• benchmark.pl
  • Gry
  • Command & Conquer 4 wyłącznie ze stałym dostępem do Internetu
Gry

Command & Conquer 4 wyłącznie ze stałym dostępem do Internetu

z dnia
Maciej Piotrowski | Redaktor serwisu benchmark.pl
41 komentarzy Dyskutuj z nami

Ledwie parę dni temu oficjalnie ogłoszono prowadzenie prac nad czwartą częścią kultowego już cyklu Command & Conquer, a juz dziś pojawiły się pierwsze dość niepokojące informacje dotyczące tego właśnie tytułu. Oto bowiem na stronie Command & Conquer Den opublikowana została wiadomość, iż najnowsza odsłona tej znakomitej serii wymagać  będzie stałego, ciągłego połączenia z Internetem. I nie chodzi tu bynajmniej o rozgrywkę wieloosobową, ale zwykły tryb kampanii dla pojedynczego gracza, w którym zaimplementowano system śledzenia jego postępów. Do obsługi tego systemu niezbędne jest choćby najwolniejsze łącze internetowe. Jak wyjaśnił wcześniej Jeremy Feasel  z Electronics Arts na łamach oficjalnego forum serii Command & Conquer, nowa odsłona cyklu nie będzie grą MMO w stylu World of Warcraft, ale sama koncepcja i jej zasady pozostawania cały czas w Sieci są podobne dla obu gier.

Oczywiście można mieć pewne wątpliwości co do jakości ewentualnego połączenia z serwerem obsługującym grę, ale zgodnie z obietnicami Feasela cały system był juz testowany i zadawala się przepustowością na poziomie zwykłego łącza telefonicznego. Tym samym nikt z grających nie powinien mieć żadnych problemów z rozgrywką. Czy tak będzie w rzeczywistości? Przekonamy się zapewne już niebawem. Z drugiej strony sam pomysł systemu śledzenia postępów gracza wydaje się niezły, ale wymóg stałego połączenia z Siecią już nie za bardzo. Zbyt blisko od tego do nowego sposobu zabezpieczeń DRM.


 

Komentarze

41
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    I jak tu sie skupić na grze, jak Wielki Brat patrzy... ;p
  • avatar
    Dobry crack i siup już bez netu można grać. Przy tak denerwujących manewrach w orginałkach cracki są bardzo przydatne.
  • avatar
    i do czego dochodzi - kupię grę na płycie z pudełku, ze sklepu a i tak muszę korzystać z cracków by zagrać...
  • avatar
    Odezwali się "uczciwi" co kupują oryginały. Ciekawe, że jeszcze ani razu nie musiałem crackować moich oryginalnych gier.. nie uwierzycie, ale nawet mam internet w domu i będę mógł zagrać w C&C 4!
  • avatar
    Jeszcze trochę i trzeba będzie płacić przy każdym odpaleniu gry lub gdy będziemy chcieli ją wyłączyć! Przecież nie każdy ma łącze! (dom mojego ojca), a co jeśli chciałbym zagrać a akurat zgubi mi modem sygnał? (cholerne UPC)
  • avatar
    Wogóle mi się to nie podoba. Mieszkam gdzie mieszkam i często się zdarza, że nie mam neta 1dzień, a czasami nawet pare. To będzie oznaczać, że nie będę mógł grać??? Dla mnie to śmieszne i raczej będę musiał się zaopatrzyć w cracka gdy powstanie taka sytuacja.

    Poza tym już nie wspomne o tym, że lubię sobie pograć w podróży na laptopie, ale....
    ... no ale nie mam neta na wszystkich komputerach co wtedy? Znowu będę musiał mieć cracki??
  • avatar
    Hahahaha ;d a to dobre xD od teraz w gry singl- player wchodzi nowa era lagow ;p ( i nie chodzi mi tu o zacinanie się kompa )


    pewnie to powstalo przy pomysle anty-piratowo ale przecie do wszyskiego sa cracki xD
  • avatar
    "I nie chodzi tu bynajmniej o rozgrywkę wieloosobową, ale zwykły tryb kampanii dla pojedynczego gracza, w którym zaimplementowano system śledzenia jego postępów." Tylko PO CO !!!? Jeszcze trochę, to nie będzie można w nic pograć spokojnie!
  • avatar
    Nie rozumiem oburzenia, jak się gra w MMO, to i tak trzeba mieć stały dostęp do sieci :), więc co za problem z tym w C&C4. Wkrótce pewnie będzie tak, że na dysku będziemy mieć tylko klienta, a caą resztę danych będzie się brało z serwera, tak jak własnie w MMO.

    Ja jestem za, koniec problemu z płytkami, hordy pudełek i innego niepotrzebnego śmiecia. Najgorzej będą mieli cheaterzy i piraci, ale to nie mój problem.
  • avatar
    "wojttek

    i do czego dochodzi - kupię grę na płycie z pudełku, ze sklepu a i tak muszę korzystać z cracków by zagrać..."

    Miałem taką sytuację. Kupiłem orginalnego crashday'a i gra uważała że nie mam orginalnej płyty xD no to crack i śmiało hasa. Cracki czasami ratują życie :)
  • avatar
    Panowie... zaraz wchodzimy w 2 dekadę XXI wieku. Każdy z członków zespołu produkującego C&C4 ma w domu stałe łącze zapewne w okolicach 10Mb/s. Absolutnie naturalną rzeczą jest korzystanie z tego łącza. Chcesz pograć w Quake live musisz łączyć się z internetem, chcesz pograć w Battle Forge musisz mieć internetową rurę jak rurociąg przyjaźń. Chcesz pograć w bierki nie musisz nawet mieć komputera.
    Zawsze macie prawo wyboru. To, że komuś internet zrywa, nie jest argumentem dla producenta programu. Masa komputerów obsługuje maksymalnie DX7 w związku z tym robienie gier wymagających DX9/10 jest skandaliczne? Jeśli ktoś nie ma internetu nie zagra w C&C4, tak jak nie mając PS3 nie zagram w Little Big Planet. W czym problem?
  • avatar
    Tak ale zbyt futurystyczne wizje mijają sie z celem mimo to, że masz XXI wiek to w wielu cześciach kraju i świata masz zacowanie na XXw i to oni beda miec problem wiec wszyscy zadowoleni nie beda. Ty masz wszystko wiec luzno Ci sie mówi.. Moja wypowiedz jest czysto obiektywna i nie jest wygenerowana prywatnym problemami info dla dzieci neo;)
  • avatar
    Nie wiem jak inni ale ja się skłaniam w stronę rezygnacji z netu wraz z przyszłorocznym końcem umowy, bo już przestaje mnie bawić 50 z kieszeni co miesiąc
  • avatar
    ja się zgadzam na ten wymóg pod warunkiem że producent dołączy do gry darmowy internet np satelitarny na rok z góry albo do momentu zakończenia kampanii single ;)
  • avatar
    Ludzie to są popierdo**ni bo np ja mam dużo oryginałów i gram po sieci np cod medieval 2 tdu company of heroes - wszystkie ze wszystkimi dodatkami, i co k.... z tego jak muszę napier....ć tymi płytami jak chcę zagrać w co innego:/ dlatego ściągam cracki. BTW wydawcy powinni udostępniać gry do ściągnięcia a sprzedawać sam klucz do gry było by prościej taniej i szybciej... no ale kasa idzie na cd/dvd na pojeb***e instrukcje których nikt zapewne nie czyta i pudła. śmiech na sali. A tak miałbyś jeden zeszyt w domu i w nim odpowiednie klucze do gier. Dodatkowo gdy w tym samym momencie w sieci ktoś użyje jednego klucza - ma nieodwołalnego bana na tą grę ( chyba że kupi sobie nowy) - i to jest sposób a ceny gier by ostro spadły myślę do 30 - 60 zł za klucz a ściągasz ? gdzie i kiedy chcesz np przez torrenty. Ba ale ja jestem po***y bo większość z was pewnie się rzuca na edycje kolekcjonerskie z jakąś pedalską koszulką i kubkiem ( na co to komu ) co wy 10 lat macie.
  • avatar
    Teraz to i tak wszyscy mają internet :)
  • avatar
    No tak ja jakoś wszystkie gry poza mmo mam z crackiem bo poprostu szkoda płyt i tyle pogratulować pomysłu blizzard-owi za możliwość grania bez płytki po najnowszym patchu :)

    W ogóle kiedy w końcu u nas będzie można kupować wszystkie gry online jak np keye do mmo?
  • avatar
    Spokojnie ... jezeli C&C4 bedzie tak nedzne jak 3 to nie ma nawet o czym gadac ;)
  • avatar
    Skończy jak red alert 3 - nie kupiłem, pograłem u znajomego na piracie 1h i stwierdziłem że to już nie to - a co do crack'ów to sa przydatne - ostatnio e ekstra klasyce zakupiłem se sage herosów (1-3) i ona wymagała włożonej płyty niedość że stara gra i za takie pieniądze to jeszcze napęd w lapku nie najcichszy a na obraz płyty dvd szkoda miejsca - EA jak zwykle przegina i się jej za to dostanie od rynku.
  • avatar
    .. bez komentarza.. niedlugo to bez internetu kompa nie wlaczysz.. inwigilacja w 100%...
  • avatar
    najsmutniejsze jest to, że niektórzy użytkownicy nie widzą w tym problemu
  • avatar
    Ja bym nie był tego pewien ze EA wprowadzi wymaganie połączeia przy singlu za dużo by pieniedzy stracili... gra nie gotowa a juz ją wiekszosc usmażyła.. hehe Fudzilla karmi.
  • avatar
    No to rezygnuje z C&C 4 tzn. zalatwie sobie pirata z crackiem :)