TDP: 300 W | 3D Mark Fire Strike: 9900 | Pojemność pamięci: 4096 MB
nVIDIA GeForce GTX 690
5.1 na 10 pkt.
Ocena benchmark.pl
  • 4/5

TDP: 165 W | 3D Mark Fire Strike: 11120 | Pojemność pamięci: 4096 MB
nVIDIA GeForce GTX 980
5.4 na 10 pkt.
Ocena benchmark.pl
  • 5/5

Porównywarka

Ocena benchmark.pl

Oceny cząstkowe w poszczególnych kategoriach oraz ocena końcowa

Wydajność w grach

nVIDIA GeForce GTX 690
6.2
nVIDIA GeForce GTX 980
6.6
AMD Radeon RX 480
4.5
AMD Radeon R9 Nano
5.6

Wyniki w benchmarkach

nVIDIA GeForce GTX 690
3.8
nVIDIA GeForce GTX 980
4.1
AMD Radeon RX 480
1.2
AMD Radeon R9 Nano
1.3

Teoretyczna moc obliczeniowa

nVIDIA GeForce GTX 690
2.2
nVIDIA GeForce GTX 980
1.4
AMD Radeon RX 480
2.5
AMD Radeon R9 Nano
3.0

Głośność i pobór mocy

nVIDIA GeForce GTX 690
1.9
nVIDIA GeForce GTX 980
3.3
AMD Radeon RX 480
3.6
AMD Radeon R9 Nano
2.5

nVIDIA GeForce GTX 690vsnVIDIA GeForce GTX 980 : Wynik ogólny

Cechy szczególne

Wydajność urządzenia według najważniejszych wskaźników

3D Mark 11

nVIDIA GeForce GTX 690
13300
nVIDIA GeForce GTX 980
15220
AMD Radeon RX 480
b/d
AMD Radeon R9 Nano
b/d
Program po wykonaniu pomiarów zwraca tę wartość oznaczoną jako wynik Entry.

3D Mark Fire Strike

nVIDIA GeForce GTX 690
9900
nVIDIA GeForce GTX 980
11120
AMD Radeon RX 480
10012
AMD Radeon R9 Nano
11062
Program po wykonaniu pomiarów w benchmarku Fire Strike zwraca tą wartość, jako wartość podstawową.

Crysis 3

nVIDIA GeForce GTX 690
60 kl/s
nVIDIA GeForce GTX 980
64 kl/s
AMD Radeon RX 480
b/d
AMD Radeon R9 Nano
61 kl/s
Wynik to średnia zmierzona liczba klatek na sekundę przy rozdzielczości 1920x1080, detalach na maksymalnym poziomie oraz ustawieniach SMAA 2TX i AF x16.

Metro: Last Light

nVIDIA GeForce GTX 690
76 kl/s
nVIDIA GeForce GTX 980
75 kl/s
AMD Radeon RX 480
b/d
AMD Radeon R9 Nano
b/d
Wynik to średnia zmierzona liczba klatek na sekundę przy rozdzielczości 1920x1080, detalach na najwyższym poziomie oraz ustawieniach SSAA x2 i AF x16.

Tomb Raider

nVIDIA GeForce GTX 690
69 kl/s
nVIDIA GeForce GTX 980
70 kl/s
AMD Radeon RX 480
77 kl/s
AMD Radeon R9 Nano
68 kl/s
Wynik to średnia zmierzona liczba klatek na sekundę przy rozdzielczości 1920x1080, detalach na najwyższym poziomie oraz ustawieniach FXAA i AF x16, a także włączonym TressFX.

Battlefield 4

nVIDIA GeForce GTX 690
110 kl/s
nVIDIA GeForce GTX 980
92 kl/s
AMD Radeon RX 480
58 kl/s
AMD Radeon R9 Nano
91 kl/s
Wynik to średnia zmierzona liczba klatek na sekundę przy rozdzielczości 1920x1080, maksymalnych detalach i ustawieniach SMAA 2TX oraz AF x16.

Różnice

Zalety jednego urządzenia nad drugim

nVIDIA GeForce GTX 690

Dlaczego warto wybrać:
nVIDIA GeForce GTX 690

  • Przepustowość pamięci
    384 GB/s vs 224.4 GB/s
    71% więcej
  • Jednostki cieniujące
    3072 vs 2048
    50% więcej
  • Ilość jednostek TMU
    256 vs 128
    100% więcej
  • Wydajność zmiennoprzecinkowa
    5620 GFlops vs 4600 GFlops
    22% więcej
  • Szybkość wypełniania texeli
    192.2 GTex/s vs 144.3 GTex/s
    33% więcej
nVIDIA GeForce GTX 980

Dlaczego warto wybrać:
nVIDIA GeForce GTX 980

  • Częstotliwość rdzenia
    1126 MHz vs 915 MHz
    23% więcej
  • Taktowanie pamięci
    1750 MHz vs 1500 MHz
    17% więcej
  • Prędkość wypełniania pikseli
    36.1 Gpix/s vs 29.3 Gpix/s
    23% więcej
  • TDP
    165 W vs 300 W
    45% mniej

Specyfikacja

Szczegółowa lista cech i parametrów urządzenia

nVIDIA GeForce GTX 690 vs nVIDIA GeForce GTX 980

Parametry GPU

Producent procesora
Nvidia
Częstotliwość rdzenia
915 MHz
Proces technologiczny
28 nm
Dwuprocesorowa
tak
wersja karty
referencyjna
Długość karty
28 cm

Parametry GPU

Producent procesora
Nvidia
Częstotliwość rdzenia
1126 MHz
Proces technologiczny
28 nm
Dwuprocesorowa
nie
wersja karty
referencyjna
Długość karty
27 cm

Pamięć karty

Taktowanie pamięci
1500 MHz
Pojemność pamięci
4096 MB
Szerokość szyny
256 bit
Typ pamięci
GDDR5
Przepustowość pamięci
384 GB/s

Pamięć karty

Taktowanie pamięci
1750 MHz
Pojemność pamięci
4096 MB
Szerokość szyny
256 bit
Typ pamięci
GDDR5
Przepustowość pamięci
224.4 GB/s

Parametry procesora

Jednostki cieniujące
3072
Ilość potoków ROP
64
Ilość jednostek TMU
256
Wydajność zmiennoprzecinkowa
5620 GFlops
Prędkość wypełniania pikseli
29.3 Gpix/s
Szybkość wypełniania texeli
192.2 GTex/s

Parametry procesora

Jednostki cieniujące
2048
Ilość potoków ROP
64
Ilość jednostek TMU
128
Wydajność zmiennoprzecinkowa
4600 GFlops
Prędkość wypełniania pikseli
36.1 Gpix/s
Szybkość wypełniania texeli
144.3 GTex/s

Kultura pracy

TDP
300 W
Pobór mocy w spoczynku
123 W
Pobór mocy pod obciążeniem
430 W

Kultura pracy

TDP
165 W
Pobór mocy w spoczynku
69 W
Pobór mocy pod obciążeniem
257 W

Technologie i złącza

Obsługiwane technologie
DirectX 11 Shader Model 5.0 OpenGL 4.2
Technologie specjalne
CUDA, GPU Boost, Adaptive Vsync, PhysX, 3DVision, SLI
Typ złącza
PCI-Express x16 v. 3.0
Złącza wideo
3x DVI, Display Port
Zasilanie
dodatkowe 2x 8-pin

Technologie i złącza

Obsługiwane technologie
DirectX 12, Shader Model 5.0, OpenGL 4.4
Technologie specjalne
CUDA, GPU Boost, Adaptive Vsync, PhysX, 3DVision, SLI, G-Sync
Typ złącza
PCI-Express x16 v. 3.0
Złącza wideo
DVI-D, HDMI 2.0, 3x DisplayPort
Zasilanie
dodatkowe 2x 6-pin