Gry komputerowe

Cities: Skylines zaliczyło niezwykle udany start

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
15 komentarzy Dyskutuj z nami

Wygląda na to, że ci, którzy zawiedli się na wydanym dwa lata temu piątym SimCity, doczekali się wreszcie porządnego symulatora rozwoju miasta.

Cities: Skylines miasto

Wygląda na to, że ci, którzy zawiedli się na wydanym dwa lata temu piątym SimCity, doczekali się wreszcie porządnego symulatora rozwoju miasta. Stworzona przez studio Colossal Order gra Cities: Skylines spotkała się z naprawdę ciepłym przyjęciem ze strony recenzentów (i jeszcze lepszym ze strony graczy), a dodatkowo zaliczyła bardzo udany start pod względem komercyjnym.

Zacznijmy jednak od początku. Cities: Skylines to gra strategiczno-ekonimiczna, w której naszym zadaniem jest zaprojektowanie i wybudowanie miasta, a następnie takie nim zarządzanie, by wirtualni mieszkańcy byli jak najbardziej zadowoleni. Oprócz mnogości dostępnych budowli i zaawansowanego systemu gospodarczo-administracyjnego, produkcja ta wyróżnia się też dużymi mapami – o powierzchni 36 km2.

Gra zadebiutowała na rynku 10 marca i od razu spotkała się z niezwykle ciepłym przyjęciem. Jej średnia ocen wynosi obecnie 88 proc. (według danych Metacritic), a najniższa wystawiona ocena to 8/10. Znalazło się nawet kilka „dziesiątek” – między innymi od The Escapist oraz IncGamers.

Cities: Skylines rzeka

Recenzenci chwalą Cities: Skylines przede wszystkim za grywalność. Wielu pisze: „mógłbym grać całe dnie i noce”. Wśród zalet wymieniane są również: przyjazny użytkownikowi interfejs, ogromne mapy oraz fakt, że budowane w grze miasta zdają się naprawdę tętnić życiem. Plusem, który docenić mamy z czasem, może też być pełne wsparcie dla modów.

Dlaczego więc nie 100%? Zdarzają się bowiem drobne niedociągnięcia, głównie w kwestii sztucznej inteligencji mieszkańców. Niektórym recenzentom zabrakło też tutaj systemu katastrof i tragicznych w skutkach zdarzeń losowych.

Wybrane oceny Cities: Skylines:

  • Destructoid – 9/10
  • Game Informer – 8,75/10
  • GameSpot – 8/10
  • God is a Geak – 9/10
  • IGN – 8,5/10
  • IncGamers – 10/10
  • PC Gamer – 86/100
  • The Escapist – 5/5

Jeszcze lepiej grę przyjęli sami gracze. Średnia wystawionych jej ocen na Metacritic (441 użytkowników) wynosi obecnie aż 9,6/10. Także na Steamie recenzje są „przytłaczająco pozytywne” (96 proc. z 3259 wystawionych recenzji jest pozytywnych).

Trzeba przyznać, że gracze obdarzyli również Cities: Skylines sporym zaufaniem. Twórcy oficjalnie ujawnili bowiem, że w ciągu pierwszych 24 godzin obecności na rynku sprzedanych zostało ponad 250 tysięcy egzemplarzy. To czyni ją najszybciej sprzedającą się grą firmy Paradox Interactive (wydawcy). 

A wy mieliście już okazję zagrać? Jeśli tak, to jak wrażenia?

Źródło: Gamastura, Metacritic, Steam

Komentarze

15
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    Szybcy jesteście :). Pierwsza gra w tym roku, która nie zawiodła, a wręcz na tę chwile jest nr 1 w walce o GRĘ ROKU. Kto by pomyślał?
    15
  • avatar
    InsanePlumber
    Bardzo mnie to cieszy wreszcie jest następca dla bardzo cienkiego ostatniego SimCity.
    10
  • avatar
    dezmont
    http://signup.citiesskylines.com/r/2k8iwqzdt4

    Darmowe DLC - Park Japoński
    1
  • avatar
    wojciechoslaw
    Jak tylko pojawi się wersja pudełkowa to kupię oryginał - nie kupuję gier w formie cd-keya.
    Gra jest bardzo dobra i nie dziwię się, że jest wszędzie wychwalana. Najbardziej mi się podoba fizyka wody w trybie tworzenia mapy.
  • avatar
    Bosman
    Czytałem, że niby są duże mapy, ale 36 km2 to za dużo nie jest, praktycznie średniej wielkości miasto w Polsce.
    Ale na pewno kupię jak będzie jakaś obniżka.
    Gra raczej porównywalna z CitiesXL (czy XXL) chociaż na pewno lepsza. SimCity (5) to podobno niewypał, choć 4-ka była genialna zwłaszcza z NAM'em i właściwie największą wadą były nieco za małe mapy.
    -2
  • avatar
    Konto usunięte
    Najlepsze jest to, że tę grę tworzyło Studio liczące zaledwie 11 osób. W tym tylko 7 programistów.
    Niech Rockstar, Ubisoft i Wiedźmini się uczą.
    -5
  • avatar
    Diabeł24
    I Znów brak najważniejszej noty od "Kotaku" ;]