TDP: 140 W | 3D Mark Fire Strike: 4300 | Pojemność pamięci: 2048 MB
nVIDIA GeForce GTX 660
4.1 na 10 pkt.
Ocena benchmark.pl
  • 4/5

TDP: 150 W | 3D Mark Fire Strike: 5100 | Pojemność pamięci: 2048 MB
AMD Radeon R9 270
4.2 na 10 pkt.
Ocena benchmark.pl
  • 4/5

Porównywarka

Ocena benchmark.pl

Oceny cząstkowe w poszczególnych kategoriach oraz ocena końcowa

Wydajność w grach

nVIDIA GeForce GTX 660
2.8
AMD Radeon R9 270
2.9
AMD Radeon R7 265
2.6
AMD Radeon HD 7870
3.2

Wyniki w benchmarkach

nVIDIA GeForce GTX 660
1.7
AMD Radeon R9 270
1.9
AMD Radeon R7 265
1.7
AMD Radeon HD 7870
1.7

Teoretyczna moc obliczeniowa

nVIDIA GeForce GTX 660
0.8
AMD Radeon R9 270
1.0
AMD Radeon R7 265
1.0
AMD Radeon HD 7870
0.9

Głośność i pobór mocy

nVIDIA GeForce GTX 660
3.1
AMD Radeon R9 270
3.0
AMD Radeon R7 265
3.2
AMD Radeon HD 7870
2.7

nVIDIA GeForce GTX 660vsAMD Radeon R9 270 : Wynik ogólny

Cechy szczególne

Wydajność urządzenia według najważniejszych wskaźników

3D Mark 11

nVIDIA GeForce GTX 660
6420
AMD Radeon R9 270
7500
AMD Radeon R7 265
6700
AMD Radeon HD 7870
6500
Program po wykonaniu pomiarów zwraca tę wartość oznaczoną jako wynik Entry.

3D Mark Fire Strike

nVIDIA GeForce GTX 660
4300
AMD Radeon R9 270
5100
AMD Radeon R7 265
4600
AMD Radeon HD 7870
5100
Program po wykonaniu pomiarów w benchmarku Fire Strike zwraca tą wartość, jako wartość podstawową.

Crysis 3

nVIDIA GeForce GTX 660
28 kl/s
AMD Radeon R9 270
18 kl/s
AMD Radeon R7 265
22 kl/s
AMD Radeon HD 7870
28 kl/s
Wynik to średnia zmierzona liczba klatek na sekundę przy rozdzielczości 1920x1080, detalach na maksymalnym poziomie oraz ustawieniach SMAA 2TX i AF x16.

Metro: Last Light

nVIDIA GeForce GTX 660
34 kl/s
AMD Radeon R9 270
32 kl/s
AMD Radeon R7 265
26 kl/s
AMD Radeon HD 7870
33 kl/s
Wynik to średnia zmierzona liczba klatek na sekundę przy rozdzielczości 1920x1080, detalach na najwyższym poziomie oraz ustawieniach SSAA x2 i AF x16.

Tomb Raider

nVIDIA GeForce GTX 660
31 kl/s
AMD Radeon R9 270
36 kl/s
AMD Radeon R7 265
30 kl/s
AMD Radeon HD 7870
39 kl/s
Wynik to średnia zmierzona liczba klatek na sekundę przy rozdzielczości 1920x1080, detalach na najwyższym poziomie oraz ustawieniach FXAA i AF x16, a także włączonym TressFX.

Battlefield 4

nVIDIA GeForce GTX 660
37 kl/s
AMD Radeon R9 270
38 kl/s
AMD Radeon R7 265
33 kl/s
AMD Radeon HD 7870
41 kl/s
Wynik to średnia zmierzona liczba klatek na sekundę przy rozdzielczości 1920x1080, maksymalnych detalach i ustawieniach SMAA 2TX oraz AF x16.

Różnice

Zalety jednego urządzenia nad drugim

nVIDIA GeForce GTX 660

Dlaczego warto wybrać:
nVIDIA GeForce GTX 660

  • Częstotliwość rdzenia
    980 MHz vs 975 MHz
    1% więcej
  • Taktowanie pamięci
    1502 MHz vs 1400 MHz
    7% więcej
  • Efektywne taktowanie pamięci
    6008 MHz vs 5600 MHz
    7% więcej
  • TDP
    140 W vs 150 W
    7% mniej
AMD Radeon R9 270

Dlaczego warto wybrać:
AMD Radeon R9 270

  • Szerokość szyny
    256 bit vs 192 bit
    33% więcej
  • Przepustowość pamięci
    179.2 GB/s vs 144.2 GB/s
    24% więcej
  • Jednostki cieniujące
    1280 vs 960
    33% więcej
  • Ilość potoków ROP
    32 vs 24
    33% więcej
  • Wydajność zmiennoprzecinkowa
    2480 GFlops vs 1880 GFlops
    32% więcej
  • Prędkość wypełniania pikseli
    28.8 Gpix/s vs 19.6 Gpix/s
    47% więcej
  • Szybkość wypełniania texeli
    179.2 GTex/s vs 78.4 GTex/s
    129% więcej

Specyfikacja

Szczegółowa lista cech i parametrów urządzenia

nVIDIA GeForce GTX 660 vs AMD Radeon R9 270

Parametry GPU

Producent procesora
Nvidia
Nazwa kodowa
GK106
Częstotliwość rdzenia
980 MHz
Proces technologiczny
28 nm
Dwuprocesorowa
nie
wersja karty
referencyjna
Długość karty
24 cm

Parametry GPU

Producent procesora
AMD
Nazwa kodowa
Pitcairn
Częstotliwość rdzenia
975 MHz
Proces technologiczny
28 nm
Dwuprocesorowa
nie
wersja karty
referencyjna
Długość karty
22 cm

Pamięć karty

Taktowanie pamięci
1502 MHz
Efektywne taktowanie pamięci
6008 MHz
Pojemność pamięci
2048 MB
Szerokość szyny
192 bit
Typ pamięci
GDDR5
Przepustowość pamięci
144.2 GB/s

Pamięć karty

Taktowanie pamięci
1400 MHz
Efektywne taktowanie pamięci
5600 MHz
Pojemność pamięci
2048 MB
Szerokość szyny
256 bit
Typ pamięci
GDDR5
Przepustowość pamięci
179.2 GB/s

Parametry procesora

Jednostki cieniujące
960
Ilość potoków ROP
24
Ilość jednostek TMU
80
Wydajność zmiennoprzecinkowa
1880 GFlops
Prędkość wypełniania pikseli
19.6 Gpix/s
Szybkość wypełniania texeli
78.4 GTex/s

Parametry procesora

Jednostki cieniujące
1280
Ilość potoków ROP
32
Ilość jednostek TMU
80
Wydajność zmiennoprzecinkowa
2480 GFlops
Prędkość wypełniania pikseli
28.8 Gpix/s
Szybkość wypełniania texeli
179.2 GTex/s

Kultura pracy

TDP
140 W
Pobór mocy w spoczynku
105 W
Pobór mocy pod obciążeniem
250 W

Kultura pracy

TDP
150 W
Pobór mocy w spoczynku
110 W
Pobór mocy pod obciążeniem
255 W

Technologie i złącza

Obsługiwane technologie
DirectX 11.2, Shader Model 5.0, OpenGL 4.2
Technologie specjalne
CUDA, GPU Boost, Adaptive Vsync, PhysX, 3DVision, SLI
Typ złącza
PCI-Express x16 v. 3.0
Złącza wideo
2x DVI, Display Port, HDMI
Zasilanie
dodatkowe 6-pin

Technologie i złącza

Obsługiwane technologie
DirectX 11.2, Shader Model 5.0, OpenGL 4.2
Technologie specjalne
Eyefinity 2.0, ZeroCore, App Acceleration, Mantle
Typ złącza
PCI-Express x16 v. 3.0
Złącza wideo
2x DVI, Display Port, HDMI
Zasilanie
dodatkowe 6-pin