Internet

mBank znowu zaliczył wtopę. Tym razem nie jest śmiesznie

z dnia
Paweł Maziarz | Redaktor serwisu benchmark.pl
33 komentarze Dyskutuj z nami

Ostatnie tygodnie na pewno nie będą należeć do najlepszych okresów w historii mBanku. Po wpadce z testowymi komunikatami w aplikacji, bank zaliczył jeszcze większą wpadkę – nowi klienci mogli podejrzeć konta starych klientów.

Ogromna wpadka mBanku

Pamiętacie wpadkę mBanku z testowymi komunikatami? Okazuje się, że to pikuś! Jak donosi serwis Zaufana Trzecia Strona, dzisiaj bank zaliczył jeszcze większą wpadkę – system zaczął przypisywać rachunki istniejących klientów do… kont nowych klientów, którzy zakładali konto.

Efekt jest taki, że nowi klienci otrzymali dostęp do cudzego rachunku. Gdyby tego było mało, system nadpisał imię, nazwisko, numer telefonu danymi nowego klienta, więc konsultanci nie mieli wglądu do danych „prawowitych” właścicieli.

Na ten moment nie wiadomo dokładnie jaka jest przyczyna nadpisywania rachunków. Być może to błąd systemu, który niewłaściwie przydzielił klientów do rachunków.

Ze względu na problemy, bank był zmuszony wyłączyć system składania wniosków (obecnie już działa).

mBank tłumaczy się z wpadki

Redakcja otrzymała od mBanku komunikat, w którym potwierdza problem i przeprasza za zaistniałą sytuację. Bank podobno już podjął odpowiednie kroki, by naprawić błąd (podobno skala problemu jest niewielka.).

Na skutek błędu niewielka grupa klientów mogła zobaczyć informacje dotyczące innych osób. Ze względów bezpieczeństwa natychmiast ograniczyliśmy dostęp do serwisu. Pieniądze klientów są bezpieczne. Z każdą z osób, której ten problem dotyczy kontaktujemy się indywidualnie. Podjęliśmy wszystkie kroki, jakich wymaga od nas prawo, interes i bezpieczeństwo klientów. Bardzo serdecznie przepraszamy wszystkich klientów, których ten problem dotknął.

Macie konto w mBanku? Napotkaliście na taki problem?

Źródło: Zaufana Trzecia Strona

Zobacz więcej o awariach:

Komentarze

33
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    kitamo
    za czasów PO mBank nie miał takich problemów :D
    20
  • avatar
    Czopp
    Dokładnie to mi się wczoraj przed południem wydarzyło. Najpierw SMS OD MBANKU z info że został zmieniony nr tel do mojego konta, loguje się z telefonu przez apkę na konto, i niby wszystko OK, ale patrzę w lewy górny róg, a tam Część Adrian (a ja Grzegorz), klikam w zakładkę a tam w moim koncie dane zupełnie innego człowieka (aż mi serce stanęło na kilka sekund), dzwonię z apki na infolinię mBanku, podaję imię nazwisko, a Pan mi mówi, że nie przeszedłem autoryzacji, bo dzwonię z konta innego użytkownika, ja mówię że właśnie w tym cały problem, prosi mnie o pesel, poczym stwierdza że nigdy nie byłem klientem mBanku (a jestem od 20 lat) - NORMALNIE MIAZGA, więc tłumaczę wszystko jeszcze raz spokojnie od początku, a Pan mi na to, że może przyjąć ode mnie tylko reklamację, (na moje dane, ale nie jako klienta mBanku), ja proponuję żeby zamrozić wszystkim dostęp do tego konta dopóki nie wyjaśnią sprawy, a on mi na to że nie może przyjąć takiej dyspozycji od nie klienta - MASAKRA.Podgląd konta z apki w telefonie mam, natomiast zalogować przez WWW się nie mogę. Mam znajomego który pisze soft dla banków, ale o takiej wtopie jeszcze nie słyszał. Nagrałem rozmowy z mLinią, porobiłem zrzuty ekranowe z apki z konta i czekam co dalej...
    15
  • avatar
    Dekard
    Na miejscu posiadaczy kont w tym banku, szybko zmieniłbym na inny bank
    14
  • avatar
    Sanctrum
    Tam chyba w IT lub firmie wynajętej do programowania aplikacji pracują kretyni?
    11
  • avatar
    gqx87
    Pierwszy raz się cieszę że mam aktualnie stan konta na minusie
    11
  • avatar
    sn00p
    Najlepiej zapomnieć o tym banku. Przecież to totalne dno jest.
  • avatar
    SoulRak3r
    uuuuu ale kicha. Kiedyś chciałem do nich się przenieść ale po takiej historii to nigdy w zyciu
  • avatar
    lucullus
    Słabo...
  • avatar
    Ramsfeld
    No ładne tam Asy pracują w dziale IT ! :D juz widzę tych zagotowanych menagierów co ledwo Excela ogarniają :D
  • avatar
    gehaes
    no to mają pozamiatane, nikt o zdrowych zmysłach nie będzie trzymał tam więcej niż 100pln. ofc tłumaczenie się niewielką skalą problemu to próba załatania Titanica chińską taśmą klejącą.
  • avatar
    BrumBrumBrum
    to jest jeden z wielu problemów mbaku. fatalnie było (teraz już nie mam zamiaru sprawdzać) jak miałeś firmę, i ..... coś tam w firmie się pozmieniało, miałeś wypis z KRS zresztą banki mają tam swobodny wjazd aby zweryfikować dane, i ...... praktycznie niemożliwe było zmienienie uprawionych do operacji na koncie. żenada. najlepiej zamknąć tam konto i się wynieść gdziekolwiek
  • avatar
    wiktorrp
    Po co zatrudniać fachowców, lepiej komuś z rodziny dać posadkę, przecież nic nie zepsuje.
  • avatar
    bodziokrak
    Rozumiem, fajnie znaleźć GRUBĄ sensację, ale tutaj na portalu technologicznym, co będzie następne, człowiek modliszka?
    -12
  • avatar
    Adrianwo
    Zwolnić cały dział IT!!!
  • avatar
    piomiq
    Zastanawiam się czy w tym banku utrzymanie i rozwój systemu wciąż świadczy pewna firma Acc....re, które się często szczyci tytułem 'pracodawca roku'