@piwo1 nie pamiętam gdzie - być może w którymś z przecieków była mowa o L4 w IO die.
1
abuson
@piwo1 nie było takiej informacji. Można założyć, że ZEN4 potencjalnie cały będzie składany w "3D", ewentualnie pojawi się dodatkowa seria z takim L3 cache
@michal_mat RDNA1 względem GCN (ostaniej generacji,a nie tej z XBOX 1.0 + dodatki z 1.2 i 1.3) potrzebuje ~35% TFlopów mniej w grach, żeby mieć identyczne wyniki. Jestem w stanie uwierzyć, że RDNA2 z 4TF przebije 6TF z GCN.
Jakby dodać ten wszystkie nowe funkcje z RDNA2 to GCN nie ma szans nawet i mając 2x tyle TFlopów.
0
abuson
@michal_mat Nie porównywałbym bezpośrednio TF z różnych architektur.
W XBOX ONE/S/X - masz GPU na architekturze GCN 1.0 (z kilkoma usprawnieniami z kolejnych generacji).
Gdyby porównać np RX Vega 64 (12,66 TLOPS) vs RX 5700xt (9.7 TFLOPs) - ta druga jest szybsza w grach średnio o ~15% mimo mniejszej teoretycznej wydajności.
RDNA2 ma być jeszcze bardziej usprawnione ~50% wydajniejsze na wat (wzrost IPC, taktowania, mniejsze zużycie energii przez usprawnienia architektury)
Dodatkowe zmiany w potoku graficznym (ogromna zmiana po wielu latach) - mesh shaders, VSS (obie konsole pod różnymi nazwami to wspierają) - to wszystko sprawia, że te 4 TF zgniotą stare GPU z poprzedniej generacji.
No i jeszcze przecieki o opracowywaniu przez Microsoft technologii odpowiadającej DLSS od NVIDII tylko na api DirectML
Mocne uderzenie AMD w profesjonalny segment – zaprezentowano rewolucyjne CPU i GPU
44 komentarzyDyskutuj z nami!Crucial gotowy na premierę pamięci DDR5 RAM - mamy zdjęcia modułów
18 komentarzyDyskutuj z nami!Microsoft nie upilnował tajemnicy? Wyciekły ceny nowych Xboxów
27 komentarzyDyskutuj z nami!Jakby dodać ten wszystkie nowe funkcje z RDNA2 to GCN nie ma szans nawet i mając 2x tyle TFlopów.
W XBOX ONE/S/X - masz GPU na architekturze GCN 1.0 (z kilkoma usprawnieniami z kolejnych generacji).
Gdyby porównać np RX Vega 64 (12,66 TLOPS) vs RX 5700xt (9.7 TFLOPs) - ta druga jest szybsza w grach średnio o ~15% mimo mniejszej teoretycznej wydajności.
RDNA2 ma być jeszcze bardziej usprawnione ~50% wydajniejsze na wat (wzrost IPC, taktowania, mniejsze zużycie energii przez usprawnienia architektury)
Dodatkowe zmiany w potoku graficznym (ogromna zmiana po wielu latach) - mesh shaders, VSS (obie konsole pod różnymi nazwami to wspierają) - to wszystko sprawia, że te 4 TF zgniotą stare GPU z poprzedniej generacji.
No i jeszcze przecieki o opracowywaniu przez Microsoft technologii odpowiadającej DLSS od NVIDII tylko na api DirectML
Firefox Quantum - szybsza przeglądarka z odświeżonym interfejsem
22 komentarzyDyskutuj z nami!