Sterowniki dla kart Radeon zoptymalizowane pod Project Cars i Wiedźmina 3

| 2015-05-29

Kategoria: Podzespoły Oprogramowanie Karty graficzne Tematyka: AMD Radeon FreeSync Programy do pobrania sterowniki Producenci: AMD

AMD ATI Radeon Catalyst driver sterowniki pobierz download

Firma AMD udostępniła testowe sterowniki graficzne Catalyst, w których poprawiono działanie gier Project Cars i Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Nowości w sterownikach graficznych AMD Catalyst 15.5 Beta:

  • zaktualizowano profil CrossFire dla gry Wiedźmin 3: Dziki Gon
  • zwiększono wydajność:
    • do 10% w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon na kartach Radeon R7 i R9 (konfiguracje pojedyncze)
    • do 17% w grze Project Cars a kartach Radeon R7 i R9 (konfiguracje pojedyncze)

Nowości w sterownikach graficznych AMD Catalyst Omega (14.12):

  • dodano funkcję Virtual Super Resolution (VSR), która pozwala na wyświetlanie detali z rozdzielczości 4K na monitorach o rozdzielczości 1080p
  • dodano wsparcie dla monitorów o rozdzielczości 5K
  • dodano wsparcie dla Alienware Graphics Amplifier
  • rozszerzono funkcjonalność Perfect Picture Enhancements o Fluid Motion Video i Contour Removal
  • udoskonalono technologię Frame Pacing w trybie Dual Graphics dla następujących gier i benchmarków:
    • Metro 2033
    • World of Warcraft
    • 3DMark 11
    • Sniper Elite V2
    • Tomb Raider
    • Hitman: Absolution
    • GRID 2
    • Alien: Isolation
    • Batman: Arkham Origins
    • BioShock: Infinite
    • Unigine Valley Benchmark
    • Plants vs Zombies Garden Warfare
    • Dragon Age: Inquisition
    • Metro 2033 Redux
    • Sniper Elite 3
    • Assassin's Creed Unity
    • Metro: Last Light
  • rozwiązano problem z zacinaniem się obrazu przy technologii Frame Pacing w konfiguracjach CrossFire dla następujących gier:
    • Tomb Raider
    • Hitman Absolution
    • Watch Dogs
    • Far Cry 3
  • dodano wsparcie dla OpenCL 2.0
  • zwiększono wydajność w stosunku do sterowników Catalyst 14.9 WHQL:
    • dodano obsługę Mantle API w grze Sid Meier's Civilization: Beyond Earth
    • do 30% w grze Call of Duty: Advanced Warfare przy włączonym FXAA i niższych rozdzielczościach
    • zoptymalizowano profil CrossFire dla gry Call of Duty: Advanced Warfare
    • zwiększono wydajność konfiguracji pojedynczych w grze Assassin's Creed Unity
    • zoptymalizowano profil CrossFire dla gry Assassin's Creed Unity
    • do 15% zwiększono wydajność w grze Dragon Age: Inquisition w konfiguracji pojedynczej z aktywnym antyaliasingiem
    • zoptymalizowano profil CrossFire dla gry Dragon Age: Inquisition
    • do 50% zwiększono wydajność w grze Far Cry w konfiguracji pojedynczej z aktywnym antyaliasingiem
    • do 15% zwiększono wydajność procesora CPU w niektórych konfiguracjach

Nowości w sterownikach graficznych AMD Catalyst 13.9 WHQL - Radeon HD 2000 - 4000:

  • rozwiązano dostrzeżone problemy
  • wprowadzono krytyczne poprawki
  • zoptymalizowano wydajność

AMD Catalyst download pobierz drivers sterowniki

Pobierz:

AMD Catalyst download pobierz sterowniki drivers

Rozmiar pliku:

207 - 291 MB


Najnowsze sterowniki AMD Catalyst 15.5 Beta przeznaczone są dla mobilnych oraz desktopowych kart graficznych Radeon z serii HD 5000 - 8000 oraz R5/R7/R9 200. Producent wprowadził w nich długo wyczekiwane poprawki dla gier Project Cars i Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Sterowniki Catalyst Omga 15.5 Beta dostępne są dla użytkowników systemów operacyjnych Windows 7 i 8.1 (32-/64-bit), natomiast dla systemów operacyjnych z rodziny Linux (32-/64-bit) udostępniono stabilną wersję 14.12. Dokładne opisy wprowadzonych zmian znajdziecie tutaj (15.5 Beta - Windows), tutaj (14.12 - Windows) i tutaj (14.12 - Linux).

Posiadacze starszych kart graficznych - Radeon HD 2000, HD 3000, HD 4000 oraz Radeon HD pod złącze AGP - powinni skorzystać ze specjalnej wersji sterowników 13.9 WHQL (Windows) lub Catalyst 13.1 (Linux), które zostały zoptymalizowane z myślą o maksymalnej wydajności i funkcjonalności. Dokładną listę zmian znajdziecie tutaj.

Źródło: AMD

Zobacz nowe produkty AMD w marketplace

Nie przegap

Komentarze (36)

  1. Blashix
    Oceń komentarz:

    -26    

    Opublikowano: 2015-05-15 09:42

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    Znowu beta, czego można się po AMD spodziewać?
    Jak nvidia daje nowe sterowniki to zawsze stabilne a nie beta, to jest firma...

    Skomentuj

    1. Sexpearr
      Oceń komentarz:

      9    

      Opublikowano: 2015-05-15 10:41

      Stabilne xD Oj to chyba ktoś nie pamięta sterów które robiły nowe kamuflaże do bf3 (tylko że z artefaktów)

      Skomentuj

    2. diego93z
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2015-05-29 11:04

      Są to sterowniki stabilne. AMD celowo nie podpisuje ich WHQL bo szkoda na to pieniędzy. nVidia ma to daje, ale jakościowo są to te same produkty. Jadę na betach i tylko raz zdażył mi się błąd z brakiem temperatur, został szybko naprawiony.

      Skomentuj

  2. Yaceek
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2015-05-15 10:09

    Ja to się zastanawiam gdzie te sterowniki są bo na stronie ich nie widać (są stare). Poza tym.. Wiedźmin 3 za kilka dni, czy to oznacza, że przez kolejne 2miesiące nie zobaczymy sterowników, jak to ma w zwyczaju robić AMD ?

    Skomentuj

    1. paladyn
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2015-05-15 11:27

      GTA 5 nie przegapili, to i wiedźmina nie przegapią.

      Skomentuj

      1. Balrogos
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-05-15 12:59

        A na co ci stery do wiedzmina? przeciez na PC bedziemy grac w wersje konsolowa :) ktora ma male wymagania kto ma AMD APU niech sie szykuje do gry.

        Skomentuj

        1. SaintInside
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2015-05-29 11:26

          hahaha w 30 fps w 1366x768 w low detail xd
          rly?

          Skomentuj

    2. Balrogos
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2015-05-15 13:01

      Nie da się wyprodukować gry na trzy platformy, która będzie korzystała z wszystkich wspaniałych nowinek i usprawnień unikalnych dla poszczególnych urządzeń. To jest fakt techniczny.
      Unifikacja platform istnieje – mamy jeden build, który jest dystrybuowany na każdą z nich, gra jest dokładnie taka sama, zasięgi rysowania traw są wszędzie identyczne.
      GOL: A wszystkie modele i tekstury są takie same?
      Badowski: Tak, jest tylko jedna wersja, bez tego nie bylibyśmy w stanie stworzyć gry na czas. Musielibyśmy ją rozebrać, budować i testować osobno na trzech platformach, co jest niewykonalne. Więc robimy to na jednej bazie, a potem dystrybuujemy ją na wszystkie urządzenia. (...) Reasumując, jest niewiele różnic pomiędzy PC, PlayStation 4 a Xboksem One, raczej rozwiązują pewne błędy niż zmieniają konfigurację.

      Skomentuj

      1. znik70
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2015-05-29 10:05

        a kto mówi że się da? chodzi o to żeby wypuścić jedną grę na wszystkie platformy, lecz aby na każdej z nich korzystała z tego co jest dostępne. jest to trochę trudniejsza droga od zrobienia wszędzie tak samo, bo trzeba do tego zrobić narzędzia. one się dopiero robią, bo nie sądzę że ktoś takie ma.

        Skomentuj

        1. Touldie
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2015-05-29 10:27

          No przecież wyraźnie napisał, że się tak nie da. Z powodu różnic właśnie.

          Skomentuj

      2. carmamir
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2015-05-29 10:44

        Bredzisz, o produkcji gier, buildach, dystrybuowaniu nie masz zielonego pojecia. Przedstawiles historie na chlopski rozum co moze na 1 rzut oka wygladac na poprawne stwierdzenie, jednakze to nie takie proste jak graczom sie wydaje.

        Nie generalizuj procesu wypuszczania oprogramowania bo jest to po prostu nieprawidlowe, diabel tkwi w szczegolach, a te sczegoly kosztuja wiele (xx - xxx - xxxx tys $ w wynagrodzeniu dla programistow).


        Nie chce mi sie powtarzac, ale co tam, jesli sie na czyms nie znasz to sie na ten temat nie wypowiadaj.

        To ze czytasz benchmark czy inne strony o grach czy sprzecie nie znaczy ze posiadasz jakakolwiek wiedze o programowaniu w duzych firmach.

        Wypuszczenie kalkulatora na Androida nie tworzy z Ciebie programisty ;)

        Skomentuj

        1. silvver
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2015-05-29 13:23

          On nie brędzi, on po prostu zacytował część wywiadu z GOLa z początku tego roku.

          Skomentuj

  3. IWSYHEAD
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-05-15 10:40

    W końcu sterowniki do moich dwóch HD 4870 :p

    Skomentuj

    1. Blashix
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-05-15 10:57

      Tylko masz AMD Catalyst 13.9 WHQL
      (Windows - Radeon HD 2000 - 4000)

      Skomentuj

  4. robertgr1
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-05-15 11:35

    U mnie poprawiło wydajność w bf4 , bf3 , Far Cry 4, shogun 2, rome2. w project cars niestety nie

    Skomentuj

    1. mjwhite
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2015-05-15 12:01

      Bo stery szlifuje się tylko do kilku najpopularniejszych gier i benchmarków reszta się nie liczy.

      Skomentuj

  5. DyndaS
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-05-29 09:46

    "do 17% w grze Project Cars"

    Cudów nie ma... i tak będzie bardzo słaba wypadać na tle kart nvidia. Liczyłem, że zdziałają sporo więcej.


    Skomentuj

  6. robgrab
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-05-29 10:21

    Czekamy na aktualizację testów w Wiedźminie.

    Skomentuj

  7. SaintInside
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2015-05-29 10:29

    Taki tam sucharek : ))

    AMD Lisa T. Sue:
    - dział hardware już zlikwidowany, od 1,5 roku nie wydaliśmy nic nowego
    - dział software już zlikwi.... WTF?! który z nocnych stróżów śmiał dopisać dwie linie kodu do driverów z grudnia 2014???

    Skomentuj

  8. czarnobrody
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2015-05-29 10:33

    Nvidia przed premierą Wieśka, AMD teraz. To jest dopiero szybkość działania i troska o klienta.

    Skomentuj

    1. Tabalan
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2015-05-29 10:50

      Przecież Radeony świetnie sobie radzą z Wiedźminem 3, lepiej niż Keplery od Nvidii. Popatrz sobie na testy kart graficznych.

      Skomentuj

    2. Eternal1
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2015-05-29 12:08

      W przypadku gdy studio, przy tworzeniu gry wykorzystuje pakiet nV GameWorks, licencja GW zabrania udostępniania kodu AMD do czasu premiery. A testy są robione zaraz po premierze gry w momencie gdy AMD na ma szans w 24h czy 48h wydać nowy driver i w pierwszych testach AMD wypada słabiej.

      nVidi i kretyńskie blokady w licencji służące nieuczciwej konkurencji.

      AMD musiało by wypatrywać, pilnować i wspomagać ($$$) każde studio korzystające z GW by nie dopuszczać do takich sytuacji - absurd. Na szczęście DX12 sporo zmienia na lepsze.

      Skomentuj

  9. diego93z
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2015-05-29 11:08

    Coś z datami tutaj w komentach jest nie tak... News z 29 a komenty już 15 były... Benchmark wiedział szybciej o nowych sterach

    Skomentuj

    1. Ganster
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-05-29 12:15

      Wiadomości o sterach były dużo wcześniej a dziś wydali je to zaktualizowali stronę.

      Skomentuj

  10. Pawlus
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2015-05-29 11:11

    Widzę, że zawrotny refleks amd... są tak samo szybcy ze sterownikami jak z wypuszczaniem kart.

    Skomentuj

  11. Eyesofthesouth
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2015-05-29 12:07

    akurat wiedzmin 3 bardzo dobrze lata na radeonach. Mogli sie bardziej jskupic na tym wydmuchanym Procject Cars

    Skomentuj

  12. jonny2003
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2015-05-29 12:27

    No wreszcie. Dzisiaj wieczorem przetestuję. Szkoda tylko, że to kolejne bety. Ostatnie nie-bety wyszły w grudniu. Około pół roku temu...
    Chociaż ostatnio było głośno o tym, że AMD poszukuje kogoś do tworzenia sterowników jak przyjmą to już będą mieli dwóch ludzi :) więc pójdzie szybciej bo tamten sam nie dawał rady :P.
    No i ciekawe czy poprawili glitche w GTA 5 z MSAA.

    Skomentuj

  13. steny
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-05-29 12:52

    Bardzo interesuje mnie minimalny fps na tych sterach w W3.
    Na i5 2500k 4Ghz, 7950 1100/1475 mam 25-50 wszystko na UBER, NVIDIA OFF i musze zmieniać zasięg widoczności roślinności na wysokie wtedy dostaje 10+fps ;)
    Wieczorkiem sprawdzę byłbym bardzo zadowolony gdyby minimalny nie spadał poniżej 30 ;)
    A co do PROJECT CARS też liczę na poprawę plx AMD do it ;)

    Skomentuj

  14. robertgr1
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-05-29 14:02

    I oto chodzi u mnie na core i 5 4670k@4,5ghz i karcie radeon 7870xt@ 1230mhz 6800mhz fps poszedł znowu w górę min 42-43 średni 48 max 60 ustawienia uber i wysokie tylko włączone wyostrzenie widoczność na średnim poziomie rozdzielczość ful hd , gra wygląda bardzo ale to bardzo ładnie project cars jeszcze nie sprawdzałem

    Skomentuj

  15. robertgr1
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-05-29 14:08

    Bez Hair worksa oczywiście cienie na high

    Skomentuj

  16. wdowa94
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-05-29 15:10

    Mam nadzieję, że nie spartolili układów sprzed GCN

    Skomentuj

  17. Norghul
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-05-29 15:41

    Mam Radeona 6870. Nie spodziewam się skoku wydajności w Wiedźminie, ale może cuś wskoczy. Zainstaluję jak tylko wrócę. Instalacja z 14.12 na 15.4 dała mi kilka klatek więcej i gra się w miarę dobrze. Zazwyczaj 30-40 przy rozdzielczości 1366x768 na średnich. Nawet w Novigradzie trzyma te 30 kilka.

    Skomentuj

  18. danielos24220
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-05-29 17:34

    Niestety Wiedźmin u mnie ze średnio 43 fps na ultra + hairworks (na max) spadło do średnio 36 fps. Wracam do starych sterów.

    Skomentuj

  19. superinferno
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2015-05-29 19:42

    Project Cars zero poprawy. Mogę nawet powiedzieć że jest o kilka fpsów mniej. Stery 15.4 średnio od 25-18 fpsów .
    stery 15.5 średnio 25-15 fpsów.
    Żenada.

    Skomentuj

    1. Pider
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-05-30 02:22

      Akurat project cars ma zwaloną optymalizację i nigdy nie będzie dobrze działał na kartach AMD. Ta gra zostałą zrobiona od początku z myślą o geforcach

      Skomentuj

  20. SaintInside
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2015-05-29 21:41

    taki sucharek na rozpoczęcie pięknego weekendu:

    Na zebraniu zarządu AMD głos zabiera Lisa T.(is)Su(e):
    "Podsumowując:
    - dział hardware już zlikwidowany, od 1,5 roku nie wydaliśmy nic nowego
    - dział software już zlikwido.... WTF?! który z nocnych stróżów śmiał dopisać dwie linie kodu do driverów z grudnia 2014???"

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Od komentujących wymagamy przestrzegania netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!

36 komentarzy