Na topie

Office 2016 w firmie: nowe funkcje, których warto nie przegapić

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Technologie i Firma

Znajomy interfejs i mnóstwo nowych funkcji to cechy Office 2016 dla firm. Sprawdźcie co nowego w aplikacjach pakietu biurowego Microsoftu.

  • Office 2016 w firmie: nowe funkcje, których warto nie przegapić | zdjęcie 1

90%

Ocena benchmark.pl

 

Microsoft Office 2016 dla Użytkowników Domowych i Małych Firm 32/64 Bit PL

Cena od 1 049 do 1 259

Zobacz wszystkie oferty

Plusy

Intuicyjny interfejs, integracja narzędzi do pracy zespołowej, udana odpowiedź Microsoft na aplikacje webowe

Minusy

Bez Office 365 mniejsza funkcjonalność

A A

Mam wrażenie, że na oprogramowaniu Microsoft ciąży jakaś klątwa, która sprawia, że przy premierze nowej generacji softu użytkownicy bronią się na każdy możliwy sposób przed aktualizacją. Dotyczy to zarówno kolejnych odsłon Windows (może poza Vistą), jak i pakietu Office. W przypadku klienta indywidualnego do niedawna można było to tłumaczyć zaporowymi cenami i kiepską polityką dystrybutora. Rzadko też udawało się Microsoftowi podbić serca klienta biznesowego, a ewolucja funkcjonalności zazwyczaj była niedostrzegalna dla przeciętnego użytkownika. W efekcie, w wielu firmach, które zdecydowały się na produkty giganta z Redmont wciąż królują przestarzałe edycje. Czy zatem warto w ogóle sięgać po Office 2016 dla firm? Przyjrzyjmy się jego możliwościom.

Co-authoring i zabawa w chmurze dla całego zespołu

Office 2016: Co-authoring w Wordzie

Nowy pakiet biurowy Microsoft przynosi więcej zmian niż nowości. Najciekawsze rozwiązanie zauważą subskrybenci Office 365, którym Word pozwoli na pracę zespołową i co-authoring. Mówiąc wprost, kilka osób może w tym czasie edytować ten sam dokument. Kiedy twój kolega wprowadza zmiany, widzisz to na ekranie swojego komputera. Możliwości wykorzystania jest mnóstwo. W biurze, osoby pracujące razem nad raportem nie będą musiały zaśmiecać sobie skrzynek kolejnymi wersjami. W redakcji, redaktor błyskawicznie naniesie poprawki na artykuł dziennikarza. W połączeniu z wbudowanym w Office Skype to doskonałe narzędzie do prowadzenia konferencji, lub do pracy zdalnej. Jestem przekonany, że to będzie najpopularniejszy mechanizm nowego pakietu. Niestety na razie w ten sposób obsłużymy tylko Worda.

Błyskawiczne dzielenie się plikami

Warto w tym miejscu zwrócić uwagę, że do poziomu banału sprowadzono udostępnianie plików Worda, Excela i PowerPointa. Aby te znalazły się w chmurze wystarczy jedno kliknięcie. Dokładnie tyle samo wysiłku wymaga sprawdzenie informacji za pomocą opcji „smart lookup” z menu kontekstowego. Program natychmiast pobierze z Binga informacje na temat zaznaczonego tekstu.

Służbowa poczta: grupy i porządek

Office 2016: Microsoft Outlook

Tymczasem w Outlooku pojawiła się funkcja "groups". Oględnie mówiąc, jest to narzędzie usprawniające masowe wysyłanie e-maili. Świetnie sprawdzi się to, kiedy różne zespoły pracują nad różnymi projektami. Każdy z nich może mieć wspólną skrzynkę, kalendarz i notatki z OneNote.

Warto też zwrócić uwagę na funkcję „clutter”, która była dostępna już w poprzedniej edycji, a wciąż jest mało popularna. To inteligentny algorytm, który filtruje ważne dla użytkownika wiadomości. 

Ciekawostką jest też usprawnione dodawanie załączników. Outlook automatycznie odnajduje ostatnio otwierane przez programy pakietu pliki, dzięki czemu bałaganiarze nie będą musieli przekopywać całego dysku w poszukiwaniu potrzebnego dokumentu. To tak oczywiste rozwiązanie, że zastanawiam się, czemu nie wprowadzono go wcześniej.

Office 365 Planner

Office 2016: Planner

Użytkownicy Office 365 uzyskali dostęp do Plannera na początku tego roku. To odpowiedź Microsoftu na programy takie jak Trello czy Basecamp. Krótko mówiąc to narzędzie do zarządzania zespołem, tworzenia planów, przydzielania zadań, udostępniania plików oraz komunikacji. Realizowane projekty przybierają formę intuicyjnych tablic ("boards"), na których poszczególne zadania widoczne są jako karty ("cards"). Planner nie wymaga ciągłego śledzenia. Jeżeli wprowadzone zostaną zmiany, program poinformuje cię o tym.

Excel jest jasnowidzem

Office 2016: Excel

Użytkowników Excela ucieszy poszerzona gama wykresów (dostępnych także w pozostałych programach), ale prawdziwym hitem tej wersji jest funkcja prognozowania („forecasting”).  Program wykorzystuje wprowadzone wartości (np. przychody w kolejnych miesiącach) aby oszacować prawdopodobne wartości w przyszłości. Poza podstawową prognozą Excel podaje także dwie granice ufności.

Czy warto używać Office 2016?

Pierwsze godziny pracy z nowym Office 2016 stanowiła dla mnie zabawa w kotka i myszkę, w poszukiwaniu nowych możliwości. To pakiet, który czerpie najlepsze wzorce z aplikacji webowych i wprowadza pracę biurową na zupełnie nowy poziom. Współczesny MS Word to nie tylko wirtualna maszyna do pisania, ale całe cyfrowe biuro.

Trzeba jednak zaznaczyć, że korzystanie z niego bez dostępu do Office 365 mija się po prostu z celem, ponieważ najlepsze funkcje są uzależnione od tej platformy. Nowe funkcjonalności udowadniają także, że chmura w firmie nie jest już tylko trendem, ale stała się standardem. Pozostaje trzymać kciuki, aby polskie firmy nadążyły za tymi zmianami.

Więcej o nowym Office 2016 już wkrótce.

Odsłon: 20509 Skomentuj artykuł
Komentarze

12

Udostępnij
  1. scooby
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-01-29 16:01

    Drogi autorze aby stawiac teze o tym ze biznes jest bastionem starych rozwiazan najpierw trzeba jednak zobaczyc i zrozumiec co biznes potrzebuje i co nowa wersja wprowadza a nie slepo biegnac w nowa wersje ... bo jest nowa i jest "fajna"... i taka kolorowa.

    Proponuje aby autor zerknal na aspekty kompatybilnosci rozwiazan w roznych wersjach proponowanych przez M$ (dla przykladu moge dac: VBA dla aplikacji to tragedia z wersji na wersje).

    Dodatkowo skoro to jest pakiet do zastosowan profesjonalnych, biznesowych to taka rzecz jak chociazby M$ Project bylby rzecza nieodzowna - nie jest.

    Skomentuj

    1. Wojciech Kiełt
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2016-01-29 17:39

      Masz oczywiście rację, ale w tym przypadku omawiamy
      Office 2016 dla Użytkowników Domowych i Małych Firm.

      Brak MS Project może być minusem w dwukrotnie droższym Office 2016 Pro

      Skomentuj Historia edycji

      1. scooby
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-02-01 09:07

        Tytul mowi o zastosowaniu w biznesie.

        Moim zdaniem brak MS Project w obu pakietach jest minusem ale to tylko moja opinia.

        Skomentuj

  2. tymczas_dla_TSa
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-02-01 18:01

    Heh, niech mi ktoś powie po co w 2016 ciągle "wisi" uruchomiony pewien proces bez którego oczywiście żadna aplikacja pakietu nie może się obyć (nawet uruchomić).
    No i to mnie dobija - proces, który wisi i marnuje mi zasobu PC. ;)

    Skomentuj

    1. Moria
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-02-05 23:16

      To jeszcze napisz ile ten proces ma bajtów, żebyśmy się pośmiali ile to mocy przerobowych Ci zabiera.

      Skomentuj

      1. tymczas_dla_TSa
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-02-13 18:56

        Dla mnie nie ma znaczenia ile ona zajmuje, a to że jest i dopiero przy jego "pomocy" uruchamiane są pozostałe składowe pakietu.

        Skomentuj

  3. kropak
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-02-01 18:33

    Ale po co komu w domu czy małej firmie ten 2016 skoro dla domowych potrzeb starczy wersja 97 :D

    Skomentuj

    1. tymczas_dla_TSa
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-02-01 19:20

      Dla naprawdę tylko domowych potrzeb jest sporo rozwiązań gpl (nawet 64bit), a na upartego to, co mamy standardowo w os też z braku laku wystarczy. ;)

      Skomentuj

    2. Moria
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-02-05 23:15

      A propos małej firmy. Wyobraź sobie, że ktoś używa dość popularną Symfonię firmy Sage. Moduł FK żeby coś wypuścić do pliku excela potrzebuje Excela zainstalowanego. Niestety, nie może to być 97, 2000, 2003, bo wywołuje funkcje której te już nie posiadają. Dopiero działa od wersji 2007 a i pewnie ją skasują przy kolejnych aktualizacjach. Oficjalnie piszą że w wersji FK 2016 wymagany Office minimum 2010. To tak gwoli siedzenia na wersji 97. Pozdrawiam

      Skomentuj

  4. Astar12
    Oceń komentarz:

    -5    

    Opublikowano: 2016-02-01 22:17

    Panie redajtorku bo inaczej tego nie można określić jak pisze pań intuicyjny interfejs to proszę nie pieprzyć na temat wstążek w offisie bo to jest największy bubel jaki wymyśliło M$. Gdyby Pan choć trochę znał się na ergonomii to nigdy by Pan nie napisał tych bzdurnych peanów, intuicyjny interfejs skończył się na Office 2000.

    Skomentuj

  5. zakius
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-02-02 09:59

    intuicyjny interfejs miał office 2000, później zaczął się jego upadek

    Skomentuj

  6. dawid_dj
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-02-02 17:37

    Płacąc za Office 365 mamy dostęp do najnowszych wersji oprogramowania.
    Ja w chwili obecnej rozpoczynam drugi rok w ramach jednoosobowej działalności i jestem zadowolony.

    Co prawda, na początku był problem z przestawieniem się na nowy interfejs (choć wcześniej pracowałem na wersjach 2007 i 2010), ale dałem rady i poruszam się sprawnie.

    + za to, że można sobie zaparkować własną domenę i postawić prostą stronę internetową za pomocą WYSWIG-a.

    - za integrację OneDrive for Business z Win10. Po zmianie hasła straciłem kilka godzin na ponowne zsynchronizowanie folderów.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!