• benchmark.pl
  • Gry
  • „Kogo obchodzą liczby, gdy gra wygląda świetnie?” - tak, zgadliście, to Ubisoft
Gry

„Kogo obchodzą liczby, gdy gra wygląda świetnie?” - tak, zgadliście, to Ubisoft

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
69 komentarzy Dyskutuj z nami

Twórcy tłumaczą dlaczego Assassin's Creed: Unity będzie działać tylko w 30 klatkach na sekundę. I nie jest to coś, co większość chciałaby usłyszeć.

AC: Unity rewolucja

Gdy przed dwoma dniami firma Ubisoft poinformowała, że gra Assassin’s Creed: Unity ruszy na nowych konsolach w rozdzielczości 900p i z szybkością 30 klatek na sekundę – wielu ludzi było niezadowolonych. Francuski producent zdążył na różne sposoby zdementować i potwierdzić tę informację, aż wreszcie zajął oficjalne stanowisko. Informacja sprzed dwóch dni została potwierdzona. Dlaczego więc tylko 30fps? – …A po co komu więcej?

Wygląda na to, że celem ekipy z Ubisoftu jest przekonanie graczy, iż „mniej” może znaczyć „lepiej”. Rzeczywiście Francuzi zajęli stanowisko, zgodnie z którym 60 klatek na sekundę zepsułoby najnowszą część Assassin’s Creed. – „30fps było naszym celem – to jest bardziej kinowe. 60fps jest dobre dla strzelanki, ale nie dla przygodówki. Ludzie będą zadowoleni”.

Nicolas Guérin, jeden z projektantów Assassin’s Creed: Unity przyznał, że decyzja była całkowicie naturalna. – „Od dłuższego czasu naciskaliśmy na 60fps. Nie sądzę jednak by było to dobre rozwiązanie, ponieważ całość wygląda wtedy bardzo nierealistycznie. To trochę jak ekranizacja Hobbita – to wyglądało naprawdę dziwnie”.

Według Ubisoftu, obniżenie płynności animacji pozwoliło też na wyciśnięcie maksimum z grafiki. – „To taka sama sytuacja jak wtedy, gdy ludzie pytają o rozdzielczość. Czy naprawdę najbardziej zależy wam na liczbie pikseli? Kogo obchodzą liczby, gdy gra wygląda świetnie?” – pyta Nicolas Guérin.

I co o tym sądzicie? Kupujecie tłumaczenia Ubisoftu? 

Tak czy inaczej, premiera gry Assassin’s Creed: Unity planowana jest na 13 listopada bieżącego roku. Platformami docelowymi – poza Xbox OnePlayStation 4 – są komputery osobiste.

Źródło: TechRadar

Komentarze

69
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    alb3rt
    Może niech zablokują na 24fps będzie jeszcze bardziej kinowo.
    41
  • avatar
    Lonnger
    Jestem ZA! Wróćmy jeszcze do głębi kolorów 16bitowej:D Po co komu 32 skoro gra przy 16 może wyglądać świetnie i można z niej jeszcze więcej wyciągnąć:D
    40
  • avatar
    miszczu0097
    http://30vs60.com/
    I wszystko jasne.
    Ale Hamburgery i tak się na to złapią.
    33
  • avatar
    Konto usunięte
    Gry wygladajace nierealistycznie w 60 fps... hahahaha nie dziwie, sie ze akurat z ubisoftu to powiedzieli.
    Widzialem hobbita w 48 klatkach, jak dla mnie wygladal wlasnie zbyt realistycznie - magia kina uciekala, ale w grach?
    W grach powinno uczucie gry byc jak najbardziej realistyczne, jak najmniejsze opoznienia, jak najwieksza plynnosc, a 30 klatek to dupa, a nie plynnosc.
    28
  • avatar
    Kieresz
    ac IV wygladał jak gówno w 30fps....
    11
  • avatar
    carl22
    Nie wiem jak w grach można powiedzieć że 60 fpsów to za dużo...Może niech zaniżą do 24 klatek by zachować "filmowość"
    10
  • avatar
    mordehigh
    ,, Od dłuższego czasu naciskaliśmy na 60fps ,, ta , szczególnie to widać na przykładzie ac3 , jeszcze ten kit z pseudo kinowością , nie umieją robić porządnie gier i tyle , ale wgle cały ten artykuł pokazuje że ,, winny się tłumaczy ,,
    9
  • avatar
    AndreoKomp
    „Od dłuższego czasu naciskaliśmy na 60fps. Nie sądzę jednak by było to dobre rozwiązanie, ponieważ całość wygląda wtedy bardzo nierealistycznie."
    Ja proponuje pracownikom Ubisoftu dać trochę urlopu, żeby wyszli z budynków i popatrzyli na otaczający ich świat skoro płynny obraz jest dla nich nierealistyczny. Dawno większych głupot nie przeczytałem i jestem w szoku, że pisze to sam Ubisoft o.O.
    6
  • avatar
    Konto usunięte
    Jedyną grą, którą zrobił Ubi i jej nie spierdzielił to Titanfall......ale zaraz.......Titanfall-a nie zrobiło Ubi XD
    4
  • avatar
    TomPo75
    Jakoś trzeba tłumaczyć shit obecnej generacji konsol, kasiorę pewnie za to dostali. Co mają powiedzieć? Sorry ale obecne konsole (zwłaszcza od MS) to złom i więcej niż 30 nie wyciśniemy?
    Teoria spiskowa (z przymrużeniem oka) - MS zapłacił im żeby na PS4 też było 30 zablokowane, bo spokojnie 60 by poszło.
    3
  • avatar
    hasati
    Hahaha a gdzie ten nowy innowacyjny super zoptymalizowany silnik do Unity ? Oczywiście Ubisoft kłamał. Nic nowego chłopaki po Watch Dogs się rozbrykali i będzie coraz gorzej. Ogólnie Ubisoft ocenie na 1+/10. Ten + za to że są zabawni :)
    2
  • avatar
    hasati
    A zapomniałem dodać niech zrobią gry czarno białe, będzie jeszcze lepsze poczucie filmowości. Widzisz i nie grzmisz.
    2
  • avatar
    kitamo
    Akurat jestem osoba ktora nie wzmaga yawsye 60fps, bo fakt niekore gry nie wymagaja 60fps, ale pierdolenie w stylu "chcielismy uzyskac kinowy klimat" to az mnie bawi.

    Co prawda i tak w TV mam Imotion ktory robi te 60fps i jak podlaczy sie konsole a gra ma zblokowany do 30fps (stałych 30fps) to nie ma smuzenia a resposnywnosc az tak po dupie nie dostaje w wiekszosci gier, ale to nie oznacza ze nagle wylacze ten ficzer by cieszyc sie "kinowym rozmachem gry".

    powiedzmy szczerze - ubisoft nie potrafi poradzic sobie z optymalizacja gier, i to nie tylko na konsolach, ale i na PC.
    1
  • avatar
    scooter
    Ludzie jak gra jest wciągająca to czy jest ona w 60 czy 30 klatkach ma małe znaczenie.... Pamiętam jak się zagrywałem wolfsteina nie miało znaczenia że widać było kwadraty ... gra nie dawała spokoju .....
    1
  • avatar
    Konto usunięte
    UBI chce jak najwiecej i najszybciej zarobic, proste.


    Powie wszystko tylko, aby w jakis sposob oswiadczyc tepym graczom ten czy inny ewenement, a tepota to lyka jak pelikany.


    Chodzi tylko o to, aby Wam wcisnac produkt ktory kosztowal jak najmniej i jak najwiekszy zysk osiagnac.


    Ekscytujecie sie tym jakby powiedzieli Wam ze bedziecie pracowac do 70 ;)
    1
  • avatar
    Konto usunięte
    jestem za ubisoftem. gry kiedyś świetnie wyglądały przy 15fps, w rozdziałce 320x200 na monitorach 14 cali CRT. To powinien być świadomy standard dla wszystkich twórców gier .......... uuuaaahahahahaha :)
    1
  • avatar
    jarnuszkiewiczm
    Brawo ubisoft :D jeszcze załóżcie blokade fps na PC do 30 klatek i blokade rozdziałki do 900p, bo to bardziej filmowe jak gra chodzi poklatkowo, ale filmowo w sensie jakiegoś dvd ripa z torrenta :D
    1
  • avatar
    rTech
    Wiecie co należy zrobić, żeby Ubisoft wreszcie wziął się w garść? Proste nie kupować, ale zawsze znajdą się tacy co kupią i z 5 nawet, bo zapomną loginów do konta uplay...
    1
  • avatar
    Konto usunięte
    Mamo mamo masochiści :D Ale dlaczego to każą znosić innym ? :C
    1
  • avatar
    Mizuiro
    Nie rozumiem tej ekscytacji 60 fpsami. Wygląda to niesamowicie nienaturalnie. Sam specjalnie ograniczam wszystkie gry do 30 fpsów bo więcej naprawdę nie potrzeba.
    -7
  • avatar
    cyferluu
    sądzę, że jak sobie pościelą tak się wyśpią. Fani kupią, ciekawscy ukradną inni jak Ja przejdą obojętnie i nie zmarnują transferu na gierkę.
  • avatar
    entropic
    ogolnie zgodzilbym sie gdyby zaznaczyli ze chodzi o minimalna ilosc klatek a nie srednia, jezeli gra w zadnym momencie nie spadalaby ponizej 30 fpsow to nie bylby nawet zly wynik
  • avatar
    Ryuhoshi
    Jedyna gra przychodząca mi na myśl która faktycznie imo wyglądała lepiej w 30 niż w 60 to TLoU, ale ta gra jest w zasadzie jak świetny film, pewnie przez to.
  • avatar
    QraJr
    Spoko Będzie 30fps, niech tylko wydadzą świetnie wyglądającą grę bo jeszcze im się nie udało.
  • avatar
    Konto usunięte
    Ubi samo sobie dołki kopie. A gracze tylko zsypią na nich ziemię.
  • avatar
    lemur20
    Mam nadzieję, że na PC będzie 60 klatek. Ubisoft obiecywało wreszcie porządnie zabrać się za gry na PC zaczynając od AC: Unity. Zobaczymy czy coś się zmieni, choć ciężko mi w to wierzyć.
  • avatar
    Konto usunięte
    Rozpieszczone bachory:) Pamiętam jak w undergrundzie 2 na poczciwej GF FX5200 przy starcie wszystkich samochodów miałem taką zacinkę, że nie wiem czy bylo 5 klatek na sekundę. Ale co mnie to obchodzi, jak fun z gry był zaj****;D
  • avatar
    Konto usunięte
    Ludzie sobie tutaj dyskutują i się mądrzą, a każdy kto kiedyś grał klanówki w jakąś strzelankę to wie czym jest dobry framerate i najważniejsze - brak jego spadków.
    Każdy gówniarz, który grał w csa czy quakea wie, że nie ma czegoś takiego jak "płynne 30 fps" w grach. 30 fps znaczy, że komp nie ciągnie takiej gry i będziemy mieli 50% czasu 30 pfs i przy każdej zmianie położenia i ilości elementów na ekranie będzie wszystko siadać do 15 fps i mniej. 60 fps w grach sugerowany to wynik, który wypracowano na podstawie wielu obserwacji i doświadczenia płynącego z komfortu grania, dodatkowo bodziec by gry udoskonalać. Samo stwierdzenie, że "gra będzie działać z 30 fps" to nierealna bujda! Deklaracja "gra będzie miała MINIMUM 30fps" to już jest realna deklaracja.
    Ta słowna manipulacja, jak i kolejne, które m.in. Ubisoft próbuje nam wmówić ostatnio to tylko przykład jak jesteśmy maglowani tylko aby produkt się sprzedał.
    Podsumowując - dzieciak w 2000 roku grając klanówkę w quakea wiedział więcej o technikaliach związanych z płynną grą niż dzisiejsi "spece" z 4-ma konsolami i stosem gier.