Komentarze

(82)

CougarV6

0 + - 2011-09-13 11:05

Brawo za fajny temat i chęci, ale troszkę po łebkach. o konsolach można napisać pracę magisterską a nie tylko parę stron z przewagą obrazków. Mimo wszystko plusik, za pomysł i włożoną pracę.

Tak na marginesie, to jakim cudem na CD32 miał ukazać się Doom i Virtuafighter, skoro ta konsola była tak naprawdę Amigą 1200, która to w życiu by tych gier nie pociągnęła.

hideo

0 + - 2011-09-13 12:34

a pamiętasz Alien Breed 3D albo Gloom? więc Doom też byłby możliwy choć może nie dokładnie jak na pc

CougarV6

0 + - 2011-09-13 12:46

Alein breed 3d był całkowicie nie grywalny na stockowej A1200. Potrzebne był dopalacze i to konkretne dla komfortowej gry na fullscreenie.

hideo

0 + - 2011-09-13 12:50

ale był wydany na CD32

CougarV6

0 + - 2011-09-13 12:52

tak, ale widziałeś z jakim skutkiem? ekran 40% powierzchni a i tak framerate żałosny.

hideo

0 + - 2011-09-13 12:55

ale był, a widziałeś kiedyś Dooma na SNES? też bieda a zajawka była na max, że oto na SNES Doom wylądował (chociaż w carcie z tego co pamiętam miał chip bo bez tego SNES by nie ruszył Dooma ;)

CougarV6

0 + - 2011-09-13 13:00

Dokładnie, był tam chip wspomagający :)
Tak czy siak stockowe bebechy 1200/CD32 były za słabe do gier 3d.
Dla przykładu AlienBreed3d śmiga już na procku 30mhz. czyli 2x szybszym niż stockowe 14mhz. Commodore gdyby zdecydowało się wpakować do A1200/CD32 procek 030/lub 040 z A4000 mogło by się wszystko inaczej potoczyć.

CougarV6

0 + - 2011-09-13 13:02

Wtedy powstałyby pewnie porty gier fpp i innych 3d na Amigę a jak wiadomo to te gry były gwoździem do trumny Amigi jako maszynki do gier. Sam się właśnie dlatego przesiadłem na PC

hideo

0 + - 2011-09-13 13:11

parę miechów temu oglądałem film o ostatnich tygodniach firmy Commodore, wewnątrz nagrany przez pracowników taki domowej roboty, wychodzi na to że niestety ale firma pracowała nad zbyt wieloma rzeczami jednocześnie a nie miała tylu zasobów a w dodatku pracownicy mieli wielki żal do prezesa zgarniającego miliony nawet jak już firma słabo stała a zarząd nie przeprowadził odpowiedniej restrukturyzacji i ogólnie źle zarządzał, a szkoda bo wszystko mogło potoczyć się inaczej bo Amiga miała duszę jak konsole, w dumie to była konsola w klawiaturą i dyskietkami zamiast kartridży i dlatego tak się ją wielbiło :) w porównaniu do np. bezdusznego peceta 386 będącego szybszym dużym szumiącym pudłem :p ale to tylko taka mała moja opinia

--YoSH--

-1 + - 2011-09-13 16:39

"Amiga miała duszę jak konsole" - mega pajacu, nie porównuj Amigi do gównianych konsol dla kretynów. A poza tym na czym polegała ta dusza konsolowa? Że mogłeś startować gry wkładając dyskietkę do stacji jak cartdrige do konsoli i bez mózgu grać do upadłego? JESTEŚ SMUTNY. PC był dla ciebie szumiącą puszką, bo byłeś za głupi do jego obsługi - DOS, konfiguracja pamięci systemu, instalacje, konfiguracje - a gdzie indziej wszystko takie proste, tylko te CPU 7 MHz AHAHHA. W ogóle o jakich mówisz latach, bo jak już o 90tych to mega zwała.

CougarV6

0 + - 2011-09-13 18:12

Przylazł i już wyzywa :P
Po pierwsze co to ma za znaczenie, że Amiga miała 7mhz motorolę, skoro w pierwszych latach produkcji PC mógł pomarzyć o jakości gier z Amigi (graficznie a zwłaszcza dźwiękowo). Potem jasne, że Amiga zaczęła odstawać i nie pomogła tu nawet A1200 z 14mhz i AGA. Potrzeba było czegoś na miarę Amigi4000 z 8mb RAM w przystępnej cenie by powalczyć z PC.

Po drugie jeżeli ktoś używał komputera tylko do grania (a wiele było takich osób) to nie rozumiem co fajnego było w użeraniu się z konfiguracją pamięci XMS EMS, DOSem, IRQ,DMA i całym tym PCtowym folklorem tamtych lat. Amiga było dużo bardziej przyjaznym użytkownikowi sprzętem.

hideo

0 + - 2011-09-13 18:13

chociażby dlatego, że Amiga 500 miała ten sam CPU co Sega MD (Motorola 68k), podobnej jakości dobry dźwięk w przeciwieństwie do wszędobylskich "pierdziawek" systemowych w pc początku lat 90tych, poza tym yoshi idź do lekarza bo jesteś nieopanowany ze słownictwem, wyzywasz wszystkich do kogo piszesz, nie musisz się ze mną zgadzać ale przestań się dziecko wyzywać bo jakbym nie był kulturalny i opanowany to bym ci posłał taką wiązankę, że pewnie byś się zdziwił hehe tyle, że internet to miejsce publiczne i trzeba się zachowywać, rodzice nie nauczyli, że to brzydko ludzi tak wyzywać? ;] a pc to takie "potwory" wtedy były że ohoho normalnie o maj gad :p ale Ty tego nie możesz wiedzeć bo gówniarz jeszcze jesteś a na pewno wtedy byłeś :] z pc286/386 i Amigą miałem doczynienia od roku 1990 i wiem lepiej jak to wtedy wyglądało w domach, co ja i koledzy jako ludki w podstawówce mieliśmy, 386 to nawet z doomem dosyć cienko chodził (dopiero 486 była dobra ale to później), Amiga i tak była fajniejsza nawet jeśli miała wolniejsze cpu i nie miała dysku twardego jak pc, a dos to prościzna była bo nawet w podstawówce nas tego uczyli a w domu się odpalało np. popularne dosowe Lemmingi :)

CougarV6

0 + - 2011-09-13 12:55

http://www.youtube.com/watch?v=XM0w4Nu_rMY oto efekt

barbq

0 + - 2011-09-13 15:16

mój kolega miał CD32, ja miałem tylko A500, ale przy tej grze spędziłem u niego spoooro godzin :) do dziś dobrze wspominam muzykę z pierwszej misji, a grę przeszedłem kilka razy. To były czasy...

tanakov

0 + - 2011-09-13 17:21

Widzę ze wojny o mitycznej wydajność konsol zaczęły się znacznie wcześniej niż myślałem :D

tjindy

1 + - 2011-09-15 07:56

Ano dlatego że w CD32 był wykorzystywany dodatkowy, specjalny układ AKIKO którego zadaniem był szybka konwersja tzw. chunky to planar. Jak pamiętamy (albo i nie) Amiga + reszta świata poza PC stosowała wyświetlanie obrazu w systemie planarnym (bitplane) dzięki czemu możliwe było zstosowanie wielu fajnych efektów (np. dragowanie ekranów systemowych w różnych rozdzielczościach czy też ultrapłynne scrolle). Wadą rozwiązania - w bardzo dużym skrócie - było wolne działanie teksturowanych obiektów 3D (i wszystkie inne działania związane z przeliczaniem reprezentacji pikseli na ekranie).
Akiko miało być tym złotym środkiem dzięki któremu gry 3D miały dostać kopa.
Pozdrawiam miłośników retro :)

tjindy

1 + - 2011-09-15 08:05

Aha, bo zapomniałem dodać - niestety gier wykorzystujących ten układ było jak na lekarstwo. Jedynie Microcosm Psygnosisa go wykorzystywał. Chodzą słuchy że później wydawano jakieś patche (kiedyś to były biblioteki :D ) dzięki którym można było spróbować grać z Akiko. ADoom chyba miał coś takiego. Glooma też się dało uruchomić w trybie c2p.
Ale niestety nie było gier dedykowanych w chwili wypuszczenia konsoli i gier na nią.

CougarV6

0 + - 2011-09-13 11:08

"Nintendo 64 jako pierwsze urządzenie tego typu tak sprawnie radziło sobie z wyświetlaniem grafiki 3D" O ile mnie pamięć nie myli nintendo radziło sobie z tym gorzej niż Saturn i PSX i to zauważalnie gorzej.

hideo

0 + - 2011-09-13 12:45

źle pamiętasz, jak odpaliłem Super Mario 64 na świeżo przytachanym do domu N64 to tydzień czasu z zachwytu wyjść nie mogłem bo N64 miało wyższą rozdziałkę i rozmyte teksturki co na crt tv prezentowało się bombowo jak na tamte czasy :) a miałem PSXa wcześniej już sporo czasu, problemem N64 były kartridże i mało ramu przez to słabe teksturki i brak filmików w grach i pad, którego analog nie był zbyt dobry i ostatecznie mało dobrych gier w porównaniu do PSX (PSX to używany w latach 90tych skrót konsoli Sony PlayStation a potem PSOne jakby młodzież nie wiedziała ;)

CougarV6

0 + - 2011-09-13 12:51

No w sumie to N64 na żywca nie widziałem, więc ufam ci na słowo. :) Na screenach i filmikach na YT to to 3d wygląda delikatnie mówiąc biednie. Często wręcz goła vektorówka bez tekstur.

hideo

0 + - 2011-09-13 13:00

jakość tekstur N64 była słaba i faktycznie sporo było cieniowanych gołych polygonów, ale antyaliasing i filtrowanie tekstur i tak otwierały u mnie gębę z wrażenia w porównaniu do PSX, choć PSX dzięki CD miał filmy w grach i muzę CD a N64 niestety nie, i choć dziś dla mnie gra może istnieć nawet bez filmów to kiedyś filmiki w grze to było coś wielkiego i ważnego :) ale to zapewne wiesz, no i kiedyś na słowo Silicon Graphics to zajawka była na max a N64 to właśnie SG :)

CougarV6

0 + - 2011-09-13 13:04

A nawet nie wiedziałem, że tam były bebechy SG :) A co do filmików i muzy CD to swojego czasu owszem był to wyznacznik współczynnika "wow" ;)
Czyli z tego co mówisz nintendo strzeliło sobie w stopę upierając się przy cartridge na rzecz CD.

hideo

0 + - 2011-09-13 13:23

tak, ale tu problemem było to, że Nintendo to firma kartridżowa, mieli produkcję i całą sprzedaż opartą o cartridge od ponad dekady, mieli się przestawić na CD ale że "zdradzili" Sony (kumając się z Philipsem wbrew kontraktowi bo to Sony miało projektować CD-ROM do nowej konsoli Nintendo i tak poniekąd ze złości Sony na firmę Nintendo powstał PSX) zaś Sony zrewolucjonizowało wprowadzając zupełnie inny model produkcji i sprzedaży własnie na CD, CD było dużo tańsze, łatwiejsze do produkcji zależnie od potrzeb np. w 2-3doby dotłoczono gry i poszła na sprzedaż jak był popyt, kartridż nie ma tak dobrze bo produkcja trwa miesiącami a w Japonii zdarzały się nawet przekręty z nadprodukcją kartridży niesprzedanych (wywalano je po cichu nocami po różnych śmietnikach), CD nie miało tego problemu, i było taniutkie stad gry na PSX były tańsze (np. 50$) od kartridży (chodzących nawet 100$), kartridż natomiast przetrwał w konsolach przenośnych do dziś i się wraca do niego poniekąd w formie kart pamięci psv i ds/3ds (choć to nie dokładnie to samo ale idea jest)

infinitimind

0 + - 2011-09-14 01:30

Problem z N54 polegał na tym że musieli upchnąć całą grę w 32MB a nie tak jak Sony na płytce CD. Ale to prawda N64 było wydajniejsze niż PSX. Na N64 powalił mnie Turok. Co do PSX to pamietam jak zarywałem noce przy FF albo GT - to były CZASY!!!

pocio

0 + - 2012-02-05 11:32

Sony nie miało projektować napędu do nowej konsoli nintendo tylko przystawke do snesa w odpowiedzi na sega cd do mega drive. Pozdrawiam

tomx1989

0 + - 2011-09-13 12:50

N64 było gorsze od PSX w tym że mogło wyświetlić mniej polygonów. Jednak w jakości tekstur było o wiele lepsze od konkurentów.

aleurwal

0 + - 2011-09-13 14:49

Jak wyjdzie PS4 już sie nie bawie w PC, kupie i na pare lat spokój ;d

--YoSH--

-1 + - 2011-09-13 16:46

no przy twoim Tri-SLI na GTX 460 PAJACU to faktycznie już się nie baw i kup konsolkę.

hideo

0 + - 2011-09-13 18:18

idź i nie wyzywaj ludzi, idź stąd, nikt nie chce czytać twoich wyzwisk, rozumiesz to?!

CougarV6

0 + - 2011-09-13 18:22

obawiam się, że on nie rozumie. :)

hideo

0 + - 2011-09-13 18:43

nie wiem, jak kliknąć na jego profil to stan usunięty a on dalej drze gębę, gorszy niż część osobników ubranych w sportowe ekhem stroje :p drących gęby wieczorami/nocami w niektórych dzielnicach

CougarV6

0 + - 2011-09-13 18:46

Musisz mu wybaczyć. Jednostka aspołeczna, pełna frustracji. Też byś taki był jakbyś nie miał kolegów, dziewczyny ani żadnych radości w życiu.
Trochę mi go nawet żal.

chrisu1982

0 + - 2011-09-13 18:48

a TY dalej tu? kurde teraz wiem co tak capiło jak wszedłem

crazykaro

0 + - 2011-09-13 11:12

Jak nigdy nie miałem konsoli (nie licząc Game Boya:P) tak temat całkiem ciekawy

QraJr

0 + - 2011-09-13 11:24

Ja mam w domu Sege MegaDrive i 2 gry. MortalKombat 3 i F-15 Strike Eagle II. Ile się w tego mortala nagrałem..... Ach Potem już tylko PC.

jewgienij

0 + - 2011-09-13 11:54

Chetnie bym przeczytal, ale dwa zdania na strone, to juz przegiecie.

Jakub Kralka

0 + - 2011-09-13 12:07

Daj szansę jeszcze chociaż jednej podstronie! ;)

jewgienij

0 + - 2011-09-13 12:42

Dalem trzem!

specjalized

0 + - 2011-09-13 12:02

mogliście chociaż wspomniec o graniu na tabletach i smartfonach :)

Jakub Kralka

0 + - 2011-09-13 12:15

Zabrakło miejsca :(
Chodziło nam o takie kompendium wiedzy o konsolach w pigułce - docelowo lista miała 60 pozycji i trzeba było "schodzić" do tych najważniejszych (przyjąłem kryterium najistotniejszych technologii, no i 2-3 największych niewypałów żeby wyjaśnić czemu niektórzy musieli odejść ;)), w przeciwnym wypadku tak jak ktoś słusznie zauważył wyszłaby z tego praca magisterska. Albo nawet kilka.

Do tematu grania na telefonach i tabletach na pewno jednak będziemy w benchmarku powracali!

hideo

0 + - 2011-09-13 14:05

a mnie kusi xperia play dzięki padowi, bo cała reszta bezprzyciskowych smartfonów to nie to, do gier trzeba przyciski a nie sam tylko dotykowy ekran, Angry Birds i Plants vs Zombies mam już zaliczone :p

hideo

0 + - 2011-09-13 12:24

ze starszych konsol to SNES, Sega MD, Sony PS i PS2 używam do dziś w wolnym czasie nadrabiając ciekawsze zaległości bo biblioteka gier jest przeogromna i nie ważne, że nie są HD ani FullHD, ważne że maja dobre gry :) a Mortal Kombat 2 i MK3 na Sega MD to od czasu do czasu koniecznie muszę popykać dla zdrowia i dobrego samopoczucia :-] są to zupełnie inne gry od trójwymiarowych mortali, imho stare 2D Mortale z "fotorealistyczną" grafiką postaci były lepsze i co z tego że chodziły w okolicach 320x240 ;) i tak są fajniejsze do grania od nowych 3D :-) ciekawsze tytuły z NES, Segi Saturn, Dreamcast, Nintendo 64, Gamecube, i Gameboy to przerobiłem i tu już nie mam do czego wracać, fajny art, pozdro dla wszystkich oldschool pleyaz ;) a właśnie MK Arcade Collection HD na ps3/360...

KOXsu

0 + - 2011-09-13 12:26

Temat fajny lecz szkoda że konsole wychodzą tak rzadko i blokują rozwój grafiki w grach:(

CougarV6

0 + - 2011-09-13 13:10

Dopiero od czasów 360/PS3. Wcześniej rynek konsol i rynek PC był zupełnie niezależne i w żadnym wypadku nie wchodziły sobie w paradę. To było piękne. Dzisiaj multiplatforming zabija wszystko. PSX,Saturn, PS2, Xbox i PC praktycznie nie miały wspólnych tytułów. To owocowało świetnymi eksluziwami i dużo wyższym poziomem produkcji. Wiadomo, że multiplatforma to zawsze kompromis. Dowodzą tego nawet dzisiaj exy na Ps3 i 360.

hideo

0 + - 2011-09-13 13:33

nie prawda ;) jakie konsole miałeś za czasów Amigi/pc? bo szczerze Ci powiem, tak jak kiedyś było full gier multiplatformowych tak i dziś są, w sławnego MK II grałem w sumie na 5 różnych platformach hehe Another World na Amidze i pc, Flashbacka na Amidze ale ukończyłem potem na konsoli Sega MD (ciutkę lepsza od wersji amigowej :) tyle że kiedyś część gier była konwertowana z automatów, a dziś automaty to niemal trupy poza Japonią i poza salonami oldskulowymi w USA, a chociażby Quake 2 to ukończyłem na PSX bo wtedy dostałem w łapy oryginał Q2 na tą konsolę :) wyjątki oczywiście zawsze były jak strategie (ale strategie to nie dla mnie) i Doom, który pierwszy wylądował na pc i na pc w niego grałem (a jak wyszedł PSX to w łapy dorwałem Dooma na konsolę żeby obadać i porównać sobie i różnice hmm nie były jakieś znaczące), wiele gier kiedyś miało różnice ale też nie były bardzo wielkie między platformami, tak jak jest i dziś

CougarV6

0 + - 2011-09-13 18:18

Największe hity jak MK były wydawane na wszystkie możliwe platformy włącznie z GB to fakt. Mi bardziej chodziło o to, że rynek Gier PC za czasów PSX i PS2 był bardzo odrębny. Robiono masę gier tylko na PC (i jeszcze więcej tylko na konsole) i te gry były bardzo dobre. Dzisiaj większość gier jest robionych z myślą o konsoli więc siłą rzeczy równa się je pod najsłabszy sprzęt (czy to PS3 czy 360 nie wnikam). No ale o tym już wiele razy marudziliśmy. Zresztą wystarczy przypomnieć sobie co ile wymienialiśmy sprzęt by pograć w nowe gry (co też nie do końca było przyjemne) a co się dzieje dzisiaj. Dziś na upartego można pograć w sporą część nowych tytułów na sprzęcie z przed 5 lat. Kiedyś to było nie wykonalne.

hideo

0 + - 2011-09-13 13:43

exy między PSX a Saturnem to niemal jak dziś między ps3/360, jest ich trochę ale nie aż tak wiele, tak było i kiedyś, Tekken VS Virtua Fighter, Ridge Racer vs Daytona USA, Gran Turismo VS Sega Rally czy Sega GT, można dodać jakieś Final Fantasy vs Panzer Dragoon Saga exclusivy a wspólnych gier multiplatformowych było jeszcze więcej, dziś też mamy exy choć generalnie nigdy nie byłem za exami bo one mnie tylko zmuszają co jakiś czas do kupna tej drugiej konsoli :p a gdyby wszystko było multiplatformą to byłoby zdrowiej dla kieszeni, ale jest jak jest, konkurencja itp. i portfeli milionów ludzi o tym decydują a nie krzyki na forach o hamowaniu rozwoju grafiki przez konsole czy o sztywnym graniu na pc tą straszną klawiaturą hehe ;)

Galnospoke

0 + - 2011-09-13 13:30

Akurat z grafika jest nie tak zle, ale grywalnosc i dlugosc gier to juz jest katastrofa dziejszej rozrywki komputerowej.

Buroberu

1 + - 2011-09-13 13:38

hmmm... troszkę przegięliście z motywem Dreamcasta. Dwie rzeczy - autor jest albo ślepy, albo nigdy na oczy nie widział gier na tę konsolę, skoro pisze o niewielkiej różnicy w grafice pomiędzy nią a N64. Niektóry tytuły wyglądały w tych czasach lepiej niż na PS2 w momencie premiery. A najpopularniejszą grą z pewnościa niebył żaden Sonic tylko hity pokroju Shenmue, Soul Calibur, Crazy Taxi, Jet Grind Radio, Samba de Amigo, Grandia 2 czy Street Fighter III. Troszkę żal, ze potraktowaliście najbardziej pachnącą klimatem salonów gier konsolę tak po macoszemu. Poza tym jest całkiem OK.

hideo

0 + - 2011-09-13 13:50

to prawda

Michur

0 + - 2011-09-13 14:42

Atari 2600 nie jestem pewien ale chyba właśnie taką konsole posiadałem miała w sobie ok. 200 gier wgranych, później pegazus, ps1, i ps2. Masa czasu spędzona przed tv i odciski na kciukach ach stare dobre czasy....

phillosoff

0 + - 2011-09-13 15:35

Czy ktoś może mi wyjaśnić co znaczy to zdanie:
"GameCube technologicznie nie imponował wydanej rok wcześniej PlayStation 2.."? gdyby "nie imponował" zastąpić "nie dorównywał" to miałoby sens, a tak to nie bardzo.

Buroberu

0 + - 2011-09-13 16:53

W gwoli ścisłości Gacek był mocniejszy niż PS2 - najlepszym przykładem jest Resident Evil 4, który wygląda znacznie lepiej niz na PS2. Oraz obecność RE 1 Remake i RE Zero, które nie ukazały się na PS2 nie tylko przez umowy licencyjne z Capcomem, ale przez techniczne niedociągnięcia PS2.

mati3910

0 + - 2011-09-13 15:36

A czemuż akurat w tym zestawieniu zabrakło takiej konsoli jak Pegasus?

phillosoff

0 + - 2011-09-13 15:46

Nie zabrakło. Jest wzmianka przy konsolach NES i SNES.

Marucins

0 + - 2011-09-13 15:45

Gdzie jest PEGAZUS!!!?

To była "konsola" która pobiła wszystko. Dziadowska tania elektronika, a ile osób w to pykało :)

phillosoff

0 + - 2011-09-13 15:49

Jak wyżej. Nie ma osobnej wzmianki bo to klon NES'a. Akurat w Polsce nie było oryginału to przedsiębiorczy Polacy zrobili Pegasusa i zgarnęli cały rynek.

--YoSH--

0 + - 2011-09-13 16:50

No, a jeszcze gdzie PEGASUS?

Ludzie nawet nazw swoich ukochanych maszynek nie znacie? Co za żal...

creative357

0 + - 2011-09-13 15:58

ale kurde mogli dać i tak pegasusa bo nawet lepszy jest od tych wszystkich plaj staszynów i iksboksów co teraz są

--YoSH--

0 + - 2011-09-13 16:51

Masz NES i o co ci biega? Nie wiedziałeś, że Pegasus to tylko klon NES'a? Myślałeś, że to osobny sprzęt? AHAHAHA

creative357

0 + - 2011-09-14 17:27

i czego zęby suszysz ja mam gdzieś NES, jeśli Pegasus to klon to i tak jest lepszy od NES

Mixtape

0 + - 2011-09-13 16:16

A najlepsze jest to, że super procesor Cell czyli G1 z 1999 roku ma tylko jeden rdzeń a nie osiem :D

kulig75

0 + - 2011-09-13 16:57

Yoshi gdzie twój blaszany trup gdzie mu do konsol.
Konsola to kawał historii.
Jak to pięknie hideo napisał
"w porównaniu do np. bezdusznego peceta 386 będącego szybszym dużym szumiącym pudłem"

Yoshi znikaj z tego działu nie dla kiełbasa :)) Mixtape tobie też dużo nie brakuje he :]

Hubert Pawłowski

0 + - 2011-09-13 18:00

Miałem kiedyś Atari 2600... do dziś pamiętam długie wieczory spędzone przy tej konsoli :) Później było C-64, turnieje z kolegami, wymienianie się kasetami - to były czasy! Gry były proste, zwłaszcza pod względem grafiki - ale wciągające. Gry wymagały wyobraźni. Wiadomo, że człowiek przyzwyczaja się do lepszego i teraz mało komu sprawiałoby radość gapienie się w kineskop wyświetlający pikselowatą grafikę. Ale powspominać warto!

sapphire9550

0 + - 2011-09-13 18:06

Dreamcast nie oferował znaczącego skoku jakościowego względem Nintendo 64? Z całym szacunkiem, ale autor chyba nie wie, o czym pisze. Soul Calibur, Dead or Alive 2, Sonic Adventure 2, Metropolis Street Racer, Jet Set Radio, Shenmue, Crazy Taxi 2 i na pewno wiele innych, których nie miałem okazji poznać - powodowały opad żuchwy oprawą graficzną, urywały łeb dynamiką, rozwalały rozmachem... No ale co tam, nie było Mario, więc co to za skok jakościowy, nie? :D

chrisu1982

0 + - 2011-09-13 18:50

az mi sie nie chce tego artykulu komentowac
jakies teorie o N64 mocniejszym od PSX
poza tym Dreamcast to nastepca Saturna do Segi a nie N64, wiec co to za porownanie
nastepca byl Gamecub, ktory zabijal jakoscia i wydajnoscia N64, a czasem nawet PS2

Xivos

0 + - 2011-09-13 18:43

"W pierwszej połowie lat osiemdziesiątych firma amerykańska firma Coleco zbankrutowała,"

Poprawcie to jak możecie, bo aż razi w oczy.

daro2139

0 + - 2011-09-13 22:09

Dlaczego zażarci fanboje PC nie zrozumieją, że gdyby nie konsole i rynek z nimi związany nie było by już firm robiących gry. To proste nie opłaca się robić gry tylko na PC dlaczego? bo na torrentach jest już w dniu premiery i dawno by firmy zbankrutowały jednak na rynku konsol piractwo jest o wiele mniejsze i ten rynek jest większy dużo więcej gier sprzedaje się na konsole. Nie ważne na czym się gra cieszmy się że możemy grać. A wojna PC vs konsole jest całkowicie bez sensu to i to jest świetne do grania ma plusy i minusy ale jednak dzięki rynkowi konsol mamy tez gry na pc (jest ich mniej)

korki45

0 + - 2011-09-13 23:05

Zabrakło takich perełek jak TurboGrafx-16, 3DO, Atari Jaguar.

dluugi

0 + - 2011-09-14 00:05

....a także Atari Lynx.

infinitimind

0 + - 2011-09-14 01:33

Pamięta ktoś Contre na famicona?? przy tej grze spędziłem połowę dzieciństwa ;)

phillosoff

0 + - 2011-09-14 12:14

To była moja ulubiona gra na PEGASUSA/FAMICOMA/NES'A. Potem grałem także w jej kontynuacje takie jak Super Contra. Generalnie to był smak mojego dzieciństwa, bo nie miałem wtedy PC, a na Pegasusa przesiadłem się z konsoli Rambo. Czyli z jednej podróbki na drugą, ale nie zmienia to faktu, że grając na Pegasusie przeżyłem wiele godzin wspaniałej zabawy. Moimi najcenniejszymi kardridżami były Złota Czwórka i Złota Piątka. Obie oryginalne od Nintendo. Contra, Super Contra, Micro Machines, Big Nose, Mario, BattleToads, T2 do tej pory ciepło wspominam. Jako ciekawostkę mogę dodać, że dopiero na Pegasusie udało mi się przejść Prince of Persia, bo były kody do poziomów i nie trzeba było zaczynać od zera.

infinitimind

0 + - 2011-09-14 16:25

To były CZASY!!! jak cała okolica przychodziła do mnie grac na Famiconie ;) cholera jak teraz pomyśle to tak mi tego brakuje!! ;) tak samo jak PSX i N64

infinitimind

0 + - 2011-09-14 16:29

TO SE NE VRATI !!!

phillosoff

0 + - 2011-09-14 12:01

A ja miałem konsolę RAMBO :) ciekawe co to było, pewnie podróbka ATATI 2600.

phillosoff

0 + - 2011-09-14 12:15

ATARI :)

infinitimind

0 + - 2011-09-14 16:27

Comadore64 i grzebanie śrubokretem przy głowicy ;) plus mocdlenie się do boga aby gra się załadowała a paski głowicy były proste XD

Wazon1

0 + - 2011-09-17 01:23

Dreamcast trochę po macoszemu potraktowany. Szkoda, że autor nie wspomniał o możliwościach sieciowych tej konsoli. Ba, możliwa była nawet rywalizacja z "pecetowcami" w Q3 Arena i bodajże 4x4 Evo.

mazzo

0 + - 2011-09-23 15:36

halo halo! z tego co pamiętam to dreamcast miał procesor 128bitowy a jakość grafiki konkurowała z ps2!

misqu83

1 + - 2011-09-27 10:55

Brakuje chyba w zestawieniu Atari jaguar?

Piotr

0 + - 2011-10-23 10:16

Dokładnie, z tym, że autor tego opracowania, Jakub Kralka, w dniu premiery Jaga miał ledwie 6 lat, więc pewnie tego nie pamięta ;). Zresztą, pewnie nawet na oczy nie widział większości sprzętu o którym wspomniał, jak to się mówi obecnie - wiedza wikipedyczna.

sensej0s

0 + - 2012-03-07 14:47

Specjalnie się zarejestrowałem bo tych bzdur o dreamcast się nieda czytać. Ten kto to pisał chyba na oczy nie widział dreamcasta i n64 skoro piszę, że nie było rewolucji graficznej. Rewolucja była tak duża, że zrywała czapki z głów przez długi czas.

To samo odnośnie GameCuba, że niby nie był mocniejszy od ps2. Był mocniejszy i to dużo, chociażby procesor i układ graficzny jak i ilość ramu była większa. Masz porównaniu resident evil zero a żałosne wykonanie czwartej części na ps2.

NIE PISZ BZDUR BO TYLKO SIĘ OŚMIESZASZ!

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

Polecamy

HTC One V - test, cena, opinie
HTC One V to świetny smartfon uniwersalny, którym posłużyć może się ...
kategoria: smartfony, telefony producent: HTC Ocena: 9 16
Creative ZiiSound D5x i DSx oraz GigaWorks G500 - test, cena, opinie
Test głośników Creative ZiiSound (bezprzewodowe) oraz GigaWorks ProGamer ...
kategoria: głośniki producent: Creative Ocena: 7 24
Asus Transformer Pad 300 - cena, test, opinie
Bardzo dobrej jakości moduły foto-wideo, wysoka wydajność dzięki ...
kategoria: tablety PC producent: Asus Ocena: 6 26
Poradnik komunijny 2012
Wspólnie z Partnerami przygotowaliśmy poradnik komunijny. Zawarliśmy w nim ...
kategoria: drukarki, skanery producent: Asus Ocena: - 142
Kingston HyperX 3K SSD 120GB - test, cena i opinie
Kingston HyperX 3K to z pewnością godny polecenia nośnik flashowy ...
kategoria: dyski SSD producent: Kingston Ocena: 4 17