Procesory

Testy: 3D Marki i gry

przeczytasz w 1 min.

O ile szybsza pamięć RAM niewiele daje w przypadku rdzeni procesora, to zupełnie odmienna sytuacja powinna mieć miejsce w przypadku rdzenia graficznego, no i oczywiście APU jako całości.

3D Mark 06, 1280 x 1024
3D Marks

AMD A8-A3850 - RAM 1866 MHz 7166
AMD A8-A3850 - RAM 1333 MHz 6312

Już po pierwszym teście w 3D Mark 06 widać, że układ graficzny Llano potrafi znacznie przyśpieszyć swoje osiągi dzięki wyższemu taktowaniu pamięci RAM.

3D Mark 11, Entry
3D Mark Score

AMD A8-A3850 - RAM 1866 MHz 1843
AMD A8-A3850 - RAM 1333 MHz 1701

 

3D Mark 11, Entry
GPU Score

AMD A8-A3850 - RAM 1866 MHz 1703
AMD A8-A3850 - RAM 1333 MHz 1580

3D Mark 11, Entry
Physics Score

AMD A8-A3850 - RAM 1866 MHz 3919
AMD A8-A3850 - RAM 1333 MHz 3610

 

3D Mark 11, Entry
Combined Score

AMD A8-A3850 - RAM 1866 MHz 1245
AMD A8-A3850 - RAM 1333 MHz 1119

Gdy tylko w grę wchodzi generowanie trójwymiarowej grafiki, szybsza pamięć natychmiast daje o sobie znać. Test procesora w 3D Mark 11 (Physics Score) wyraźnie to pokazuje.

3D Mark 11, Performance
3D Mark Score

AMD A8-A3850 -RAM 1866 MHz 1127
AMD A8-A3850 - RAM 1333 MHz 1031

  

3D Mark 11, Performance
GPU Score

AMD A8-A3850 - RAM 1866 MHz 1005
AMD A8-A3850 - RAM 1333 MHz 924

3D Mark 11, Performance
Physics Score

AMD A8-A3850 - RAM 1866 MHz 3948
AMD A8-A3850 - RAM 1333 MHz 3634

  

3D Mark 11, Performance
Combined Score

AMD A8-A3850 - RAM 1866 MHz 972
AMD A8-A3850 - RAM 1333 MHz 860

3D Mark 11, Extreme
3D Mark Score

AMD A8-A3850 - RAM 1866 MHz 347
AMD A8-A3850 - RAM 1333 MHz 315

 

3D Mark 11, Extreme
GPU Score

AMD A8-A3850 - RAM 1866 MHz 312
AMD A8-A3850 - RAM 1333 MHz 285

3D Mark 11, Extreme
Physics Score

AMD A8-A3850 - RAM 1866 MHz 3914
AMD A8-A3850 - RAM 1333 MHz 3630

 

3D Mark 11, Extreme
Combined Score

AMD A8-A3850 - RAM 1866 MHz 344
AMD A8-A3850 - RAM 1333 MHz 303

Testy w ustawieniach Performance i Extreme potwierdzają jedynie wyniki w ustawieniach najniższych. Na zakończenie pierwszych testów wypróbujmy APU w nieco cięższych warunkach bojowych. Uruchamiamy Resident Evil 5 i Far Cry 2 w ustawieniach wysokich i rozdzielczości 1680 x 1050.

Resident Evil 5: 1680 x 1050, DirectX 9.0c
[średnie kl./s] Ustawienia wysokie, AA x0

AMD A8-A3850 - Radeon HD 6550D - RAM 1866 MHz 41
AMD A8-A3850 - Radeon HD 6550D - RAM 1333 MHz 35

Far Cry 2: 1680 x 1050, DirectX 9.0c
[średnie kl./s] Ustawienia wysokie, AA x0

AMD A8-A3850 - Radeon HD 6550D - RAM 1866 MHz 31
AMD A8-A3850 - Radeon HD 6550D - RAM 1333 MHz 27

Wysokie ustawienia grafiki potrafią już dać się we znaki zintegrowanemu układowi graficznemu, niemniej szybkość działania jest wciąż zadowalająca, a korzyści z zastosowania wyżej taktowanej pamięci wyraźne.