Gadżety

Lenovo pokazuje gogle VR (zgodne z Windows Holographic)

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
1 komentarz Dyskutuj z nami

To może być jeden z najciekawszych gadżetów tego roku - zaprezentowane na CES 2017 gogle VR od Lenovo zapowiadają się lepiej niż dobrze.

Windows Holographic to platforma, która ma ogromny potencjał. Microsoft nie zdoła go jednak wykorzystać, gdy zostanie z jej rozwojem sam. Targi CES 2017 przyniosły jednak dobrą wiadomość – nie zostanie. Firma Lenovo pokazała bowiem swoje pierwsze gogle VR, które są urządzeniem prototypowym, przystosowanym do współpracy z Windows Holographic właśnie.

Gogle firmy Lenovo nie mają jeszcze nazwy, ale podczas targów poznaliśmy na ich temat kilka szczegółów. Przede wszystkim urządzenie ma być lżejsze od konkurencji w postaci Oculus Rift czy HTC Vive – mów się o około 350 gramach. Równocześnie ma być tak wygodnie jak w PlayStation VR, dzięki dość zbliżonej konstrukcji.

Dużym plusem gogli ma być wysoka rozdzielczość. Urządzenie wykorzysta dwa panele OLED o rozdzielczości 1440 x 1440 pikseli każdy, ale z powodu braku działającego prototypu, jakość obrazu jest na razie niewiadomą. Podobnie zresztą jak efekt śledzenia ruchów gracza, ale i tutaj Lenovo zapowiada „wysoką jakość”.

Najciekawsze jest jednak to, że gogle Lenovo mają z przodu dwie kamery, które najpewniej pozwolą na wykorzystanie urządzenia jako gadżetu rzeczywistości mieszanej (w której na obraz rzeczywisty nakładane są wirtualne obiekty, z którymi można wchodzić w interakcję). To plus pełna kompatybilność z platformą Windows Holographic, oznacza dostęp do licznych gier i aplikacji ze sklepu Windows Store.

Premiera gogli ma się odbyć jeszcze w tym roku, a cena, w jaką celuje Lenovo to „coś pomiędzy 300 a 400 dolarów, ale bliżej tej niższej kwoty”.

Źródło: The Verge, Lenovo. Foto: The Verge

Komentarze

1
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    pycipro
    Zara cebula przyjdzie i będzie pisała jakie to VR jest słabe, skończy jak 3D, szkoda oczu - a vr jakie mieli na głowie to te kartonowe za 10zł :DDDDDDDDDD
    2