Ciekawostki

Człowiek kontra komputer

user testowy | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: user testowy
Dyskutuj z nami

Jednym z najbardziej znanych pojedynków pomiędzy człowiekiem, a maszyną jest starcie pomiędzy IBM Deep Blue i Garrym Kasparovem. W chwili obecnej badacze z Uniwersytetu Alberta w Kanadzie zaprzęgają komputery do potyczki z najlepszymi pokerzystami.

W turnieju odbywającym się od 23 do 24 czerwca w Vancouver podczas corocznej konferencji Association for the Advancement of Artificial Intelligence, w którym główna nagroda opiewa na sumę 50 000 dolarów, pokerowy mistrz, Phil "The Unabomber" Laak i Ali Eslami spotkają się twarzą w twarz z Polaris, czyli królem wśród pokerowych programów komputerowych.

"Jest to pierwsze tego typu wydarzenie i mamy nadzieję, że przerodzi się ono w coroczny turniej," powiedział Jonathan Schaeffer, szef programu Polaris.

Schaeffer wierzy, że zadanie polegające na stworzeniu wygrywającego programu symulującego grę w pokera jest zasadniczo różne i prawdopodobnie trudniejsze niż to, które stało przed firmą IBM i Big Blue.
"Różnica polega na tym, że szachy są grą wymagającą perfekcyjnej wiedzy, co oznacza, że nic nie jest ukrywane przed graczami. W pokerze nie można zobaczyć kart przeciwnika, ani przewidzieć jakie zostaną rozdane. Dlatego też z punktu widzenia sztucznej inteligencji, poker stanowi o wiele większe wyzwanie dla programistów," powiedział Schaeffer.

Zawody obejmą cztery pojedynki pomiędzy programem Solaris i zawodowymi pokerzystami. W każdym rozdaniu, siedząc w oddzielnych pokojach, Laak i Eslami zagrają równocześnie przeciwko Polarisowi. Na końcu każdej rozgrywki, gracze porównają sumę ich wygranych ze sumą osiągniętą przez Polaris.

Poprzedni pokerowy mistrz świata i gospodarz programu Mojo TV I Bet You, Phil Laak bardzo poważnie traktuje wyzwanie rzucone przez Polaris. "Będę w samym środku. Zobaczą moją najlepszą grę," dodał. "Bardzo poważnie podchodzę do tej rozgrywki. Byłoby wyjątkowo niezręcznie gdyby Prince Ali poległ, albo Unabomber został zlany. Zapewnimy świetną rozrywkę. Chcę, aby nagłówki były dowodem dla programistów, że zaprojektowali oprogramowanie, które jest w stanie grać z niesamowitymi graczami."

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!