Karty graficzne

Testy wydajnościowe

opublikowano przez Marcin Jaskólski w dniu 2014-03-19

Testy przeprowadziliśmy we wszystkich możliwych ustawieniach, w rozdzielczości Full HD, na platformie z procesorem AMD FX-8350 oraz kartą graficzną Radeon HD 7970.

Thief: 1920 x 1080 - DirectX vs Mantle        
[kl./s.] ustawienia bardzo niskie

Mantle 84
64
DirectX 51
34
   średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę


Thief: 1920 x 1080 - DirectX vs Mantle        
[kl./s.] ustawienia niskie

Mantle 83
63
DirectX 50
33
   średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Thief: 1920 x 1080 - DirectX vs Mantle        
[kl./s.] ustawienia normalne

Mantle 73
55
DirectX 48
32
   średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Thief: 1920 x 1080 - DirectX vs Mantle        
[kl./s.] ustawienia wysokie

Mantle 61
47
DirectX 46
31
   średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Thief: 1920 x 1080 - DirectX vs Mantle        
[kl./s.] ustawienia bardzo wysokie

Mantle 49
40
DirectX 44
29
   średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

W przypadku ustawień w których procesor odgrywa największą rolę (niższe ustawienia jakości grafiki) różnica w szybkości działania gry jest porażająca. Przy ustawieniach wysokich przewaga Mantle w średnich klatkach na sekundę wciąż wynosi 15 fps. Przy ustawieniach bardzo wysokich, jest to już tylko 5 fps, jednak różnica w minimalnych klatkach na sekundę jest wciąż wysoka.


Obciążenie CPU podczas testu (niebieski - DX, fioletowy - Mantle)

Mantle ma lepiej wykorzystywać procesor i dokładnie to robi. Generowana jest większa ilość klatek na sekundę, więc nic dziwnego, że wykorzystanie CPU przy użyciu Mantle jest wyższe. Jak na wyniki wpłynie dodatkowo True Audio? Sprawdzimy to już wkrótce, jednak wedle zapowiedzi True Audio miało zmniejszyć narzut na procesor. Nie spodziewalibyśmy się więc większych zmian w szybkości działania gry, jednak sprawdzimy to wkrótce w praktyce.

Jak na razie wsparcie Mantle otrzymały zaledwie dwie gry (Batllefield 4 oraz Thief), jednak na obydwu przykładach widać, że nowe API potrafi znacząco podnieść szybkość działania gry. Jeśli tylko twórcy gier na konsole Playstation 4 i Xbox One zaczną go masowo wykorzystywać i pojawi się w większej ilości gier na PC, może stanowić groźną alternatywę dla DirectX. Przypominamy, że Mantle zadziała jedynie na kartach graficznych AMD Radeon R7/R9 oraz Radeon HD opartych na architekturze GCN. Największą korzyść z Mantle odczują użytkownicy komputerów gdzie procesor stanowi ograniczenie dla gier. Jeśli komputer wyposażony jest w mocny procesor, przyśpieszenie nie będzie tak spektakularne.

Co jednak z technologią True Audio? Tylko część kart graficznych Radeon jest wyposażona w tę technologię. Konkretnie są to grafiki zintegrowane z APU AMD Kaveri, oraz Radeony R9 290X, R9 290, R7 260X, R7 260 i Radeon HD 7790. Testy True Audio nie są już tak proste do przeprowadzenia - już wkrótce dokładniej opiszemy tę technologię.

marketplace

Komentarze

45
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    AceDude ty chłopcze nie patrz na max ilość klatek tylko na minimalną, co z tego że w porywach masz tą maksymalną wartość jak większośc gry będziesz miał średnią z 2 wartości, ja tam jednak wole minimum 40klatek niż 29 a tą różnice odczujesz.
  • avatar
    Wyniki są bardzo dobre, oznaczają że większy zakres graczy będzie mógł się cieszyć płynną rozgrywką a w tym przypadku minimalne klatki odgrywają większą rolę.
  • avatar
    Co za sens ma porównywanie cyferek jak nie wiemy jak zmieniła się sama grafika po zmianie z Dx a Mantle.
    A po prezentacji BF4 wiemy, że takie różnice są znaczące.

    W tej chwili jednocześnie te wyniki mogłyby wyglądać tak, że na ustawienia niskich na Dx jest taka sama jak na maksymalna na Mantle.

    Bez porównania różnic w grafice cały ten test nie ma sensu.
    Zaloguj się
  • avatar
    ocena tej gry na benchmarku jest mocno zawyżona, większość portali ocenia ją na 6-7/10 a tutaj chyba trafiło na recenzenta-fana serii, tak wiem że oceny gier są subiektywne z natury
  • avatar
    Ciekawy test, tylko czemu nie zrobiliście testu dla procesorów Intela- i3, i5 oraz i7 - można by zobaczyć jak to w tym przypadku wygląda - potencjalni kupujący platforme do gier mieliby wtedy jakieś rozeznanie by lepiej podjąć decyzję co do zakupu - choć to na razie tylko 2 gry.
    I niestety widać, że przy wysokich ustawieniach zysk z Mantle maleje - ale zawsze coś lepiej.
    Zaloguj się
  • avatar
    z ciekawosci przeprowadzilem test na takim sprzecie
    Phenom x3 @2.8Ghz
    ddr2 8gb
    płyta jakis złom
    Radeon R9 270X gigabyte 1200/1500
    thief na full detale full HD
    Test na wbudowanym w gre benchmarku

    DX
    Max: 42 FPS
    Średnio: 22 FPS
    Min: 11 FPS

    Mantle
    Max: 24 FPS
    Średnio: 11 FPS
    Min:1 FPS

    Podczas gdy BF4 na multi czy to na minimum czy na ultra detalach to zawsze jest 20-35% wiecej fps na matnle w porónaniu do DX

    Widac thief potrzebuje jeszcze optymalizacji dla mantle, a po bf4 z mantle jestem mile zaskoczony



    Zaloguj się
  • avatar
    Thief to taki przykład gry która dzieli mocno opinie. Jedne portale zarzucały grze marną fabułę inne ja chwaliły. Jedyne do czego wszyscy się. zgadzają to bugi i kiepskie AI
  • avatar
    Dopiero teraz przyjrzałem się wykresowi obciążenia procesora.

    Jakim cudem pod mantlę jest większe obciążenie?Przecież główna idea tego api to odciążanie procka.
    Zaloguj się
  • avatar
    Prosiłbym redakcje o test jakości grafiki pomiędzy mantle a dierex
  • avatar
    Dlaczego nie ma testów pod procesorem i5 4670K?
    Tylko przy teście z udziałem tego procesora można mówić o ewentualnej przewadze Mantle nad DirectX. Powyższy test jest niesprawiedliwy i z góry wiadomo, że będą takie, a nie inne wyniki. Procesory AMD są cienkie jak barszcz zwłaszcza jeśli chodzi o moc jednego wątku, więc zawsze gra w mantle będzie chodzić lepiej niż w DirectX skoro procesor nie daje sobie rady pod DirectX.
    Zaloguj się
  • avatar
    ALE nieudany tytul
  • avatar
    dlatego u mnie na playstation 4 nie slychac zadnego wentylatora/gra wyglada perfekcyjnie i jest ultra plynna
  • avatar
    Tak na szybko
    Pentium 230 złotych /56 fps
    Core i3 450 złotych /70 fps
    FX-8350 700 złotych /69 fps
    4670k 900 złotych /71 fps

    Zdaje sie ze to chyba pokazuje oplacalnosc procesorów AMD :)
    Zaloguj się
    -3
  • avatar
    No cóż, pierwszy wykres: WOW. Ale tak na prawdę interesuje mnie ostatni, na którym mamy 5 FPS więcej... Smuteczek. Zostaję przy GF.
    Zaloguj się
    -23
  • avatar
    Filmik 0:40-0:41 jakiś bug czy coś koleś w tle nagle tak dziwnie opada, po obu stronach xD
  • avatar
    Nawet gdybyś zastosował i7 4960X z tą karta graficzną to wydaje mi się że wiekszego skoku byś nie odnotował bo przy tych ustawieniach wąskim gardłem staje sie już karta.
  • avatar
    Gdyby jeszcze płyty główne z am3+ potaniały :).
    Cikawe czy teraz amd pokazało tym mantle że na ich fx da się grać to czy zrobią lepsze pod gry a nie tylko apu z tym uhuma która w grach się nie przydaje.
  • avatar
    Ciekawe jak by działało u mnie na Pentium G3420 3.2 i Radeon 7850 2gb, 4gb ram kingstom hyperX , zróbcie test na podobnej konfiguracji bo takie są chyba popularne.
  • avatar
    Witam. Właśnie dzisiaj zaktualizowałem grę Thief aby sprawdzić to Mantle jak to będzie wyglądało na moim Radeonie 7850 1GB OC oraz procesorem i5 3350p. Ustawienia graficzne wysokie, za bardzo nie grzebałem w ustawieniach. Przeprowadziłem testy w rozdzielczościach 1600x1050 i Full HD. Na początek pod DX11 a pózniej pod Mantle aby mieć porównanie. I szok !!! Pod dx 11 średnio miałem o te 5 fps-ów więcej niż pod Mantle. Jedyne co się zmieniło to że pokazuje minimalny fps w teście, pod dxem były tylko Max i Średnie. Puki co zaczołem grę od nowa może w trakcie rozgrywki zauważę różnice w płynności gry.
    Zaloguj się
  • avatar
    jeśli nawet nie przyjmie się to i tak dzieki temu mantle zmusi MSyf i podlizującą nvidię aby dx12 był lepszy. BRAVO AMD dzieki wam życie gracza będzie łatwiejsze