• benchmark.pl
  • newsy
  • Procesor AMD Trinity A10-5800K i gra World of Tanks 8.0 - test wydajności

Procesor AMD Trinity A10-5800K i gra World of Tanks 8.0 - test wydajności

z dnia 02-10-2012
Marcin Jaskólski | Redaktor serwisu benchmark.pl
98 komentarzy Dyskutuj z nami

Radzi sobie całkiem nieźle

World of tanks 8.0 AMD Apu Trinity A10-5800K gra procesor test wydajność

Sieciowa gra World Of Tanks bije rekordy popularności. Z każdej części świata napływają zastępy wirtualnych czołgistów, w tym oczywiście tych z Polski, pomrukujących pod nosem "Deszcze niespokojne".

Gra niedawno awansowała do wersji 8.0, która przyniosła wiele usprawnień. Jest to między innymi ulepszona grafika, nowy model fizyki, system komend, system kamuflażu, ekrany podsumowujące bitwę, badań i drzewek technologicznych.

W związku z premierą nowego APU firmy AMD, czyli Trinity, sprawdzamy jak zintegrowana z APU grafika poradzi sobie z najnowszą wersję World of Tanks. Testy w innych grach, między innymi w Borderlands 2, Sleeping Dogs i DiRT: Showdown, możecie znaleźć w naszym premierowym artykule.

Wszystkie ustawienia oprócz tekstur (które ustawiliśmy na poziomie maksymalnym) pozostały na poziomie średnim. Wygładzanie krawędzi (FXAA) zostało wyłączone.

Konfiguracja platformy testowej:

  • APU: AMD A10-5800K
  • RAM: Kingston HyperX 2 x 4GB 1866MHz
  • Płyta główna: Gigabyte GA-F2A85X-UP4
  • Dysk: Corsair Neutron GTX 240GB
  • Zasilacz: be quiet! Pure Power L7 350W

World of Tanks 8.0: Graphics improved
[kl./s.] ustawienia średnie, tekstury maks., AA x0

1280 x 1024 42
36
1680 x 1050 32
24
1920 x 1080 28
22
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

World of Tanks 8.0 był grywalny praktycznie w każdej rozdzielczości - jeśli jednak uznacie, że jest to za mało, zawsze można jeszcze obniżyć detale.

Wśród czytelników benchmark.pl z pewnością jest wielu zaprawionych w bojach czołgistów. Jak nowa wersja World of Tanks działa na waszym sprzęcie?

Źródło: inf. własna

Komentarze

98
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Całkiem niezły wynik jak na integrę. W wiele gier można by na tym pograć. Pytanie tylko czy sam procesor jest jakoś zadowalająco energooszczędny i jak z jego wydajnością w zastosowaniach innych niż gry?
  • avatar
    dobra wiadomosc, ze ta popularna gra dobrze dziala na trinity.
  • avatar
    Jesli ktos z redakcji to czyta, czy AMD rozsylalo jakies info w temacie kompatybilnosci AM3+ z steamrollerem ?
    Chodza pogloski ze ma byc na ten sam socket.
  • avatar
    Jak możecie to przetestujcie na tym demie
    http://youtu.be/fYY4jxipauU
  • avatar
    Przydałby się jakiś punkt odniesienia w postaci porównania do innych APU, czy CPU-GPU. Bo jak sobie radzi w WoT widzimy, ale jak ten wynik się ma do innych procesorów, to by trzeba szukać.
  • avatar
    Przykro to pisać, choć tą wypowiedzią nie odkrywam przecież nic nowego, ale AMD ratuje tylko iGPU. Dzięki Bogu, że szefostwo zdecydowało się swojego czasu wykupić ATi. To była najlepsza transakcja w historii AMD.
    Jedyne ciekawe - obecnie, procesory z tej firmy to PII (wybrane modele) i PII x6 (trudno dostępne).
    Dobrze, że AMD może schować się za iGPU. Inaczej zwolnień w kadrze AMD nie byłoby końca.

    Szkoda, ale wciąż trzymam za nich kciuki. Aby Qualcomm na kupno AMD.
  • avatar
    Na Integrze chodzi to lepiej niż na moim geforce 7900.
  • avatar
    Ta gra jest kiepsko zoptymalizowana,gra obciąża i fps potrafi się mocno zmieniać w zależności od mapy.W patchu 0.8.0 w dalszym ciągu nie wprowadzono obsługi więcej niż 1 rdzenia,gra obciąża w całości 1 rdzeń i w niewielkim stopniu drugi.
  • avatar
    A na jakiej mapie dokonywano testów? Tej co na screenach?

    "Wśród czytelników benchmark.pl z pewnością jest wielu zaprawionych w bojach czołgistów." patrząc na garaż Marcina to chyba on do nich nie należy ;)
  • avatar
    Świetne wyniki, świetny procek i świetna płyta
  • avatar
    A kiedy zrobicie test tego APU z radeonem w Crossfire? :P
  • avatar
    Próbowałem na i5 Ivy Bridge u kumpla na pokładówce zagrać w WOT na podanych rozdzielczościach. Już wiem, że kupię procka FM2 może nawet 5800K i płytkę np gigusia tego czarnego F2A85X-UP4.
  • avatar
    Będzie fajnie jak na pokładówce chodzi WOT to też chyba zmienię kompa na gigabajta z tym procesorem jak mnie będzie stać.
  • avatar
    Dlaczego testujecie grę na INTEGRZE w maksymalnej rozdzielczości tekstur?
    Przecież doskonale wiecie że wąskim gardłem każdej INTEGRY jest przepustowość DRAM więc pewnie wystarczyło by ustawić jakość tektur na "Medium" a poziom FPS podskoczyłby znacznie, być może o 100% lub więcej.


    Bez obrazy Panowie ale gdy patrzę na procedury testowe czasem mam wrażenie że testy robi Pan Franek z kotłowni w przerwie na papierosa...

    omg...
  • avatar
    Omg...... Co ty bredzisz ze jeden rdzen.....od 0.8.0 jest juz obsluga wielu rdzeni...poczytaj dokladne zmiany tego patcha, po drugie na moim i7 nareszcie wszystkie rdzenie sa wykorzystywane w wocie.
  • avatar
    Dzięki za teścik, ja już zamówiłem Pentiuma G860 i mam nadzieje pograć na integrze.
  • avatar
    Wot nie nadaje się do testowania procków wielordzeniowych bo wykorzystuje tylko 1 rdzeń. Do testów samej grafiki/apu może i ma jakiś sens, ale do testów całego procesora grubo mija się z celem....
  • avatar
    ja bym czekał na vishere
  • avatar
    Jaki jest sens testować grafikę procesora za pomocą gry, która wykorzystuje głównie jeden rdzeń procesora ? Gdyby tak dodać porównanie na rywalu Intela, albo chociaż jakiś słabszy procesor + grafika....
    -1
  • avatar
    Jak działa na moim sprzecie? fHD full detale :)
    -2
  • avatar
    przeciętna wydajność grafiki i pewnie ekstremalny pobór prądu - jednym słowem palnik i gniot

    Moze znowu dostanę bana tylko pózniej NIE MÓWCIE ze to jest tolerancyjne i niefanboyskie forum i kazdy ma prawo na nim do swojego zdania bo to będzie kłamstwo
    -17
  • avatar
    Do redakcji: czy mógłbym poprosić o test w ustawieniach max z najniższym pozomem fxaa w rozdzielczości 1280 x 1024 (a najlepiej 1366x768).
    Prosbe motywuje posiadaniem Athlona 7750 + Radeon 5750 i w takich ustawieniach ciągnie mi ok 30-35 fps więc z chęcią bym zobaczył czy już można zmieniać platforme na APU czy lepiej czekać na kolejną generacje.
  • avatar
    U mnie wsio na fulla w FHD :-) i 45-60, fps te spadki do 45 bardzo sporadycznie.
  • avatar
    Imho testy procesora z grą, to powinno być testowane na grze World of Warcraft w mieście. Dlaczego? FPS często spadają o 80% względem terenu :D
  • avatar
    Oczywiscie ze sprawdzalem, jak rowniez znajomi z klanu tez. Uczestniczylem ponadto w kazdym tescie do 0.8.0. Wiec tak w 0.7.5 i7 1rdzen na 90% 2,3-marginesowo po 15%(lipa) 4 rdzen okolo30. 0.8.0 1 rdzen 75% 2,3-40% 4rdzen 60%. Na kilku i5 ivy i sandy sytuacja wygladala podobnie. Na prockach 2rdzeniowych hymmm tu faktycznie kaszana i nic sie nie zmienilo 1 rdzen praktycznie na 100% dugi ledwie dygal po 3-4%. Ponad to jeszcze testowane bylo na 2 komputerach z AMD X6 FX-6100 - 3.3 GHz i tutaj sytuacja wygldala nastepujaco 4/6 rdzeni wykorzystywane stosunek % zblizony do intele. Nasowa sie wiec wniosek, tak obsluga multicore jest ale nie dla kazdego procka. Za moment sprawdze jeszcze na c2duo 3,2Ghz czyli procek juz leciwy i zobacze czy sytuacja jest podobna jak przy innym 2 rdzeniowym procku.
  • avatar
    Bardzo ładny wynik oznacza że nie wszystkie integry są złe.
  • avatar
    28 fps max na full hd bez AA czyli słabo bo mi rzadko na kompie spada ponizej 70 fps a mam full hd i wszystko na max razem z AA. Dlatego wole dokupic karte niz meczyc sie na integrze
  • avatar
    1680 x 1050 od tej rozdziałki ,w wzwyż kończy się grywalność w Wota. Chociaż redakcje taka niska liczba fps zadowala :-).
  • avatar
    PhobosX tak jeszcze sie nie nadaje bo z obluga multicore jeszcze nie jest na 100%. A i przeczytaj to co napisalem wczesniej na 4 rdzeniach jest o niebo lepiej niz bylo w poprzednich wersjach
  • avatar
    na moim złomku najwięcej miałem 70fps a najmniej 15 -.-
    1024x768 wszystkie opcje graficzne na minimum a rysowanie na daleki (albo wysokie tak jest :P)
  • avatar
    Zgodze się ze wsparcie dla procesorów wielordzeniowych jest ale nie dla wszystkich.Mój i7 2.3 grafika gtx 660m w lenovo y580 wyciaga z WOTa na autodetekcji wartości niskie i max 25 ftp użycie procesora rozkłada się tak 1 rdzeń 56-80% reszta naprzeminnie 1-3 % a więc wniosek prosty dlaczego autodetekcja niska . Jeszcze przed aktualizacja do 8.0 było lepije zdecydowanie do 40-50 ftp