Foto

Zdjęcia tak dobre, że wyglądają jak rendery 3D

przeczytasz w 1 min.

Zwykle poruszając temat realizmu porównujemy realizm renderów do realizmu fotografii. Tym razem jednak jest dokładnie na odwrót.

Fotografia ma tę wspaniałą zaletę, że można się nią bawić i zwodzić nasz zmysł wzroku dzięki odpowiednio dobranej perspektywie i wykorzystaniu cech optyki. Tym razem kilka zdjęć przy powstaniu, których tak dobrano światło i fakturę powierzchni byśmy pomyśleli, że są to renderowane grafiki 3D.

Zdjęcia, które wyglądają jak rendery

Czy to trudne? Okazuje się, że nie, jedynie wymaga nieco cierpliwości i odwołania się do tych własności obrazów, które każą nam sądzić, że są one sztucznie wygenerowane, a nie rzeczywiste. W tym przypadku pracownicy norweskiego studia Skrekkøgle stworzyli scenerię przypominającą wyidealizowane surrealistyczne przestrzenie, których renderowanie często jest jednym z pierwszych kroków podczas zgłębiania tajników aplikacji 3D.

I tak mamy geometryczne figury na odblaskowej powierzchni o idealnej niczym nie zaburzonej fakturze, zawieszoną w przestrzeni kostkę z różnie oświetlonymi ściankami, zanurzone częściowo w żółtej masie naczynia oraz metalowy sześcian złożony z kulek, w których odbija się krajobraz.

Foto render figury geometryczne

Foto render naczynia

Foto render kostka

Foto render kulki

A jak powstawały

Ludzie z Skrekkøgle nie ukrywają tajemnic swojego warsztatu. Poniżej kilka zdjęć, które pokazują jak tworzono scenerię. Prawda, że to nie takie trudne.

Jeśli zechcecie tak się pobawić we własnym zakresie pamiętajcie o największej zalecie fotografii (ale też filmu) - poza kadrem może dziać się wszystko.

Źródło: Skrekkøgle, inf. własna

Komentarze

6
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Gazzuss
    9
    Pamiętam czasy kiedy ekscytowaliśmy się renderami które były prawie jak zdjęcia ;)
    • avatar
      Q'bot
      3
      "pamiętajcie o największej zalecie fotografii (ale też filmu) - poza kadrem może dziać się wszystko"

      Ta zaleta dotyczy również scen 3D przecież ;P
      • avatar
        Balrogos
        1
        Ehm nie tak dobre tylko tak zle ze wygladaja rendenery z tego co wiem grafika komputerowa idzie w kierunku zbey wygladac jak najbardziej rzeczywiscie.
        • avatar
          benzene
          1
          Wydaje mi się, że najbardziej zbliżonym do rzeczywistości silnikiem jest Maxwellrender. Potrafi rozczepić światło na pryzmacie ale jest to naprawdę czasochłonne.