Internet

mBank znowu zaliczył wtopę. Tym razem nie jest śmiesznie

przeczytasz w 1 min.

Ostatnie tygodnie na pewno nie będą należeć do najlepszych okresów w historii mBanku. Po wpadce z testowymi komunikatami w aplikacji, bank zaliczył jeszcze większą wpadkę – nowi klienci mogli podejrzeć konta starych klientów.

Ogromna wpadka mBanku

Pamiętacie wpadkę mBanku z testowymi komunikatami? Okazuje się, że to pikuś! Jak donosi serwis Zaufana Trzecia Strona, dzisiaj bank zaliczył jeszcze większą wpadkę – system zaczął przypisywać rachunki istniejących klientów do… kont nowych klientów, którzy zakładali konto.

Efekt jest taki, że nowi klienci otrzymali dostęp do cudzego rachunku. Gdyby tego było mało, system nadpisał imię, nazwisko, numer telefonu danymi nowego klienta, więc konsultanci nie mieli wglądu do danych „prawowitych” właścicieli.

Na ten moment nie wiadomo dokładnie jaka jest przyczyna nadpisywania rachunków. Być może to błąd systemu, który niewłaściwie przydzielił klientów do rachunków.

Ze względu na problemy, bank był zmuszony wyłączyć system składania wniosków (obecnie już działa).

mBank tłumaczy się z wpadki

Redakcja otrzymała od mBanku komunikat, w którym potwierdza problem i przeprasza za zaistniałą sytuację. Bank podobno już podjął odpowiednie kroki, by naprawić błąd (podobno skala problemu jest niewielka.).

Na skutek błędu niewielka grupa klientów mogła zobaczyć informacje dotyczące innych osób. Ze względów bezpieczeństwa natychmiast ograniczyliśmy dostęp do serwisu. Pieniądze klientów są bezpieczne. Z każdą z osób, której ten problem dotyczy kontaktujemy się indywidualnie. Podjęliśmy wszystkie kroki, jakich wymaga od nas prawo, interes i bezpieczeństwo klientów. Bardzo serdecznie przepraszamy wszystkich klientów, których ten problem dotknął.

Macie konto w mBanku? Napotkaliście na taki problem?

Źródło: Zaufana Trzecia Strona

Zobacz więcej o awariach:

Komentarze

33
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    kitamo
    20
    za czasów PO mBank nie miał takich problemów :D
    • avatar
      Czopp
      15
      Dokładnie to mi się wczoraj przed południem wydarzyło. Najpierw SMS OD MBANKU z info że został zmieniony nr tel do mojego konta, loguje się z telefonu przez apkę na konto, i niby wszystko OK, ale patrzę w lewy górny róg, a tam Część Adrian (a ja Grzegorz), klikam w zakładkę a tam w moim koncie dane zupełnie innego człowieka (aż mi serce stanęło na kilka sekund), dzwonię z apki na infolinię mBanku, podaję imię nazwisko, a Pan mi mówi, że nie przeszedłem autoryzacji, bo dzwonię z konta innego użytkownika, ja mówię że właśnie w tym cały problem, prosi mnie o pesel, poczym stwierdza że nigdy nie byłem klientem mBanku (a jestem od 20 lat) - NORMALNIE MIAZGA, więc tłumaczę wszystko jeszcze raz spokojnie od początku, a Pan mi na to, że może przyjąć ode mnie tylko reklamację, (na moje dane, ale nie jako klienta mBanku), ja proponuję żeby zamrozić wszystkim dostęp do tego konta dopóki nie wyjaśnią sprawy, a on mi na to że nie może przyjąć takiej dyspozycji od nie klienta - MASAKRA.Podgląd konta z apki w telefonie mam, natomiast zalogować przez WWW się nie mogę. Mam znajomego który pisze soft dla banków, ale o takiej wtopie jeszcze nie słyszał. Nagrałem rozmowy z mLinią, porobiłem zrzuty ekranowe z apki z konta i czekam co dalej...
      • avatar
        Dekard
        14
        Na miejscu posiadaczy kont w tym banku, szybko zmieniłbym na inny bank
        • avatar
          Sanctrum
          11
          Tam chyba w IT lub firmie wynajętej do programowania aplikacji pracują kretyni?
          • avatar
            gqx87
            11
            Pierwszy raz się cieszę że mam aktualnie stan konta na minusie
            • avatar
              sn00p
              5
              Najlepiej zapomnieć o tym banku. Przecież to totalne dno jest.
              • avatar
                SoulRak3r
                3
                uuuuu ale kicha. Kiedyś chciałem do nich się przenieść ale po takiej historii to nigdy w zyciu
                • avatar
                  lucullus
                  2
                  Słabo...
                  • avatar
                    Ramsfeld
                    1
                    No ładne tam Asy pracują w dziale IT ! :D juz widzę tych zagotowanych menagierów co ledwo Excela ogarniają :D
                    • avatar
                      gehaes
                      1
                      no to mają pozamiatane, nikt o zdrowych zmysłach nie będzie trzymał tam więcej niż 100pln. ofc tłumaczenie się niewielką skalą problemu to próba załatania Titanica chińską taśmą klejącą.
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        1
                        to jest jeden z wielu problemów mbaku. fatalnie było (teraz już nie mam zamiaru sprawdzać) jak miałeś firmę, i ..... coś tam w firmie się pozmieniało, miałeś wypis z KRS zresztą banki mają tam swobodny wjazd aby zweryfikować dane, i ...... praktycznie niemożliwe było zmienienie uprawionych do operacji na koncie. żenada. najlepiej zamknąć tam konto i się wynieść gdziekolwiek
                        • avatar
                          wiktorrp
                          1
                          Po co zatrudniać fachowców, lepiej komuś z rodziny dać posadkę, przecież nic nie zepsuje.
                          • avatar
                            bodziokrak
                            -12
                            Rozumiem, fajnie znaleźć GRUBĄ sensację, ale tutaj na portalu technologicznym, co będzie następne, człowiek modliszka?
                            • avatar
                              Adrianwo
                              0
                              Zwolnić cały dział IT!!!
                              • avatar
                                piomiq
                                0
                                Zastanawiam się czy w tym banku utrzymanie i rozwój systemu wciąż świadczy pewna firma Acc....re, które się często szczyci tytułem 'pracodawca roku'