TDP: 300 W | 3D Mark Fire Strike: 9900 | Pojemność pamięci: 4096 MB
nVIDIA GeForce GTX 690
5.1 na 10 pkt.
Ocena benchmark.pl
  • 4/5

TDP: 150 W | 3D Mark Fire Strike: 5100 | Pojemność pamięci: 2048 MB
AMD Radeon R9 270
4.2 na 10 pkt.
Ocena benchmark.pl
  • 4/5

Porównywarka

Ocena benchmark.pl

Oceny cząstkowe w poszczególnych kategoriach oraz ocena końcowa

Wydajność w grach

nVIDIA GeForce GTX 690
6.2
AMD Radeon R9 270
2.9
AMD Radeon RX 480
4.5
AMD Radeon HD 7870
3.2

Wyniki w benchmarkach

nVIDIA GeForce GTX 690
3.8
AMD Radeon R9 270
1.9
AMD Radeon RX 480
1.2
AMD Radeon HD 7870
1.7

Teoretyczna moc obliczeniowa

nVIDIA GeForce GTX 690
2.2
AMD Radeon R9 270
1.0
AMD Radeon RX 480
2.5
AMD Radeon HD 7870
0.9

Głośność i pobór mocy

nVIDIA GeForce GTX 690
1.9
AMD Radeon R9 270
3.0
AMD Radeon RX 480
3.6
AMD Radeon HD 7870
2.7

nVIDIA GeForce GTX 690vsAMD Radeon R9 270 : Wynik ogólny

Cechy szczególne

Wydajność urządzenia według najważniejszych wskaźników

3D Mark 11

nVIDIA GeForce GTX 690
13300
AMD Radeon R9 270
7500
AMD Radeon RX 480
b/d
AMD Radeon HD 7870
6500
Program po wykonaniu pomiarów zwraca tę wartość oznaczoną jako wynik Entry.

3D Mark Fire Strike

nVIDIA GeForce GTX 690
9900
AMD Radeon R9 270
5100
AMD Radeon RX 480
10012
AMD Radeon HD 7870
5100
Program po wykonaniu pomiarów w benchmarku Fire Strike zwraca tą wartość, jako wartość podstawową.

Crysis 3

nVIDIA GeForce GTX 690
60 kl/s
AMD Radeon R9 270
18 kl/s
AMD Radeon RX 480
b/d
AMD Radeon HD 7870
28 kl/s
Wynik to średnia zmierzona liczba klatek na sekundę przy rozdzielczości 1920x1080, detalach na maksymalnym poziomie oraz ustawieniach SMAA 2TX i AF x16.

Metro: Last Light

nVIDIA GeForce GTX 690
76 kl/s
AMD Radeon R9 270
32 kl/s
AMD Radeon RX 480
b/d
AMD Radeon HD 7870
33 kl/s
Wynik to średnia zmierzona liczba klatek na sekundę przy rozdzielczości 1920x1080, detalach na najwyższym poziomie oraz ustawieniach SSAA x2 i AF x16.

Tomb Raider

nVIDIA GeForce GTX 690
69 kl/s
AMD Radeon R9 270
36 kl/s
AMD Radeon RX 480
77 kl/s
AMD Radeon HD 7870
39 kl/s
Wynik to średnia zmierzona liczba klatek na sekundę przy rozdzielczości 1920x1080, detalach na najwyższym poziomie oraz ustawieniach FXAA i AF x16, a także włączonym TressFX.

Battlefield 4

nVIDIA GeForce GTX 690
110 kl/s
AMD Radeon R9 270
38 kl/s
AMD Radeon RX 480
58 kl/s
AMD Radeon HD 7870
41 kl/s
Wynik to średnia zmierzona liczba klatek na sekundę przy rozdzielczości 1920x1080, maksymalnych detalach i ustawieniach SMAA 2TX oraz AF x16.

Różnice

Zalety jednego urządzenia nad drugim

nVIDIA GeForce GTX 690

Dlaczego warto wybrać:
nVIDIA GeForce GTX 690

  • Taktowanie pamięci
    1500 MHz vs 1400 MHz
    7% więcej
  • Pojemność pamięci
    4096 MB vs 2048 MB
    100% więcej
  • Przepustowość pamięci
    384 GB/s vs 179.2 GB/s
    114% więcej
  • Jednostki cieniujące
    3072 vs 1280
    140% więcej
  • Ilość potoków ROP
    64 vs 32
    100% więcej
  • Ilość jednostek TMU
    256 vs 80
    220% więcej
  • Wydajność zmiennoprzecinkowa
    5620 GFlops vs 2480 GFlops
    127% więcej
  • Prędkość wypełniania pikseli
    29.3 Gpix/s vs 28.8 Gpix/s
    2% więcej
  • Szybkość wypełniania texeli
    192.2 GTex/s vs 179.2 GTex/s
    7% więcej
AMD Radeon R9 270

Dlaczego warto wybrać:
AMD Radeon R9 270

  • Częstotliwość rdzenia
    975 MHz vs 915 MHz
    7% więcej
  • TDP
    150 W vs 300 W
    50% mniej

Specyfikacja

Szczegółowa lista cech i parametrów urządzenia

nVIDIA GeForce GTX 690 vs AMD Radeon R9 270

Parametry GPU

Producent procesora
Nvidia
Częstotliwość rdzenia
915 MHz
Proces technologiczny
28 nm
Dwuprocesorowa
tak
wersja karty
referencyjna
Długość karty
28 cm

Parametry GPU

Producent procesora
AMD
Częstotliwość rdzenia
975 MHz
Proces technologiczny
28 nm
Dwuprocesorowa
nie
wersja karty
referencyjna
Długość karty
22 cm

Pamięć karty

Taktowanie pamięci
1500 MHz
Pojemność pamięci
4096 MB
Szerokość szyny
256 bit
Typ pamięci
GDDR5
Przepustowość pamięci
384 GB/s

Pamięć karty

Taktowanie pamięci
1400 MHz
Pojemność pamięci
2048 MB
Szerokość szyny
256 bit
Typ pamięci
GDDR5
Przepustowość pamięci
179.2 GB/s

Parametry procesora

Jednostki cieniujące
3072
Ilość potoków ROP
64
Ilość jednostek TMU
256
Wydajność zmiennoprzecinkowa
5620 GFlops
Prędkość wypełniania pikseli
29.3 Gpix/s
Szybkość wypełniania texeli
192.2 GTex/s

Parametry procesora

Jednostki cieniujące
1280
Ilość potoków ROP
32
Ilość jednostek TMU
80
Wydajność zmiennoprzecinkowa
2480 GFlops
Prędkość wypełniania pikseli
28.8 Gpix/s
Szybkość wypełniania texeli
179.2 GTex/s

Kultura pracy

TDP
300 W
Pobór mocy w spoczynku
123 W
Pobór mocy pod obciążeniem
430 W

Kultura pracy

TDP
150 W
Pobór mocy w spoczynku
110 W
Pobór mocy pod obciążeniem
255 W

Technologie i złącza

Obsługiwane technologie
DirectX 11 Shader Model 5.0 OpenGL 4.2
Technologie specjalne
CUDA, GPU Boost, Adaptive Vsync, PhysX, 3DVision, SLI
Typ złącza
PCI-Express x16 v. 3.0
Złącza wideo
3x DVI, Display Port
Zasilanie
dodatkowe 2x 8-pin

Technologie i złącza

Obsługiwane technologie
DirectX 11.2, Shader Model 5.0, OpenGL 4.2
Technologie specjalne
Eyefinity 2.0, ZeroCore, App Acceleration, Mantle
Typ złącza
PCI-Express x16 v. 3.0
Złącza wideo
2x DVI, Display Port, HDMI
Zasilanie
dodatkowe 6-pin