Gry

Dotykowy interfejs w KAŻDEJ grze

Być może kojarzycie... Moment, to serwis technologiczny - na pewno kojarzycie taką scenę z filmu Matrix: Reaktywacja, w której osoby kierujące kontrolą lotów Zion wydawały rozkazy za pośrednictwem wirtualnych, dotykowych ekranów.

Jeszcze nie tak dawno było to science-fiction i odległa przyszłość. Tymczasem okazuje się, że podobne rozwiązania powoli wkraczają w nasze życie i to nie w skomplikowanych operacjach czy drogich specjalistycznych maszynach. Jednym z nich jest pomysł firmy iBUYPOWER, która wbrew nazwie nie ma nic wspólnego z Apple. Wystarczy dotykowy ekran Multi-touch i odpowiednie oprogramowanie.

Aplikacja o wiele mówiącej nazwie MAGIC (Multi-touch Advanced Gaming Interface and Control) to nic innego jak specjalny sterownik, który po odpowiedniej konfiguracji pozwala nadać ekranowi cechy kontrolera. MAGIC umożliwia korzystanie z technologii Multi-touch w zasadzie w każdej grze. Inne komendy przypiszemy pojedynczemu, inne podwójnemu stuknięciu w ekran, a jeszcze inne rozciągnięciu ekranu.

Takie rozwiązanie jest w zasadzie idealne dla każdej produkcji, choć zdecydowanie najlepiej sprawdzi się w strategiach i przygodówkach. I to takich, w których najważniejsza jest precyzja ruchu kursorem lub postacią, a ryzyko utraty cennej nanosekundy czy zasłonięcie sobie pola widzenia jest dopuszczalne. Sami twórcy prezentują możliwości MAGICa właśnie w oparciu o Supreme Commander 2.

Nie ma cienia wątpliwości - technologia jest rewelacyjna. Niestety, na razie zastosowanie oprogramowania MAGIC ograniczone jest do kompatybilnych urządzeń, czyli laptopów iBUYPOWER dla graczy.  Pozostaje mieć nadzieje, że uda się je zaadoptować innym producentom. Niemniej istotne jest to, czy monitory dotykowe stanieją. Jak Wam się wydaje - czy takie dotykowe granie ma szanse wyprzeć tradycyjną myszkę i pada? Przyjmie się do wszystkich gier? Czy to tylko takie zachłyśnięcie technologią i wkrótce wszystko wróci do normy?

Źródło: AkihabaraNews

Komentarze

24
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Moim zdaniem to nie wyprze myszki, aczkolwiek pada - kto wie ;-)
    • avatar
      0
      Fajne!
      • avatar
        Gasek
        0
        Wyprzeć nie wyprze, ale na równi przez chwilę będzie.
        • avatar
          Warmonger
          0
          Zastosowań jest multum. Wszędzie tam, gdzie szybkość i zasłanianie ekranu nie są krytyczne, technologia ta jest po prostu lepsza od dotychczasowych kontrolerów.
          Choć przyznam szczerze, że bardziej skorzystałbym na tym jako DJ, niż gracz. W dalszym ciągu czekam na tablety / panele 24" :)
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            A mi się cały czas przypomina genialna scena z "Powrotu do domu", gdy Scottie próbuje pracować na jednym z pierwszych ziemskich komputerów i jest wkurzony, że nie może sterować maszyną głosem :)

            Swoją drogą, to mysz z klawiaturą to genialne urządzenia - tyle lat minęło a nic ich nie jest w stanie zastąpić :)
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              "Takie rozwiązanie jest w zasadzie idealne dla każdej produkcji, choć zdecydowanie najlepiej sprawdzałoby się chyba - przynajmniej na chwilę obecną - w strategiach i przygodówkach, "

              Ideale? Wykonalne i owszem, ale do ideału mu brakuje sporo. W strategiach - co najwyzej turowych. Już widze jak w Total War kierunje jednostkami zaslaniajac sobie dlonia pol ekranu. W turowkach... Hmmm jakie mozliwosci niesie ze soba multitouch, ktorych nie ma mysza? A ile kosztuje ekran dotykowy? No własie...

              Rozwiazanie byc moze ciekawe, ale jednak zbyt malo praktyczne by bylo sens go uzywać. Ew. moze sie sprawdzic na tabletach, laptopach. Generalnie tam gdzie ciezko podlaczyc mysze, bo nie ma gdzie jej rozlozyc...
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                Nie widzę w tym nic rewelacyjnego. To jest zupełnie nieużytyczne.
                • avatar
                  Konto usunięte
                  0
                  "Przyjmie się do wszystkich gier?"
                  Na pewno nie, strzelanki tylko na myszce i klawiaturze.
                  Pady, różdżki, dotyki się do FPP nie nadają.
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    0
                    dokładnie shotery to tylko mysz+wsad ale strategie jak najbardziej ale osobiście zamiast paluchami wolał bym jakiś rysik, piórko albo większa rozdzielczość aby nie było problemu że wcisnę przez przypadek coś innego :P
                    • avatar
                      severian
                      0
                      Fajny bajer-na jakieś 15 minut.Wygląda na to,że wkrótce trza będzie pakować na siłce żeby sobie pograć:)W ogóle ten trend machania kończynami przed TV niedorzeczny jest.
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        0
                        Może nie tyle machanie ręką po monitorze komputera ale kurcze.

                        Rozkładasz się wygodnie na jakiejś sofie czy czymś takim w pozycji pół leżącej z tabletem i to jest to :)

                        Fajna sprawa, tylko, że ja mam tani dotykowy telefon (Samsung galaxy i5700) ale już widzę możliwości większego ekranu z lepszymi bebechami :)

                        A i nowsze komórki same w sobie dają radę z porządnymi grami. taki Samsung Epic 4G
                        http://www.youtube.com/watch?v=zpKYIfm1oWQ
                        • avatar
                          CougarV6
                          0
                          Teraz popatrzcie wszyscy jak tu siedzicie, w jakiej odległości od monitora macie swoje ciało. A teraz poudawajcie, że macie dotykowy ekran i co? W moim przypadku muszę się nachylać (odrywać od oparcia)a wcale nie mam jakiś krótkich rąk. Porównajcie też, ruszanie nadgarstkiem gdy reszta ręki spoczywa na podparciu, do trzymania obu rąk w powietrzu tylko na sile mięśni. Jedni wytrzymają krócej inni dłużej, ale na pewno godzinna sesja z grą jest nie możliwa.
                          Pomijając cały szereg innych wad tego rozwiązania w użytku domowym, to mi było by po prostu nie wygodnie.

                          • avatar
                            michal_229
                            0
                            To masz słabą wyobraźnię :p
                            Jestem pewien, że niedługo ktoś wymyśli rozwiązanie. Apple ma szczęście do ekranów dotykowych, wiec moze oni... Ale to strzał :p
                            • avatar
                              Konto usunięte
                              0
                              Jest jeszcze jeden minus dotykowego ekranu, utrzymaj go w czystości ;)
                              Wyobrażam sobie duży 24" monitor z błyszczącą matrycą, po godzinie zabawy (tona odcisków palców xD ).
                              • avatar
                                Konto usunięte
                                0
                                "Takie rozwiązanie jest w zasadzie idealne dla każdej produkcji, choć zdecydowanie najlepiej sprawdzi się w strategiach i przygodówkach"

                                No Panie nie bardzo idealne dla każdej produkcji...

                                Bardzo ładnie, do RTS jak najbardziej ale jakoś nie wyobrażam sobie obsługi tym systemem jakiejkolweik gry FPS... Kto grając w Crysis czy o zgrozo którąś z gier on-line MW czy BF chciałby sobie własną ręką zasłaniać ekran? Do tego przy użyciu myszy lekki ruch nadgarstkiem sprawia, że robię np. 90 stopni obrót w prawo a tu epokowe maźnięcie po ekranie i bam - leżymy... O braku precyzji palucha nie wspominając...

                                Zresztą jak oni by chieli zastąpić WASD tym systemem...
                                • avatar
                                  Volvox
                                  0
                                  Technologia bez sensu. Nikt nie będzie chciał sobie zasłaniać ekranu podczas gry, zmniejszać precyzji (paluch mniej dokładny niż kursor) i zmniejszać szybkości (latanie paluchem po erkanie jest wolniejsze niż machnięcie myszką). Dodatkowo machając tak rękoma po godzinie odechce się grania. Panele dotykowe są dobre np. w muzeach gdzie ludzie mogą szybko informacje jakaś dostać, a nie tam gdzie potrzebna jest długa i wydajna praca.