Technologie i Firma

Innowacyjność dla polskich przedsiębiorców nie istnieje. Ważniejsze są jakość i sprzedaż

z dnia
  | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor:
2 komentarze Dyskutuj z nami

Wyniki badań mogą wydawać się zabawne, ale wynikają z nich bardzo smutne wnioski. Na odważne pomysły i badania po prostu nie ma czasu ani pieniędzy.

Innowacyjność w biznesie

Czy innowacyjność jest kluczem do odniesienia sukcesu w biznesie? Okazuje się, że polscy przedsiębiorcy nie biorą jej nawet pod uwagę. Tylko co piąty z nich uznaje wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w firmie za czynnik warunkujący osiągnięcie sukcesu – wynika z raportu EFL „Innowacje w MŚP. Pod lupą”.

Wyniki badań mogą wydawać się zabawne, ale wynikają z nich bardzo smutne wnioski. Podczas gdy innowacyjność jest tematem numer 1 dla polityków i prasy, to w rzeczywistości sukces rynkowy na rodzimym rynku stanowi po prostu prowadzenie działalności i utrzymanie sprzedaży. Na odważne pomysły i finansowanie badań po prostu nie ma czasu ani pieniędzy.

– Dzięki badaniom oraz formule pogłębionych wywiadów z przedsiębiorcami – naszymi klientami – otrzymujemy wszechstronny obraz przedsiębiorcy, który zdecydował się na wprowadzenie innowacji lub zachował do nich dystans – mówi Radosław Woźniak, wiceprezes EFL.

Jak więc przedsiębiorcy znad Wisły postrzegają drogę do sukcesu? Na pierwszym miejscu stawiany jest klient. Najczęściej wymieniane w badaniu czynniki to:

  • Zadbanie o jakość produktów i usług - 60%
  • Elastyczność, szybkie dopasowanie do ewoluujących oczekiwań rynku - 34%
  • Nastawienie na satysfakcję klientów - 30%

Najważniejszym planem dla ponad połowy badanych jest zwiększenie w najbliższym czasie sprzedaży, a dla 33% najistotniejsze jest to, aby w ogóle przetrwać na rynku. Gdzie w tym systemie jest miejsce na innowacyjne rozwiązania? O tych myśli zaledwie 2%, deklarując chęć udoskonalenia produktów

Dane pochodzą z raportu EFL „Innowacje w MŚP. Pod lupą”.

Źródło: EFL
Zdjęcie: FreeImages.com/Chris Cummings

Komentarze

2
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    SirMichael
    no niestety.. MŚP jest najbardziej obciążone podatkami a bogate korporacje korzystają z masy sztuczek i ulg, więc stać ich na rozwój a to wszystko dzięki politykom z przekonaniami jak u Pana Petru. (przekonaniami czytaj - robię dobrze bogatym bo mi za to płacą)
    Wystarczy popatrzeć na statystyki ile małych i średnich przedsiębiorstw pada po 1-2 latach działalności bo nie wyrabiają z podatkami, zusem itd przez co nie stać ich nawet na zatrudnienie dodatkowych pracowników.
  • avatar
    festin
    Polscy przedsiębiorcy są generalnie nastawieni na wegetacje. Gdzieś był podawany przykład kombinatorów wyciągających kase na innowacje, ale starający się żeby Uniwerek dał im coś, czego nie będą musieli wdrażać - bo zmiana to zagrożenie.
    Druga sprawa, że są przypadki, gdy inwestor próbował się modernizować i US uznał, że to dobra okazja do dołożenia dodatkowych obciążeń podatkowych, skoro stać go na modernizacje...