Komentarze

  • PROJEKT R019 - zobacz niezależny polski film postapo

    Ocena komentarza: 1
    Bzdury totalne i dno pod każdym względem. Dlaczego ja to zacząłem oglądać ?

    3

  • Galaxy S10+ vs Mate 20 Pro vs Xiaomi Mi 9 vs iPhone XS Max - porównanie specyfikacji

    Ocena komentarza: 1
    Wydajność tych telefonów jest więcej niż wystarczająca.
    Mnie Mate 20 pro przekonuje modułem foto, a oprócz tego ma po prostu wszystko. Smartfon kompletny i wzorzec dla Samsunga. Szkoda, że Samsung nie przegonił w jakości zdjęć (raczej, bo to tylko spekulacje bez testów) 20 pro, bo wciąż wiele w tej kwestii jest do zrobienia. Choćby jakość szerokiego kąta i tele, które odbiegają od głównego aparatu.

    13

  • Planujesz zakup procesora Intel? Nie, teraz nie jest na to najlepszy moment [AKT. 2]

    Ocena komentarza: 8
    Już dawno przestałem myśleć o zakupie procesorów intela. W lapkach nie ma wyboru, ale do stacjonarnego? Bez sensu.

    91

  • CD Projekt zapłacił 45,8 mln zł podatku CIT - giganci IT daleko w tyle

    Ocena komentarza: 1
    Wbrew mitom powielanym przez pseudoekonomistów Podatki nie zabijają firm. Inwestycje odlicza się od dochodu, a podatek płaci się po opłaceniu kosztów, inwestycji, etc. Co więcej podatki w Polsce są bardzo niskie (19%). Typowa stawka podatku CIT jeszcze w latach osiemdziesiątych wynosiła w większości krajów rozwiniętych 40-60%.

    37

  • CD Projekt zapłacił 45,8 mln zł podatku CIT - giganci IT daleko w tyle

    Ocena komentarza: 6
    No widzę sami fachowcy co to mają znajomych i najlepsze źródło wiedzy. Otóż prowadziłem firmę w Niemczech i wróciłem z biznesem do Polski.
    Podatki w Niemczech dla większego biznesu są znacznie wyższe niż w Polsce, dla mniejszego zresztą też. W Polsce mała spółka (do bodaj miliona euro obrotu rocznie) płaci 15% CIT
    W Niemczech w czasach gdy miałem firmę CIT wynosił prawie 30 procent (w Polsce w tym czasie 19% podobnie jak obecnie jest teraz dla większych firm).
    VAT co do zasady jest podatkiem płaconym przez konsumentów. Przedsiębiorca jedynie odprowadza go do urzędu w imieniu konsumenta. Polska jest członkiem UE i tak samo jak w Niemczech przy eksporcie towarów/usług nalicza się 0% VAT. VAT dolicza się do produktu przy sprzedaży detalicznej.
    Dlatego Wiedźmin jeśli trafia do Niemiec ma 0% VAT, ale na półce w sklepie jest przez sprzedawcę doliczany VAT 19% (o ile dobrze pamiętam stawkę) i ten podatek sprzedawca odprowadza do niemieckiego urzędu skarbowego.
    Dla sprzedawcy jednak jest bez znaczenia czy kupuje towar z zagranicy z 0% VAT, czy z lokalnej hurtowni z 19% VAT, bo jeśli kupi z hurtowni to podatek który zapłacił nabywając towar odliczy sobie od kwoty którą musi zapłacić do urzędu skarbowego.
    Dlatego dla przedsiębiorcy nie ma znaczenia z punktu widzenia VAT w którym kraju UE się znajduje. Jeśli ktoś produkuje towary wyłącznie na eksport, to odlicza sobie VAT od towarów i usług które nabywa w kraju i urząd skarbowy zwraca mu ten VAT na konto. Niektórzy przedsiębiorcy dostają milionowe zwroty VATu co miesiąc

    37

  • CD Projekt zapłacił 45,8 mln zł podatku CIT - giganci IT daleko w tyle

    Ocena komentarza: 13
    Do Niemiec? Gdzie są średnio 4 razy wyższe koszty płac i kilkadziesiąt procent wyższe podatki? Doskonały pomysł. Dlaczego oni na to wcześniej nie wpadli. Idź im doradź, zarobisz kokosy.

    37

  • Tesla się zmienia: akumulatory do domu i używane samochody

    Ocena komentarza: 1
    Jesli myślisz ze jakikolwiek urząd bedzie ci przeszkadzał w produkcji energi elektrycznej z paneli fotovoltaicznych na własne potrzeby, czy w ogóle sie tym interesował to jesteś chory.

    14

  • Jak Polacy niszczą swoje smartfony?

    Ocena komentarza: 0
    Flagowce miało być.

    51

  • Jak Polacy niszczą swoje smartfony?

    Ocena komentarza: 1
    A co to za marka ma placówce po 1300zl?

    51

  • Sposoby na zdjęcia wysokiej rozdzielczości - tworzą się dwa obozy

    Ocena komentarza: 1
    Boże co za bełkot. Znajdźcie kogos kto ma pojęcie o technice foto.

    11

  • Projektor BenQ HC1200 do filmów i do zdjęć - zgodny z sRGB

    Ocena komentarza: 0
    Sto procent racji. Mam w domu dwa projektory, nigdy nie miałem tv. Raz w życiu widziałem tv który dawał dobra jakość obrazu, tyle że kosztował 20 tysięcy. Funtów. Było to 3 lata temu, być może się trochę poprawiło teraz, ale tego co oferuje projektor nie da się przebić telewizorem w zbliżonej cenie.

    8

  • Wokół nas żyją bakterie, które żywią się… prądem

    Ocena komentarza: -1
    No i przeoczyłem te bzdury o raku skory. Kolejny przykład pisania o czymś o czym sie nie ma zielonego pojęcia.

    Promieniowanie UV nie ma nic wspólnego z ociepleniem klimatu , a tym samym rak skory nie ma związku z ociepleniem klimatu.

    Za promieniowanie UV odpowiada powłoka ozonowa. Owszem także i ona jest niszczona w skutek działalności człowieka, ale ma to prawie żaden związek z silnikami samochodowymi.

    Głównym czynnikiem wpływającym na powłoke ozonowa jest freon gaz używany w chłodnictwie. Obecnie juz niemal nie stosowany - wlasnie z tego powodu żebyś nie dostał raka skory.

    To wszystko przykłady tego ile robi sie żeby ludzie nie chorowalii nie umierali przedwcześnie. No ale dla niektórych będzie to spisek żeby wyciągać kase.


    P.s. Telewizora nigdy nie miałem i miec raczej nie będę. Wiedzę zdobywam na inne sposoby.

    46

  • Wokół nas żyją bakterie, które żywią się… prądem

    Ocena komentarza: 3
    Oczywiscie ze żaden proces nie przebiega bezstratnie. Auta z dpf teoretycznie palą minimalnie wiecej niż bez dpf. To jest teoria bo w praktyce różnic nie ma.
    Sadza sama w sobie to nic innego jak czysty węgiel. Węgiel by sie spalił nie potrzebuje dodatkowego paliwa. Problem w tym, ze do zainicjowania tego procesu potrzeba dość wysokiej temperatury. Filtr dpf jest katalizatorem ktory obniża te wymagana temperaturę.

    Jesli auto porusza sie w trasie z obciążeniem to wymagana temperatura jest osiągana wskutek normalnej pracy silnika. Sadza jest wypalana na bierząco bez zużycia dodatkowo paliwa. Co innego gdy silnik sie dobrze nie rozgrzewa. Wtedy potrzebny jest dotrysk paliwa by zwiekszyć temperaturę. Sa to jednak ilości minimalne w zasadzie niezauważalne na stacji. Jest to 0,1-0,2 litra na cały bak.

    W praktyce nowsze auta z dpf spalają mniej paliwa niż starsze bez dpf. Nie wynika to oczywiscie z fsktu zastosowania filtra.

    Przykład z rodziny diesli 2.0 BMW. Silniki M47 do 2007 roku spalaly ok 0,5-1 l wiecej od następców tj silników N47. Nowa generacja nie tylko spała mniej ale ma o wiele wyższa moc (do 218 KM). Obecnie wchodzi generacja B47 gdzie znowu obniżono spalanie i poprawiono osiągi.

    46

  • Wokół nas żyją bakterie, które żywią się… prądem

    Ocena komentarza: 4
    To nie jest kwestia wiary, ale elementarnej wiedzy. Także takiej, ze CO2 emitowane przez samochody nie jest bezpośrednio szkodliwe dla człowieka. CO2 nie jest trującym gazem w ilościach w jakich emitują go samochody.
    Tyle, ze trzeba miec troche tej elementarnej wiedzy by miec pojęcie o czym sie pisze i co sie krytykuje.

    Nawet gdyby faktycznie było tak, ze produkcja akumulatorów powoduje wieksza emisje szkodliwych substancji (co jest bzdura, ale nieważne ) to jest to o wiele sensowniejsze niż emitowanie zanieczyszczeń w miastach gdzie żyją ludzie. Natura jest pełna szkodliwych i trujących substancji, rzecz w tym by ludzie nie mieli z nimi kontaktu ktory im szkodzi.

    Nie ma większego problemu jesli szkodliwe substancje sa składowane w miejscach gdzie nikomu lub prawie nikomu nie szkodzą. Jest problem gdy szkodliwe substancje sa emitowane w dużych skupiskach ludzkich.

    Dopalanie dpf nie jest bardziej szkodliwe niż normalna emisja auta bez dpf. Czyli auto zamiast emitować sadze przez cały czas emituje ja raz na kilkaset km. A i to tak naprawde tylko w skrajnych wypadkach.

    Postęp jest ogromny, a fakty sa takie, ze ludzie żyją coraz dłużej, także w Polsce. Gołym okiem widać, ze dbanie o czystość wody i powietrza przynosi efekty dla zwykłych ludzi. Niestety ciagle można trafić w szpitalach na ludzi którzy nigdy nie palili papierosów a mimo to chorują na raka płuc.

    46

  • Wokół nas żyją bakterie, które żywią się… prądem

    Ocena komentarza: 3
    Dzien dobry.

    Wiesz kolego, w jednym masz racje. Emisja sadzy z pieców domowych to poważny problem. Tu sie nie da rozsądnym kosztem wprowadzić filtrów wiec sie tego po prostu zakazuje. W Polsce jeszcze słabo z tym idzie, ale w Krakowie, gdzie problem jest najpoważniejszy za kilka lat będzie obowiązywał zakaz palenia w piecach paliwami stałymi.

    Dokładnie z tego samego powodu dla ktorego montuje sie w autach filtry dpf. Żeby ludzie nie umierali na raka i nie chorowali na inne choroby ktore sa skutkiem zanieczyszczenia powietrza

    Z tego samego powodu wyeliminowano azbest z klocków hamulcowych (taki sam był krzyk, ze to głupota jak teraz przy filarach dpf ) z tego samego powodu wyeliminowano ołów z benzyny i stosuje sie katalizatory.

    Dziwnym trafem ( tylko dla zwolenników teorii spiskowych) spaliny aut silników benzynowych sa na tyle czyste, ze normy dla nich praktycznie sie nie zmieniają. Dla diesla tez ponad euro 6 nie będzie wymogu dalszych redukcji.

    Ja pamietam jeszcze te czasy gdy cieżko było w centrach miast oddychać. Teraz mimo, ze samochodów jest wiecej da sie juz zwykle jakoś wytrzymać. Mimo, ze nie wszystkie auta maja dpf.

    Przemysł od dawna jest zobowiązany do stosowania filtrów. Sa na tyle skuteczne, ze w miastach od kilkunastu lat to nie przemysł jest głównym źródłem zanieczyszczenia powietrza lecz tzw niska emisja. Spaliny samochodów i kominy domowych pieców. W Polsce.

    Nie jestem żadnym ekologiem, chce oddychać w miarę czystym powietrzem, a nie przebywać w smrodzie, bo ktos żałuje paru groszy na filtr.

    46

  • Wokół nas żyją bakterie, które żywią się… prądem

    Ocena komentarza: 4
    Nie dość ze coraz glupsi to jeszcze mający wysokie mniemanie na swój temat.
    Kolego filtr dpf nie służy i nigdy nie miał służyć redukcji emisji CO2. Filtr dpf służy redukcji cząstek stałych. Cząstki stałe (sadza) sa rakotwórcze, pewnie nie zrozumiesz wiec napisze inaczej. Od sadzy można dostać raka.

    Dlatego stosuje sie filtry dpf. Owszem filtr ten byc moze powoduje minimalny wzrost emisji CO2, ale od CO2 emitowanego przez samochody ani sie nie umiera ani nie choruje. Dlatego uznano, ze zdrowie i życie ludzkie jest w tym wypadku ważniejsze od ocieplenia klimatu.

    46

  • Wizjer aparatu o rozdzielczości 4K? - to wcale nie musi być mrzonka

    Ocena komentarza: 2
    Kolejny wpis tego autora który świadczy o tym ze człowiek ten nie ma pojęcia o czym pisze. Nie posiada elementarnej wiedzy o optyce, technice foto a nawet o marketingu. To jest żenujące.
    A teraz do rzeczy. Producenci foto uparli sie by podawać rozdzielczości zarówno elektronicznych wizjerow jak i wyświetlaczy LCD w aparatach w mpx. Nie byłoby moze w tym nic złego gdyby nie fakt ze nie podają liczby pikseli lecz subpikseli. Tym sposobem zawyżają trzy a czasem czterokrotnie wynik. Wizjer określany 8mpx będzie miał wiec rozdzielczość nie 4K lecz "zaledwie" około full HD (zagaduje ze 1920x1200x3). Jest żenujące ze autor nie wie tak podstawowych i oczywistych rzeczy.

    7

  • Tesla Motors otworzy największą fabrykę akumulatorów na świecie

    Ocena komentarza: 6
    Brawo Elon.

    34

  • Nowe rozporządzenie UE w sprawie zasilaczy komputerowych

    Ocena komentarza: 0
    Raczej elektroniki lepszej jakosci z bardziej dopracowanym projektem. Taki zasilacz żyje o wiele dłużej niż najtańsze badziewie.

    87

  • Nowe rozporządzenie UE w sprawie zasilaczy komputerowych

    Ocena komentarza: 1
    To sa bzdury wyssane z palca. Świetlówka zawiera kilka mg rtęci o wiele wiecej wyparuje z rozlanego termometru. Taka ilosc jest bez znaczenia dla zdrowia. Od 10 lat mam wylacznie świetlówki w domu i ani jedna nie została zbita podczas pracy.

    87

  • Nowe rozporządzenie UE w sprawie zasilaczy komputerowych

    Ocena komentarza: 0
    Szkoda, ze nie zauważasz, ze wiele dyrektyw służy także wyeliminowaniu takich głupot. Choćby sprawa wymiany żarówek w autach. Obecnie musza byc tak produkowane aby każdy mógł sam żarówkę wymienić.

    87

  • Nowe rozporządzenie UE w sprawie zasilaczy komputerowych

    Ocena komentarza: 1
    Jeden termometr zawiera tyle rtęci co kilkaset żarówek. Termometry Ci mimo to nie przeszkadzały mimo, ze normą było ze sie co jakis czas stlukl w przeciwieństwie do żarówki, której nikt nie dotyka. Ze juz nie wspomnę o tym ze świetlówki sa wypierane przez LED.

    87

  • Nowe rozporządzenie UE w sprawie zasilaczy komputerowych

    Ocena komentarza: 5
    Chcesz używać starego zasilacza to używaj, ale przestań pisać bzdury, ze ktoś Cie zmusza do jego wymiany. Możesz go sobie nawet naprawiać i używać do śmierci.

    87

  • Nowe rozporządzenie UE w sprawie zasilaczy komputerowych

    Ocena komentarza: 3
    Nie ma żadnego zakazu wędzenia mięs. Jest tylko określony poziom szkodliwych substancji. Prawidłowo wędzone mięso bez problemu te normy spełnia z ogromnym nawet zapasem.
    A co do zasilaczy jestem za.

    87

  • O co w tym WhatsApp chodzi?

    Ocena komentarza: 2
    Co za bzdury. Jedyna różnica jest taka, ze ludzie prymitywni siedzieli w domach i mało kto ich widział poza innymi na ich poziomie. Teraz ludzie są o wiele bardziej kulturalni, wychowani i cywilizowani. Tyle ze bardziej widać tych którzy nie trzymają poziomu, bo główne media to pokazują.

    41

  • Porównanie specyfikacji tabletów Samsung Galaxy NotePRO i TabPRO

    Ocena komentarza: 0
    Tablet z androidem za ponad 600 zł ? Pomyłka.

    6

  • Sony A5000: najlżejszy bezlusterkowiec z sensorem APS-C i Wi-Fi

    Ocena komentarza: 0
    Kolejny, pełen błędów wpis tego autora. To jest żenujące.
    Aparat jest wyposażony w lampę błyskową, widać nawet na zdjęciu przycisk. Informacje na temat lampy są też na oficjalnej stronie Sony.
    Aparat ten stabilizacji matrycy nie posiada i nie jest to żadna tajemnica.

    2

  • O przyszłości samochodów elektrycznych słów kilka

    Ocena komentarza: 1
    Silniki elektryczne maja faktycznie bardzo wysoką sprawność. Sposobów na szybkie ładowanie można z czasem kilka wymyślić - choćby przelewanie elektrolitu czy fizyczna wymiana akumulatorów na stacji z pustych na naładowane. Natomiast można znacząco poprawić samo wykorzystanie energii przez auto. Wystarczy n p. oddać kierownice komputerom i można zredukować dramatycznie zapotrzebowanie na energię.

    59

  • O przyszłości samochodów elektrycznych słów kilka

    Ocena komentarza: -1
    A co mówią osoby które są dotknięte szkodami górniczym, rakiem płuc i masą innych problemów ? Chyba nie zdajesz sobie sprawy jak mało uranu potrzeba do pracy elektrowni atomowej, a w związku z tym o ile mniej pracy w kopalni. To są różnice liczone w tysiącach razy. Co więcej węgiel też zawiera uran i gdyby odzyskać go z popiołów które generuje elektrownia węglowa to uzyskalbys więcej energii z niego niż ze spalonego węgla. Zresztą czytałem, że w chinach nawet eksploatuje się hałdy popiołów do pozyskiwania uranu.

    Decyzja naszych sąsiadów to nic więcej jak objaw zbiorowej histerii i manipulacji społeczeństwem. We Francji większość energii pochodzi z atomu i nikt nie zamierza z tego rezygnować.

    Zastanawiam się dlaczego nie współczujesz ludziom którzy żyją na terenach górniczych lub w pobliżu elektrowni węglowych i umierają na raka płuc. Albo w kopalni. Wolisz pewną śmierć tysięcy ludzi co roku niż jakieś mikroskopijne ryzyko śmierci kilkudziesięciu osób i skażenia terenu?

    59

  • O przyszłości samochodów elektrycznych słów kilka

    Ocena komentarza: -2
    Kompletne bzdury. Poczytaj o szczytach energetycznych. Prąd w nocy jest prawie za darmo dlatego ze i tak jest produkowany, a nie ma go kto zuzyc. To jest pole dla aut elektrycznych. Oczywiste jest ze auta te nie zdominują rynku od jutra. To będzie powolny proces. Gdybyś sto lat temu pomyślał o tym, że na drogach ma być taka ilosc aut jak teraz to też byś pytał gdzie one będą tankowac. Mamy mnóstwo paliwa do elektrowni atomowych. Wystarczy takich kilka by cala polska miała dość prądu do wszystkich aut.

    59

  • O przyszłości samochodów elektrycznych słów kilka

    Ocena komentarza: 2
    Zdecydowanie wole mieszkać przy elektrowni atomowej zamiast węglowej. Węglowa emituje zanieczyszczenia non stop i szacuje się ze co roku przedwcześnie umiera z tego powodu kilka tysięcy ludzi. Tylko w Polsce. Dodaj do tego zgony w górnictwie i masz obraz śmierci w tradycyjnej energetyce.
    Nawet jeśli mielibyśmy wyłączyć z powodu awarii jakiś obszar wielkości kilkudziesięciu km kwadratowych, to nie jest to relatywnie wielka strata.
    Każdy sposób pozyskiwania energii, a nawet każda działalność jest obarczona ryzykiem. Trzeba świadomie wybierać te które statystycznie generują najmniej trupów i chorób. Atom jest właśnie taką technologią.
    To tak jak samochody kontra samoloty. Mimo, że ludzie boją się latać, bo każda katastrofa jest nagłaśniania w mediach jest to najbezpieczniejszy środek transportu.

    59

  • O przyszłości samochodów elektrycznych słów kilka

    Ocena komentarza: 0
    Nie ma żadnych niewyobrazalnych skutków awarii elektrowni atomowych. To tylko papka medialna i strasznie ludzi. Poczytaj sobie o skutkach jednej tylko awarii elektrowni wodnej w chinach. To były niewyobrażalne skutki. Zginęło kilkaset tysięcy ludzi.

    59

  • O przyszłości samochodów elektrycznych słów kilka

    Ocena komentarza: 0
    Dodatkowo prąd można pozyskać nawet w domu korzystając ze słońca i własnego dachu. Nie ma mowy w takiej sytuacji o wielkich stratach. Tymczasem realna sprawność typowego auta osobowego z silnikiem spalinowym uwzględniając wydobycie, transport i przetwórstwo ropy to zaledwie kilka procent. Cala reszta energii idzie w gwizdek. Sprawność przetwarzania prądu jest o wiele wyższa. Nawet licząc z transportem.

    59

  • O przyszłości samochodów elektrycznych słów kilka

    Ocena komentarza: 0
    CO2 w ogóle nie jest szkodliwe. O ile pominięty zostanie efekt cieplarniany. W tym całym zamieszaniu o ochronę środowiska chodzi o ro żeby przede wszystkim nie truć ludzi. A spaliny są trujące. Zawierają wiele szkodliwych substancji które wdychane przez ludzi w miastach powodują wiele chorob. Nawet gdyby akumulatory były bardziej szkodliwe - a nie są to można by je było utylizować tam gdzie nie będą szkodzić ludziom.
    Przeciętna gwarancja na akumulatory w aucie elektrycznym to 7-8 lat. Potem co najmniej drugie tyle będzie się je wykorzystywać gdzie indziej.

    59

  • O przyszłości samochodów elektrycznych słów kilka

    Ocena komentarza: 0
    Co chwila czytam tego rodzaju bezmyślnie powielane bzdury. Wystarczy, że pojawia się tanie i pojemne akumulatory i natychmiast pojawia się popularne auta elektryczne. Szejkowie sprzedają zaledwie 1/4 ropy do napędu aut osobowych. Cala reszta służy do innych celow. Auta elektryczne nie są żadnym zagrożeniem dla ropy. a rząd też się wyzywi. Już obecnie od dłuższego czasu działa system poboru opłat za przejazd drogami aut powyżej 3,5 tony. Jeśli elektryk stanie się popularny wystarczy ten system rozszerzyć o auta poniżej 3,5 tony i podatki się zbierze. To żaden problem.

    59

  • Uczyń z dziecka elektrownię dzięki tej skakance

    Ocena komentarza: 0
    Dlatego, że ro bzdura. Może 1 procent tej energii trafi do akumulatora. Gadżet który ma znaczenie wyłącznie zabawkowo-edukacyjne Znacznie skuteczniejsze są ładowarki na korbkę.

    10

  • Budżetowy samochód elektryczny Tesla w 2015 roku

    Ocena komentarza: 0
    Przecież w tym nie ma żadnej logiki. Ropy nie ma w ilościach nieskończonych, a na motoryzacji spala się zaledwie ok 1/4 tego co się wydobywa. Jedyna technologia której brakuje samochodom elektrycznym to pojemne i tanie akumulatory. Gdyby szejki miały taka technologie to by na niej zarobili wiele razy więcej niż na ropie, a swoja ropę i tak sprzedadzą.

    51

  • Budżetowy samochód elektryczny Tesla w 2015 roku

    Ocena komentarza: 0
    Obecnie są w sprzedaży znacznie lepsze auta i w lepszych cenach. W czym problem?

    51

  • Budżetowy samochód elektryczny Tesla w 2015 roku

    Ocena komentarza: 3
    Niestety koszt to ogromne połacie wykorzystanych pól i wzrost cen żywności - to nie jest dobry kierunek. Przelicz sobie ile hektarów potrzebuje jedno auto i ile jest aut... silnik spalinowy to ogromne marnotrawstwo energii większość paliwa jest zamieniana w ciepło, a nie ruch pojazdu. Silnik elektryczny ma sprawność kilka razy lepszą. Jeśli ktoś ma kilkadziesiąt metrów dachu do zagospodarowania to może prąd do ładowania auta w okresie ciepłym nawet w Polsce produkować samemu.

    51

  • Budżetowy samochód elektryczny Tesla w 2015 roku

    Ocena komentarza: 0
    Żadnych budżetowek nigdy nie było. To były cholernie drogie auta.

    51

  • Budżetowy samochód elektryczny Tesla w 2015 roku

    Ocena komentarza: 1
    Dokładnie tak jak piszesz. Bmw zarzucił temat wodoru po miliardach wpakowanych w te technologię. Zbiornik po kilku dniach postoju auta był praktycznie pusty. Wodoru nie ma jak przechować sensownie. Straty energii przy jego produkcji są ogromne. To marnotrawstwo energii.

    51

  • Budżetowy samochód elektryczny Tesla w 2015 roku

    Ocena komentarza: 4
    To są bzdury wyssane z palca propagowane przez ludzi którzy nie maja elementarnego pojęcia o fizyce. Nie potrafią policzyć ile energii potrzebuje auto do poruszania się i ile energii da się zgromadzić w zbiorniku na sprężone powietrze. Zestawienie tych dwóch liczb że sobą pozostawia nadzieje na takie auta tym którzy wierzą w magię i świętego Mikołaja oraz perpetuum mobile.

    51

  • Budżetowy samochód elektryczny Tesla w 2015 roku

    Ocena komentarza: 3
    Zasadniczo prawie wszystko co napisałeś jest zgodne z prawdą. Jednak auta elektryczne nie przegrały z powodu cen ropy lecz z powodu problemu zasięgu. Pierwsze auta miały śmieszny zasięg i były raczej ciekawostkami niż pojazdami użytecznymi. Wtedy jeszcze różnice były niewielkie. Paliwo kupowali ludzie w aptece w butelkach.

    Niestety aż do dziś nie rozwiązano problemu akumulatorów. To co jest teraz to już jednak jakiś poziom zero. Przy dobrej optymalizacji auta - patrz bmw i3 można mieć w miarę dobre osiągi, niska masę i w miarę zasięg. Większość ludzi i tak na codzien robi Maks kilkadziesiąt km.

    Ja mam w domu dwa auta i jedno z nich mogłoby być elektryczne. Jeśli Tesla spełni obietnice to ja kupie. 140 tysięcy wydam na dużer auto o zasięgu 300 km. To się opłaci. Za taka kasę można mieć słabo wyposażone bmw serii 3.

    51

  • Budżetowy samochód elektryczny Tesla w 2015 roku

    Ocena komentarza: 2
    Chłopie. To nie jest żadne auto tylko trójkołowy motocykl z zabudowa z plastiku. Wazy 200 kg ma silnik o mocy 6 KM. Gdyby to był faktycznie samochód to ważył by 5 razy tyle i miał 10 razy mocniejszy silnik. Minimum. Tyle, że wtedy mialby zasięg 20 km i koszt przejechania 100 km wynosił by 50 zł. Taki to cudowny jest pomysł wykorzystania sprężonego powietrza...

    Zabudowany aerodynamicznie skuter też zużyje paliwa za 5 zł. Jak najbardziej jestem za takimi pojazdami, ale nie z silnikiem na powietrze bo to bezsens techniczny i ekonomiczny.

    51

  • Budżetowy samochód elektryczny Tesla w 2015 roku

    Ocena komentarza: 6
    Jeden sensowny komentarz a reszta bzdury, bzdury, bzdury. Jeśli nie macie pojęcia to po co się wypowiadacie?
    Większość producentów w tym Tesla daje 7-8 lat gwarancji, gwarancja zwykle obejmuje spadek pojemności poniżej 70 procent. Po tym czasie akumulatorów się ani nie wyrzuca ani nawet nie utylizuje lecz nadal używa gdzie indziej. To ciągle bardzo drogi i użyteczny poza motoryzacją produkt. Do zastosowania n p. Do wsparcia w fotocolatice lub energetyce wiatrowej.
    Akumulatory wypożycza tylko jedna firma - Renault, a nie większość.
    W akumulatorach nie ma nic mniej ekologicznego niż w typowym samochodzie. To nie są akumulatory z ołowiem lecz litem.

    Sprężanie powietrza to nic innego jak naciaganie ludzi i opowiadanie bajek. Pneumatyka to najmniej efektywny sposób przechowywania energii a do tego bardzo ograniczony co do pojemności.

    Te brednie o naprawach to jak rozumiem dotyczyły aktualnie produkowanych spalinowych samochodów. Bo większości części które występują w tradycyjnych samochodach w elektryku po prostu nie ma.

    51

  • Galaxy Note 3 z akumulatorem 10 000 mAh

    Ocena komentarza: 2
    Nie rozumiem dlaczego w takich informacjach stosuje się przedrostek mili gdy wartości są rzędu 10 tysięcy. To marketingowy bełkot. Powinno być 10 Ah i koniec.
    Dodatkowo podawania pojemności bez napięcia jest bez sensu. To tak jakby podawać moment obrotowy silnika bez obrotow. Owszem tu na fotce jest napięcie widoczne, ale zmierzam do tego że znacznie lepiej podać po prostu ile energii ten akumulator zgromadzi w kWh. Bo 10Ah przy 3,8V to ponad 3 razy mniej energii i czasu działania niż 10Ah przy 12V. Gdyby akumulatory miały wszystkie te same napięcia to nie byłoby problemu, ale tak nie jest i żeby porównać trzeba się dowiedzieć jakie jest napięcie i przeliczyć. Bezsensowne

    22

  • W Windows 8.1 procesory AMD APU mogą być wydajniejsze nawet o 9%

    Ocena komentarza: 2
    Tu chodzi o całkiem co innego niż w hdd. Sporo programów powiela z czasem wielokrotnie cześć swojego kodu w ram. Windows 8 potrafi zlikwidować cześć tych niepotrzebnych kopii i zwolnić pamięć.

    45

  • W Windows 8.1 procesory AMD APU mogą być wydajniejsze nawet o 9%

    Ocena komentarza: -4
    8 dzięki możliwości defragmentacji ram zużywa jej o wiele mniej. A jeśli pamięć jest niewykorzystana to zużywa ją do przyspieszenia pracy systemu.

    45

  • W Windows 8.1 procesory AMD APU mogą być wydajniejsze nawet o 9%

    Ocena komentarza: 12
    Zasadniczo producenci sprzętu są wściekli na Microsoft z tego powodu. Windows 8 na starym sprzęcie działa zadziwiająco dobrze. U mnie śmiga na 10 letnim kompie (athlon FX-51)

    45

  • Już dostępny w Polsce: Asus Transformer Pad TF701T z 10,1" ekranem 2560 x 1600 pikseli

    Ocena komentarza: 2
    Android w cenie do 500 zł ok. Powyżej dziękuję i postoję.

    8