Gry

Kontrowersyjna akcja EA

Maciej Piotrowski | Redaktor serwisu benchmark.pl
23 komentarze Dyskutuj z nami

W swoich coraz bardziej niezwykłych  akcjach  marketingowych Electronic Arts posuwa się coraz dalej.  Dla koncernu nie ma tematów tabu co udowadnia najnowsza kampania promocyjna gry Dante's Inferno.

Parę dni temu w Sieci pojawiła się strona i zwiastun dość niecodziennej gry Mass: We Pray. Wedle zapowiedzi tytuł ten miał być czymś w rodzaju "symulatora osoby wierzącej" lub bardziej symulatora Kościoła i czynności liturgicznych. Cała "zabawa" sprowadzałaby się do kilkunastu różnych mini-gier, w których gracz korzystałby z bezprzewodowego kontrolera przypominającego krzyż i napakowanego elektroniką "staromodnego klęcznika". 

Wszystko to brzmi na tyle nie absurdalnie i groteskowo, że bliższe tłumaczenie jak miałaby wyglądać ta gra nie ma sensu. Lepiej sami to zobaczcie.:)

Wrzawa jaka podniosła się w Sieci po publikacji przedstawionego wyżej filmu była możliwa do przewidzenia. "Kościół" od zawsze był bardzo drażliwym tematem. I to właśnie postanowili wykorzystać spece od marketingu koncernu Electronic Arts. Dość szybko okazało się bowiem, że Mass: We Pray to sprytnie przygotowana kampania wirusowa gry Dante's Inferno. W przypadku tego tytułu  jest to zresztą niepierwsza tak kontrowersyjna akcja promocyjna bazująca na uczuciach religijnych. Można tu wspomnieć choćby o proteście chrześcijan w czasie tegorocznego E3, którzy "oburzeni" nową grą Dante's Inferno  żądali zaprzestania jej produkcji.

I choć trudno jednoznacznie ocenić nową kampanię Electronic Arts to jedno jest pewne - jej cel został osiągnięty. Dante's Inferno znów zwróciło na siebie uwagę.

Komentarze

23
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    czy to jest jakiś żart??
  • avatar
    bchrubas
    0
    Tak to już jest, nie potrafi się zrobić porządnej gry to trzeba się wspomóc prymitywnymi zagrywkami reklamowymi.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Czekam na symulatortoalety na dworcu kolejowym :) np pod nazwą Klozet Łor 2009
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    hehhehe.Przegięcie
  • avatar
    force
    0
    ale to nic...gdyby zamiast krzyża zrobić gwiazdę Dawida i póścić to w internecie gwarantuje ze EA w przeciągu roku zniknęło by z rynku albo przynajmniej akcje poleciały na wykresie pionowo w dół o jakieś 60%
  • avatar
    _nick_
    0
    chciałem dodac newsa o tym We pray, ale widać było że to fake i nie warto tego wrzucać ;)

    Ale nie skojarzyłbym tego z tym inferno ...
  • avatar
    dawid_dj
    0
    Zabrakło jeszcze kontrolera w postaci tacy, kielicha, opłatka i wina :) Byłby to super hit dla młodych ministrantów, a dodatkowo, podstawowy przedmiot na seminarium duchownym. Jak to ksiądz powiedział - Masz tyle wiary w sobie ile praktyki. Gra powinna być dystrubuowana przez Episkopat Polski :)
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Nie jestem Muzłumaninem, ani innym wyznawcą "świętej" wojny. Jestem człowiekiem wierzącym i w ogóle mnie to nie rusza. Wybaczyłem ;)
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Dziadostwo...
  • avatar
    Huntcold99
    0
    Amen
  • avatar
    Terrorek
    0
    oO chore ?

    ale swoja droga nielubie takich zakreconych reklam ze najpier reklamuja cos fikcyjnego zeby potem reklamowac glowny produkt .. to cos popaprane jak w anszej polityce wiec niepodoba mi sie ;/
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Świetna reklama :)
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Proponuję reklamę gry w któej gracz musi modlić się jak muzułmanin, a potem rozpowszechnić filmik w Arabii Saudyjskiej... Skończyłby się problem z The Sims :D

    Wierzący nie jestem, ale nie lubię, jak się kpi z czyjejś wiary, żeby zarabiać na tym kasę
  • avatar
    0
    hahahaha... jaki żal... no coments xD
  • avatar
    matijas
    0
    to by się bardziej nadawało do gry na podstawie filmu "Egzorcysta" xD
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    gra beznadziejna a reklama to jakaś głupota
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    widocznie EA skończyły się pomysły na reklamy ale to nie powód żeby wyśmiewać się z czyjejś wiary
  • avatar
    Pokrakk
    0
    Moim skromnym zdaniem ta naciągana reklamówka doskonale oddaje obraz tego, czym dla (niestety) większości ludzi (zwłaszcza tak zwanych "polskich katolików") jest wiara - powierzchowną demonstracją oraz zbiorem gestów i rytuałów pod którymi nie kryje się nic poza całkowitą ignorancją wobec tego co one uosabiają. Kto, z osób określających się jako katolicy wyjaśni mi co to jest na przykład transsubstancja, konsekracja o apostazji nie wspomniawszy ;-)

    Wracając - reklama byłaby lepsza, gdyby na ekranie pojawiłaby się jakaś lepsza, bardziej sugestywna (jak na możliwości konsol przystało) grafika - a tak od razu widać, że to fake.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Taaaa... brakuje jeszcze ukrytego poziomu z czarną mszą i jedzenia kota xD Tragedia!!!! Jeśli ludzie będą to kupią to będzie CUD, buehehehe
  • avatar
    reaktywator
    0
    Moherowe berety kupią dla wnucząt. A o. Smardzyk będzie zacierał ręce.