Ciekawostki

Systemy wspomagania jazdy

z dnia 2014-06-10

System start-stop ma swoich zwolenników i zagorzałych przeciwników, na szczęście istnieje przycisk, którym możemy go wyłączyć. System automatycznie wyłącza silnik po zatrzymaniu i wysprzęgleniu pojazdu. Pozwala to ograniczyć zużycie paliwa, ale jednocześnie wymusza zastosowanie droższych podzespołów, w tym akumulatora, rozrusznika czy alternatora. W przypadku Skody mamy do czynienia z hydraulicznym wspomaganiem kierownicy, przez co po zgaszeniu silnika ruch kierownicą jest praktycznie niemożliwy, w niektórych sytuacjach będzie to irytujące.

Skoda Superb II Combi

Parkowanie samochodem w wersji kombi, szczególnie dla osób, które nie miały wcześniej do czynienia z tak dużym pojazdem, może na początku sprawiać pewne problemy. Z pomocą przyjdzie nam system Park Assist, który oceni ilość wolnego miejsca, przejmie kontrolę nad kierownicą i opierając się na odczytach z czujników odległości będzie dawał nam wskazówki (graficzne i akustyczne) o konieczności zmiany kierunku jazdy. Do wyboru mamy tryb parkowania prostopadłego lub równoległego. W drugim przypadku system może wspomóc nas również przy wyjeżdżania z miejsca postojowego. Po pewnym czasie obsługa systemu staje się bardzo intuicyjna.

Układ stabilizacji toru jazdy ESC integruje wiele oddzielnych systemów w tym: ABS z ASR (kontrola trakcji), HBA (wspomaganie nagłego hamowania) czy DSR (wspomaganie reakcji układu kierowniczego).


Źródło: Skoda

Nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów czuwa do dziewięciu poduszek powietrznych aktywowanych w zależności od siły, kierunku i gwałtowności uderzenia.

Skoda Superb II Combi - reflektory
Źródło: Skoda

Funkcja automatycznych świateł steruje oświetleniem zewnętrznym w zależności od panujących warunków i wychylenia kierownicy - reflektory bi-ksenonowe są wyposażone w moduły obrotowe, które podążając za ruchem kierownicy, doświetlają drogę podczas pokonywania zakrętów

Skoda Superb II Combi

  Podsumowanie
  plusy:
czytelny wyświetlacz i intuicyjne menu
zestaw audio
akcesoria: latarka oraz parasolka
zdalne sterowanie dachem, oknami i klapą bagażnika
automatyczna skrzynia biegów DSG
ilość wolnego miejsca wewnątrz pojazdu
  minusy:
wybieranie głosowe
szczegółowość mapy
jakość zastosowanych materiałów
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: ok. 150 tys. zł
   
marketplace

Komentarze

37
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Oczywiście, lepszy jest Passat w tedeiku "Niemiec płakał jak sprzedawał" czy nieśmiertelny Golf II /III z piątej ręki, klejony z dwóch przystanków autobusowych.

    Prawie dwa lata temu przymierzałem się do Superba, wtedy chyba była to poprzednia wersja.

    Obsługa systemu multimedialnego Amundsena mocno mnie wkurzyła, ja nie mam problemu z tymi sprzetami, ale ten doprowadzał mnie do cięzkiej cholery.

    Tablica to też typowa niemiecka solidność bez polotu. Praktyczny do buula, ale finezji tyle co traktorze.

    W żadnym innym samochodzie tej klasy nie ma tyle miejsca na tylnej kanapie - tam można baraszkować z dwoma sekretarkami jednocześnie :). Bagażnik tez jest ogromny.

    Na miejscu kierowcy nie jest już tak wygodnie.

    Wylądowałem w Peugeocie 508 SW - po 45 tysiącach kilometrów uważam, że dobrze wybrałem.
  • avatar
    Każdy musi dobrać coś pod siebie, taka prawda. Jedni lubią jeździć "Imprezą" drudzy wolą zwykłą "Pandę".
    Nie można też powiedzieć, że dany producent wszystkie auta ma dobre, albo wszystkie złe.
  • avatar
    Wszędzie tylko reklamy czody. Na WP, na Onecie teraz nawet na Benchmarku jest czoda. Tym czasem Czesi prowadzą kampanie antypolską przeciwko naszym produktom a poloki dalej kupują auta od pepików z kapeluszem słomkowym i gumofilcami w bagażniku.

    Brawo!
  • avatar
    Niestety przy tej długości auto nie zmieści się na wielu parkingach - cztery litery będą wystawać :(
  • avatar
    powiem wiecej skoda jest czasami nawet lepsza jak VW - jeździłem w firmie 2 -skodami i 3 VW i powiem że lepiej mi się prowadzi superb jak passata
  • avatar
    Nie chce nic mówić, ale raduje się teraz Cinquecentem, albo Seicentem ;) Tych się bardziej boję - wiem co mówię, bo moja okolica to same grupy rajdowe ;)
  • avatar
    To miało być w odpowiedzi do Fenio, nie dość, że nie ma edycji to jeszcze nigdy nie ma pewności gdzie wyląduje komentarz.
  • avatar
    Powiem tyle: Mazda 6
  • avatar
    To te autko wybrało ZUS???
  • avatar
    Bliski bylem kupienia tego pojazdu bo troche superbem jezdzilem firmowo, ale z podobnymi opcjami cena to wlasnie okolice 150000PLN. Przy odrobinie szuykania da sie kupic mniejsze auto z podobnym wyposazeniem, z poprzedniego rocznika za 1/3 ceny. Fajnie by bylo pojezdzic superbem, ale to miejsce w srodku nie jest az takie potrzebne i trudno uzasadnic taki wydatek...
  • avatar
    To miało być do Ardoos. Idz pan w ch... z tymi komentarzami.
  • avatar
    Za tyle kasy to ja ściągam sobie Camaro 5 gen z salonu (wer. V8)... Oczywiście akcyza, cło, vat, podatek od pojemności silnika wliczone... I zostało by jeszcze jakieś 10k pln w kieszeni. :p
  • avatar
    Mazda 6 gniecie Skode chyba we wszystkim, no i Japończyk, który nie rozlatuje się po przekroczeniu 150 000.
  • avatar
    150k za Skodę to trochę słono. Ktoś to w ogóle kupi ? Pewnie pójdzie na Taxi jak Passat itp.
    Może i ma dużo miejsca, ale to według mnie za mało, aby uzasadnić taką cenę. Za te pieniądze lepiej już kupić używanego Merca lub Audi o takich samych gabarytach. Wtedy przynajmniej poczujesz ,że jeździsz, a nie tylko przemieszczasz się z punktu A do B.
    Pzdr
  • avatar
    XXI wiek i nie ma USB w standardzie!
  • avatar
    Dobra było Audi A3, był golf VII, teraz jest skoda superb, czekamy na seata leona, porshe panamere, lamborghini aventador i bugatti veyrona.

    A jak już to się pokaże to trza się rzucić na maxa i pokazać systemy w nowym Manie TGX, Scani Streamline
  • avatar
    Moto Benchmark
  • avatar
    Piękny samochód znam ze zdjęć bo na drodze takich mało i to jest zaleta
  • avatar
    Martyna powinna to auto testować. :-)
    Byłoby znacznie ciekawiej i ... te komentarze :-)
    Czy KTR już sprzedaje auta ?
  • avatar
    Heh coraz zabawniej.. Na PCtach sie nie znacie, o smartfonach tez za duzo nie wiecie.. a teraz robicie speców od samochodów? To co, kiedy pierwsze przepisy na pierogi na benchu? :)
  • avatar
    Tylko kupuje się Bolidy Młodych Wieśniaków lub inne Szajswageny...
  • avatar
    jak ci się nie podoba to nie wchodź i nie czytaj.
  • avatar
    Nikt normalny nie kupuje skody,renault i autopodobnych smieci...ehhh ale promowac złom trzeba,tylko czemu tutaj az tak źle jest na benchmark.pl moze za polityke sie weźmiecie a co...
    Zaloguj się
    -18
  • avatar
    Teraz wiadomo czym prezesi ZUS'u się worzą aby załatwiać swoje własne interesy.
  • avatar
    recenzje s klassy 2k14 full opcji albo amg poprosze ahahahahah
  • avatar
    tak
  • avatar
    Panowie z redakcji mała literówka:
    System start-stop ma swoich zwolenników i zagorzałych przeciwnik, na szczęście istnieje przycisk, którym możemy go wyłączyć.
    Chyba powinno być przeciwników, a nie przeciwnik.
  • avatar
    tani haha rozbawileś
  • avatar
    Poprawione:)
  • avatar
    Tobie nie jest potrzebne ale komuś innemu bardzo by się przydało. Jak nie potrzebujesz dużo miejsca to po co w ogóle interesować się Superbem kombi. Dla takich wymagań jest Octavia/Golf/Ibiza/A3.
  • avatar
    To miało być w odpowiedzi do xchaotic ale nie wiedzieć czemu pojawiło się tutaj.
  • avatar
    Tak, bo innych koncernów po za VAG to już nie ma ...
  • avatar
    Moja odpowiedz tyczy się recenzji Skody więc podaje alternatywy od VAG dla tych co powinni zainteresować się segmentem C zamiast krytykować "niepotrzebną" przestronność segmentu D.
  • avatar
    test
  • avatar
    Otóż to. Dajcie to auto Martynie, niech sobie potestuje. Tylko nie każcie jej pisać wniosków, komu dziś chce się czytać takie testy. Video recenzja to dobry kierunek. Ja już nie mam czasu na czytanie benchmarka... niestety :(