Mobile

Daniel Malak z Lenovo dla benchmark.pl - wywiad

przeczytasz w 3 min.

Przedstawiamy wywiad z Danielem Malakiem zajmującym stanowisko Consumer Sales Manager w Lenovo, który opowiada nam o najbliższych planach firmy,

Lenovo logo

 

Z Danielem Malakiem z firmy Lenovo, zajmującym stanowisko Consumer Sales Manager rozmawiamy o ostatnich działaniach firmy, planach na najbliższe miesiące oraz nowych produktach, które już wkrótce pojawią się na rynku.

1. Lenovo kupiło Motorola Mobility od Google. Jak wpłynie to na różnorodność i jakość Waszych przyszłych tabletów?
Należy wyraźnie zaznaczyć, że na tę chwilę podpisaliśmy list intencyjny, a właściwa umowa zostanie dopiero podpisana. Wtedy też będziemy mogli ustalić efektywną strategię produktową. Myślę jednak, że nastąpi to już niebawem. W Polsce skoncentrujemy się na pewno na rozwoju oferty produktów marki Lenovo, która jest zdecydowanie bardziej rozpoznawalną wśród polskich konsumentów. Niczego jednak nie przekreślamy. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników sprzedaży Lenovo Yoga Tablet, który został bardzo dobrze przyjęty przez Polaków. Pozwala to przypuszczać, że postawienie akcentu na funkcjonalność urządzeń jest dobrym kierunkiem rozwoju i to właśnie w tę stronę będziemy podążać. Warto wspomnieć, że Yoga tablet przyczynił się do zajęcia przez Lenovo drugiego miejsca w rankingu największej ilości sprzedanych urządzeń tego typu w Polsce.

2. Jak dużą część Waszych ultramobilnych tabletów stanowiły będą modele z Windowsem?
Obecnie na polskim rynku rozpoczęliśmy sprzedaż Lenovo Miix 2. To na tę chwilę jedna z ciekawszych propozycji wśród tabletów ultramobilnych, zarówno ze względu na atrakcyjną cenę, jak i dobre parametry. Drugim z urządzeń tego typu jest biznesowy tablet Lenovo ThinkPad 8", który zapewnia funkcjonalność komputera z systemem Windows 8. Jeśli wyświetlacz o rozdzielczości 1920x1080 pikseli okaże się za mały, tablet można podpiąć za pomocą stacji dokującej do monitora i korzystać z niego jak z komputera. Do końca bieżącego roku wprowadzimy do sprzedaży kolejnych kilka modeli, o zróżnicowanych przekątnych ekranu, pracujących pod kontrolą systemu Windows 8.

3. Czy w niedalekiej przyszłości zamierzacie kontynuować stylistykę i ergonomię znaną z modeli Yoga Tablet? Jakie ciekawostki pojawią się w obudowach?
Jak najbardziej. Tablety Lenovo Yoga okazały się strzałem w dziesiątkę głównie dzięki swojej ergonomicznej budowie, atrakcyjnej cenie i bezkonkurencyjnie na tę chwilę, długiemu czasowi pracy na baterii. Ultrabook Lenovo Yoga 2 Pro spodobał się konsumentom za sprawą świetnego, jasnego ekranu IPS o rozdzielczości 3200x1800 pikseli, niewielkiej wadze i podzespołom z najwyższej półki. Będziemy na pewno dbać o to, żeby produkty z rodziny Lenovo Yoga w dalszym ciągu były odbierane w tak pozytywny sposób. Zaskoczymy na pewno nowymi tabletami, notebookami, a nawet komputerami typu AIO.

Daniel Malak Lenovo4. Czy zaprezentujecie tablety z piórkiem? Jeśli tak, to jakimi unikalnymi funkcjami będą się wyróżniały?
Nasze doświadczenie i badania rynku jednoznacznie wskazują na to, że tabletami tego rodzaju zainteresowani są głównie ludzie biznesu. Stąd też biznesowe tablety z naszej oferty - Lenovo ThinkPad 8 oraz Lenovo ThinkPad 10 wyposażyliśmy w akcesoryjne stylusy. Nie wydaje nam się, aby piórka cieszyły się dużą popularnością wśród klientów indywidualnych. Obsługa multimedialnych funkcji tabletów czy prowadzenie rozmów na przykład na Facebooku są po prostu wygodniejsze, gdy korzystamy z palców.

5. Jakich nowinek oczekiwać możemy w oprogramowaniu? Czy pojawią się nowe pakiety darmowych aplikacji lub inne bonusy dla użytkowników?
Pakiety naszych najpopularniejszych programów, takie jak Share It, Sync It, Secure It, Quickcontrol będą rozszerzane o kolejne funkcje, które ułatwią ich wzajemną integrację oraz wymianę danych pomiędzy poszczególnymi aplikacjami. Już niedługo, dzięki umowom z naszymi partnerami biznesowymi, będziemy w stanie sprzedawać tablety z dodatkowym oprogramowaniem. Dopłacając do bazowej ceny tabletu niewielką kwotę, użytkownik wejdzie w posiadanie pełnych wersji praktycznego oprogramowania służącego np oglądaniu filmów.

6. W jakim kierunku zamierzacie rozwijać interfejsy graficzne? Przejrzystość, funkcjonalność, a może efektowny wygląd?
Sukces na wymagającym rynku jest wypadkową zaistnienia wszystkich tych czynników i nie sposób będzie pomijać którykolwiek z nich. Od dawna stawiamy największy nacisk na wygodę obsługi oraz funkcjonalność, co na przestrzeni ostatnich lat zaowocowało wzrostem zainteresowania naszymi produktami. Nie postawiliśmy jeszcze kropki nad "i" i cały czas udoskonalamy całą gamę produktów.

7. Co zaproponujecie klientom biznesowym?
Klientom biznesowym dedykujemy urządzenia oparte na systemie Windows 8. Najnowszą, ciekawą propozycją jest Lenovo Miix 2 - tablet, który po włożeniu go do stacji dokującej szybko dorównuje funkcjonalnością laptopom. Alternatywą dla osób wymagających jest Lenovo ThinkPad w wersji zarówno 8-, jaki 10-calowej, wyposażony w system Windows 8 Pro.

8. Tablety ultramobilne firmy Lenovo znane były dotychczas z dość atrakcyjnych cen. Czy zaoferujecie też urządzenia ekskluzywne / premium?
Urządzenie premium nie oznacza urządzenie drogie. Nasza oferta produktowa jest szeroka i będzie wciąż rozwijana. Obecność serii A, S i Yoga sprawia, że niemalże każdy konsument jest w stanie znaleźć produkt, odpowiadający jego potrzebom. Staramy się stale ulepszać nasze urządzenia, czego wyrazem jest Lenovo Yoga Tablet 2. To jest produkt premium, choć w bardzo przystępnej cenie. Dla Lenovo premium oznacza funkcjonalność, użyteczność, ergonomię, a nie tylko wysoką cenę.

9. Jak długo zamierzacie oferować wsparcie dla nowych tabletów z systemem Android? Chodzi oczywiście o aktualizacje do najnowszych wersji popularnego „Andka”. Jest to kwestia, o którą pyta bardzo wielu potencjalnych klientów.
Przy obecnym tempie rozwoju technologii nie da się ustalić ścisłych ram czasowych, które określałyby precyzyjnie jak długo będziemy oferować aktualizacje systemowe dla danego urządzenia. Staramy się wypuszczać aktualizacje systemu dla wszystkich produktów dostępnych w naszej ofercie, jednak na wsparcie długoterminowe liczyć mogą głównie posiadacze najwyższych modeli.

Komentarze

13
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Dizzy
    4
    Szkoda, że nic nie wspomniał kiedy będzie dostępny w PL Lenovo Tab S8-50 no i w jakiej cenie bo za granicą cena 199$ za taką specyfikację aż się prosi by go kupić ;)
    • avatar
      Konto usunięte
      2
      Tablety tabletami, ale ja czekam na ThinkPad'a W550 z Maxwell + Broadwell.
      • avatar
        Łotr1
        1
        W ramach podziękowań dla firmy Lenovo za aktualizację Lenovo K900 kupiłem Xiaomi Mi4. Proszę nie opowiadać bajek językiem prawników.
        • avatar
          kitamo
          1
          A ja to czekam az Lenovo poprawi swoj serwis - to ze do niemiec sprzęt jedzie to mi nie przeszkadza, ale jełopów którzy pracują na infolinii przez którą trzeba sprzęt zgłosić to powinni wszystkich wymienic.

          Jakis czas temu zgłaszałem laptopa.
          Usterka : przegrzewa się

          Szanowny pan konsultant pyta "skad pan wie ze się przegrzewa?"
          To mu grzecznie tlumacze ze w chwili gdy obudowa jest gorąca na tyle że aż parzy można przypuszczać że sprzęt się przegrzewa.
          Pozniej musialem instalowac oprogramowanie ktore sprawdzi jak wysoka temperatura jest na CPU (83 stopnie w podczas odtwarzania filmu na YT).
          Po czym stwierdzil ze nie przyjmie do reklamacji bo skoro laptop sie nie zawiesza to wszystko jest ok. Oczywiscie nic go nie interesowal fakt ze CPU pracowal z 1/6 nominalnej predkosci bo throttlowal jak glupi po załadowaniu sie pulpitu windowsa. Dopiero interwencja wyzej pomogla i wadliwe chlodzenie wymienili.
          masakra.

          Dogadac sie z nimi jest gorzej niz z serwisem Sony.
          • avatar
            Kershav
            0
            "W Polsce skoncentrujemy się na pewno na rozwoju oferty produktów marki Lenovo, która jest zdecydowanie bardziej rozpoznawalną wśród polskich konsumentów." lenovo bardziej rozpoznawalne niż motorola. Jebłem








            • avatar
              Palmoster
              0
              Pytanie numer 4. jest 2 razy. (przed i po pytaniu 5.)
              • avatar
                mjwhite
                0
                Dlaczego Lenovo Yoga 3 pomimo teoretycznie wydajniejszych podzespołów wypada dużo słabiej od Yoga2 ?