Komentarze

  • Łazik Curiosity „ogląda się za siebie” - podsumowanie 5,5-letniej wędrówki

    Ocena komentarza: 0
    1Gigabit=125MB.

    MB to nie to samo co MiB.

    1000=/= 1024 itd.

    Polecam porzucić Windowsa i przesiąść się na inne systemy które nie stosują uproszczeń dla laików.

    Transmisje danych, szybkości transferów internetowych itd. używają prawidłowych wartości i przedrostków sytemu układu SI.

    Gdzie tysiąc (kilo-) to 1000 itd.

    A nie tego ciągnącego się debilnego uproszczenia dla pojemności dyskietek wykonanego przez zacofanych będących ciągle w średniowieczu, liczących częściami ciała, Merkinów.

    13

  • Ustawa o elektromobilności przyjęta

    Ocena komentarza: 0
    Już jest nazywa się "VAT" "akcyza" itd.

    Za to prąd będziemy produkować lokalnie i jak rząd nie przeżre tego czego nie wydamy na zakupy u Arabów i Rosjan na ich ślizgawki na pustyni/dacze na Syberii zostanie u nas.
    Będzie na drogi ;)

    42

  • Ustawa o elektromobilności przyjęta

    Ocena komentarza: -1
    c.d.

    > produkcji baterii + dodatkowo ich utylizacja).
    Baterie poddaje się recyclingowi - i każda kolejna bateria zrobiona z odzyskanych materiałów ma dzięki temu (brak wydatków na wykopanie tego samego) ma JESZCZE MNIEJSZY wpływ na środowisko.

    https://cdn.teslarati.com/wp-content/uploads/2017/06/Forecast-of-MFG-GHG-1024x532.png

    Utylizacja baterii (idiotą trzeba być aby wyrzucać tak wartościowe rzeczy na śmietnik) polega na ich wywaleniu na wysypisko - bo baterie NIE SĄ toksyczne, nie zawierają szkodliwych metali.


    > Po czwarte komfort. Ładowanie samochodu przez 30 minut na stacji, a w domu kilka godzin jest nie komfortowe i nie wygodne.

    Autko elektryczne ma się ładować w nocy i codziennie mieć pełen "bak".
    Nikt normalny nie cierpi "nie komfortu" z tego powodu tego że mu się auto ładuje jak on/a śpi...

    A w podróży ma się ładować podczas przerw na jedzenie i na skorzystanie z toalety...

    42

  • Ustawa o elektromobilności przyjęta

    Ocena komentarza: -1
    > No i jak zwykle kłamstwa.
    ... bedzie spalinowy FUDziarz wciskał - poprawiłem to dla ciebie - nie masz się co wstydzić - jesteś dilerem kopalniaków/ masz warsztat i strach cię ogarnia na wizje mało awaryjnych, bezobsługowych EV/ stację benzynową? :P

    > Po trzecie elektryki są nieekonomiczne i nieekologiczne.

    Znowu te bzdury?

    >Drogie, ciężkie (niszczenie infrastruktury)
    Model X i S niewiele więcej niż auta w swojej klasie.
    A tu postęp kolego - Model 3 LR waży tyle samo co a nawet **MNIEJ** niż jego konkurenci Audi S4/BMW M3

    > i jeżeli trzymamy takie dłużej jak 3 lata to i dochodzi sprawa wymiany baterii (kolejne koszta).
    No i dlatego w życiu taka Tesla nie da 8 lat gwarancji bez limitu kilometrów w Modelu S i X na baterie!!1!
    Te Roadstery co miały premierę 10 lat temu to już 3 razy każdy miał zmienianą baterię!1!!!!
    A nie zaraz to jakieś majaki FUDziarza. /sorry udziela mi się ten twój kwas... ;)

    > Po drugie trasa Gdańsk-Zakopane to ponad 680 km - jadąc A1. Inne trasy są dłuższe.

    Racja powinienem napisać odległość w linii prostej to trasa akurat na Model 3 LR (~550km). Skrót myślowy. Mea culpa.

    Chodziło mi o to iż na taką odległość starczy - przy jeździe 120km/h (zużycie 143Wh/km) - baterii w M3LR gdzieprzy 100% jest jakieś ~80kWh dla użytkownika.

    143Wh/km przy 121km/h 75mph
    https://www.facebook.com/tsla3/videos/853902684781202/



    > Już nawet Szwedzi tak twierdzą (i to w najpozytywniejszych badaniach wychodzi od 5 do 17 ton dwutlenku węgla przy produkcji baterii + dodatkowo ich utylizacja).

    Znowu próbujesz robić z igły widły - nic nie powstaje z niczego a wkład w baterię jest minimalny z punktu widzenia życia auta i zwraca się błyskawicznie - po pojedynczych miesiącach w czystych państwach.
    https://www.transportenvironment.org/press/electric-cars-emit-less-co2-over-their-lifetime-diesels-even-when-powered-dirtiest-electricity

    Zresztą Szwedzi wzięli dane z d. nie odnoszące się nijak do rzeczywistej produkcji baterii. W 10-kach artykułów już to poruszano - ale oczywiście ty się do tego już nie odniesiesz...

    42

  • Ustawa o elektromobilności przyjęta

    Ocena komentarza: -1
    Jak to fajnie mówią po angielsku: "Fool cells" - "ogniwa głupców".

    Wodór będzie paliwem "jutra".
    Zawsze "jutra".

    Wodór to bajka którą mamią koncerny paliwowe - bo on niczego nie zmienia - dużo się mówi a zero z tego wychodzi. Zjada się dotacje i tyle ;)

    Wodór jest bardzo słabo wydajny 30% przy ponad 90% dla prądu

    https://i.imgur.com/vMIpIVd.jpg
    https://pbs.twimg.com/media/DGN8sTWWsAAepeU.jpg

    a obecnie powstaje głównie przez reakcję pary z metanem - czyli z paliw kopalnych.

    Wodór to ślepy zaułek. W domu nie zatankujesz, jesteś na łasce Shell itp. (dodatkowy powód dlaczego oni go lobbują mimo że bubel), wydajność 1/3 EV, stacje drogie jak choinka (i trzeba by wybudować całkiem nową sieć dystrybucji - kto wyłoży te biliony?), samochód ma marne osiągi (i tak trzeba dać baterię aby temu zaradzić czemu nie pójść więc krok dalej i wywalić wodór kompletnie?) , zbiorniki zajmują 3/4 auta...
    A najlepszy myk jest taki, że (nawet robiąc go najtaniej z gazu ziemnego (metanu), zapomnij o dużo droższej elektrolizie z wody) koszt zatankowania będzie większy niż jazda na benzynie.

    Gdzie czysty elektryk zatankuje za grosze (jak nie za "darmo" z paneli).

    itd.
    Do obejrzenia:

    Elon Musk "Hydrogen Fuel Cells are Extremely Silly; Hydrogen an Incredibly Dumb One to Pick"
    https://www.youtube.com/watch?v=YNV8qi_rJBg

    Hydrogen Fuel Cell Vehicles or Electric Vehicles?
    https://www.youtube.com/watch?v=23lz9ercqvA


    Nie da się ukryć że obecnie wodór jako magazyn energii w samochodach już nie jest traktowany przez nikogo poważnie.
    Ostatnie podrygi to jakieś próby zrobienia hybrydy wodorowo-elektrycznej (z wtyczką) czyli właściwie range-extendera na wodór, ale chyba nikt temu nie wróży powodzenia...

    Mercedes GLC F-Cell - plugin FCBEV
    https://youtu.be/PuhYNVSPjUM?t=435

    42

  • Ustawa o elektromobilności przyjęta

    Ocena komentarza: 2
    Oczywiście - nie każdemu obecne osiągi samochodów elektrycznych odpowiadają (chociaż obecnie te 500km to Tesla Model 3 LR robi spokojnie przy prędkości 120km/h - a to trasa Zakopane - Gdańsk ).

    I nie każdego na nie jeszcze stać.

    Ale szerzenie bzdur/kłamstw/FUDu o "szkodliwych" bateriach czy tego, że samochody spalinowe są "bardziej eko" to mnie osobiście tak ciężko wkurza... :)

    42

  • Ustawa o elektromobilności przyjęta

    Ocena komentarza: 2
    Muszą być wystarczająco dobre (już są) i dostatecznie tanie (powoli się zbliżamy).
    Na razie jest jeszcze drogo ale ceny spadają cały czas i nawet pesymistyczne prognozy wskazują na ~2025 jako datę gdzie auto elektryczne zrówna się cenowo ze spalinowym.

    Jeszcze jedno "pokolenie" statystycznego auta i jesteśmy. Szybko mnie ;)

    42

  • Ustawa o elektromobilności przyjęta

    Ocena komentarza: 2
    > Ekologia az blaga o to zeby nie uzywac baterii litowo jonowych do zasilania samochodow

    Nie bzdurz.
    Gadasz jakby to był 1990 rok a auta jeździły na akumulatorach kwasowo-ołowiowych...
    (+ linki do poczytania na dole)

    >Mimo to koncerny na sile wbrew wszelkiej logice pchaja te baterie w samochody.

    Jakie "koncerny"? One się przecież na siłę stawiają się i lobbują polityków aby uwalić elektryki.

    Nie dość że marginesy zysku mniejsze, obsługi po sprzedażowej (na której najlepiej skubie się klienta) dużo mniej - ot płyn do spryskiwaczy dolać i jazda, klocki hamulcowe na życie samochodu wystarczają, itd.
    to jeszcze auta się dużo rzadziej psują - już nie ma tak "padło sprzęgło - kup pan nowe auto..."

    A najgorzej ze stare dziadki maja uwalone grube dziesiątki jak nie setki miliardów $ w fabryki silników spalinowych, plus wszystkie te ich patenty są g. warte...


    ---
    O baterii:
    W baterii li-ion nie ma żadnych metali ciężkich czy szkodliwego g. - wszystko zwykłe metale i można wyćpnąć na wysypisko - jak lubisz wyrzucać wartościowe rzeczy. Nikiel, kobalt, miedź, aluminium, grafit, krzem i szczypta litu (jako sole) .

    90+% baterii jest "odnawialne". Raz wydobywasz i odzyskujesz na następne kilkanaście pokoleń autek.

    A przed tym (jak już będzie za słaba w aucie) możesz użyć jako baterii do DIY systemu baterii do paneli słonecznych (czy też sprzedać komuś kto taki robi) i po następnych latach pracy - do recyclingu i od nowa.

    "EV batteries are just about the most recyclable object made by humans. You can put them in landfill if you are so mad as to throw away such a valuable thing because they don't contain toxic metals (unlike the battery in your petrol car). The battery in my electric bike is certified for the ordinary waste stream and the manufacturer claims you could, if you wanted, eat it.

    https://faircompanies.com/videos/zero-motorcycles-high-performance-electric-bikes/ "

    https://qz.com/1040956/why-electric-cars-are-always-green/

    "What I learned at their plant, which I’d never heard before, is this: we can already recycle the heck out of EV batteries. Even today, we reclaim more than 95% of the three major metals they contain: nickel, copper, and cobalt. And a reclamation process is currently being developed for lithium—the metal the battery is named

    42

  • Ustawa o elektromobilności przyjęta

    Ocena komentarza: 1
    Prądu - wtedy kiedy głównie ładuje się elektryki, to jest w nocy, na nocnej taryfie - mamy wystarczająco dużo (1).
    Ba wreszcie spore jego ilości by się nie marnowały - obecnie elektrownie grzeją powietrze bo nie ma kto tego prądu wtedy zabrać!

    Do tego im mniej wyprodukowanej benzyny, tym więcej prądu - bo - tu się wielu zdziwi - na produkcję każdego litra potrzeba ~1,5kWh. Za tyle prądu jaki potrzeba na zrobienie 10 litrów taka Tesla Model 3 przejedzie 100+ km...
    (2)


    (1)
    http://www.brd24.pl/spoleczenstwo/polskie-auto-elektryczne-bedzie-tez-autonomiczne/
    Z kolei minister energii Krzysztof Tchórzewski wyjawił, dlaczego w ogóle powstał rządowy pomysł na polski samochód elektryczny. – Chodzi o to, że w nocy nie wykorzystujemy tego, co produkują elektrownie – mówił. – A one muszą działać minimum na nieco ponad 40 proc. mocy – tłumaczył.

    (2)
    https://i.imgur.com/LhC8rT3.png

    Film od 6:30 https://www.youtube.com/watch?v=854qFolHp4s#t=390

    https://youtu.be/qMXBnCXvjjQ?t=573

    42

  • Ustawa o elektromobilności przyjęta

    Ocena komentarza: 1
    > Wciąż też nie milkną spory o to, czy e-samochody w naszych realiach są rzeczywiście bardziej „eko” – to jednak inny temat.

    Tak KULSON są. Nawet w zaśmierdziałej zabitej dechami POLSCE.
    Możemy skończyć z tym FUDem podnoszonym namiętnie przez osoby które mają korzenie/inwestycje/interesy w paliwowym/samochodowym przemyśle?


    > even on an extremely polluting national grid, like **Poland’s**, a battery-powered vehicle still emits 25% less CO2 over its lifetime than a diesel car

    > The main takeaway is that even electric cars powered by electricity generated by the dirtiest fossil fuel sources, like coal, still emit fewer emissions than diesel cars.

    https://www.transportenvironment.org/press/electric-cars-emit-less-co2-over-their-lifetime-diesels-even-when-powered-dirtiest-electricity


    I to ignorując już takie "drobiazgi" jak brak emisji RAKOTWÓRCZYCH związków NOx czy znacząco mniejsze pylenie z klocków hamulcowych (emisje pyłów PM10 / PM25 to drugie największe źródło zanieczyszczeń) dzięki hamowaniu regeneracyjnemu silnikiem elektrycznym...

    42

  • Ferrari inaczej definiuje „nigdy” - e-supersamochód jednak powstanie

    Ocena komentarza: 0
    > Zgodnie z normami to samochód wyrzuci z siebie max 2g NOx/km (najstarsze normy, bo teraz to śladowe ilości).

    Kolega widać lubi związki rakotwórcze, głęboki wdech proszę się nie zachłysnąć tymi zdrowymi spalinami z rur wydechowych ;)
    Proponuję samochód Volkswagena ich "normy" NOx ostatnio strasznie sławne są :P


    P.S.

    I jeszcze jedna próba dotarcia do kolegi... ;)

    Tu sama produkcja samochodu elektrycznego i spalinowego:
    https://cdn.teslarati.com/wp-content/uploads/2017/06/Forecast-of-MFG-GHG-1024x532.png

    i całość (produkcja, eksploatacja i jej koniec) na przykładzie obecnych danych:
    https://cdn.teslarati.com/wp-content/uploads/2017/06/Lifecycle-GHG-Emissions.png

    Źródło: http://www.teslarati.com/tesla-greener-think-getting-greener-look-manufacturing/

    31

  • Ferrari inaczej definiuje „nigdy” - e-supersamochód jednak powstanie

    Ocena komentarza: 0
    Ty chyba masz jakiś problem z czytaniem...

    Ba nawet ikonografika do ciebie nie jest w stanie przemówić widzę....

    Może jeszcze raz spróbujemy?

    Strona która porównuje emisje ICE i EV uwzględniając wszystko - także produkcję baterii i to, że benzyna nie pojawia się magicznie na stacji benzynowej.
    Klikamy na zielonym PLAY aby przeczytać co i jak.

    http://carboncounter.com/
    "This combines emissions from the production and distribution of both the car and its fuel, meaning that we include emissions from electricity generation and battery production."

    Nadal po angielsku.. może to jest problemem nie do przeskoczenia w zrozumieniu? Ale chociaż obejrzyj wykresy..

    Dodatkowo kolegę informuję iż skoro tak go boli "prąd z węgla dla EV" to proszę nie pomijać tego iż rafinerie zużywają niesamowite ilości energii elektrycznej.
    Jakieś 1 do 1,5kWh na każdy litr benzyny! To jakieś 6 do 10km Teslą M3.
    Kopalniak 10l/100? Tesla jedzie "gratis"

    Film od 6:30
    https://youtu.be/854qFolHp4s?t=394
    To samo powiedziane tutaj:
    https://youtu.be/qMXBnCXvjjQ?t=573

    Obrazek jakby się nie chciało oglądać:
    https://i.imgur.com/LhC8rT3.png

    31

  • Ferrari inaczej definiuje „nigdy” - e-supersamochód jednak powstanie

    Ocena komentarza: 0
    Gadanie z tobą to jak jak z płaskoziemcą czy przeciwnikiem szczepionek.

    31

  • Ferrari inaczej definiuje „nigdy” - e-supersamochód jednak powstanie

    Ocena komentarza: -1
    > Mógłbym dalej mówić
    Po tych chorych wymyślonych dyrdymałach jakie tu wypisujesz muszę się zgodzić. Zamilcz lepiej...

    31

  • Ferrari inaczej definiuje „nigdy” - e-supersamochód jednak powstanie

    Ocena komentarza: -1
    Bateria jest niemal nieistotna w statystyce życia całego pojazdu:
    https://www.transportenvironment.org/sites/te/files/ElectricyMixesClimateChange%20%281%29.png

    Nawet w najgorszym wypadku niemal 100% węgla i tak EV są czystsze niż auta spalinowe.
    A takie kraje (cough Polska) to już dziś wyjątek a nie reguła

    > even on an extremely polluting national grid, like Poland’s, a battery-powered vehicle still emits 25% less CO2 over its lifetime than a diesel car


    > The main takeaway is that even electric cars powered by electricity generated by the dirtiest fossil fuel sources, like coal, still emit fewer emissions than diesel cars.

    https://www.transportenvironment.org/press/electric-cars-emit-less-co2-over-their-lifetime-diesels-even-when-powered-dirtiest-electricity


    A elektryki mają poza mniejszą emisją CO2 same zalety - np. nie emitują rakotwórczych związków NOx, mniej pyłów z klocków hamulcowych (regeneracyjne hamowanie) - wszystko to co truje w mieście...

    31

  • Ferrari inaczej definiuje „nigdy” - e-supersamochód jednak powstanie

    Ocena komentarza: -2
    Nie wiem jak można pisać takie głupoty bezpośrednio pod komentarzem który zawiera twarde dane iż jest odwrotnie.

    Co to ma znaczyć:
    >Co do liczby wypadków - są częstsze w stosunku do liczby pojazdów z takowym napędem.

    Znaczy że co elektryki mają częściej wypadki? Jakieś pole magnetyczne je ściąga na inne auta?

    Bo przecież nie że się częściej zapalają - bo jest odwrotnie zapalają się dużo, DUŻO rzadziej - jak nie przebijesz/rozwalisz obudowy baterii ( spód Tesli https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/tgeybbc-jpg.166068/ ) to baterii nic nie jest.

    31

  • Ferrari inaczej definiuje „nigdy” - e-supersamochód jednak powstanie

    Ocena komentarza: -1
    Jakie niby problemy?

    Baterie w elektrykach palą się znacząco rzadziej niż auta spalinowe.
    (Przykładowo gdyby Tesle paliły się tak często jak kaszlaki (1) - to było by w samych USA ponad 80 pożarów rocznie, a jak na razie przez lata liczba wszystkich jest mniejsza niż palcy u obu dłoni...)

    EV dużo bezpieczniejsze - bo bateria jest w obudowie i ogień zanim "wyjdzie" musi się przepalić przez grodzie pożarowe...

    Były dwie słynne rozdmuchane sprawy jak się Tesle nadziały - gościu dostał komunikat, wysiadł, straż zdążyła przyjechać a ogień nawet do kabiny się nie dostał...

    Największe zagrożenie to dym z palących się plastyków, gumy, wykładzin, itp. normalnego świństwa.

    (1)
    "About 17 cars catch fire every hour in the United States."
    "U.S. fire departments responded to an estimated average of 152,300 automobile fires per year in 2006-2010. These fires caused an average of 209 civilian deaths, 764 civilian injuries"
    http://www.nfpa.org/public-education/by-topic/property-type-and-vehicles/vehicles

    Currently there are 253 million cars and light trucks on US roads and in 2015 there were 174,000 vehicle fires reported. That's 0.69 vehicle fires per 1000 on the road. The number of car fires per year have been declining there were 456,000 fires in 1980
    http://www.nfpa.org/news-and-research/fire-statistics-and-reports/fire-statistics/vehicle-fires/highway-vehicle-fires


    Tu masz kilka linków jak wyglądają pożary EV:

    https://electrek.co/2016/12/19/tesla-fire-powerpack-test-safety
    - trzeba się nieźle namęczyć zanim podpalisz

    https://youtu.be/-gkNosJ-tzQ?t=518
    - A tu jak gasić - jedyny "problem" to to że potrzeba dużo wody (bo ciężko się dostać do środka baterii)

    Tutaj opinia osoby której tesla się zapaliła w wyniku nadziania na hak:
    http://insideevs.com/third-tesla-model-s-fire-the-owners-story/
    - minęło ponad 5 minut zanim ogień zaczął się palić na poważnie (zajęły się elementy przedniego bagażnika).

    31

  • Ferrari inaczej definiuje „nigdy” - e-supersamochód jednak powstanie

    Ocena komentarza: 0
    > Baterie nie są ekologiczne,

    A czemuż to FUDzisz takimi kłamliwymi tekstami?
    Widzę że elektryki ci nie pasują - to czy masz w tym interes (właściciel stacji benzynowej? akcje?) czy może jesteś stetryczałem dziadkiem niechętnym zmianom to mnie akurat nie obchodzi - ale proszę nie rozprzestrzeniaj kłamstw rozsiewanych przez lobby spalinowe/samochodowe którym nie w smak zmiany...

    W baterii nie ma ŻADNYCH metali ciężkich czy szkodliwego g. - wszystko zwykłe metale i można wyćpnąć na wysypisko - jak lubisz wyrzucać wartościowe rzeczy. Nikiel, kobalt, miedź, aluminium, grafit, krzem i szczypta litu (jako sole) .

    90+% baterii jest "odnawialne". Raz wydobywasz i odzyskujesz na następne kilkanaście pokoleń autek.

    A przed tym (jak już będzie za słaba w aucie) możesz użyć jako baterii do DIY systemu baterii do paneli słonecznych (czy też sprzedać komuś kto taki robi)

    "EV batteries are just about the most recyclable object made by humans. You can put them in landfill if you are so mad as to throw away such a valuable thing because they don't contain toxic metals (unlike the battery in your petrol car). The battery in my electric bike is certified for the ordinary waste stream and the manufacturer claims you could, if you wanted, eat it.

    https://faircompanies.com/videos/zero-motorcycles-high-performance-electric-bikes/ "

    https://qz.com/1040956/why-electric-cars-are-always-green/

    "What I learned at their plant, which I’d never heard before, is this: we can already recycle the heck out of EV batteries. Even today, we reclaim more than 95% of the three major metals they contain: nickel, copper, and cobalt. And a reclamation process is currently being developed for lithium—the metal the battery is named for, though it’s not its major component."

    31

  • SI w kilka godzin potrafi opanować grę do (prawie) perfekcji

    Ocena komentarza: 1
    Proszę AI (samo ucząca się sieć neuronowa) w 500 linijkach kodu chodząca w każdej przeglądarce rozwala grę FlappyBird w kilkudziesięciu permutacjach:
    https://xviniette.github.io/FlappyLearning/

    Kod tutaj: https://github.com/xviniette/FlappyLearning

    22

  • Zlewające się gwiazdy neutronowe - jak jedno odkrycie może zmienić astronomię

    Ocena komentarza: 0
    Nie cierpię słowa "alert/ów".

    9

  • Test telewizora TCL 55C7006 - dźwięk od JBL, design od Duńczyków oraz… matryca 60Hz

    Ocena komentarza: 0
    Tutaj chodzi o filmy w 24 klatkach.

    60/24 nie podzielisz równo - 60Hz matryca to g* a recenzent tutaj albo jest ślepy jak mu judder (nierównomierne skakanie filmu) nie przeszkadza albo robi recenzje pod producenta nie pisząc w prost że 60Hz TV to marketowy śmieć dla ślepych frajerów.

    120Hz albo spadać.

    16

  • Samsung Portable SSD T5 - bardzo szybki dysk przenośny

    Ocena komentarza: -1
    Za przeproszeniem w d. mam Merkinów i ich przywiązanie do mierzenia odległości częściami ciała. To nie średniowiecze. Ani portal spożywczy o ziemniakach, pewne standardy trzeba mieć.

    "Testowany dysk przenośny ma pojemność 1 TB, przy czym realna pojemność oddana do dyspozycji użytkownika to 931 GB."

    Proszę poprawić 931"GB" na GiB.

    10

  • Ta sama cena - Porsche Mission E i Tesla Model S (100D)

    Ocena komentarza: 0
    Papier wszystko zniesie.

    Zasięg "do 500km". Według bezwartościowej europejskiej normy NEDC albo gorzej w marzeniach działu reklamowego...

    Tesla 100D zrobi i 1100km przy 45km/h. Amerykańska norma EPA dla niej to ~540km. Czyli praktycznie przy jakiś 90-100km/h da się tyle zrobić.
    Przyspieszenie też lepsze.

    A do tego kiedy to Porsche wyjdzie w paru egzemplarzach Model S będzie na rynku 8 lat...

    8

  • Jakie są motoryzacyjne zapędy Samsunga?

    Ocena komentarza: 0
    Żadne "wskazówki" nie są potrzebne.

    Samsung semi-oficjalnie pracuje z Teslą od niemal dwóch lat.

    Gdy ta już będzie miała opracowany pełny system autonomiczny (obecny AP to tylko taki wspomagacz kierowcy głównie na autostradzie oparty na układach nVidii) i przede wszystkim działające (niezawodnie!) oprogramowanie (to jest naj-naj-najtrudniejsza sprawa, IMHO miną jeszcze długie lata) to układ typu SoC (czyli wszystko zintegrowane w jednym, GPU,CPU itd. aby obniżyć koszty) wykona dla niej Samsung i będzie on wstawiony (za darmo) w miejsce obecnego AP2.0.

    https://electrek.co/2016/12/09/tesla-to-make-its-own-custom-soc-system-on-chip-for-self-driving-cars-built-by-samsung-report-says/

    5

  • Polska kontra zagraniczne korporacje

    Ocena komentarza: 2
    No PIS podpisał CETA którą ugrało PO...

    Co jak co ale konta Panamskie polityków napuchły ładnie.
    Nie ważne jaką papkę wciskają wyborcom o to samo koryto walczą prosiaczki.

    Plebsem nie ma się co przejmować, podniesie się podatki i spłaci daninę korporacjom które zainwestowały w "lobbowanie".

    Jak tam u nasi idzie pozew o wstrzymane planowane inwestycje korporacji na Wawelu? Czekamy do TTIP czy bekniemy przed spółką-córką w Kanadzie przez CETA?

    Gdzie indziej już się sprawy ładnie toczą, McDonald sobie budżecik podreperuje unijną kaską:
    http://wiadomosci.onet.pl/swiat/mcdonalds-pozwala-wloskie-miasto-chce-20-mld-dolarow-od-florencji/jvj6v7
    "Amerykańska sieć domaga się 20 mld dolarów za brak zgody władz Florencji na otwarcie restauracji w historycznym centrum - na Piazza del Duomo."

    10

  • A tak Tesla mówi „wesołych świąt!”

    Ocena komentarza: 2
    @Mariusch
    Mityczni chińczycy...
    Bzdura i FUD.

    20

  • A tak Tesla mówi „wesołych świąt!”

    Ocena komentarza: 2
    Nie Teslę tylko PRZESTARZAŁĄ dziurawą wersję Androida w komórce z aplikacją sterującą bajerami w samochodzie.

    A skoro masz już roota na komórce osoby która używa przestarzałego oprogramowania to przy "okazji" "skrakowano" również konta bankowe, pejszbuka, pocztę itd.

    20

  • Na co zwracać uwagę przy wyborze dysku SSD?

    Ocena komentarza: -1
    Przy grach jest jeszcze kwestia "Denuvo" - podobno dość szybko skraca żywotność dysku przez duże ilości zapisów...
    Przy TLC może być to zauważalne.

    39

  • Na co zwracać uwagę przy wyborze dysku SSD?

    Ocena komentarza: 2
    1. "Jak Crucial wpadł na pomysł by obnizyc sobie koszta i wsadzić szybka pamięć SLC jako cache"

    Wydaje mi się, że tak jak w większości dysków z TLC po prostu gdy dysk ma dużo pustego miejsca wolne miejsce na TLC jest traktowane i zapisywane jako SLC - to jest 1 bit na komórkę.
    I jest ładnie i szybko podczas testów na pustym dysku...

    A jak się miejsce kończy to już wszystkie zapisy są w "trybie" TLC to jest 3 bity w komórce.
    I wtedy robi się wyjątkowo nieciekawie.

    Żadnych dedykowanych dodatkowych kości SLC raczej w budżetowych dyskach nie ma.

    A skopana robota to np. dysk ADATA - z zapisem 28 MB/s
    http://techreport.com/r.x/2016_11_4_SU800/1qd-seq-write.png



    2. "jaka jest szansa że na dysk o pojemności powiedzmy 240GB będziesz musiał przerzucić jednorazowo plik 10 gigabajtowy ?"

    Już pisałem, przegapiłeś.
    Dysk SSD używany do grania.
    Patche w pewnym platformie z grami.
    Kopiuje grę, masz 2 kopie po 50+GB... dopiero po tym patch. I kasuje jedną.

    Albo instalki programów które się lubią rozpakować do "TEMP'a" a potem zamiast przenosić to się kopiują no ale przynajmniej to rzadziej się robi.

    Osobiście zaś wczoraj odtwarzałem partycję systemową z obrazu na dysk TLC Patriota (Blaze zdaje się) (na szczęście nie mój szrot http://aphnetworks.com/review/patriot-blaze-240gb/006.jpg )
    Poniżej 90 MB/s.

    Zarypista sprawa ponad 45 minut czekania.

    Dwa razy. Bo po instalce świeżego systemu i ustawieniu większości rzeczy okazało się, że trzeba wrócić bo jednak baza SQL nie miała kopii danych zrobionych...

    "Kocham" dyski TLC i inne cuda robione przez producentów aby oskubać fraje... tfu! "konsumentów"
    Nie zmieniło mi się od kontaktu z v300 Kingstona (już) lata temu.

    3. Te spadki mierzone przy dysku w 3/4 zapełnionym czy nawet niemal pełnym? Hmm?
    Bo ja kasuję dane (i większość osób które znam tak robi) jak muszę a nie trzymam pustego miejsca...
    Wszelkie sztuczki z używaniem TLC jako SLC już wtedy nie działają i wychodzi szydło z worka.

    39

  • Na co zwracać uwagę przy wyborze dysku SSD?

    Ocena komentarza: 7
    Brakuje WIELKIEGO CZERWONEGO ostrzeżenia, że jeżeli planujesz używać dysk na TLC nie do syntetycznych testów na pustym dysku to w pewnych zastosowaniach musisz się liczyć z transferami poniżej osiągów dysków HDD z zeszłego dziesięciolecia...
    Przegrasz kilka większych plików a może jak to ostatnio patch do gry w pewnych serwisach = wykonanie kopi 50GB gry i dopiero aplikacja patcha, na dysku co ma 70MB/s to dopiero lekcja cierpliwości.
    https://goo.gl/D1pNiu

    Osobiście uważam że propagowanie technologi TLC do czegokolwiek poza praca biurową i obsługą przeglądarki (i to tylko gdy ktoś robi backupy cały czas) to robienie czytelnikom kreciej roboty.

    39

  • Nintendo Switch - (nieoficjalna) specyfikacja konsoli

    Ocena komentarza: 5
    "Szczególnie te ostatnie dane mogą robić wrażenie. "
    "Procesor: Nvidia Tegra, 4 rdzenie ARM Cortex-A57, 2 GHz
    Grafika: 256 rdzeni CUDA, 1 GHz"

    Z tym że to NIE znajdzie się w Switchu.
    Przepisaliście specyfikację układu Tegra X1 i tyle..

    Ponownie jak przy jakiś cudach z ogłaszaniem dwóch GPU w PS4 Pro pokazujecie, że przydała by się wam współpraca z jakąś stroną konsolową by oszczędzić czytelnikom słabych czy wręcz bzdurnych newsów.

    Więc nie; absolutnie NIC tu nie robi wrażenia.

    Nie dość, że nie jest to Tegra X2 tylko starsza X1.
    To technologia 20nm a nie 16nm powoduje, że zegary zostały drastycznie obniżone aby zapewnić przenośność konsoli. I dłuższy czas życia baterii.

    Zamiast 2GHz CPU jak w choćby Nvidia's SHIELD:
    https://en.wikipedia.org/wiki/SHIELD_Android_TV
    jest 1GHz.
    Dodatkowo wywalono 4 (słabsze) rdzenie z zestawu 4+4.

    GPU to już kompletnie dostało po specyfikacji.
    Zamiast 1GHz jest 768Mhz... pod warunkiem, że konsola jest pod TV w stacji dokującej.

    Po wzięciu jej w rękę GPU chodzi z oszałamiającą częstotliwością zegarów: 307MHz

    20

  • Samsung 65KU6400 – test

    Ocena komentarza: 0
    Ale pech :(
    Te j6240 to widać żerują na dobrej renomie zeszłorocznych modeli.
    Brzydki ruch...
    Neonet nie ma jakiś zwrotów/wymian na inny model? Albo nawet egzemplarz?
    A nawet jak nie mają to może na wystawie mają 120Hz (można sprawdzić ;) w większości wypadków obsługa nie ma pojęcia a jak ma to, nikt nie robi problemów z wydaniem pilota klientowi do "sprawdzenia TV" - polecam nie informować ich że się ma zamiar odpalić menu serwisowe :P i przyjść w godzinach z dużym ruchem)
    A jak patrzą to suwaczki sprawdzić.
    I może nie robili by problemów z podmianką?


    Ja kupiłem z końcówki 48j6370. Dziś już ich nigdzie nie ma.

    Dla tunera DVB-T2 i S2 bo TV głównie dla ojca. i w razie czego za kilka lat lepiej (naziemna na HEVC+DVB-T2) jak będzie jeden pilot i bez przystawki.
    No i oczywiście dla matrycy VA - czyli dla czerni (kosztem kątów).

    20

  • Samsung 65KU6400 – test

    Ocena komentarza: 0
    No może nie na 99% :(

    Okazuje się iż możesz mieć pecha i szczególnie jak masz model 40" to jest szansa że dostałeś model 60Hz (pewnie przemalowana niższa seria, jak im się pokończyły dobre matryce)
    http://www.hdtv.com.pl/forum/samsung/129108-j6200-a-j6240.html

    Kiedy kupiłeś swój?

    Tak z ciekawości zobacz te suwaki najpierw i napisz czy możesz w trybie użytkownika ustawić oba. Ja u siebie polecam jeden na 10 (lepsza ostrość normalnych materiałów) a drugi na 3 lub 4 (ten dla filmów w 24 klatkach nie więcej aby nie było "teatru")

    Nie zapomnij napisać jestem ciekawy czy mogę ten model polecać.

    20

  • Samsung 65KU6400 – test

    Ocena komentarza: 0
    Na 99% ma.

    Sprawdź w menu upłynnianie - jak masz obie opcje - redukcje drgań i rozmycia = 100/120Hz
    http://www.tvtest.pl/wp-content/uploads/Samsung-32J6300-10-440x330.jpg

    Jak jeszcze będziesz wątpił możesz wejść do menu serwisowego (nie grzeb! wejdź nie naciskaj nic innego przeczytaj i naciśnij przycisk on/off na pilocie by wyjść)
    https://hdtvpolska.com/zdjeciamaciek/J6300/f_sm.jpg

    i najlepiej sprawdzić numer matrycy a nie tylko "120Hz" przetwornika, np:

    Option: 48A1AF0WJ

    48 - cale

    A - Producent (A - Samsung, D - CMO, L -AUO, I - CPT)

    1 - Czestotliwosc (6 -50/60Hz ; 1 - 100/120Hz ; 2 - 200/240Hz)


    Do menu serwisowego wchodzisz naciskając szybko na pilocie przy wyłączonym TV:
    Info-Menu-Mute-Power On

    20

  • Ładowanie smartfona w mniej niż minutę, dzięki… soczewkom kontaktowym

    Ocena komentarza: 0
    Ja nie widzę problemu - na "zwykłej" niedużej stacji benzynowej masz po 3 lub 4 miejsca do tankowania ( w zależności jak są rozłożone wjazdy i dystrybutory).
    Kolejek też nie widzę na nich z reguły.

    Do ładowania elektrycznego wystarczyło by potroić (no max x4) tę liczbę i to zakładając, że nie będzie dominować ładowanie w domu - coś czego obecnie przy benzynie/ropie nie ma *wcale*.

    Na terenie stacji (no może nie tak łatwo z każdą w mieście) spokojnie znajdzie się dodatkowe miejsce.
    W supermarketach jak ludzie będą ładować to będą czekać - to jest już obecnie zachęta dla "ufundowania" klientom miejsc ładowania.

    Większość miejsc w miastach na parkingach pod blokiem też mogło by mieć podstawowy punkt ładowania o małej mocy.

    To tylko kwestia infrastruktury.
    Będzie zapotrzebowanie będą stawiane stacje ładowania.

    Niemcy jak będą musieli to wrócą do atomu. Oni sobie poradzą.
    Z koniecznością kupowania prądu zakładam jedynie pesymistycznie (realistycznie?) niekompetencję urzędników w Polsce...
    I jak będą pieniążki w grze to Niemcy chętnie będą nam sprzedawać prąd tak samo jak dzisiaj robią to Rosjanie, za ahem dobrą stawkę...

    25

  • Ładowanie smartfona w mniej niż minutę, dzięki… soczewkom kontaktowym

    Ocena komentarza: -2
    Stacja ładowania EV to nie stacja benzynowa!
    Nie wszystkie muszą ładować autko od 0 do 100% w 5 minut.
    Większość aut elektrycznych potrzebuje jedynie ładowania dojazdowego. Możesz je podładowywać mocami jakie możesz mieć ze zwykłej trójfazowej "siłki".
    Do tego ładujesz nocami z instalacji niskiej mocy.

    Możesz mieć stację ładowania w domu.
    Możesz mieć pod blokiem, stacje charge and park.
    Możesz mieć (mocniejsze) w supermarkecie na parkingu podziemnym.
    Idziesz na zakupy, wracasz i masz więcej niż przed wyjazdem do...

    Duże i szybkie stacje są potrzebne podczas długiej *międzymiastowej podróży* - czyli głównie tam gdzie jest dużo miejsca na duże stacje. Na MOPsach itp.
    Więcej stanowisk i nawet przy dłuższym czasie "tankowania" nie będzie tłoku!

    350kW stacja ładuje wystarczająco szybko, 15-20 minut relaksu i następne 300/400km w "baku".

    Najważniejsze jest to że taka stacja w przeciwieństwie do benzynowej nie wybucha ;) Więc jedyny problem to dostęp do linii wysokiego napięcia.
    Można postawić ich więcej, nie trzeba dowozić do niej paliwa...

    I czemu nierealne 100GW? Będzie zapotrzebowanie to powstaną stacje. Tak jak powstały stacje Chademo czy Supercharger.

    I powstaną elektrownie - a jak rząd da d. jak nasi przedsiębiorcy dadzą d. to tak jak teraz sprowadzamy paliwo - będziemy *sprowadzać prąd* od tych co elektrownie postawią.
    Zamiast pompować kasę do Rosji i Emiratów Arabskich lepiej abyśmy pompowali kasę w polskie elektrownie.
    Może w końcu postawimy jakieś elektrownie atomowe.
    Najwyższy czas w końcu.

    Powtórzę ponownie - zakładanie że wszyscy ładują całość na raz i że DZISIEJSZA produkcja energii jest niewystarczająca jest szukaniem problemu na siłę.

    Część zapotrzebowania zapewnią instalacje np. solarne. I inne rozproszone źródła zasilania jak wiatraki.

    25

  • Ładowanie smartfona w mniej niż minutę, dzięki… soczewkom kontaktowym

    Ocena komentarza: 0
    Zwiększ również napięcie, ładuj baterie ogniw na raz - coś jak w samochodach gdzie ładuje się po ~500V a są plany na 800V.
    W końcu chcesz jak największej ilości *energii*
    P=U*I

    Tesle dziś są ładowane na stacjach dających 145kW.

    Inni się dogadali i planują postawić stacje 350kW np 400 w EU:
    https://electrek.co/2016/11/29/ultra-fast-charging-electric-car-network-bmw-mercedes-ford-vw/
    Pilotażowa zostanie uruchomiona lada dzień w USA.

    Masz setki amperów od ręki ;)

    A do ładowania smartfona spokojnie ci domowa "siłka" starczy ;)

    25

  • Ładowanie smartfona w mniej niż minutę, dzięki… soczewkom kontaktowym

    Ocena komentarza: -2
    A zauważyłeś może że baterie ciągle są ulepszane?
    Czy to przez fakt iż jest to jakieś ~5% rocznie ci to uniemożliwił?

    Coś jak żaba którą należy gotować powoli bo wrzucona do wrzątku wyskoczy? A tak powoli to głupia nie czuje zmiany temperatury? :P

    Porównaj sobie pojemność / waga dzisiejszej baterii/akumulatora z taką/takim sprzed 10 lat to będziesz widział jak wiele zrobiono.

    25

  • Ładowanie smartfona w mniej niż minutę, dzięki… soczewkom kontaktowym

    Ocena komentarza: 1
    Jezus następna BANDA NAIWNIAKÓW wierząca w kosmiczne spiski.

    Kupcie sobie folię aluminiową na zapas bo jak przylecą Marsjanie to zabraknie w sklepach.

    To jest MILIARDOWY biznes - jak macie projekt który DZIAŁA i nie ma PROBLEMÓW nie do rozwiązania to zostanie on użyty błyskawicznie i będą się o niego bić.
    Ten kto pierwszy wdroży wygryzie konkurencję to nie ma przebacz.

    Na tym rynku jest za duża konkurencja aby dało się zrobić jakiś układ. Chińczycy jakby mogli to od razu zalali by rynek.

    Wojsko zresztą miało by wasze wymyślone układziki głęboko w POWAŻANIU...

    Zobaczcie sobie chociaż jak to wygląda z rynkiem ropy - a to biznesy nieporównywalnie większe od których zależą całe państwa i sterowane są odgórnie.
    Dogadanie się co do ograniczenia wydobycia to rzadkość a i tak wszyscy mniejsi chcąc być więksi olewają układziki reszty.

    25

  • Kupić telewizor teraz, czy poczekać?

    Ocena komentarza: 0
    Dokładnie.
    Ostatnimi TV 1080p ze 120Hz matrycą jakie jeszcze można gdzieś kupić są j6370 (mają dvb-t2 i s2) i j6300/j6200 Samsunga.
    I może jakieś resztki Sony (z tym że te będą dość drogie) z 2015 roku z W755C i wyżej.

    43

  • Samsung 65KU6400 – test

    Ocena komentarza: 0
    A zapomniałem dodać (to samo co przy teście modelu 5600) więc cytacik bo leniwy jestem: ;)

    "Oprócz fatalnej matrycy 60Hz co deklasuje go jako telewizor do filmów ... brak również tunera DVB-T2 - przy tak tanim TV z reguły przeznaczeniem jego jest telewizja naziemna.

    Za kilka lat będzie problem jak przejdziemy (najprawdopodobniej) na DVB-T2+HEVC.
    Będzie trzeba wymienić TV albo dokupić dodatkowy dekoder.

    Konkurencja Samsunga już od dawna sprzedaje u nas TV z DVB-T2+HEVC i nie traktuje nas jak dojne krowy."

    20

  • Samsung 65KU6400 – test

    Ocena komentarza: 0
    Dla utrwalenia.
    Najważniejsza sprawa i feler to fakt taki, że matryca to jedynie 50/60Hz.

    A co za tym idzie judder (szarpanie) w filmach 24p
    (równo nie podzielisz jak w przypadku 100/120tek: 120/24=5 a jak widać 60/24=2,5)


    Tu takie małe info dla początkujących gdzie można znaleźć matryce 120Hz
    http://kjhank.pl/zakup-nowego-tv-porady/

    Dla Samsunga z nowych modeli jest to od serii 7000:

    "u Samsunga wszystkie modele 2015 Full HD w serii szóstej, czyli J6200 i J6300, umieszczone mają matryce stuhercowe. Paneli 200/240Hz już nie mamy. W przypadku modeli Ultra HD: seria szósta (JU6000-JU6872) to panele 60Hz, matryce 100/120Hz natomiast znajdziemy od serii siódmej w górę (JU7000-JS9500). Niskie modele, seria czwarta i piąta. Wszystko to jest niezależne od wielkości, od 19” do 88”. W 2016 roku podobnie: 120Hz w Ultra HH od serii siódmej (modele KS7000-KS9800), ale brak 120Hz w modelach 1080p
    "

    20

  • Kolejny pomysł na abonament RTV

    Ocena komentarza: 1
    Gdzie niekonstytucyjne?
    Przecież nasz TK potwierdził.
    A w Unii to i tak odstajemy...

    Przykładowo
    Abonament miesięcznie w Niemczech to 17,98€ (215€ rocznie - masz na nasze ok. 950zł)
    Do tego w naziemnej jak chcesz oglądać coś poza tymi 3 czy 4 kanałami TV państwowej od marca będzie trzeba płacić 69€ rocznie (+300zł).

    Do tego Niemcy się nie patyczkowali i zmienili format nadawania na DVB-T2 + HEVC (1080p) (u nas były by pochody i w d. stękania że trzeba STB dokupić albo TV zmienić).
    Wyłączają DVB-T 29 marca.
    http://forum.emitel.pl/viewtopic.php?f=40&t=1194&start=200

    Wyjdzie 1250zł.
    W Niemczech płacą WSZYSCY.
    Masz TV czy nie.
    Od lokalu - masz dwa mieszkania? Płacisz 2x.
    Ślepy i głuchy? Też płaci. Przynajmniej te 950zł.
    https://goo.gl/eLDvA0

    U nas jest jedynie 245zł.
    Więc jedynie ponad 5 razy niższe.

    36

  • Jaga - zobacz nowy film z serii Legendy Polskie

    Ocena komentarza: 4
    Boruta robi burd... znaczy się borutę.

    Plan ma git i zakończenie też:

    "I wtedy wchodzę ja... Cały na biało."

    13

  • Samsung 32K5600 – test

    Ocena komentarza: 0
    Tanie 60 Hz matryce sprzęgnięte z tanim kontrolerem obrazu jak coś się przesuwa na bok potrafią odświeżyć jedynie 100 do 300 linii z 1080!

    Jak piłkarze biegną w bok to rozmazują się jak akwarelki podczas sztormu.

    4

  • ALLPlayer 8.4 - popularny odtwarzacz wideo w nowej wersji

    Ocena komentarza: 2
    Racja, fajny renderer z ostrym obrazem.
    Różne ciekawe rzeczy jak np. upłynniacz przydatny przy 60Hz.

    99

  • Samsung 32K5600 – test

    Ocena komentarza: 0
    Oprócz fatalnej matrycy 60Hz co deklasuje go jako telewizor do filmów (60/24=2,5 - czyli judder (szarpanie)) brak również tunera DVB-T2 - przy tak tanim TV z reguły przeznaczeniem jego jest telewizja naziemna.

    Za kilka lat będzie problem jak przejdziemy (najprawdopodobniej) na DVB-T2+HEVC.
    Będzie trzeba wymienić TV albo dokupić dodatkowy dekoder.

    Konkurencja Samsunga już od dawna sprzedaje u nas TV z DVB-T2+HEVC i nie traktuje nas jak dojne krowy.

    4

  • Sonda: jak duży telewizor do gier?

    Ocena komentarza: 4
    Stać mnie na ~50. I taki ostatnio kupiłem.

    Ale interesują mnie OLEDy wielkości ściany. Coś jak tapeta. :)

    28

  • ALLPlayer 8.4 - popularny odtwarzacz wideo w nowej wersji

    Ocena komentarza: 14
    Allplayer to crap.


    "Media Player Classic Home Cinema" i to wszystko co jest potrzebne.

    99

  • Sieć stacji ładowania EV w Polsce - projekt rozpocznie się w Łodzi

    Ocena komentarza: 2
    "Wymiana baterii to coś nieuniknionego ale zanim to nastąpi klienci używek z biednych krajów będą jeździć na wykończonych bateriach z 1/4 zasięgu i mocy."
    To jest bzdura.
    Musiałby ktoś zrobić ze 3-4 miliony kilometrów przynajmniej - tak wynika z tabelki...

    W Rosji jakoś Tesle bez serwisu naprawiają.

    U nas też dadzą radę - a przy dużej ich ilości części zamienne też będą - od Chińczyków...
    Gdzie popyt to znajdzie się i taki który sprzeda.

    A czy garażowo czy nie to już tylko kwestia ile kto chce inwestować w "ukochane autko".

    Podpowiem także że - to może być niespodzianka - samochody ulegają wypadkom a wraki są rozmontowywane na... części.
    A że w Tesli nie ma z przodu spalinowego silnika tylko strefę zgniotu to nawet z czołówki da się spore coś niecoś wymontować.

    Aluminiowa karoseria też raczej wytrzyma lata - rdza jej nie weźmie.

    Tak więc nadal się upieram używana Tesla będzie dużo lepszym zakupem niż wyżyłowany spalinowy rdzewiejący gruchot zaplanowany na 3 lata życia.

    25