustawienia, ale już kilkanaście minut gry zweryfikowało tę decyzję...

    Niestety, w moim przypadku nawet obniżenie wszystkiego do średnich ustawień niewiele pomaga. Rozwiązaniem byłoby chyba tylko zmniejszenie rozdzielczości, ale jednak nie tędy droga.

    W grę da się w miarę wygodnie grać, spadki FPSów widać tylko w niektórych miejscach i to raczej takich, w których absolutnie nie powinno ich być. Przykład: nie mam spadków FPSów podczas normalnej misji, nawet przy 6 żołnierzach. Gdy na ekranie pojawiają się wybuchy - również nie odczuwam spadków. Ale już przy filmikach (wykonanych na silniku gry) podczas rozpoczęcia/zakończenia misji lub podczas wchodzenia na mapę świata - spadki są bardzo wyczuwalne. Podobnie podczas... Poruszania się po statku w podstawowym widoku gry. Czyli w tym ostatnim przypadku mowa defacto o spadkach podczas wyświetlania grafiki 2D...
    I to jest chyba najlepszy dowód na to, że winna jest optymalizacja.

    Co do samej grafiki - nic do niej nie mam, wg mnie jest naprawdę elegancka jak na grę tego typu. Ale podobnie, jak ktoś wyżej zauważył - nie ma przepaści względem poprzedniej części. A jednak wydajność kuleje...

    Myślę, że pierwszy patch załatwi sprawę.
    Osobna kwestia to wydawanie gry która jest niedopracowana, ale do tego się już chyba przyzwyczaiłem.

    Jeśli nie liczyć kwestii optymalizacji, gra otrzymuje ode mnie 9/10 punktów. Ewidentnie jest to mój typ :-)
  • avatar
    Na 6700K + 980 Ti w Full HD mam włączone wszystko oprócz AA, jest stałe 60 FPS. Natomiast przy włączonym najniższym AA gra potrafi czasami spaść do 50 FPS lub niżej. Lara i Crysis maja mniejsze wymagania niz xcom2