Technologie i Firma

Chcemy innowacyjnych banków

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
8 komentarzy Dyskutuj z nami

I w Polsce wcale nie jest z tym tak źle. Banki w naszym kraju znajdują się w gronie liderów pod względem wdrażania nowych technologii.

Wykorzystanie nowoczesnych technologii to jedna z kluczowych cech, jakich klienci wymagają dziś od banku. Tak wynika z raportu „2017 Connected Banking Custormer Report” firmy Salesforce.

Wirtualne oddziały, obsługa walut cyfrowych, całodobowe wsparcie czy obsługa płatności mobilnych to rozwiązania, które są obecne na rynku i jeśli bank chce zwiększać bazę klientów, powinien stawiać na jak najwięcej z tych udogodnień. A że spora część z nich tego nie robi, rozwija się sektor fintech – firm, które oferują usługi finansowe, ale nie są bankami.

Już dzisiaj jesteśmy bardzo przyzwyczajeni do nowoczesnych technologii. W Stanach Zjednoczonych, na przykład, ponad 30 proc. transakcji dokonywanych jest za pomocą platformy internetowej, a 16 proc. za pośrednictwem aplikacji mobilnych. Szacuje się, że odsetek ten będzie dynamicznie wzrastał.

Oprócz dostępu do nowych technologii przy wyborze banku kierujemy się też jego finansową stabilnością oraz bezpieczeństwem danych osobowych. Zależy nam również na tym, by stacjonarne placówki mieściły się jak najbliżej naszego miejsca zamieszkania – ponad połowa Amerykanów odwiedza odział banku przynajmniej raz w miesiącu.

Chcemy zatem nowych technologii, ale nie kosztem tradycyjnej obsługi. Te banki, które ograniczają swoją działalność do tej drugiej są jednak na przegranej pozycji ze wspomnianymi fintechami, które oferują nowoczesne usługi – wygodne, szybkie i proste w obsłudze. Zainteresowana nimi jest zdecydowana większość młodych osób.

Co jednak jest warte podkreślenia, polskie banki znajdują się w czołówce jeśli chodzi o wdrażanie nowoczesnych technologii. Płatności zbliżeniowe i internetowe są standardem, a rośnie też liczba banków oferujących płatności mobilne. Postrzegają one fintechy raczej jako inspirację niż zagrożenie.

Źródło: Salesforce, Monitor Bankowy

Komentarze

8
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Q'bot
    Ja chcę jedynie jednej rzeczy - przedpłaconej karty z przypisanym kontem bankowym, bez podawania jakichkolwiek danych na temat użytkownika, możliwej do nabycia/zasilenia za gotówkę w każdym kiosku, poczcie, sklepie itp.

    Coś jak dawniej karty telefoniczne, tylko do płacenia wszędzie ;)
    2
  • avatar
    Kenjiro
    Prawdą jest, że mamy jedne z najnowocześniejszych banków na świecie. U naszych zachodnich sąsiadów jest z tym straszna bieda, obsługa jak w PKO 20 lat temu, w USA tylko niewiele lepiej. Dlatego też takie Google promuje łatwe płatności, bo dla nich to jest wielki krok w nowoczesność. Dla nas, niewielka zmiana.
    1
  • avatar
    david_89
    Ja chce HCE oraz android pay w mBanku. Więc mBanku jeśli to czytasz, to wiedz że cierpliwość użytkowników się kończy. Ile to już? Prawie 2 lata...
  • avatar
    wiktorn86
    A ja chcę banków zajmujących się bankowością. Nie WOŚP, nie gloryfikowaniem powojennej leśnej bandyterki tylko zwykłą bankowością. W takim apolitycznym banku założę konto nawet choćby to był kapitał rodem z piekła.